Niedawno stałem się posiadaczem XP z 2002r 1.8 16V
Dziś chciałem go zatankować do pełna bo wskaźnik pokazywał zero, na zakrętach zaświeciła się rezerwa.
Podczas tankowania pistolet zaczął mi odbijać po 2zł. Zalałem aż 12 litrów.
Podjechałem pod inny dystrybutor bo pomyślałem ze uszkodzony pistolet.
Zalałem ledwo na "chama" 1,25l i zaczęło mi wylewać się z baku paliwo!
Bak jakby był pełny. Wskaźnik pokazuje 1/2 baku (wcześniej nic nie pokazywał), komputer pokazuje że mam paliwa na 250km.
O co mu chodzi? jutro sprawdzę zbiornik, bo już doszły mnie myśli że ktoś wsadził zbiornik z matiza czy coś. Nie wiem co robić. Irytująca sprawa.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 5 Luty 2015, 08:09
Zacząłbym od sprawdzenia lexią wskaźnika poziomu paliwa.
Podnieś kanapę i sprawdź czy masz zaślepkę, niektóre pikusie jej nie mają i żeby dostać się do pływaka trzeba demontować zbiornik paliwa albo ciąć dziurę.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Luty 2015, 08:14
Szczerze powiem tak, raz tylko pływak miałem uszkodzony bo sam go powyginałem przy demontażu pompy w megance, te pompy są wszystkie do siebie podobne i u siebie wymieniłem sam pływak.
Sprawa ma się tak.
Bak zdjęty. Werdykt? Pływak o.k., kolega mówi że czujnik poziomu co podaje na wyświetlacz.
Okazało się że to zwykł czujnik, kolega miał od seata alhambry, pasował jak ulał, Podłączamy i co? dalej to samo, raz pokazuje na full, wył i wł zapłon (pływak w tym samym miejscu) i pokazuje zero. ruszamy o 1 cm, zero i tak w kółko.
Powiedzcie ludziska, czy na wyświetlaczu jest jakiś opornik co to odczytuje i czy to on może oszukiwać mi??
Jak wygląda wymiana licznika? komputer mi nie będzie świrował?
Jak się ma sprawa z wymiana elementu który odpowiada za zmianę biegów, chodzi o ten górny element do którego gałka zmiany biegów jest przykręcona?
Ciężko to dostać? u mnie ma już duży luz i trochę to mnie denerwuje.
Temat do zamknięcia.
Zbiornik zdemontowany, czujnik działą, zaryzykowałem i kupiłem inny licznik.
POMOGŁO!
Jakiś opornik może żle odczytywał stan paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum