Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:41 Podwyższone spalanie - jakie mogą być przyczyny?
Hej,
Ostatnimi czasy zaobserwowałem, że moja Xsara ma jakby zwiększone pragnienie i pociąga sobie mocniej z baku. Nalałem paliwa za 130 zł i wskazówka doszła prawie do końca skali (zabrakło może pół milimetra na wskaźniku). Od tankowania przejechałem ~170 kilometrów i wskazówka jest już w 1/3 zakresu. Wiem, że pokazywarka paliwa w Citroenach nieszczególnie mówi prawdę ale primo: jest o wiele dokładniejsza niż w Xantii, secundo: kiedyś paliwa ubywało mniej (wolniej).
I teraz pytanie: Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Podejrzewam sondę lambda. Ale czy winą można także obarczyć przepływomierz czy np. świece? Dziś jadę na Lexię to pewnie coś wyjdzie. Ale gdyby nie wyszło to gdzie szukać przyczyny?
Gdyby tam siedziało V6 to rozumiem, ale mam tylko R4 1.6.
Teraz latam tylko po mieście (klimatyzacja wyłączona) ale mimo wszystko odnoszę wrażenie, że za dużo tej benzyny wsysa...
Auto jak w opisie pod awatarkiem i na obrazkach w sygnaturce.
_________________ Cytryna się sprzedała...
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 14:35
Po pierwsze jeśli na Lexii nic nie wyjdzie to szukaj w tym co stwarza opory. Mam tu na mysli, stan opon, ciśnienie w nich, filtr powietrza, stan świec zapłonowych.
No i wazniejsza sprawa spalanie wyliczaj z własnych obliczeń a nie ze wskazówki od paliwa.
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 17:35
No i wylazło na Lexii, że uszkodzona jest sonda (i inne kwiatki). Tyle, że po poruszaniu jej wtyczką kontrolka zgasła i nie zaświeciła się mimo kilku odpaleń. Przy włączaniu zapłonu pokazuje się i po uruchomieniu silnika gaśnie. Zobaczymy jak będzie dalej...
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Lipiec 2015, 08:09
Dalsza sytuacja jest taka: Wczoraj kilkukrotnie odpalałem auto i kontrolka gasła zaraz po uruchomieniu silnika, czyli jak dawniej. Dziś po nocy zostałem zaskoczony bo kontrolka także zgasła. Pozostało jedynie pomarańczowe od poduszek. Dopiero mija doba od gmerania we wtyczkach.
Ale wskazówka od paliwa dalej opada. I nie wiem czy to tak ma być czy nie. Autem latam półtora miesiąca lecz przyzwyczajenia mam jeszcze z ropnej Xantii, gdzie wskazówka paliwa ruszała dopiero w dół po przejechaniu ~250 km i opadała wolniej. A tutaj chyba jest kilka czynników powodujących, że paliwa ubywa szybciej i wskaźnik szybciej reaguje, mianowicie: Wyższe spalanie bo to benzyna, nie traktorek, jazda tylko po mieście, mniejszy o 10 litrów bak. Wstępnie szacując na baku powinienem zrobić około 800 kilometrów (pierwsi właściciele ponoć na jednym tankowaniu przyjechali ze Szczecina do Lublina i tydzień jeszcze ganiali do pracy na tym tankowaniu). Po weekendzie nakarmię do pełna i policzę spalanie za pomocą kartki i ołówka. Może jestem przewrażliwiony na tym punkcie... A jak dalej będzie tyle chlał to albo pogonię auto gdzieś na Otomoto albo wrzucę V6 - bo jak ma tyle palić to niech chociaż lepiej jeździ
Co do filtra powietrza to był zmieniany w tym roku w okolicach kwietnia, może marca. Kabinowego dalej nie mam. Opony nadmuchane aczkolwiek może jutro skoczę pod kompresor dopompować. Podniesienie o 0,1 (z 2.4 do 2.5) coś da?
Dodam, że staram się jeździć tak oszczędnie jak tylko się da. Dojazd na światłach na biegu, hamowanie silnikiem, klimatyzacja używana tylko jak na prawdę mocno smaży, nie ganiam silnika po wysokich obrotach i nie robię spacerów po 500 metrów samochodem.
Czy citroenowa benzyna 1.6 16V po prostu tak już ma?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Lipiec 2015, 11:27
Pierwsze co trzeba zrobic to przetestowac zuzycie paliwa metoda do pelna. Nalac pod korek, przejechac pare setek i znowu nalac do pelna. Zakladajac, ze dystrybutor dobrze wyskalpwany, mozna dosc dokladnie okreslic zuzycie.
Odnosnie wzrostu zuzycia , powodow moze byc bardzo wiele. Zaczynajac od usterki w silniku, zapchanego wydechu, rowniez nieszczelnego, przestawionego rozrzadu, niesprawnej swiecy, uszkodzonego czujnika temperatury silnika, lejacego wtryskiwacza{ w benzynie tez}, nieszczelnych zaworach, po wzrost oporow toczenia przez uszkodzone hamulce, niskie cisnienie w kolach, wadliwa geometrie i wiele innych.
Jesli wynik zuzycia bedzie zly, radze zaczac od sprawzenia parametrow pracy silnika, bo czesto wlasnie, np. czujnik temp. jest przyczyna wzrostu zuzycie paliwa. Czasami jest to droga przez meke, ale warto, gdyz paliwo wcale nie jest tanie.Powodzenia
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 7 Lipiec 2015, 10:31
MarcinLbn napisał/a:
Podniesienie o 0,1 (z 2.4 do 2.5) coś da?
Dodam, że staram się jeździć tak oszczędnie jak tylko się da.
2.5 to ja w motocyklu nabijam a w smaochodzie jesli nie zapakowany to 2.2-2.3 max
Cytat:
Dojazd na światłach na biegu, hamowanie silnikiem, klimatyzacja używana tylko jak na prawdę mocno smaży, nie ganiam silnika po wysokich obrotach i nie robię spacerów po 500 metrów samochodem.
Czy citroenowa benzyna 1.6 16V po prostu tak już ma?
Nie ma, to moim zdaniem jeden z oszczedniejszych silników. Porównując do samochów znajomych z silnikami 1.6 i mocą około 100KM Citroen wypada najlepiej. Mi spalanie z komputera jak i z wyliczeń oscyluje w okolicach 6,5-7L w cyklu mieszanym. To naprawde nie duzo jak na całkiem żwawy silnik- pomijam fakt mozolnie ustawionych przełożeń w skrzyni i opóźnienia na przpustnicy gazu przez co nie da się zbyt dynamicznie ruszyć. (to moje subiektywne odczucia)
Pamietam też że mułowatośc i wieksze spalanie miałem spowodowane dziurawym i wydmuchanym tłumikiem. Wbrew pozorom dziurawy tłumik nie poprawia wartości jezdnych ale o tym można przeczytać w internecie
Mysle że powinieneś się tą sondą zająć tj wymienić ją. Słyszałem jednak że cięzko o dobry zamiennik i większośc ludzi poleca oryginały.
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Lipiec 2015, 10:48
dejnekomirek napisał/a:
Pierwsze co trzeba zrobic to przetestowac zuzycie paliwa metoda do pelna. Nalac pod korek, przejechac pare setek i znowu nalac do pelna. Zakladajac, ze dystrybutor dobrze wyskalpwany, mozna dosc dokladnie okreslic zuzycie.
Kilka dni temu nalałem pod korek i zobaczymy jakie wyjdzie teraz spalanie. Zrobiłem od karmienia jakieś 170 km, z czego około 100 po trasie. Tankuję prawie zawsze na jednej stacji więc odchyły będą takie same. Pomijam fakt, że czasami wleję pół litra czy litr benzyny więcej, bo nie lubię płacić nierównych kwot. Jak odbije przy 181 zł to leję do 185 zł.
dejnekomirek napisał/a:
Odnosnie wzrostu zuzycia , powodow moze byc bardzo wiele. Zaczynajac od usterki w silniku, zapchanego wydechu, rowniez nieszczelnego, przestawionego rozrzadu, niesprawnej swiecy, uszkodzonego czujnika temperatury silnika, lejacego wtryskiwacza{ w benzynie tez}, nieszczelnych zaworach, po wzrost oporow toczenia przez uszkodzone hamulce, niskie cisnienie w kolach, wadliwa geometrie i wiele innych.
Z tych rzeczy mam tylko kółka do nadmuchania. Reszta w normie. Z klimatyzacji korzystam rzadko, częściej otwieram sobie lufcik
dejnekomirek napisał/a:
Jesli wynik zuzycia bedzie zly, radze zaczac od sprawzenia parametrow pracy silnika, bo czesto wlasnie, np. czujnik temp. jest przyczyna wzrostu zuzycie paliwa. Czasami jest to droga przez meke, ale warto, gdyz paliwo wcale nie jest tanie.Powodzenia
Trochę pojeżdżę ale niebawem i tak ponownie jadę wczepić się w Lexię i popatrzeć co ciekawego wyskoczy.
Chociaż jak teraz obserwuję to wskazówka od poziomu paliwa spada bardzo zauważalnie wolniej niż w czasie, gdy świecił się "czek endżin". Tyle, że to wskazówka, a wyliczenia i tak pokażą prawdę.
hefaistos napisał/a:
2.5 to ja w motocyklu nabijam a w smaochodzie jesli nie zapakowany to 2.2-2.3 max
Xantię dmuchałem do 2.4 w każdym kółku. Tutaj niby zalecają 2.2 ale jakoś lepiej mi się jeździ jak jest nieznacznie wyższe ciśnienie.
hefaistos napisał/a:
Nie ma, to moim zdaniem jeden z oszczedniejszych silników. Porównując do samochów znajomych z silnikami 1.6 i mocą około 100KM Citroen wypada najlepiej. Mi spalanie z komputera jak i z wyliczeń oscyluje w okolicach 6,5-7L w cyklu mieszanym.
Policzę - zobaczę. W zasadzie szybko nie jeżdżę i nie ganiam wskazówki po całym polu obrotomierza. Dawno temu spalanie z trasy biegnącej w poprzek Polski wyniosło 6/100 (bez trybu "Kapelusz", z klimatyzacją praktycznie cały czas włączoną).
hefaistos napisał/a:
To naprawde nie duzo jak na całkiem żwawy silnik- pomijam fakt mozolnie ustawionych przełożeń w skrzyni i opóźnienia na przpustnicy gazu przez co nie da się zbyt dynamicznie ruszyć. (to moje subiektywne odczucia)
Aha, to znaczy, że tak ma być bo u mnie też jest podobnie. A opóźniona reakcja na gaz to także normalny objaw? Jadę, np. na III biegu i wciskam gaz do podłogi, a po chwili dopiero auto zaczyna przyspieszać. To efekt tego, że przepustnica nie jest na sznurek tylko na kabelki i czujnik?
hefaistos napisał/a:
Mysle że powinieneś się tą sondą zająć tj wymienić ją. Słyszałem jednak że cięzko o dobry zamiennik i większośc ludzi poleca oryginały.
W tej materii poczekam. Tzn. wyliczę ile mi pali. Jeżeli spożycie będzie mieściło się w normie to nie będę grzebał. Jeśli zaobserwuję wzmożony apetyt to zainteresuję się tematem. Póki co po gmeraniu przy wtyczce kontrolka przestała się świecić, a spalanie "wskazówkowe" wyraźnie zmalało. Bo jeżeli wcześniej przez 250 kilometrów wskaźnik opada z prawie pełnego do połowy to coś było mocno nie tak. Aktualnie po 170 km ledwo się ruszył. A może wisi?
_________________ Cytryna się sprzedała...
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 8 Lipiec 2015, 13:25
Co do opóźnonej reakcji na pedła gazu to to co opisałeś to jakiś błąd w jej działaniu a nie ten typ tak ma. Rzeczywiscie gaz działa z opóźnieniem ale przy podnoszeniu z obrotów jałowych. W czasie jazdy silnik powinien normlanie reagowac na dodanie gazu. Opisz szerzej jak to u ciebie wygląda, może musisz przepustnice zaadoptować albo masz uszkodzoną i byc może stą większe spalanie.
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Lipiec 2015, 19:54
8L/100 km.
Jazda w 70% po mieście. Krótkie odcinki od świateł do świateł plus częste uruchamianie silnika. Po dwóch i pół roku jazdy HDi zszokowało mnie tak duże spalanie
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Lipiec 2015, 19:55
6/100 z trasy. 450 km autostrady, reszta jakieś krajówki i S19. Bez oszczędzania, w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, klimatyzacją i deptaniem do 130 km/h. Chyba niezłe spalanie...
_________________ Cytryna się sprzedała...
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 17 Lipiec 2015, 12:45
Pali Ci jak najbardziej normalnie. Kiedyś na benzynie jadąc nad morze w 2 dwie osoby 90km/h i eco hamowanie silnikiem zszedłem do 5.1l ale to była jazda na piórko. To był max chyba tego silnika w średnim spalaniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum