Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 4 Marzec 2010, 18:51
Czujnik w skrzyni jest dobry deska rozdzielcza też jest dobra to robota stacyjki już ustaliłem. poprzedni właściciel ją wymieniał i narobił jak widać bigosu i to niezłego
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Marzec 2010, 09:58
Nicpoń napisał/a:
jak rozkręcisz licznik, to z tyłu będzie płytka, na której będą duże luty - trzeba je przelutować i będzie cacy - opatentowane w Xantii, a jak to wygląda w XM-ie to nie wiem
To nie jest takie proste. Te "grube" luty odpowiadają za zasilanie całej deski wskaźników, a nie tylko za prędkościomierz... Myślę, że obrotomierz u Ciebie działa prawidłowo?
Uważam, że trzeba się rozglądać za innym prędkościomierzem. Sam miewam podobne stany "buntu" ze strony mojego prędkościomierza (czasem pomaga walniecie pięścią). Nic jednak nie pomogło przelutowywanie wszystkich dostępnych lutów. Wg mnie przyczyna tkwi rzeczywiście w zimnym lucie ale w głębi elektroniki prędkościomierza i nikt we Wrocku nie chce podjąć się naprawy.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Marzec 2010, 16:05
Wodnikczek,
No właśnie! Kolega coś zamilkł a sprawa nie rozwiązana pewno? Coś już wiadomo pewnego w tej sprawie?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Marzec 2010, 15:26
Hmmm.... Myślę, że jak by była to przyczyna stacyjki to jeszcze coś innego by nie miało zasilania. Na pewno stacyjka nie zasila samego prędkościomierza, tylko dużo więcej urządzeń jest podłączonych do jednego styku stacyjki...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 2 Październik 2010, 09:57
Sprawa się powtarza prędkościomierz wariuje i chodzi jak chce. Na początek gdy silnik jest zimny prędkościomierz podczas jazdy ani drgnie dopiero zaskakuje gdy temperatura silnika podskoczy do 80 stopni. Lub gdy podczas jazdy przed zagrzaniem silnika włączę wycieraczki wtedy licznik zaskoczy.
Wiec pytanie czy można prosić o schemat elektryczny prędkościomierza bo czuje że jakieś kostka elektryczna mi szwankuje.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Listopad 2010, 21:03
Nicpoń napisał/a:
jak rozkręcisz licznik, to z tyłu będzie płytka, na której będą duże luty - trzeba je przelutować i będzie cacy - opatentowane w Xantii, a jak to wygląda w XM-ie to nie wiem
Mylisz się "nicponiu", po rozkręceniu prędkościomierza masz przed sobą płytkę elektroniczną z setką lutów i elementów. Konia z rzędem temu, kto wyróżni tam jakieś specjalne "trzy duże luty". Poprawiałem wszystkie, które mogłem dotknąć lutownicą (inne była za małe, przydałby się krasnoludek z krasnoludkową lutownicą), konserwowałem specjalnymi preparatami wszystkie złącza elektryczne - bez rezultatu. Nadal przerywał i wznawiał pracę po walnięciu pięścią w kokpit, robił to tym częściej im było cieplej. Osobiście uważam, że jeżeli powodem nie jest nadajnik w skrzyni biegów (jak w moim przypadku) to winny jest albo mikro-silniczek prędkościomierza albo płytka elektroniczna.
Od wczoraj jestem posiadaczem innego zestawu wskaźników, jutro chciałbym wymienić prędkościomierz (szczególnie że mój zawyża równo o 10 km/h na wszystkich wskazaniach), ciekaw jestem czy nie wyrzuciłem pieniędzy...
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 10 Listopad 2010, 22:06
Mam właśnie w bagażniku licznik świeżo wyjęty z Xantii, i obawiam się że nie mylę się, a zresztą u siebie też kiedyś lutowałem i wszystko działa
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Listopad 2010, 23:02
Wcale nie twierdzę, że akurat u Ciebie (czy kilku innych kolegów) poprawa lutów na przewodach zasilających zespół nie mogła pomóc ale na pewno nie jest to panaceum na wszystkie problemy z przerwami w pracy prędkościomierza...
Odwracając jednak zagadnienie: od przyszłego roku podobno nie wolno już będzie stosować ołowiu w lutowiach; wtedy dopiero zaczną sie problemy z elektroniką...
[ Dodano: 2010-11-14, 19:04 ]
Wymieniłem dzisiaj prędkościomierz i obrotomierz na urządzenia o rok starsze ale z mniejszym przebiegiem. Oryginalny obrotomierz wprawdzie działał bez problemów, ale wymieniłem go, by oba wskaźniki miały ten sam odcień wskazówek.
Ten drugi ("nowy") prędkościomierz ma taki sam nr referencyjny ale różną budowę: inny mikro-silniczek i klasyczną przekładnię zębatą. Ten poprzedni (co się zacinał) ma przekładnię planetarną...
Odbyłem tylko maleńką "próbę drogową" na osiedlowym parkingu (nie chciałem go opuścić ze względu na ryzyko utraty miejsca, he he); drugi prędkościomierz niby niby działa ale jakby wskazania były za małe. Sprawdzę jutro jedząc do pracy. "Nowy" obrotomierz oczywiście działa bez zastrzeżeń.
Bardzo dokładnie oglądałem oba prędkościomierze, ich płytki i luty. Podejrzewam, że za zacinanie się prędkościomierzy odpowiedzialne są mikro-silniczki. Nie wiem, jak one są zbudowane ale chyba jak każde mają szczotki, a te mogły się już zużyć lub się zawieszają, skoro pomaga walnięcie pięścią? Zimny lut raczej nie reagowałby na ten rodzaj ingerencji...
[ Dodano: 2010-11-18, 22:31 ]
przetestowałem "nowy" prędkościomierz... Oprócz tego, że po zmroku przedstawia się trochę gorzej od poprzedniego (jest jakby ciemniejszy, a cyferki drogomierza "brudniejsze") to jest dokładny: odchyłki od wskazań gps 0,5- 1,5 km/h. Teraz wiem dlaczego poprzedni przekłamywał, o ile akurat nie był "zacięty": kiedyś zdejmowałem wskazówkę i wkładając ją na miejsce musiałem pomylić się o ok. 3-4 st. kątowe. To wystarczyło, by zawyżał wskazania o 10 km/h...
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 13:10
Kupiłem ostatnio zegary, bo mój prędkościomierz się ciągle zacinał. Niestety po wymianie nadal takie same objawy. Teraz moje pytanie jak się dokładnie dostać do czujnika przy skrzyni, bo nie wiem gdzie jest.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 00:28
jedras.gda, Musisz zdemontować akku, zbiornik LHM i powinieneś już go zobaczyć
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 09:11
Zegary od benzyny pomijając to, że jest inny prędkościomierz, to różnią się czymś na płytce scalonej. Wiem, że tylko wtedy obrotomierz nie działa, ale poza tym to wszystko gra. Czy jak wymienię obrotomierz na ten z diesla to będzie działał, czy to nie taka prosta sprawa? Bo jeśli to wystarczy, to nie będę ograniczony do szukania zegarów tylko z diesla.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 10:58
Ja tak właśnie zrobiłem. Nie ma najmniejszego problemu aby wymienić tylko prędkościomierz. Szwankował mi wcześniej licznik kilometrów. Prędkościomierz działał bez zarzutów. Po wymianie tego zegara zaczęły się problemy z działaniem całego zegara. Czasami się po prostu wyłączał. Pomogło lutowanie Dlatego twierdzę, że 99% problemów to właśnie styki...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum