Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana turbiny dw10td na mocniejszą
Autor Wiadomość
marcingrubale

Mój samochód: xsara
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Siedlce
Wysłany: 27 Listopad 2014, 23:57   wymiana turbiny dw10td na mocniejszą

Witam
na początku chcę się przywitać.
Moje pytanie: czy da się wymienić turbo dw10td na mocniejszą i czy to coś da?

pzdr

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 28 Listopad 2014, 22:50   

A co chciałbyś osiągnąć? Nie zapominaj że wymiana turbiny na większą może zmienić znacząco charakterystykę pracy tego silnika, mam na myśli turbo-dziurę i przeniesienie mocy maksymalnej gdzieś w górną część skali obrotów. Jeśli chcesz mieć więcej mocy to może lepiej poczytać o chip-tuningu? Myślę że ten silnik nie jest wyzwaniem dla speców w tej dziedzinie.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
marcingrubale

Mój samochód: xsara
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29 Listopad 2014, 00:00   

Dzięki kolego za odpowiedź ale chipa to już robiłem i jest 120KM i 260NM ale interesuje mnie jakieś 160-170 KM i 300NM. Stąd moje pytanie dotyczące turbiny.

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Listopad 2014, 23:19   

Sorry za pytania, ale nie mam teraz dostępu do dokumentacji - 2.0HDI 90KM? Intercooler jest? Jakie doładowanie ustawione? Tam jest siemens, czy bosch? Gdzie robiłeś program?
Jeśli goła seria 90KM, to słabo widzę te 120KM...
FMIC, MBC i doładowanie na 1.4bar i masz 140KM, 320Nm, ale trochę dymu będzie.
Widziałem projekt na 190KM z turbo od mercedesa vito, ale to już rzeźba była, bo trzeba dorobić flanszę i sterowanie tym turbo. Ja bym poszedł na Twoim miejscu w hybrydę, czyli większe koło kompresji i pewnie by było bezdymnie 340Nm i jakieś 160KM z lekkim dymkiem... ale wtedy koniecznie jeszcze mocne sprzęgło.

 
 
marcingrubale

Mój samochód: xsara
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30 Listopad 2014, 23:08   

Witam
program robił mi znajomy z Proturbo z Siedlec i u niego na hamowni wyszło 120KM, jak chcesz mogę Ci podesłać wykres, ale to chyba nie o to chodzi.
Co masz na myśli mówiąc: hybryda? Nie bardzo wiem o co chodzi.
HDI 90KM były bez intercoolera

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Listopad 2014, 23:26   

Wstaw tutaj wykres.
Hybryda - pierwszy lepszy opis z google http://www.turbospec.pl/i...-hybrydowa.html

 
 
marcingrubale

Mój samochód: xsara
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Siedlce
Wysłany: 1 Grudzień 2014, 21:24   

po pierwszym wirusowaniu wyszło tak jak na wykresie
po drugim wirusowaniu wyszło 4KM więcej(jak znajdę gdzieś wykres to wrzucę)
podpowiedz kolego jak zrobić tak turbinę, ewentualnie jakie to koszty?



001.jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 27,21 KB

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Grudzień 2014, 23:06   

Ogólnie kreski bardzo ładne, ale 99KM z serii... Z całym szacunkiem dla tunera, ale chyba rolki ma źle ustawione (nie wiem, nie widziałem, nie było mnie tam, ale dla tych silników uzyskać 90KM to był rzadki widok)
Pisałem wcześniej, że słabo widzę te 120KM (nawet te dobrze zmierzone) - przy seryjnym osprzęcie będzie tylko chwilowe. Przyciśnij go chwilę, a koniki ulecą błyskawicznie.
Zamierzałem robić hybrydę, ale ostatecznie sprzedałem samochód, więc nie kontynuowałem projektu. Powinieneś popytać w firmach regenerujących turbo, co zaproponują. Ogólnie trzeba roztoczyć muszlę po zimnej stronie i wsadzić tam większe koło kompresji, wyważyć i poskładać do kupy. Równolegle włożyć jakiś centralny intercooler, pomierzyć i poustawiać ciśnienia na nowym turbo (konieczny MBC) i robić kolejny program. Przydałaby się jakaś mała chłodnica oleju i na pewno mocne sprzęgło.
Miałem seryjne turbo, FMIC poj.5L, MBC ustawione na 1.3bara, wydech seria, ale bez kata i wykrzesałem z niego 141KM/344Nm (pomiar powtarzany wielokrotnie, silnik obciążony, temp. otoczenia 36'C). Nie było bezdymnie, nie ukrywam, ale ostatecznie zszedłem z momentu, bo przy siemensie nie mogłem ograniczyć Nm na 1 i 2 biegu (co się łatwo robi przy EDC15) i źle się jeździło. Dodam, że moja seria + intercooler + turbo 1.3bara wypluła 86KM przy seryjnym wydechu z katalizatorem.
Dodam też, że Niemcy bawili się w podnoszenie mocy w 206HDI 90KM i na seryjnym turbo pomierzyli 155KM/360Nm. Poczytaj sobie, niestety już bez zdjęć, bo przenieśli forum.
http://www.nosmokenopoke....MIC-Status-done
Znalazłem jeszcze moda z turbo od CDI
http://www.efterz.com/lar...di270_turbo.htm

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA