Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 63 Skąd: tbu
Wysłany: 25 Październik 2014, 20:50 Wymiana chłodnicy wody xsara II
Witam
Poszła mi chłodnica wody w xsarze i tu moje pytanie czy mogę ją samodzielnie wymienić? Mam auto z klimatyzacją i tu też pytanie czy chłodnica wody jest jakoś połączona z chłodnica klimy?
Zauważyłem że jak auto pracuje na wolnych obrotach to nie cieknie aż tak bardzo, lecz jeśli przygazuje leci ciurkiem. Poniżej jest filmik obrazujący wyciek. Problem tylko polega na tym że nie zlokalizowałem konkretnego pęknięcia lub dziury. ( z racji braku kanału)
Mógłby ktoś opisać po kolei co i jak zrobić przy samodzielnej wymianie włącznie z odpowietrzaniem.
Mile widziane skany z sam naprawiam xsary.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 25 Październik 2014, 21:45
Możesz spokojnie wymienić ją sam. Chłodnica jest wmontowana w plastikową obudowę. Raczej nie ma tam nic do urwania - musisz popatrzeć jak zamontowana jest stara. Ściągasz opaski i rurki z chłodnicy. Odpowietrzenie to jak w każdym aucie - było nie raz na forum. Trochę wiary w swoje możliwości
Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 63 Skąd: tbu
Wysłany: 26 Październik 2014, 08:42
A co do odpowietrzenia, bo już wyczytałem jak to się robi, lecz nie ma wzmianki odnośnie auta z LPG, czy auto z LPG się tak samo odpowietrza? Pytam bo wiem że płyn chłodniczy także przelatuje przez instalke LPG i czy trzeba coś w instalacji LPG dodatkowo odpowietrzać?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Październik 2014, 08:56
Mr.Z napisał/a:
czy auto z LPG się tak samo odpowietrza?
Tak samo.
Wymiana chłodnicy trwa godzinę, wymieniałem u siebie zeszłej zimy.
Najgorszy dostęp jest do dolnego przewodu na dole po stronie pasażera ( głupia zapinka na drucik ).
Jak zdejmiesz plastik z nad chłodnicy ( chyba 6 torxów ) to resztę już widać, rozłączasz przewody i wysuwasz chłodnice wody ze skraplacza bo jedno jest wsunięte w drugie, nic trudnego.
Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 63 Skąd: tbu
Wysłany: 26 Październik 2014, 10:46
Parownik jest zamontowany gdzieś na wysokości skraplacza Albo nawet odrobine niżej. I w xsarze 2 1.6 16V są dwa odpowietrzniki czy więcej? I czy odkręcić je obydwa naraz czy najpierw jeden potem drugi?
A i Panowie tak na oko ile wchodzi płynu chłodniczego? Żebym wiedział w ile litrów się zaopatrzyć.
I jaką chłodnice polecacie, tj firmę? Bo są chłodnice od 100zł wzwyż. A wiadomo badziewia nie ma co kupować.
A co do tych opasek do montażu węża, to zawsze mogę zastosować opaski montażowe skręcane
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 26 Październik 2014, 11:05
Wojtis1990 - w tym układzie chłodzenia ( chłodnicy) nie ma tego durnego zabezpieczenia na drucik, wszystkie
łączenia są na opaski - to dobra wiadomość dla kolegi Mr.Z.
Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 63 Skąd: tbu
Wysłany: 27 Październik 2014, 09:37
Chłodnica zamówiona, jak dobrze pójdzie to wieczorem montaż.
A mam jeszcze pytanie jsk zamontuje chłodnice, podepnę dwa dolne przewody to czy zalać od góry chłodnice płynem czy nie? Może to durne pytanie ale wole spytać.
Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 63 Skąd: tbu
Wysłany: 27 Październik 2014, 18:40
Koledzy mam problem, chłodnica założona, i podczas odpowietrzania a raczej przykręcania odpowietrznika tego koło termostatu, pękł mi ten odpowietrznik, za dużą siłą dokręcałem, na szczęscie udało mi się wykręcić ze środka reszte odpowietrznika, i tu pytanie, kupię sam odpowietrznik? Albo ewentualnie jakiś zamiennik? Mógłby ktoś podrzucić nr katalogowy owego odpowietrznika?
Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 63 Skąd: tbu
Wysłany: 27 Październik 2014, 20:31
Dałem na razie zwykłą śrubę, nic nie cieknie nie przepuszcza.
Odpowietrzyłem układ tzn na tym odpowietrzniku grodziowym widać było bąbelki powietrza wraz z płynem (na biegu jałowym oczywiście) po czym przestało bomblować i przestał płyn lecieć, lecz jak przygazowałem to wtedy płyn poleciał Nie wiem czy tak ma być, więc wole spytać. A odpowietrznik przy termostacie urwałem bo mam za mocne ręce, ale zdążyłem odpowietrzyć i napręcić zwykłą śrubę. Lecz postaram się dorwać ten odpowietrznik.
Jak auto przekroczyło próg 90*C (tak o 2mm poszła wskazówka wyżej niż 90*C, czyli gdzieś tak około 100*C) wentylator się załączył na chwilę i zbił temperaturę do 90*C, po czym się wyłączył.
Więc chyba wszystko zrobiłem poprawnie. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Potem pogoniłem auto z 10km żeby sprawdzić czy nie głupieje na trasie, i jak na razie jest OK. Jutro z rana sprawdzę stan płynu i jak coś to zrobię dolewkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum