karo20
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: CHełm
Wysłany: 7 Maj 2015, 14:27 Skrzynia z 90km do 109km
Witam. Mam silnik 2.0HDI 109km, ostatnio zaczął mi cieknąć olej z simeringu, do tego dwumas podstukiwuje wiec i tak muszę zdjąc skrzynie. Po okazjonalnej cenie kupiłem od znajomego kompletny silnik ze skrzynią biegów z peugeota partnera. Dopiero w domu zorientowałem ze to jest silnik 90 konny. Z tego co sie orientuje to jest tam zwykłe sprzęgło. Stąd moje pytanie czy skrzynia biegów z partnera wraz ze sprzęgłem podpasuje do 110 konnego silnika. Czy będą pasowały półosie itp. Pozdrawiam
Raczej nie tam nawet rozrusznik jest z drugiej strony. ale możesz przełożyć całe sprzęgło to znaczy koło zamachowe wraz ze śrubami i całą resztę tarcze,docisk, wszystko będzie pasowało.
karo20
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: CHełm
Wysłany: 7 Maj 2015, 17:05
Czyli ilość frezów na wale skrzyni za 109 i na sprzęgle z 90-tki będzie taka sama?
karo20
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: CHełm
Wysłany: 7 Maj 2015, 17:14
Super w takim razie będę się zabierał za zdejmowanie skrzyni. Ponoć jest z tym dużo zabawy i nie jest to łatwe. Nie znalazłem żadnego poradnika, także jak się uda to zrobię foto relacje. Dzięki
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Maj 2015, 19:51
HDI w wersji 110 KM ma sprzeglo ciagnione, natomiast 90KM ma sprzeglo pchane, tak wiec sadze, ze sprzeglo od slabszej wersji nie bedzie pasowac. Byc moze, uda sie przelozyc kola zamachowe, ale sprzeglo musi byc od wersji mocniejszej, ale to tez kicha, bo sprzeglo od kola dwumasowego nie ma tlumika drgan w tarczy sprzeglowej. Oczywiscie mowimy o silniku 2.0 HDI.
Te wszystkie pomysly sa dobre w silniku 1.6, natomiast 2.0 jest calkiem inny.
tak się tworzy mity tłumik jest w tarczy sprzęgła wiec wywód jest zamknięty poza tym wszystko pasuje niestety
Przecież nie przekłada skrzyni tylko samo sprzęgło wiec nie ma przeciwwskazan.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Maj 2015, 20:54
"Tak sie tworzy mity"?. Zobaczymy co powiecie po zdjeciu skrzyni biegow na widok sprzegla i lapy lozyska odciagajacego? Madrzyc to sie kazdy moze, ale kto ma racje, wyjdzie dopiero w praktyce. Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Maj 2015, 10:52
Wczoraj wymienialem sprzeglo w 307 , 2.0 hdi, 110KM. Sprzeglo z dwumasa i tarcza bez tlumika, dociskane. Wymienione na zestaw LUK ze sztywnym kolem. Tu wszystko bez problemu, ale w C5 sprzeglo jest ciagnione, tak jak w Xantii i sprzeglo od Peugeota nie pasuje i kropka. Tak wiec nie mieszajcie koledze w glowie, bo napracuje sie ze zdjeciem skrzyni, zdziwi sie i bedzie musial poskladac wszystko z powrotem. Nie da sie przelozyc kompletu z Puga do C5. Radze zaopatrzyc sie w zestaw 4P Valeo, albo LUK, ale ceny nie sa tak bardzo niskie w stosunku do dwumasowego zestawu, aby byla konieczna wymiana na sztywne. W przypadku Peugeota cena rozni sie o 50% , tj. okolo 800 zl i tu warto zaoszczedzic. W przypadku C5 ta roznica wynosilo okolo 300 zl ( nie wiem ile teraz?), wiec bylem za dwumasa, bo co znaczy taki wydatek, jesli jest to oryginal konstrukcyjny i smialo wytrzymuje 200, czy tez wiecej tys. km. Sam przejechalem na oryginalnej dwumasie ponad 350 tys. Wiem, ze taka naprawa kosztuje, ale kupujac auto uzywane, trzeba po prostzu sie z tym liczyc. Sam kupuje C5 za max 700 euro, wiec trzeba sie liczyc z naprawami i kosztem. Do pierwszej C5 dolozylem okolo 1000 euro i ponad dwa lata jezdzilem bezawaryjnie. Teraz kupilem za 600, dolozylem, jak na razie 500 i autko jezdzi. Mam nad Wami przewage, ze wszystko robie sam, wiec nie place za mechanikow. Jesli ktos kupuje stare auto i nie ma pieniedzy na naprawy, to radze nie dotykac sie do Citroena, bo ta marka bardzo nie lubi druciarstwa. I z perspektywy innych marek, czesto jest po prostu trwala marka. Pozdrawiam
karo20
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 8 Skąd: CHełm
Wysłany: 10 Maj 2015, 20:01
Za kilka dni chciałem się zabierać za robote, ale czytając powyższe posty jestem w kropce. Mam rozumieć, że muszę się zaopatrzyć w nowe sprzegło to raz, a co z kołem zamachowym z wersji 90km? Podejdzie czy muszę inwestować w dwumase?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Maj 2015, 20:48
Jesli koniecznie chcesz to robic, to radze sprobowac ze sprzeglem od Xantii. Tam na pewno jest sztywne kolo i lozysko ciagnione, a wiec powinno pasowac do C5. Problemem moze byc dopasowanie rozrusznika, ale nigdy tego nie sprawdzalem. Peugeot na 100% nie wchodzi w rachube, tego jestem pewien. Chyba, ze zamontujesz razem ze skrzynia biegow, albo istnieje mozliwosc przelozenia obudowy sprzegla. Tutaj jednak podobno rozrusznik jest po innej stronie silnika, no i sprawa przelozen w skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum