Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 20:20
Ja to widzę może jeszcze inną przyczynę. Jak się zdemontuje prędkościomierz, to tam z tyłu jest ta przezroczysta plexa(?) i są tam jakieś pomarańczowe zębatki i widać, że jest tam trochę zmielonego ustrojstwa takiego samego koloru jak te zębatki,. Jest tak przy obu zegarach, więc może to blokuje czasami wskazania prędkościomierza. Jeszcze sprawdzę te styki na liczniki, ale coś mi się zdaje, że jeśli już jest jakiś problem z kontaktem to zdecydowanie dalej niż przy desce rozdzielczej. Na zimnym silniku chodzi normalnie. Później zdycha i się czasami odpala.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 00:29
jedras.gda, Może to być także kostka przy skrzyni biegów. Wodniczek to przerabiał. U niego właśnie to było przyczyną.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 15:30
Właśnie na dniach nurkuje pod samochód. W razie czego mam nowy impulsator. Jakieś wskazówki, jak się do tego dobrać, czy to jest na wierzchu, czy jakoś ukryte. Jak do tej pory moim największym wyzwaniem był demontaż całego mechanizmu do przednich wycieraczek i montaż nowego.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 00:52
Tak jak pisałem, zdemontujesz zbiornik LHM i akku to wszystko będziesz miał jak na dłoni. Wszystkie kostki i czujniki są na górze skrzyni biegów.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 21:23
Szczerze powiedziawszy boję się tego wszystkiego rozbierać z góry, bo wiadomo zbiornik z LHM ważna rzecz. Zaglądałem od spodu jak to tam wygląda i chyba pięciolatek miałby nawet problemy z wyjęciem tego ustrojstwa. Się nie dziwię, czemu nie mechanicy nie lubią 2.5 TD. Tam prawie nie ma miejsca na jakiekolwiek manewry. Co zauważyłem, że ten impulsator jest trochę brudny, zapewne od oleju, czy jakiegoś tam innego smaru. Pewnie skończy się tym, że go tylko wyczyszczę i będzie dobrze (marzenia). Swoją drogą zobaczyłem przy okazji, że miska olejowa jest trochę ubabrana olejem. Pewnie uszczelka siada. Mam jeszcze dwie fajne dziury przy końcu progu. Trzeba było nie zaglądać co jest pod spodem. Na razie to odkładam, bo trzeba wyjechać na weekend, a nie chce rozkładać i później tego nie skończyć. Może się jeszcze do tego zabiorę w przyszłym tygodniu.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Lipiec 2011, 20:17
jedras.gda, No to gratulacje. Szkoda, że żadnej fotki nie zrobiłeś
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 12 Lipiec 2011, 22:20
Witam w moim xm także miska była mokra lecz tam nie ma uszczelki tylko silikon,natomiast pochwal się jak wymieniłeś impulsator ponieważ mnie czeka ta sama przyjemność.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Lipiec 2011, 22:43
Nie będę tutaj ściemniać, że sam robiłem, bo podchodziłem do tego i rady nie dałem . Zrobił to mechanik w serwisie. robson pisał wcześniej, że lepszy tam jest dostęp od góry, tylko trzeba wymontować zbiornik LHM. Z tego co rozglądałem się pod maską, to ten imulsator jest na wysokości przegrody, zatem tam jeszcze parę węży też by trzeba było odłączyć. Mój samochód akurat był na podnośniku i było to robione od spodu. Z tego co widziałem na czuja. Nie jest tam za ciekawy dostęp, ale da się to zrobić, tylko trzeba cierpliwości, której mi zabrakło .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum