Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 18:03
jeżeli błąd jest odległy to znaczy że już nie jest aktualny... po skasowaniu pojawił się ponownie czy nie??
jezeli nie to już po problemie
twarde zawieszenie w czasie wolnej jazdy... masz układ H3+ z trybem sport - z tego co pamiętam tak mniej więcej on działa że jak auto przekroczy chyba 10km/h to coś tam się zmienia, no i regulacja wysokości może też powodowac twardość ale podstawa to kule/gruchy.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
mortiser
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 10 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 18:48
Tak, błąd skasowany i po jeździe znowu występuje.
Gdy włączam tryb sport jest jeszcze bardziej twardo.
Nie dokładnie pamiętam ale jest taka funkcja jak kalibracja zawieszenia czy jakoś tak. Czy jest sens zrobić taką kalibrację i czy są ważne warunki w jakich stoi pojazd ?
Makama
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 268 Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 10:15
trzy warianty :
1. nieprawidłowe ciśnienie w kołach (wiem wiem głupie i oczywiste )
2. sfery chcą iść na emeryturę (zacząłbym od sfer komfortu)
3. szlachetne zakończenie pleców przywykło do komfortu HA no i się zrobiło niewygodnie. Proponuję przejażdzkę jakimś sprężynowcem na początek
mortiser
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 10 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 10:22
3 pkt. podoba mnie się najbardziej i tak też uczyniłem wieczorną przejażdżką pojazdem o nazwie Citroen C2 VTS
O dziwo np. przejazd przez próg jest bardziej komfortowy w sprężynowcu.
Pewnie jest to spowodowane sporą różnicą sprawności amorów z przodu.
W połowie tygodnia mam się umawiać na sprawdzenie sfer i ewentualną wymianę.
Wtedy się okaże czy jest to problem w sferach czy może jednak rzeczywiście jest coś nie tak z odczytem prędkości pojazdu.
Oczywiście przejadę i sprawdzę też ciśnienie w kołach.
Kolega się umówił na sprawdzenie i już nie wiemy, czy zlokalizował usterkę, czy nie, a ja bardzo chciałbym wiedzieć ;o(
_________________ Jeśli ktoś twierdzi, że samochody na "f" są do bani, to niech znajdzie literę "f" w słowie CITROEN ;oP
Andrzej_milczek
Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 34 Skąd: małopolskie
Wysłany: 24 Kwiecień 2015, 11:42
I ja też. Zwłaszcza bym chciał wiedzieć, czy w Krakowie (bo Kolega z Krk jak widzę) ktoś aktualnie sprawdzić może/nabić w razie potrzeby sfery w uczciwych pieniądzach...
Do Częstochowy to trzeba mieć czas zajechać
Czy orientujecie się może, gdzie w Łodzi mogę sprawdzić sfery? Nie narzekam, ale chciałbym profilaktycznie zrobić ich przegląd w warsztacie, który ogarnia Citroeny. Co prawda do Częstochowy mam niedaleko, ale zawsze lepiej odwiedzić warsztat w swoim mieście.
Czy orientujecie się może, gdzie w Łodzi mogę sprawdzić sfery? Nie narzekam, ale chciałbym profilaktycznie zrobić ich przegląd w warsztacie, który ogarnia Citroeny. Co prawda do Częstochowy mam niedaleko, ale zawsze lepiej odwiedzić warsztat w swoim mieście.
Pozdrawiam
Ja sprawdzałem w Zgierzu na ulicy Podgórnej. 10zł od sztuki.
mortiser
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 10 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Kwiecień 2015, 10:25
Po konsultacji z Częstochową dowiedziałem się że ten błąd może sobie występować ale nie powinien mieć wpływu na sprawność zawieszenia ponieważ prędkość pojazdu pobierana jest z ABSu i gdyby coś było z tym nie tak to pierwsze co by sygnalizowało to właśnie ten układ. Na dodatek nie działał by tempomat, a działa.
W Krakowie nic nie znalazłem i przygotowałem się już na wycieczkę do Częstochowy.
Od Krakowa to chyba najbliższa lokalizacja i chyba najbardziej polecana.
Jeszcze nie wiem kiedy się umówię na sprawdzenie ponieważ nie dotarły nowe sfery, a jak już jechać to lepiej od razu wymienić to co wyeksploatowane.
Co do C5(X7) jest problem z jedną sferą, dokładniej środkową z przodu.
Jest zamontowana tak że trzeba ściągnąć i rozszczelnić przedni układ HydroActiv. Natomiast pan z Częstochowy ma na to inny patent ale bierze za to 150zł.
Cześć
Mam dokładnie taki sam problem. Walczę z nim od kilku miesięcy. Bład U2005 i słabo działające zawiesznie HA3+ (chociaż u mnie raz na jakiś czas ma dobry dzień i dlatego wiem że może być duuuuuuuuużo lepiej niż mam na co dzień).
Do tej pory wymieniłem czujnik poziomu zawieszenia tył. Sferę komfort przód, do tego cięgna (przód i tył) regulacji zawieszenia, sprawdziłem ciśnienie pozostałych sfer (jest w normie) i poprawy nie ma absolutnie żadnej. Już mnie to dobija.
Czy wg was może być taka sytuacja że sfera jest do wymiany mimo że pokazuje prawidłowe ciśnienie?
Czy u was wysokość zawieszenia przód i tył są takie same?
Pozdrawiam
P.
mortiser
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 10 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 20:12
Wysokość przód tył jest taka sama. Jedyne co niepokoi u mnie to to że nie równo się podnosi i obniża.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum