Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
luzowanie linki sprzęgła (z samoregulatorem?)
Autor Wiadomość
hefaistos

Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 84
Skąd: wawa
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 13:55   luzowanie linki sprzęgła (z samoregulatorem?)

Witam

jakieś dwa miesiąće temu wymieniłem sprzęgło na nowe. Jak wsiadłem pierwszy raz to pedał był miękki jak ciepłe masło, w sumie średnio mi się to podobało bo noga nie przyzwyczajona ale zostawiłem temat. Po czasie, pedła stwardniał i jest taki jak przed naprawą. Dotatkowo mojesprzęgło choć nowe łapie strasznie wysoko, praktycznie na samym końcu. Jest to uciążliwe bo czasami mam wrażenie że trochę się poślizguje.

Zakładam że mam linke z samoregulatorem, co można zrobić aby poluzować tą linke i sprzęgło brało gdzieś w połowie? Czy da się w ogóle coś tam zrobić? Przeczytałem gdzieś żeby zablokować łapę sprzęgła i powoli wciskać pedał aż linka się troche rozciągnie ale w sumie nie wiem na jakiej zasadzie działa ten regulator a nie chce zerwać tej linki.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Grudzień 2014, 17:19   

Linkę masz z samoregulatorem, ją się wymienia, a nie ustawia.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 9 Grudzień 2014, 10:17   

Wojtis ma prawdopodobnie racje.
Ale jeszcze możesz spróbować zluzować regulator.
Pod pedałem sprzęgła gdzie wchodzi pancerz z obsadką linki jest miedzy pancerzem, a linką tulejka, którą przy maksymalnym wciśnięciu pedału naciska stopka pedału.
Wciśnięcie tulejki powoduje zluzowanie mechanizmu i maksymalne wydłużenie( rozciągniecie) linki, a w zasadzie skraca się pancerz. Po tej czynności następuje samoczynne nastawienie długości linki przystosowujące jej długość do pracy sprzęgła.
Jeżeli pedałem się nie da, to trzeba pomóc jakimś śrubokrętem. Trzeba się wczołgać pod kierownicę i sprawę wykonać manualnie.
Czy przy starej lince to zda egzamin?- nie mam pojęcia.
Gdy miałem zamontowaną nową linkę i zaszła potrzeba ustawienia skoku pedału po wymianie sprzęgła- zadziałało rewelacyjnie.
Masz tu fotkę poglądową jak to wygląda.

Tuż nad logiem tablica.pl masz cały mechanizm regulacyjny, ta gruba część pancerza. Z obsadki wychodzi linka, a i widać tam białą tulejkę. To ta tulejkę trzeba wcisnąć, aby zluzować mechanizm.

 
 
hefaistos

Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 84
Skąd: wawa
Wysłany: 13 Grudzień 2014, 15:08   

sprawdzałem dziś ten regulator. niestety nie mam tej białej tulejki. może inny typ linki?

 
 
hefaistos

Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 84
Skąd: wawa
Wysłany: 24 Luty 2015, 18:08   

witam

musze odświeżyć troche temat. po wielu przemyśleniach i oględzinach chciałem zapytać jak to jest z łapą na którą zakłada się linkę.

Moją linkę można odciągnąć w miare lekko od łapy i wyjąć z samej łapy. Jednocześnie łapa sama nie odchodzi do tyłu w strone przodu samochodu. Można ją odepchnąć ręcznie ale jako sama jest luźna. Przy założonej linke łapa od razu dochodzi to momentu bliskiego wysprzęglenia co objawia się własnie tym że sprzęgło bierze u samej góry.

CZy nie powinno być tak że po zdjęciu linki łapa powinna iść maxymalnie to przodu auta, czy nie ma tam jakiejś spręzyny która by naciągała tą łape? Bo o ile udało się się linke pozulować to co z tego jak i tak łapa była by zawsze ustawiona momentu wysprzęglenia auta?

Może mechanicy mi jakoś źle poskładali te sprzęgło?

http://zapodaj.net/03ed51f59813d.jpg.html

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 24 Luty 2015, 18:36   

Łapa po ściągnięciu linki jest luźna i można ją swobodnie przesuwać. Trzeba uważać żeby nie cofać jej za bardzo bo może zsunąć się łożysko z prowadzenia. Moim zdaniem masz linkę do wymiany.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA