czubax
Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: 3city
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 13:46 "Swap" silnika XM MK1 3.0 12V na 24V
Witam,
Czysto teoretycznie - mając graty....ile może kosztować taka zamiana...i czy ktoś by się podjął bo to masa roboty...zmiana wiązek, sprzęgła, kompa etc.
Pytam, ponieważ za jakiś czas będę zmuszony zająć się sprzęgłem..a do tego pewnie zmieniłbym skrzynię (350k przebiegu co słychać i czuć ). Wydatek będzie spory...więc może warto polować na 24V z rozbitka...
Nie ukrywam, że właśnie 3.0 24 w manualu mi się marzy....:)
Hej, zająłem się kiedyś swapem Link do swap teraz tez posiadam V6 12V i na pewno kiedyś będę robił to samo Po swojej obserwacji zauważyłem ze silniki są bardzo podobne. Nie trzeba całego wymieniać, wystarczy przełożyć górę. Elektryka powinna być ta sama nie wiem jak z końcówka do kompa jeżeli jest taka sama jak w 24V to wystarczy tylko komputer podmienić. Oczywiście dolot powietrza będzie inny. Myślę ze będzie o wiele łatwiej zrobić upgreada z 12V na 24V niż jak ja miałem z 2L na 3L Oczywiście opisuje V6 na łańcuchu bo jest też nowsza na pasku.
czubax
Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: 3city
Wysłany: 19 Lipiec 2013, 18:13
Si senior - czytałem już tamten temat...
Na tym bądź innym forum (nie pamiętam już) był też temat takiej podmianki...gdzie mechanior nie podołał ...dlatego troszkę z dystansem/lękiem podszedłem do tego tematu
Dzięki za odp.
PS. Tak - łańcuch na łańcuch...a przy nowej V6'tce chyba też wózek jest inny o ile się nie mylę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum