Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
lewa przegub przy piaście - wyciek oleju ze skrzyni(?!)
Autor Wiadomość
cameel

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: PB
Wersja:: 1,4i
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 3
Skąd: Bemowo
Wysłany: 28 Marzec 2015, 13:01   lewa przegub przy piaście - wyciek oleju ze skrzyni(?!)

Witam Wszystkich!

zwracam się do Was z takim problemem

Ostatnio zauważyłem, że mam coś mokro w przedniej lewej feldze.
Po ściągnięciu koła zauważyłem, że spadła mi osłona półosi - metalowa opaska chyba nie wytrzymała - guma jest cała.

Cała felga, zacisk, drążki układu kierowniczego i nadkole jest uwalone w gęstym oleju.

i w związku z tym, że tego oleju jest tam całkiem sporo:
- czy przegub w półosi jest mokry (chyba tak to się nazywa - tz czy w półosi jest kanał i jest on smarowany z oleju skrzyni biegów)?
- czy przegub jest jest smarowany zamkniętym pod gumą smarem (w takiej sytuacji skąd tyle oleju na około)?


z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam,
Kamil

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Marzec 2015, 13:41   

cameel, Rozumiem że przegub zęwnetrzny przy kole;) Skoro guma jest cała to pozostaje Ci to wyczyścić i kupić smar do przegubów oraz opaskę na gumę i jak metalowa to najlepsze do zacisku tępę obcęgi i zaklepać lekko .Przeguby mają własny smar;) nie są smarowane centralnie :-P Co niektórzy używają opasek plastykowych ale nie wiem jak z trwałością;) Co do metalowej opaski to musisz zmierzyć średnice gdzie była zaciśnięta stara.Z reguły cała tubka smaru idzie w przegub dlatego tyle tego rozrzuciło i upewnij się że guma cała:)

 
 
cameel

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: PB
Wersja:: 1,4i
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 3
Skąd: Bemowo
Wysłany: 28 Marzec 2015, 17:39   

przegub prowizorycznie uzupełniony smarem molibdenowym(weszło mi jakieś 60ml) i zamknięty opaską z gwintem ślimakowym.

guma była mało gumowa, ale w stanie idealnym (raczej plastik elastyczny to był), oryginalna opaska była zanitowana i malutkie nity na niej puściły.


Teraz zostały tylko progi, belka i przekładnia do zrobienia ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA