Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przewód olejowy turbosprężarki zaczął cieknąć
Autor Wiadomość
easyrider

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 18:31   Przewód olejowy turbosprężarki zaczął cieknąć

Wiatm,

mam spory problem. Auto - XP 1.6 HDI 90 KM.

Wymieniłem turbosprężarkę, niestety po skręceniu wszystkiego okazało się, że wali olej przewodem doprowadzającym olej do turbiny. Na tym górnym łączeniu przewodu z gniazdem śruby - cieknie na uszczelnieniu, które oryginalnie chyba powinno być zaklepane (?), nie wiem jak to jest fabrycznie uszczelnione. Końcówka przewodu jest luźna w zacisku - nie mozna jej wyjąć, ale chodzi luźno i jest ewidentnie nieszczelność. Zastanawiam się, co zepsułem i w którym momencie.

Wiem, że pewnie trzeba będzie przewód wymienić ale nawet nie mogę wymacać, dokąd on sięga z drugiej strony (nie mówiąc o tym, że klucza tam chyba nie włożę).

Co zrobić? Próbować to uszczelnić? Muszę choćby jakoś dojechać do warsztatu.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 20:03   

Jeżeli wcześniej nie miałeś tam wycieku to uszkodziłeś przewód przy dokręcaniu. Pomiędzy zakówke przewodu i obudowę turbiny trzeba włożyć pręcik bodajże 7,5 albo 8,5 mm żeby przewód był pod odpowiednim kątem ( są tam wyciecia na wpasowanie tego "przyrządu") podczas przykręcania. Oczywiście pamiętaj o nowych podkładkach w aso za 20 pln. Jeżeli chodzi o dolną śrubę od przewodu -dobry dostęp jest po wyciągnięciu fapa. Nie zapomnij też o usunięciu sitka z tej śruby - to ono ( sitko) było prawdopodobną przyczyną awarii turbiny.

 
 
easyrider

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Lipiec 2014, 08:23   

Dzięki za odpowiedź, choć nie do końca zrozumiałem. Jaki pręcik? Przecież zakuwka łączy się z turbiną poprzez miedzianą podkładkę.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 24 Lipiec 2014, 18:44   

Chodzi o to żeby zakówka przewodu nie przesunęła się podczas dokręcania. Krzywo przykręcona zakówka = źle spasowany przewód = wyciek :-P



IMG_20140724_193931.jpg
Plik ściągnięto 529 raz(y) 15,78 KB

 
 
easyrider

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Lipiec 2014, 07:30   

Ach, tu popełniłem błąd! Osz cholerka, nie przyszło mi do głowy.

Robson, powiedz mi jeszcze - nowa turbina (zregenerowana) gwiżdże jak cholera i chyba puszcza trochę oleju (króciec był zaolejony po przyjeździe z warsztatu do domu). Skopana regeneracja?

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 26 Lipiec 2014, 19:43   

Każda trochę gwiżdże ( tym bardziej po regeneracji). Ale oleju po naprawie to puszczać nie może. Jak masz na gwarancji to jedź do warsztatu który ci ją montował i niech podejmą decyzje. W końcu ty za to zapłaciłeś i oczekujesz solidnej naprawy.

 
 
easyrider

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Lipiec 2014, 06:14   

Hmmm... Poprzednia nie gwizdała, nic a nic. Dlaczego regenerowana może gwizdać bardziej? Przecież powinna być jak nowa. Może coś źle złożyłem? Gwizd oznacza nieszczelność od strony ciepłej czy zimnej?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Lipiec 2014, 11:25   

Gwizd oznacza zle wywazenie wirnika, czesto rowniez krzywe lopatki wirnika. Mysle, ze skopana zostala regeracja. Raczej do reklamacji.

 
 
Tadeo

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: osobowa
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 8 Październik 2018, 20:15   

czesc.
przez pokrywke odmy pokrywy zaworow wypycha olej. czy mozna kupic te membrane?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA