Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia z 90km do 109km
Autor Wiadomość
karo20

Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Skąd: CHełm
Wysłany: 7 Maj 2015, 14:27   Skrzynia z 90km do 109km

Witam. Mam silnik 2.0HDI 109km, ostatnio zaczął mi cieknąć olej z simeringu, do tego dwumas podstukiwuje wiec i tak muszę zdjąc skrzynie. Po okazjonalnej cenie kupiłem od znajomego kompletny silnik ze skrzynią biegów z peugeota partnera. Dopiero w domu zorientowałem ze to jest silnik 90 konny. Z tego co sie orientuje to jest tam zwykłe sprzęgło. Stąd moje pytanie czy skrzynia biegów z partnera wraz ze sprzęgłem podpasuje do 110 konnego silnika. Czy będą pasowały półosie itp. Pozdrawiam

 
 
alechandro

Mój samochód: xsara picasso
Paliwo: Hdi
Wersja:: exsclusiv
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 30
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Maj 2015, 14:48   

Raczej nie tam nawet rozrusznik jest z drugiej strony. ale możesz przełożyć całe sprzęgło to znaczy koło zamachowe wraz ze śrubami i całą resztę tarcze,docisk, wszystko będzie pasowało.

 
 
karo20

Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Skąd: CHełm
Wysłany: 7 Maj 2015, 17:05   

Czyli ilość frezów na wale skrzyni za 109 i na sprzęgle z 90-tki będzie taka sama?

 
 
alechandro

Mój samochód: xsara picasso
Paliwo: Hdi
Wersja:: exsclusiv
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 30
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Maj 2015, 17:07   

tak przekłada się śmiało

 
 
karo20

Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Skąd: CHełm
Wysłany: 7 Maj 2015, 17:14   

Super w takim razie będę się zabierał za zdejmowanie skrzyni. Ponoć jest z tym dużo zabawy i nie jest to łatwe. Nie znalazłem żadnego poradnika, także jak się uda to zrobię foto relacje. Dzięki :)

 
 
alechandro

Mój samochód: xsara picasso
Paliwo: Hdi
Wersja:: exsclusiv
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 30
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Maj 2015, 17:23   

Powodzenia i zerknij tutaj.

http://citroen.kalisz.pl/...a02a1e3#msg3258

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Maj 2015, 19:51   

HDI w wersji 110 KM ma sprzeglo ciagnione, natomiast 90KM ma sprzeglo pchane, tak wiec sadze, ze sprzeglo od slabszej wersji nie bedzie pasowac. Byc moze, uda sie przelozyc kola zamachowe, ale sprzeglo musi byc od wersji mocniejszej, ale to tez kicha, bo sprzeglo od kola dwumasowego nie ma tlumika drgan w tarczy sprzeglowej. Oczywiscie mowimy o silniku 2.0 HDI.
Te wszystkie pomysly sa dobre w silniku 1.6, natomiast 2.0 jest calkiem inny.

 
 
alechandro

Mój samochód: xsara picasso
Paliwo: Hdi
Wersja:: exsclusiv
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 30
Skąd: wawa
Wysłany: 7 Maj 2015, 21:16   

tak się tworzy mity tłumik jest w tarczy sprzęgła wiec wywód jest zamknięty poza tym wszystko pasuje niestety :-)
Przecież nie przekłada skrzyni tylko samo sprzęgło wiec nie ma przeciwwskazan.

 
 
kunik91

Mój samochód: c5
Paliwo: HDi
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 73
Skąd: częstochowa
Wysłany: 7 Maj 2015, 23:30   

troche wiekszy poradnik od 307 2.0 hdi



PEUGEOT_307SW_wymiana_sprz__g__a_ver2 (1).pdf
Pobierz Plik ściągnięto 9806 raz(y) 775,96 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Maj 2015, 20:54   

"Tak sie tworzy mity"?. Zobaczymy co powiecie po zdjeciu skrzyni biegow na widok sprzegla i lapy lozyska odciagajacego? Madrzyc to sie kazdy moze, ale kto ma racje, wyjdzie dopiero w praktyce. Pozdrawiam

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Maj 2015, 10:52   

Wczoraj wymienialem sprzeglo w 307 , 2.0 hdi, 110KM. Sprzeglo z dwumasa i tarcza bez tlumika, dociskane. Wymienione na zestaw LUK ze sztywnym kolem. Tu wszystko bez problemu, ale w C5 sprzeglo jest ciagnione, tak jak w Xantii i sprzeglo od Peugeota nie pasuje i kropka. Tak wiec nie mieszajcie koledze w glowie, bo napracuje sie ze zdjeciem skrzyni, zdziwi sie i bedzie musial poskladac wszystko z powrotem. Nie da sie przelozyc kompletu z Puga do C5. Radze zaopatrzyc sie w zestaw 4P Valeo, albo LUK, ale ceny nie sa tak bardzo niskie w stosunku do dwumasowego zestawu, aby byla konieczna wymiana na sztywne. W przypadku Peugeota cena rozni sie o 50% , tj. okolo 800 zl i tu warto zaoszczedzic. W przypadku C5 ta roznica wynosilo okolo 300 zl ( nie wiem ile teraz?), wiec bylem za dwumasa, bo co znaczy taki wydatek, jesli jest to oryginal konstrukcyjny i smialo wytrzymuje 200, czy tez wiecej tys. km. Sam przejechalem na oryginalnej dwumasie ponad 350 tys. Wiem, ze taka naprawa kosztuje, ale kupujac auto uzywane, trzeba po prostzu sie z tym liczyc. Sam kupuje C5 za max 700 euro, wiec trzeba sie liczyc z naprawami i kosztem. Do pierwszej C5 dolozylem okolo 1000 euro i ponad dwa lata jezdzilem bezawaryjnie. Teraz kupilem za 600, dolozylem, jak na razie 500 i autko jezdzi. Mam nad Wami przewage, ze wszystko robie sam, wiec nie place za mechanikow. Jesli ktos kupuje stare auto i nie ma pieniedzy na naprawy, to radze nie dotykac sie do Citroena, bo ta marka bardzo nie lubi druciarstwa. I z perspektywy innych marek, czesto jest po prostu trwala marka. Pozdrawiam

 
 
karo20

Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Skąd: CHełm
Wysłany: 10 Maj 2015, 20:01   

Za kilka dni chciałem się zabierać za robote, ale czytając powyższe posty jestem w kropce. Mam rozumieć, że muszę się zaopatrzyć w nowe sprzegło to raz, a co z kołem zamachowym z wersji 90km? Podejdzie czy muszę inwestować w dwumase?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Maj 2015, 20:48   

Jesli koniecznie chcesz to robic, to radze sprobowac ze sprzeglem od Xantii. Tam na pewno jest sztywne kolo i lozysko ciagnione, a wiec powinno pasowac do C5. Problemem moze byc dopasowanie rozrusznika, ale nigdy tego nie sprawdzalem. Peugeot na 100% nie wchodzi w rachube, tego jestem pewien. Chyba, ze zamontujesz razem ze skrzynia biegow, albo istnieje mozliwosc przelozenia obudowy sprzegla. Tutaj jednak podobno rozrusznik jest po innej stronie silnika, no i sprawa przelozen w skrzyni.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA