Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to czas na zmianę oleju?
Autor Wiadomość
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Styczeń 2015, 12:48   Czy to czas na zmianę oleju?

Witajcie,

proszę o wasze opinie. Mam silnik 1.8 16V (N68) i przy zakupie wiedziałem, że ma zwyczaj palenia oleju. Mam go rok i na liczniku pokazuje już ponad 168 tys. Od ostatniej wymiany oleju mija mi już 10 tys. i w tym czasie dolałem mu już ponad litr oleju. Orientujecie się może jakie spalanie oleju w tym silniku jest normą bo moja sytuacja już chyba normą nie jest. Szykuje się na wymianę oleju i tu jest pytanie czy to już nie czas zmienić z syntetyka na półsyntetyk który zapewne w jakimś stopniu uszczelni silnik.

Dodam, że prosiłem znajomego aby zobaczył czy jadąc za mną nie kopci i nie śmierdzi olejem ale mówi, że nic złego nie zauważył/odczuł. Sprawdzałem świece i nie wyglądają tak jakby spał znacznie olej. Wycieków też na silniku nie widać (owszem są ślady potu ale nie przerażające - w starym AX było znacznie gorzej).

Przez chwilę przeszło mi przez myśl zakup modyfikatora plus ale nie do końca wierze takim inwestycją.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16 Styczeń 2015, 15:39   

Każda 16zaworówka lubi sobie olej łyknąć. Moim zdaniem litr na 10 tys kilometrów to norma i ja bym nic nie zmieniał tylko lał olej jaki lałem. Co do modyfikatora jest na forum temat o podobnym specyfiku i na kartce wygląda to tak, jakby działało :-)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 16 Styczeń 2015, 21:24   

Też uważam, że 1l oleju na 10 000 km to nic nadzwyczajnego.
Moje dotychczasowe silniki, z którymi miałem do czynienia standardowo pozwalały sobie dolać na dystansie 10 000 km od 0,5 do max 1 l oleju.
Wyjątkiem jest HDi, który nie bierze kompletnie nic.

Najwięcej jak do dej pory dolewek zrobiłem w obecnej Xantii 1,9D. Po zakupie nawet się przestraszyłem, że nie wyrobię na olej. Obecnie jakby się uspokoiło i nie zerkam na bagnet tak nerwowo. Ale uszczelniłem kilka niewielkich zapoceń na uszczelkach. Obecnie pochłania w przeliczeniu jakieś 1,5 l oleum na 10 000 km. Co jak na starego poczciwego klekota mysle jest całkiem sprawiedliwym wynikiem. A i zalewam 15W40- klasy budżet.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16 Styczeń 2015, 22:01   

MAMUTH napisał/a:
Przez chwilę przeszło mi przez myśl zakup modyfikatora plus ale nie do końca wierze takim inwestycją.

Nie jest to kwestia wiary ale wiedzy technicznej.
Co to jest "Modyfikator plus" - teflon doprowadzony do stanu płynnego. Technika nadała takim produktom nazwę "epilam". Nazwa oryginału - УМТ-2.
KTO to cóś produkuje - "Ru - coś tam" a handluje "Avtokoninvest".
Cena specyfiku na rynku rosyjskim gdy rubel kosztował ok.10 groszy - 300 rubli / a więc ok. 30 zł za dokładnie to samo opakowanie i ilość przy zmienionej naklejce i kartoniku.
Produkt niszowy jako że jego czas minął gdzieś w połowie lat 90-tych.
Aspekt techniczny - są w moim posiadaniu wykonane badania na jedynej maszynie tarciowej przeznaczonej do tego celu(długotrwałe próby) i nigdzie nie publikowane. Wykonane w Akademii Morskiej Sankt Petersburg im. Makarowa.
Skąd te badania? - Firma z Rosji chciała wejść na nasz rynek z innym produktem i miałem z nią kontakt. Właśnie TA Firma zleciła wykonanie badań tegoż preparatu oraz jeszcze innego (gdy przyjdzie czas to podam), jaki także nie zastosuję.
Preparaty jakimi się zajmuję nie doczekały u nich badań albo nie uznano za właściwe abym znał wyniki.
Osobiście nie zastosuję w żadnym swoim autku. :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA