Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 18:54   Olej silnikowy

Jak w temacie, tzn. w związku z dużą ilością 'majonezu' pod korkiem i na bagnecie, mam zamiar zrobić 'podmiankę' na syntetyk lub półsyntetyk. Silnik delikatnie poci się na łączeniu ze skrzynią. Trochę obawiam się, że po wlaniu syntetyku mogą się pojawić jakieś wycieki. Obecnie mam zalany Mobil 15W/40, bo na takim jeździł poprzednik, ale szczerze mówiąc mam już powyżej uszu widoku góry silnika skąpanej w oleju przy dużych mrozach. Pytanie: syntetyk czy pół? Auto ma przejechane 200kkm, silnik nie jest zmęczony, przebieg wygląda na oryginalny.

P.S. nie piszcie że mam uwaloną uszczelkę pod głowicą, bo jest cacy :-D

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 19:36   

A co ci ma pomóc zmiana oleju?! Przecież to para ze spalin, która dostaje się poprzez układ tłokowy powoduje ten majonez. Po prostu skrapla się woda na zimnych ściankach układu odpowietrzania skrzyni korbowej. Zmiana oleju raczej tu nic nie pomorze.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 20:16   

No, śmiałbym się nie zgodzić - olej mineralny jest wybitnie 'majonezotwórczy', miałem okazję przekonać się o tym w poprzednim aucie - kiedy przeszedłem na półsyntetyk, problemy zimowe się skończyły. A teraz w misce olejowej mam brunatnobiałą breję o grubości ok. 1 cm... A o ile się orientuję, półsyntetyk nie powinien też zbytnio mi wypłukać silnika. Chociaż nie sądzę by było tam co płukać, ponieważ obecne dobre oleje mineralne raczej nie zostawiają syfu w silniku. A, i jeszcze jedno - jak dobrze wypłukać silnik? Bo ta zasrana breja jest wszędzie - w misce, pod korkiem i pod bagnetem

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Styczeń 2010, 21:06   

Nicpoń napisał/a:
jak dobrze wypłukać silnik? Bo ta zasrana breja jest wszędzie - w misce, pod korkiem i pod bagnetem
Musisz dogrzać silnik na jakiejś dłuższej trasce. To jest objaw zazwyczaj amatorów krótkich tras. Silnik pewno nie osiąga u ciebie zbyt długo nominalnej temperatury (ok. 90st. C). Na pewno przy wyższych temperaturach woda nie skrapla się w silniku bo olej ma jeszcze wyższą temperaturę (nawet powyżej 100st. C).

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 09:24   

Ja jeżdżę głownie krótkie trasy (jednorazowo do 10km po mieście). Mam silnik zalany półsyntetykiem Lotos 10W40. Obecności "majonezu" w Xantii nie stwierdziłem. Leje ten olej już do 3 auta i nie mam problemów. Polecam.

_________________
"MHM"
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 20:49   

No właśnie zawsze staram się dogrzać silnik, nawet do pracy jeżdżę okrężną drogą :-) , dzisiaj trochę przegoniłem auto, no i ilość majonezu się zmniejszyła, ale prawdopodobnie poszła uszczelka pod klawiaturą, bo wygląda na to, że cały czas olej sączy się na kolektor wydechowy - przy dodawaniu gazu zza silnika leci olejowy dymek. Dziwne, bo zeszłej zimy też miałem ten kłopocik, ale olej z kolektora szybciutko się wypalił i już nie śmierdziało :-D
A teraz cały czas wali aż niemiło ;-) A co do półsyntetyku, to ja zawsze na Mobilu jeździłem i też nie było tego problemu

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 22:36   

Cytat:
A co do półsyntetyku, to ja zawsze na Mobilu jeździłem i też nie było tego problemu
No to po kiego zmieniłeś?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 00:03   

W xantii nie zmieniałem, poprzedni użyszkodnik jeździł na mineralu to i ja się nie wygłupiałem - miało być auto na pół roku, a zostało na dłużej ;-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 00:05   

Nicpoń napisał/a:
miało być auto na pół roku, a zostało na dłużej ;-)
na zawsze? :D

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 00:07   

Na zawsze nie - silnik za bardzo emerycki ;-) ale mam już na oku ładną 2,0 Turbo CT

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 21:15   

A dzisiaj jeszcze termostat się zbuntował :-D Nie otwiera dużego obiegu

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 21:38   

Nicpoń napisał/a:
A dzisiaj jeszcze termostat się zbuntował :-D Nie otwiera dużego obiegu
Czyli dobrze masz dogrzane autko :D

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 21:41   

No, nawet aż za dobrze :-D A i w takim wypadku przyzwyczajenia się przydają - mam odruch zerkanie co jakiś czas na wskaźniki :-) No i przykukałem, że na wskaźniku 95st. a termostat ni chu. Byłem już pod domem, więc tylko wjechałem na parking i zgasiłem

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Luty 2010, 11:11   

Benzyniaki tak mają w chłodnej porze roku - niezależnie od tego jaki olej stosujecie. Po prostu jest dużo wkroplonej wilgoci wewnątrz bloku i w zmieszaniu z parami oleju robi się majonez w górnych partiach silnika.Nie ma się czym przejmować.. Chyba,że "majonez" pojawia się w misce olejowej (na miarce oleju).Wtedy może świadczyć o uszkodzeniu głowicy,lub jej uszczelki...
Przy bardzo niskich temperaturach to trasa powyżej 50 - 60km na raz może to naprawić lub i nie bo gdy na zewnątrz jest poniżej -10st.C - ścianki silnika i odma są tak chłodzone, że wilgoć się na nich będzie stale osadzać :D
W dieslach tego problemu nie zaobserwowałem. Może to przez to, że panują w nich większe ciśnienia i temperatury? Nicpoń - kupuj diesla a problem minie! :mrgreen:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA