Proszę o pomoc. W xsara picasso zapala się kontrolka oleju z komunikatem niskie cisnienie oleju czy coś takiego. Przy próbie ponownego odpalenia auta wszystko gra, Nastepnego dnia rano wszystko ok po przejechaniu kilku km ok ale przy ponownym włączeniu auta ten sam problem który po krótkiej chwili znika. Wiec wymiana czujnika oleju i co wszystko gra do momentu pierwszego postoju i przy ponownym uruchomieniu atoa ten sam problem wlacza sie na ok min i gaśnie i "można " jechać niby. I teraz nie wiem od czego zacząć co może być problemem czy pompa czy problem z elektroniką czy jesczze coś innego proszę o szybka pomoc
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 17 Styczeń 2015, 19:37
mierzenie ciśnienia oleju koniecznie i jak najszybciej żeby nie zajeździć silnika. Jak pomiary wyjdą w porządku, to nowy czujnik i przejrzeć instalację pod maską, może jest gdzieś jakiś kabel przełamany i broi.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Styczeń 2015, 18:18
zielonawolka,miałem kiedyś tak że nowy czujnik był felerny,wkręciłem czujnik z auta sąsiada i kontrolka zgasła..ale to by musiał być fuks ze tak samo u Ciebie
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 19 Styczeń 2015, 13:35
Nasuwa się parę pytań aby cokolwiek jeszcze podpowiedzieć:
1. Gdy zamruga kontrolka - jakie są obroty silnika?
Bywa że spadek obrotów tym się objawia - spadkiem ciśnienia.
2. Gdy zamruga - odzywają się "szklanki popychaczy"?
3.Jaki olej / oznaczenie oraz kiedy był wymieniany.
Bywa że paliwo rozcieńcza olej i lepkość pada na twarz - szczególnie krótkie jazdy niedogrzanym silnikiem.
4. Przebieg autka.
5. Miałem kiedyś przypadek że w kanale olejowym przed kontrolką odpadł kawałek złogu olejowego i działał jak minikorek na czujniku...to jest OK to zaczyna mrugać, świecić...wymieniony czujnik i dwa dni spoko no i zaś jest....wędrowniczek.
Picassa nie ma obrotomierza ale wychodzi chyba na to że najpierw wymienie olej i filtr bo nie mam pojecia kiedy to było zrobione auto mam od pół roku a kiedy ktoś przede mna wymieniał nie wiem. Jeśli wymiana nie pomoże to pompa
Na ten moment kontrolka zapala mi się tylko po właczeniu na małych obrotach jak docisne gaz to gaśnie. Wiec jezdze A jak autko padnie to wymienie francuza na japończyka
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 17:05
zielonawolka napisał/a:
ale wychodzi chyba na to że najpierw wymienie olej i filtr bo nie mam pojecia kiedy to było zrobione auto mam od pół roku a kiedy ktoś przede mna wymieniał nie wiem.
To tak właściwie - o czym my tu piszemy...a - i po co.
Przypomniałeś mi fakt autentyczny:
Gościu kupił autko i jeździł zadowolony kilkanaście (chyba) dni.
Przyszedł dzień że autko ruszyło, podjechało kawałek i zdechło - ani na zaciąg ani na zapych - zdechło. Zgłosił reklamacyję u sprzedającego - sprzedający zrozumiał i przyjął z jednym wszak warunkiem że nowy właściciel płaci za zwrot. Zgoda się pojawiła.
Sprzedawca przyjechał z kimś tam i kanistrem paliwa. Zwrócił kupującemu należność z potrąceniem kosztów, wlał paliwo, odpalił i pojechał.
Morał - ...
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 16:56
chlopie... wez sie ogarnij i (autocenzura)
zglaszasz problem, ludzie pisza ci co masz sprawdzic. ale ty oczywiscie wiesz lepiej.
czy to tak ciezko pojechac na warsztat, wydac kilka zlotych za sprawdzenie cisnienia manometrem?
oczywiscie lepiej kombinowac, bawic sie w wymiane czujnikow- i dalej miec ten sam problem. chcesz "naprawic" przyczyne, a nie skutek usterki.
pozniej zajezdzisz auto i bedziesz psioczyl na francuzy. jakie to niedorobione auta i silniki padaja.
oczywiscie to twoje autko, twoje pieniadze i twoj wybor.
Heheh baba jestem a nie chłop
Byłam na warsztacie nie chcieli sprawdzić ciśnienie że ponoc nie ma sensu skoro kontrola włacza się tylko przy starcie że to na 90% filtr
wiec mój całkiem prywatny mechanik będzie w sobote i wymini filtr i olej
Więc nie psioczcie na mnie bo ja robię co mi faceci każą
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Styczeń 2015, 23:12
Moim zdaniem filtr i olej nie pomogą. Albo zaczyna padać pompa albo panewki na korbach się kończą. Kontrolka pali się też na zimnym silniku czy tylko na ciepłym?
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum