MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 07:47 Nie pali na wszystkich garach
Witajcie,
muszę się zwrócić do was o pomoc bo może ktoś ma pomysł lub się spotkał z takim problemem.
XP 1.8 16V PB+LPG
Stało się to wczoraj dosłownie pod domem. Nie wiem czy to ważne ale jak stanąłem na światłach wyłączyłem klimę i od tego się zaczęło. Silnik nagle zaczął się bujać jak by na jednym garze nie palił. Wnioskuje to z zapachu i strzałów w rurę. Wyjąłem świece i niby wszystkie były ok. Pomyślałem, że może osad na świecach więc wyczyściłem lepiej niż fabryka i lipa. Nadal nie pali na garze. Dziś odbiorę świece NGK i zobaczę czy problem został rozwiązany ale mam głupie przeczucie, że mógł paść aparat zapłonowy. Czy ktoś z was może się orientuje jak go można sprawdzić czy poprawnie działa ?
Wiem, że nie wina zasilania paliwem ponieważ tak samo działa na LPG jak i na PB.
Być może jakiś czujnik ale z tego co wiem, jak by padł któryś odpowiedzialny za zapłon to wogóle by mi nie odpalił a on mimo wszystko odpala i daje się wkręcić na obroty i ma na tyle mocy by ruszyć budą.
Dodam jeszcze, że sprawdziłem miernikiem świece i każda ma rezystancję od 3.2 do 4 kohm i nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych, więc obawiam się, że wymiana świec nie pomoże, ale różne cuda już widziałem.
Podsumowując jeśli to aparat to możliwe, żeby palił na dwóch garach bo podejrzewam, że jedna cewka jest na dwa cylindry. Pamiętam, że Polonez dawał radę na dwóch jechać .
Wyprzedzę pytanie i powiem, że niestety nie mam dostępu do LEXIA lecz tylko kabel ELM. ELM nie pokazuje, żadnych błędów w silniku ani kontrolka się nie świeci.
Dobrze kombinujesz, ale muszę Cię rozczarować Xsara Picasso to nie Poldek.
Nie posiada aparatu zapłonowego.
Prawdopodobnie siada cewka WN. W załączniku wygląd i sposób sprawdzenia. [/scroll][/center]
cewka Xantia 1.8 ..jpg
Plik ściągnięto 5835 raz(y) 8,67 KB
cewka Xantia 1,8 16V.jpg
Plik ściągnięto 5835 raz(y) 16,61 KB
cewka Xantia 1.8 ....jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 16,81 KB
_________________ Pozdrawiam Jacek
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 12:17
Dzięki za podpowiedź.
Dziś rano zerknąłem i jeżeli xantia i XP ma mieć podobne wartości to moja nijak się ich trzyma. Między 1-4 i 2-3 mam po 27kohm a na pinach w tyczce mam po 2 ohm, więc słabo. Wczoraj wymieniłem świece i o wiele lepiej zakręcił i dziś mi mechanik sprawdził i wyszło, że komputer przez Lexie stwierdza, że jest coś z nią nie halo.
Kupiłem już nowy moduł, więc po pracy zamontuje i jak pójdzie to napiszę dla przyszłych osób.
Przepraszam za nazwę z tym aparatem, tak się nauczyłem i czasami się zapominam
A tak na przyszłość, to jak to nazywać profesjonalnie bo dziś w sklepie nazwali to modułem zapłonowym. Prawda to ?
Dziś rano zerknąłem i jeżeli xantia i XP ma mieć podobne wartości
Sorki wprowadziłem w błąd.
... i poniżej wartości dla tej cewki
Wychodzi na to, że masz jednak za wysokie wartości na uzwojeniu pierwotnym ...
_________________ Pozdrawiam Jacek
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 14:29
Spoko, najlepszym się zdarza.
Problem został rozwiązany. Po zakupie nowej cewki wszystko działa tak jak powinno i nawet mam wrażenie, że na nowych świecach i cewce lepiej się zbiera .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum