Cadron
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 100 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Marzec 2015, 16:54 czujnik od klocków hamulcowych - ucięty kabel obok
Witam, otóż mam problem, nie zadziała mi kontrolka od zużycia klockó hamulcowych z przodu po sciągnięciu koła kabel od klockó jest ale obok jest ucięty a nie wiem gdzie on prowadził? Na zdjęciach zaznaczone o co chodzi.
Wypiąłbym to i poprowadził nowy kabel ale nie mam pojęcia do czego on ma być podpięty
Ktoś może wie co i jak?
i jeszcze mam pytanie jak sprawdzic czy ta kontrolka działa w ogole? bo jak był jeden kabel podłączony to nie miałęm juz klockó i nic nie pojawiło sięna kompie
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 30 Marzec 2015, 19:07
wyciagnij to biale, co zaznaczyles, z czarnego gniazda.
od tego gniazda masz juz puszczony jeden przewod do klocka.
drugi pin to dla drugiego przewodu i drugiego klocka.
jak to dziala? zlacz z masa i powinna sie kontrolka zaswiecic.
nowe przewody sa w komplecie z nowymi klockami. chociaz jak poszukasz mozna dokupic osobno.
Cadron
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 100 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Marzec 2015, 21:55
Wszystko podpiete, miernikiem sprawdzalem wszystko elegancko procz kontrolki, chyba jest spalona lampka dlatego sie nie zapalila poprzednio
Cadron
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 100 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Marzec 2015, 05:06
Trudno jest ten licznik zdjac? Albo jest jakis sposob na sprawdzenue wszystkich zaroweczek bez rozkrecania?
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 31 Marzec 2015, 13:11
ale co ty tutaj chcesz sprawdzac miernikiem?
uklad jest bardzo prosty: z jednej strony (wskazniki) zaroweczka na stale podlaczona pod +12v. z drugiej strony "czujnik" ktory w momencie dotkniecia metalowej tarczy zamyka obwod i konrolka sie swieci. czujnik napisalem w cudzyslowie bo to poprostu kawalek metalu zatopionego w platiku. gdy plastikowa oslonka sie wytrze o tarcze metal styka sie z tarcza (masa). i to tyle.
oczywiscie mozna to bardziej skomplikowac i wpiac pomiedzy komputer, zeby pamietal wystapienie sygnalu i ciagle wyswietlal alarm.
Cadron
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 100 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Marzec 2015, 14:01
Juz probowalem osobnymi kablami nawet gdzie polaczenie na mierniku pokazywane bylo prawidlowo, wychodzi na to iz zarowka sie spalila
A jeszcze pytanko ktory bezpieccznik za to odpowiada bo w instruckcji nic nie znalazlem na ten temat
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 31 Marzec 2015, 15:51
no to sprawdz zarowke na poczatek...
Cadron
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 100 Skąd: Sosnowiec
Cadron. Zdjęcie licznika jest bajecznie proste ale nie wygodne jak masz duże łapska.
1. Wyciągasz przełączniki z licznika, kostki pchasz do środka by nie wisiały. (zrób zdjęcie byś je wsadził na miejsce).
2. Zdejmujesz plastiki z kolumny kierownicy, te przy stacyjce, 4 wkręty.
2. Dwa wkręty trzymają ramkę licznika u góry i dwa przy kolumnie. Odkręcasz i zdejmujesz ramkę.
3. Po zdjęciu ramki, goły licznik trzyma 4 lub 5 wkrętów. 2 u góry i 3 na dole.
4. Jak masz odkręcone wkręty, przyciągasz licznik delikatnie do siebie, przesuwasz go w prawo, z lewej wpychasz rękę do linki prędkościomierza (zobacz w necie jak wygląda żebyś wiedział co wcisnąć), wciskasz i wyciągasz linkę.
5. Odpinasz kostki od licznika i jest wolny.
Rób delikatnie by nic nie urwać
Potrzebujesz wkrętka krzyżaka i torksy. Bez tego się nie pchaj Powodzenia
Cadron
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 100 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 21 Maj 2015, 09:50
nie miałem żadnej linki, wszystko u mnie kablami było podpięte do licznika
Późniejsze modele ZX-a miały już chyba pomiar szybkości elektroniczny po prostu, niestety nie wiem od którego roku. W moim 1997 było, w Kolegi 1996 widać już też.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum