Witam mam problem teraz z obrotomierzem który chodzi jak chce a z reguły ogóle nie chodzi ale ma czasami przebłyski i chodzi jakiś czas bez zarzutu przez krotki czas a potem oszukuje podczas jazdy przy prędkości ok 80km\h pokazuje mi 1000obr?? a powinno być grubo ponad 2000obr czasem poskacze sobie miedzy 0-2000 ale z reguły chodzi tylko w momencie uruchomienia silnika do puki się nie ruszy z miejsca i po przejechaniu 100m posacze sobie troche i się wyłączy i raczej się już nie włącza. słyszałem że występują zimne luty na zegarach z tylu ale przelutowałem wszystko (a trochę się na tym znam) to powinno być wszystko lux i było przez pierwsze 4 dni a potem od nowa to samo już mnie kurwica od tego bierze. Może ktoś ma jakieś pomysły??
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Luty 2010, 19:17
Jak przez 4 dni było dobrze to byłeś gdzieś blisko! Coś ruszyłeś i się poprawiło. Może jest jeszcze jakiś styk, który nie łączy a był wzruszony przez ciebie podczas operacji poprawy lutów. Przemyśl co mogłeś pominąć i najlepiej jak byś na spokojnie jeszcze raz przejrzał wszystkie możliwe punkty lutownicze oraz, co może być dodatkową przyczyną, punkty połączeń na wtyczkach i stykach. ewentualnie prześledź drogę z czujnika. Może gdzieś na kostce jest słaby i zaśniedziały styk. Sprawdź też zasilanie obrotomierza bo to ono może być przyczyną wariowania wskazówki. Może to pod maską coś nie ma styku i powoduje ten problem. Słyszałem, że w XMach to nawet jest powiązane z EGR co może być dziwne ale gdzieś właśnie tam jest wspólne zasilanie tych urządzeń. Nie świeci ci się, lub świeciła żółta kontrolka silnika?! Zawiłość instalacji elektrycznej w XM-ach jest niezbadana i dlatego taka ciekawa.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Luty 2010, 13:41
z tego co wiem to w mojej cytrynce nie ma zaworu EGR poprawa mogła wynikać z poruszenia całych zegarów może jest to wina uszkodzenia układu wychyłowego zegara.
Jeszcze chciałbym sprawdzić czujnik obrotomierza tylko nie wiem czy jest on wspólny z czujnikiem hala komputera silnika, jeżeli jest osobny to gdzie go szukać??
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Luty 2010, 19:05
Myślę, że jest jeden przy kole zamachowym, ale może się mylę bo nie wiem jak to wygląda w Xantii... Trzeba by zerknąć w schemat.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum