Może ktoś wie i podpowie który bezpiecznik odpowiada za pompkę od spryskiwaczy oraz czy jest on powiązany z tym że po spryskaniu wycieraczki wykonują kilka ruchów automatycznie.
Bo rozumiem że jakby padła sama pompka to wycieraczki dalej swoje by robiły.
Pogoda jest jaka jest i nie sprzyja robieniu doświadczeń z podawaniem napięcia na krótko, a znowu jazda bez spryskiwaczy przy obecnej pogodzie też odpada.
blackpanther
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: --
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 101 Skąd: gdynia
Wysłany: 31 Grudzień 2014, 17:02
Pod maska pierwszy od reflektora lewego sprawdz .10A
Misiek1983
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX Pack
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Radzymin
Wysłany: 1 Styczeń 2015, 13:32
To nie to
Marna szansa żeby w przełączniku zepsuł się przełącznik na przednią i tylną szybę równocześnie?
Jak z dostępem do pompki? Dużo rozkręcania i grzebania żeby podać na krótko 12V?
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 15:13
Z tego co wiem to pompka jest jedna a czy psika na przód czy tył zależy w którą stronę się
kręci. A może zamarzł ci płyn do spryskiwaczy. Bo ja się troszkę zdziwiłem jak potrzebowałem psiknąć, ale sobie przypomniałem że owszem nalałem płynu zimowego ale nie wypsikałem starego z pompki i przewodów.
Misiek1983
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX Pack
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Radzymin
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 19:00
Działały przy -10 więc przy +5 powinny tym bardziej a zimowego jest full
Padła pompka trudno, ale dziwi mnie że pompka padła to że wycieraczki po próbie jej użycia nie machają te kilka razy
Jedna pompka ułatwia sprawę choć i tak trzeba płyn spuścić. Więc da radę się dostać bez rozkręcania nadkola?
Misiek1983, jak brak jest przy tym pracy wycieraczek, to raczej coś nie tak z manetką.
Trzeba się dostać do wtyczki pompy i sprawdzić, czy dochodzi sygnał po pociągnięciu manetki.
_________________ Pozdrawiam Jacek
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 19:17
Jutro mogę sprawdzić przy wyjętym bezpieczniku tylko muszę wiedzieć który to.
Zajrzałem do instrukcji obsługi wychodzi na to że wycieraczki to bezpiecznik B
Spryskiwacze to C albo D
obstawiam C 30A bo same wycieraczki 25A
oczywiście bezpieczniki pod deską nie w komorze silnika.
Jeśli się mylę to sprostujcie mnie
Ostatnio zmieniony przez matolek26 2 Styczeń 2015, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
matolek26, a po co chcesz wyciągać bezpiecznik? Odpinasz wtyczkę z pompy, podpinasz żaróweczkę na dwóch przewodach i po pociągnięciu manetki ma zaświecić. Możesz też to samo wykonać multimetrem ... Przy okazji można podać zasilanie na krótko na samą pompę (oczywiście z odłączoną wtyczką) ... powinno się sporo wyjaśnić.
_________________ Pozdrawiam Jacek
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 19:51
Jacku oczywiście masz rację że pompę i jej zasilanie najlepiej tak jak piszesz
a najlepiej to na pacjencie a nie na zdrowym.
matolek26, oj nie zawsze ... nie zawsze ... czasami też się mylę
Powodzonka i czekamy na wyniki ...
Oczywiście wskazane przemyślane działania co by czegoś po drodze nie uwalić.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Misiek1983
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: SX Pack
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Radzymin
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 14:54
Niestety nie udało mi się podać napięcia na pompkę gdyż deszcz mnie przegonił. Manetka wydaje się ok, ale pewności niema A piszę wydaje, bo jak chciałem sprawdzić miernikiem czy podaje napięcie to wycieraczki wykonały te swoje 3 cykle. a miernik coś mi w kulki tnie chyba leżakowanie w aucie źle baterii robi lub żona nie ogarnia co znaczy przytrzymaj chwilę wciśnięte A więc wydaje się że wycieraczki swój cykl wykonują tylko gdy pompka sprawna i zamknie obwód. Teraz czekam na pogodę bez deszczu dobrze że auto na razie może chwilę postać. Pompka jest na wcisk w zbiornik montowana.
Się rozpisałem
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 10:06
U mnie jest F14 pod maską czerwony mini (10A). U Ciebie też tak powinno być.
Pozdrawiam
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 15:17
Mamuth masz racje F14 10A pod maską (miałem jakąś starą instrukcje)
bez niego pompka nie działa wycieraczki pracują.
A może orientujesz się co do OBD2 mam złącze ale jak podłączyłem od kumpla OBD2 wifi
to nie łączył mi się z komputerem samochodu. I teraz nie wiem czy to złącze to jest w pełni funkcjonalne czy tylko dla Lexii?
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 15:22
Jeżeli chodzi o OBD2 to zapewne masz ELM327 który podłączy Ci się tylko i wyłącznie do komputera silnika. Cała reszta nie będzie dostępna z racji innych protokołów, multipleksingu itp. rzeczy. Jeżeli chcesz mieć pełny podgląd "kalkulatorów" to tylko wyłącznie Lexia.
Ja mam bo bluetooth ELM327 i jest pomocny gdy jest się na wypadzie i wyskoczy CHECK. Ja osobiście mam TORQUE i jest chyba najlepszy z tych wszystkich programików.
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 19:17
Tak właśnie elm327 po bt nie wifi i apka torque próbuje się łączyć i to wszystko
z mojego vin-u wynika
AUTODIAGNOSTYKA EOBD BEZ AUTODIAGNOST. "EOBD"
i tu chyba jest pies pogrzebany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum