Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypychanie miarki poziomu oleju
Autor Wiadomość
gh-mozart

Mój samochód: Xsara Picasso
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 10:42   Wypychanie miarki poziomu oleju

Witam !

W moim pikusiu , od kilku dni zaczyna mi wyskakiwać "bagnet" pomiaru poziomu oleju.
Może ktoś z forumowiczy , miał podobny przypadek i mógłby mi podpowiedzieć , gdzie leży przyczyna takiego stanu.

Pozdrawiam
gh-mozart

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 10:48   

2.0 HDi 90 albo 110 KM?
Mam dokładnie to samo. Miarka wyłazi i opiera się na grubszej części gumy pod kołnierzem z kółkiem do wyciągania. Generalnie zjawisko pewnie niegroźne (chyba, że może tamtędy nawpadać syfu do silnika) acz upierdliwe wizualnie. Przyczyną jest pewnie wyrobiona uszczelka i stąd nietrzymanie bagnetu na swoim miejscu.
Ja olałem sprawę i tylko raz na jakiś czas dociskam miarkę. Która i tak zaraz wróci do swojego nowego położenia ;)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 10:57   

skopiowałem fragment artykułu: Ślady oleju na filtrze powietrza

Olej zbierający się w obudowie filtra powietrza. Dodatkowo może występować wypychanie bagnetu oleju i wydobywanie się spod niego spalin. przyczyna Objawy takie świadczą najczęściej o przepaleniu uszczelki pod głowicą lub o przedmuchach z komór spalania w wyniku zużycia pierścieni tłokowych. W konsekwencji następuje wzrost ciśnieniaw układzie smarowania, co powoduje wyrzucanie oleju przez odmę do obudowy filtra powietrza. Spaliny mogą znaleźć też ujście przez otwór bagnetu olejowego.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 10:59   

Ale może by najpierw wyczyścić odmę bo ostatnio komuś wyrzuciło przez to olej jak zamarzła(przez syf)

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 11:21   

Dokładnie, radzę zacząć od wyczyszczenia odmy zanim zaczniecie rozbierać pół silnika :-)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 13:56   

Pewnie że odma, ze 3 dni temu pisaliśmy o tym.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA