Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjaśnienie kodów błędów
Autor Wiadomość
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Październik 2014, 09:02   Wyjaśnienie kodów błędów

Witajcie,

pytałem wujka google i przeszperałem forum w poszukiwaniu wyjaśnienia kodów błędów, ale znajdywałem od innych samochodów i są trochę rozbieżne, co do wyjaśnienia. Mianowicie chodzi o błędy P0130 i P0171. Mam przeczucie, że tak naprawdę to chodzi tu o gaz który może wymagać regulacji ale wolę się upewnić czy to może być coś innego aby nie doprowadzić do jakiejś większej awarii.

Mieliście już jakieś doświadczenia z tymi błędami ?

Pozdrawiam

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 21 Październik 2014, 09:24   

MAMUTH napisał/a:
pytałem wujka google
Chyba mało przekonująco np. KLIK

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Październik 2014, 09:33   

Dzięki, ale pisząc co do wyjaśnienia miałem na myśli przyczyny pojawienia się błędów, niż sam opis, ale wielkie dzięki na przyszłość zapewne się przyda.

Wczoraj sprawdzałem i Lexią i kablem od gazu jak reagują Lambdy i jak dla mnie jest ok. Po pierwszym pojawieniu się tych błędów ustawiłem sobie gaz i jak do tej pory było ok. Co prawda na stacji wygląda, że zaczął więcej palić.

W sumie to teraz wpadł mi do głowy aby sprawdzić wtryski gazu bo od jakiegoś czasu mam wrażenia, że już kończą swój żywot.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 21 Październik 2014, 10:22   

MAMUTH napisał/a:
miałem na myśli przyczyny pojawienia się błędów
A tego to raczej nigdzie nie znajdziesz, podpinając lexję i sprawdzając parametry trzeba je odpowiednio zinterpretować. A nie każdy sobie z tym radzi :-/

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 21 Październik 2014, 11:09   

MAMUTH napisał/a:
aby sprawdzić wtryski gazu bo od jakiegoś czasu mam wrażenia, że już kończą swój żywot.

Jeśli wolno zapytać : jakie masz te wtryski i ile na nich już przejechałeś? :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Październik 2014, 11:38   

No nic będę prowadził obserwacje i może akurat może się uda złapać moment :) .

Nie jest się czym chwalić ale takie już miałem: OMVL niebieskie i przejechane mają około 40 tys. a z opinii wiem, że dla nich to ta granica :) .

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 21 Październik 2014, 17:10   

MAMUTH, Nie są to może wtryski z górnej półki, ale spokojnie powinny dać radę do 100 000. ;-)
Jak by były valteki, to by bylo kiepsko. :-(

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Grudzień 2014, 10:15   

Odgrzeje trochę temat ale teraz już trochę popatrzyłem i może coś mi podpowiecie.

Na początku pisałem o błędach które wskazywały na usterkę lambdy i zbyt ubogiej mieszanki, teraz doszedł jeszcze usterka dostrajania paliwa. Problem wcześniejszy został rozwiązany i był to głupi błąd bo podczas strojenia gazu na zimę musiałem przez przypadek zmienić rodzaj wtrysków i przez to się krzaczyło. Teraz już jest prawidłowo, lecz dla odmiany doszedł ostatnio błąd 170. Podłączałem lexie i według mnie parametry pracy silnika są ok. Dla wygody pojeździłem trochę z ELM i podglądem na telefonie jak pracuje właśnie ta lambda. I zauważyłem, że 90% czasu pracuje ok i według odczytów wartość oscyluje w okolicy prawidłowego współczynnika. Zauważyłem, że czasami stojąc w korku wartość spada do 0.1V i leży. Po przygazowaniu podnosi się i już jest ok w okolicach 0.5V. Byłem na przeglądzie instalacji LPG i poprosiłem o zwrócenie uwagi czy wszystko jest ok. Poczyścił, ustawił i przez jakiś czas było ok a teraz od nowa się sprawa zaczyna.

Pytanie do was czy może macie jakieś pomysły, co do tego ? Lambda się kończy, wtryski gazu a może po prostu jakiś banał.

Dzięki

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 19 Grudzień 2014, 21:08   Re: Wyjaśnienie kodów błędów

MAMUTH napisał/a:
Witajcie,

pytałem wujka google i przeszperałem forum w poszukiwaniu wyjaśnienia kodów błędów, ale znajdywałem od innych samochodów i są trochę rozbieżne, co do wyjaśnienia. Mianowicie chodzi o błędy P0130 i P0171. Mam przeczucie, że tak naprawdę to chodzi tu o gaz który może wymagać regulacji ale wolę się upewnić czy to może być coś innego aby nie doprowadzić do jakiejś większej awarii.

Mieliście już jakieś doświadczenia z tymi błędami ?

Pozdrawiam



Nic nowego nie odkryję co do samych opisów, ale podają tutaj możliwe rozwiązania.
Poczytaj, może coś Cię natknie.
http://www.obd-codes.com/p0171
http://www.obd-codes.com/p0130
Mi ta stronka pomogła.

PS> Filtr powietrza sprawdzałeś? Drożny jest?

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Luty 2015, 13:18   

Trochę odgrzeje temat bo już nabyłem większa wiedzę. Otóż nie wiem czemu na PB nie chce podać więcej paliwa. Jak na LPG go zmusiłem do trochę przebogatej mieszanki to lambda ładnie pracowała i zaczął wreszcie normalnie jeździć, ale zapłaciłem za to roziechaniem map na PB. Spędziłem chyba 2-3 popołudnia aby wygrzebać opcję kasowania czy przywracania do ustawień fabrycznych ale nic z tego. Pytałem wujka google i znajdywałem tematy od C5 gdzie trzeba było dotrzeć do opcji "Inicjacja urządzeń samo dostosowujących" ale u siebie nie znalazłem takich rzeczy. Możecie mi podpowiedzieć czy w XP da radę to zrobić i ewentualnie gdzie ? Druga sprawa to czyściłem przepustnicę i przy okazji złączki wszystkich czujników być może trzeba je jakoś zaadaptować. Jak patrze na sondy na PB to po nagrzaniu silnika sonda przed kat ma wartość 0,25V a za 0,05-0,1V więc ta przednia pokazuje zbyt ubogą mieszankę. Korekty długoterminowe są na poziomie -14 a -15 % natomiast krótkoterminowe na 25%. Trochę nie kumam czemu nie chce on zmienić długoterminowych by podnieść wartość na lambdzie. Teraz cały czas chodzi nie równo ale moc ma i zachowuje się trochę dziwacznie bo wcześniej na gaz reagował dość ospale lecz delikatnie a teraz to jak by demon tam siedział bo ruch pedałem traktuje brutalnie silnik.

Powiedzcie jak można przez lexie przywrócić ustawienia fabryczne komputera i pozwolić mu się na nowo przystosować. Do głowy przyszła mi opcja przygotowania nowego samochodu ale nie jestem pewien czy po tym liczniki mi się nie pokasują.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Luty 2015, 15:28   

MAMUTH napisał/a:
Otóż nie wiem czemu na PB nie chce podać więcej paliwa.

Kończy się pompa i nic nie poradzisz ... wymiana na nową ino pozostaje. ;-)
Oczywiście zmierz jakie ma ciśnienie, co by nie wywalać kasy na darmo.
Ciśnienie w układzie powinno być od 3,3 do 3,7 bara dla Twojego motorka. :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Luty 2015, 20:36   

Akurat pomiaru ciśnienia pompy w samochodzie nie mam i ciężko będzie to zweryfikować. Jednakże mimo pogody postanowiłem walczyć z żelastwem i zauważyłem jedną ciekawą rzecz. Kiedy na PB pracuje ciśnienie podaje 8-9 psi a na gazie 5-5,5 psi jak odłączyłem map sensor nagle na PB zaczął równiutko chodzić i nagle sondy zaczęły gadać jak powinny. Ale oczywiście bez czujnika daleko nie zajadę. Czy ktoś z was wie jakie ciśnienie powinno być w dolocie na wolnych obrotach bo być może tylko kwestia przypadku.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 9 Luty 2015, 20:44   

MAMUTH napisał/a:
Akurat pomiaru ciśnienia pompy w samochodzie nie mam i ciężko będzie to zweryfikować.

Podejrzewam, że w żadnym tego nie ma :-D trzeba podłączyć w układ zasilania manometr i wtedy sprawdzić. ;-)
MAMUTH napisał/a:
Czy ktoś z was wie jakie ciśnienie powinno być w dolocie na wolnych obrotach

Jedyne co mam dla 1.8 16V :-(



Wykres MAP sensora 1.8 16V.PNG
Plik ściągnięto 12262 raz(y) 6,01 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Luty 2015, 21:24   

A nie powinno byc podcisnienie w dolocie na wolnych obrotach, w granicach 03 do 05 bar, na przymknietej przepustnicy? Po otwarciu przepustnicy podcisnienie maleje do zera, przy przymykaniu w czasie jazdy, przy hamowaniu silnikiem dochodzi nawet do 1.0 bara. Chyba tak pracuje przepustnica w silniku? Rowniez takie stany pokazuje map sensor sterownikowi, ktory na tej podstawie reguluje sklad mieszanki.

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Luty 2015, 21:47   

wykres akurat pod mój silnik. Jak pisze dejnekomirek ma sens bo przy wolnych obrotach na gazie map sensor pokazuje około 0.3 bara a na PB pokazuje 0.6 bara co już powoduje dławienie silnika. Czyli nasuwa się pytanie czemu na LPG jest ok a na PB nie ? Myślę, że trzeba zaryzykować kupno nowego map sensora, sokoro po jego odłączeniu zaczyna podawać bogatszą mieszankę. Dzięki za pomoc jak jutro się coś wyjaśni to napiszę dla potomnych.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA