niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 6 Marzec 2015, 21:41 problem z temperatura
witam jestem tu nowy i moje pytanie jest nastempujace posiadam zx 1.4 96r 125tys przebiegu w samej benzynie i przy normalnej jezdzie temperatura wzrasta do okolo 100 stopni jednakrze gdy dojade do skrzyzowania badz zwolnie to temperatura spada i jesli sie rozbujam to rosnie do 100 i tak trzyma dodam ze termostat wymienilem i termowlacznik tez nowy i wetylator sie zalacza na postoju jesli dojdzie do 100 z gory dziekuje za pomoc
Czytając ostatnie Twoje zdanie, zrozumiałem, że dziękujesz za pomoc wentylatorowi, jak tylko dojdzie do 100 //dodał: robson
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Marzec 2015, 08:23
Coś nie bardzo ze skalowaniem tego odczytu ( rośnie do 100 , wentylator się włącza przy 100 , jak spada to do ilu ) .
Zacząłbym od sprawdzenia odpowietrzenia układu chłodzenia .
_________________ KK
niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 7 Marzec 2015, 20:26
temperatura spada do okolo 90 ale jak sie bujne to dalej do 100 i nic wiecej nie idzie dodam ze w miescie nawet nie dochodzi do stu trzyma troche ponad 90
U mnie to samo. Wymieniłem płyn, sprawdziłem cały układ, nowy termostat, pompa wody. Albo on ma wskazania jak poziom paliwa, czyli do dupy, albo faktycznie coś jest nie tak. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem moim to powiedział że raczej on tak po prostu pracuje.
Możesz jeszcze czujnik temp. cieczy chłodzącej wymienić, ale wątpię czy to pomoże. Jak masz gdzie to pojedź na autostradę i przegoń go z 140-150 i zobacz czy się grzeje bardziej czy tak samo, jak w mieście.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Marzec 2015, 19:37
Mimo może wadliwego odczytu ze wskaźnika nie powinno być dużych skoków temp. max kilka stopni przy sprawnym układzie chłodzenia .
Termostat powinien utrzymać temp. właściwie na jednym poziomie (szczególnie przy obecnej temp. otoczenia .
Skoki do góry mogą się pojawić przy dużo wyższej temp. otoczenia i w tedy wykorzystywany jest wentylator chłodnicy .
_________________ KK
niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 7 Marzec 2015, 20:22
dzieki za odpowiedz dodam tylko tyle ze termostat wymieniony termowlacznik tez zauwazylem ze gdy jade i temperatura jest na sto to wentylator sie nie zalacza tylko gdy soje na postoju caly plyn nowy korki od odpowietrzenia byly odkrecone az polecial plyn nagrzewnica daje cieplem jak diabli weze nie sa twarde dziwi mnie tylko ze gdy redukuje bieg z 5 to wzkaznik spada
_________________ lewandowski
Ostatnio zmieniony przez niuniek83 7 Marzec 2015, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 7 Marzec 2015, 20:28
a jakiego kolory czujnik wymienic zielony czy niebieski bo z tego co pamietam to niebieski jest od komputera a zielony od zegara w srodku auta
a jakiego kolory czujnik wymienic zielony czy niebieski bo z tego co pamietam to niebieski jest od komputera a zielony od zegara w srodku auta
Chyba jednak odwrotnie ... zielony = komp, niebieski = wskaźnik.
Najlepiej zdejmij wtyczkę z niebieskiego i sprawdź na tablicy ... nie ma wskazań = dobry wybór.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Marzec 2015, 22:11
W czasie jazdy pęd powietrza wspomaga chłodzenie , na postoju robi to wentylator .
Przy redukcji biegu wzrastają obroty silnika a co za tym idzie szybszy jest obieg płynu chłodniczego może dlatego spada temperatura .
Oba te objawy mogą wskazywać na konieczność przeczyszczenie chłodnicy lub dodatkowo utratę wydajności pompy wody (czy była wymieniana z rozrządem ).
Można też poobserwować zbiorniczek wyrównawczy czy spaliny / kompresja nim nie ucieka .
Jak sprawdzić pompę z zewnątrz nie wiem .
_________________ KK
niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 8 Marzec 2015, 09:49
witam co do zborniczka wyruwnawczego do zauwarzylem tylko ze jak wylacze silnik to kapie przez ten wezyk odpowietrznika po dluzszej jezdzie przy otworzeniu termostatu lchodnia robi sie cala goraca a co do rozrzadu to nie wymienialem jeszcze bo niedawno go kupilem i nie wim jaki bedzie koszt a co miales na mysli zeby zaopserwowac spaliny powiem tylko ze nie kopci ani nie wydaje dziwnego zapachu oleju tez nie ma w plynie korek od oleju czysty i w bagnecie tez oki myslalem ze to uszczelka chyba ze sa inne obiawy jesli chodzi o uszczelke
Kolego, może troszkę mniej byków? Dodatkowo jednym ciurkiem cały post, to normalnie nie daje się czytać!!! //dodał: robson
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2015, 10:17
niuniek83,
Nie obraź się ale trudno zrozumieć, to co piszesz. Jedno zdanie, bez przecinków i kropek....
Ba! Nawet to nie jest zdanie bo nie zaczyna się wielką literą i nie kończy kropką. To jakiś zbór słów...
Proszę zapoznaj się z TYM tematem. Będzie łatwiej pomóc....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 8 Marzec 2015, 10:48
Sorki już się poprawiam. Gdy stanę samochodem po dłuższej trasie to z wężyka odpowietrzającego kapie płyn.
Przy otworzeniu termostatu chłodnica robi się cała gorąca, a co do rozrządu to nie wymieniałem jeszcze bo niedawno go kupiłem i nie wiem jaki będzie koszt.
Nie wiem co miał na myśli kolega żeby zaobserwować spaliny. powiem tylko że nie kopci ani nie wydaje dziwnego zapachu.
Oleju tez nie ma w płynie. Korek od oleju czysty i w bagnecie tez ok. Myślałem, że to uszczelka, chyba że są inne objawy jeśli chodzi o uszczelkę.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2015, 11:07
niuniek83 napisał/a:
Sorki już się poprawiam. Gdy stanę samochodem po dłuższej trasie to z wężyka odpowietrzającego kapie płyn.
Jakiego?! Gdzie się znajduje?
Cytat:
Przy otworzeniu termostatu chłodnica robi się cała gorąca
To jest jak najbardziej OK
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 8 Marzec 2015, 11:41
Wypychanie spalin czy kompresji do do zbiorniczka wyrównawczego ( masz go zapewne razem z chłodnicą ) jest jednym z objawów właśnie awarii uszczelki głowicy .
Zależnie w którym miejscu się rozszczelniła możesz mieć spaliny w zbiorniczku lub wzrost ciśnienia i wypychanie płynu . Chociaż wypychanie płynu może powodować też złe odpowietrzenie układu .
Możesz uruchomić silnik z odkręconym korkiem chłodnicy i obserwować co się będzie działo wraz ze wzrostem temp.
Zaczęliśmy temat od złych wskazań wskaźnika i skoków temp.
O ile stopni są te skoki (nadal tego nie podałeś) .
Bo może za bardzo rozgrzebujemy i z chłodzeniem jest wszystko ok. a wlnięty jest wskażnik temp.
Może masz inny sposób na zmierzenie jaka jest rzeczywista temp. płynu np. jakiś termometr u znajomych czy w warsztacie .
_________________ KK
niuniek83
Mój samochód: citroen zx
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Pelplin
Wysłany: 8 Marzec 2015, 12:10
Jest to wężyk który jest przy korku od zbiorniczka.Gdy wymieniałem termostat zalałem go od nowa i korek byl odkrecony,gdy temperatura doszla do 100 to poziom sie podniósł.Załaczyl się wentylator i poziom płynu spadł.Dodam że wentylator włacza sie gdy skazówka temp podejdzie troche ponad sto.Czy mogę sprawdzić temp wkładając czujnik temp do pieca Co w zbiornik wyrównawczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum