Witamy Gość |
Obecny czas to 20 Kwiecień 2024, 11:46 |
Statystyki |
Nasi użytkownicy napisali 101663 postów, 12652 tematów
|
Mamy 17161 zarejestrowanych użytkowników
|
Ostatnio zarejestrowana osoba: Renata
|
Kto jest na Forum |
Przez ostatnie 3 godziny byli na forum: 2 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 347 Gości |
Z zarejestrowanych: sasun71, waldek40
|
Użytkowników w ostatniej godzinie:347 |
[ Kto jest na Forum ] |
Na Forum jest 138 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 138 Gości Zarejestrowani Użytkownicy: Brak Najwięcej użytkowników 314 było obecnych 29 Marzec 2024, 14:04 |
Czy to jest normalne?! |
Tu, w tym miejscu i w stosunku do naszych samochodów spotyka się pasja tworzenia z zamiłowaniem dla rzeczy niepowtarzalnych bo nasze wiekowe autka takowymi pomału się stają. To dzięki nim każdy z nas może wyrazić siebie. Każdy próbuje na swój sposób utrzymać samochód w dobrej kondycji (lub nie), przerobić coś po swojemu itp. Czyli jednym słowem - pokaż mi swój samochód a powiem ci kim jesteś. To nie jest nic szkodliwego, to tylko zamiłowanie do rzeczy nietuzinkowych, wyjątkowych i pięknych. Quo vadis - koledzy! Nie zabiegamy o sympatię tłumów, nie chcemy być populistami naszej marki. 90% ludzi chyba nasze pojazdy niezbyt się podobają lub wręcz widzą w nich coś ohydnego. Może to ja jestem dziwny, może to moje "zboczenie zawodowe", albo może moje zamiłowanie do rzeczy innych i oryginalnych jakimi zdają się być nasze samochody jest naprawdę nienormalne....
Postaramy się tu na tej stronie i na naszym forum wyjaśnić wszystkie tajniki i zagadki naszych ulubionych lub i znienawidzonych przez niektórych użytkowników - samochodów
|
Samochody ostatnich dekad |
W 1980 roku wygrała Lancia Delta zdobywając 369 punktów przed Oplem Kadettem i Peugeotem 505, odpowiednio 301 i 199 punktów. Lancia był pierwszym samochodem z podłużnie opadającą tylną klapą bagażnika. Cecha ta spowodowała ograniczenie powierzchni bagażnika, jednak auto odznaczało się przestrzennością kabiny. Lancia Delta była eleganckim, pełnym uroku 5-drzwiowym autem, o sporym komforcie oraz, niespotykanych u innych aut z tej klasy, właściwościach jezdnych. W porównaniu do modeli Lanci, które znane były w późniejszych latach z udziałów w rajdach, zwycięski model miał sporą wagę oraz słaby silnik (1.5 85 KM w najmocniejszej wersji).
W 1990 tytułem Car of the Year szczycił się Citroen XM. Jego zwycięstwo było wyraźne, zdobył 390 punktów i wyprzedził Mercedesa-Benza SL (215 punktów) oraz Forda Fiestę (214 punktów). Jak zwykle niepospolity wygląd Citroena charakteryzował się aerodynamicznym kształtem. Zaprojektowany przez firmę Bertone tym razem odznaczał sie ponadto elegancką i klasyczną linią. Zastosowanie najnowszych rozwiązań w układzie zawieszenia dawało duży komfort podczas jazdy. Również nowy silnik 3.0 V6 o mocy 200 KM miał duży wpływ na pozytywny wizerunek tego modelu, który tylko nieznacznie, na początku, zakłócony był przez problemy z elektroniką.
O miano najlepszego w 2000 roku zawziętą walkę stoczyły Toyota Yaris oraz Fiat Multipla. Zwyciężył japoński samochód z 344 punktami, Fiat uzyskał 325 punktów, a trzeci w głosowaniu Opel Zafira 265. Yaris, produkowany od początku również we Francji, miał niezwykły, lecz bardzo przyjemny wygląd oraz dużą wszechstronność w wygodnym wnętrzu. Niewielkich rozmiarów Toyota oferowała skuteczny silnik 1.0 l o mocy 68 KM. 3- i 5-drzwiowe wersje uzupełnione były także o wersję van Yaris Verso. |
|
|
Wszystko o citroenach |
Citroen, jak niektórzy uważają, jest samochodem dającym dużo zadowolenia jak i czasami jeszcze więcej zmartwień. Dlatego też należy go polubić bardziej niż każdy inny samochód i dbać on niego a na pewno się potrafi odwdzięczyć. Być może jest w tym jakiś kawałek całej prawdy o tych samochodach... Citroen zawsze wyprzedzał nowinkami i technologią swoich rywali i instalował w swoich pojazdach to, co u konkurencji było testowane jeszcze latami, zanim weszło lub i nie, do seryjnej produkcji. Może to właśnie jest powodem, że są uważane za bardziej awaryjne a zarazem nowoczesne i niepowtarzalne... Postaramy się wspólnie rozwikłać niektóre zagadki kryjące się pod karoserią tych wspaniałych samochodów. Właśnie w tym celu powstał nasz klub zapaleńców i miłośników tej marki. |
Historia marki |
Andre Citroën i początki firmy
Historia firmy Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat Andre, piąte dziecko w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. Owa zakorzeniona...
|
Czytaj całą tą historię! •
Rajd Francji - kolejne zwycięstwo Sebastiena.... |
Autor: robert @ 4 Październik 2011, 04:53 |
W miniony weekend zakończył się rajd Francji - kolejna - 11 eliminacja RSMŚ WRC. Rajd wygrał Sebastien Ogier z minimalną przewagą 6,3s nad Danim Sordo. Trzeci na mecie zameldował się Petter Solberg, ale w wyniku nieregulaminowej wagi samochodu (był lżejszy o 4kg) został zdyskwalifikowany, a jego miejsce zajął Mikko Hirvonen.
Główny faworyt do zwycięstwa, startujący w rodzinnych stronach Sebastien Loeb musiał się wycofać po zaledwie 3 odcinkach specjalnych z powodu awarii silnika - zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju i silnik stracił moc.
Sebastien miał nowy silnik we Francji. Myślę, że popełniliśmy błąd przy budowie silnika. Nie mieliśmy takiej awarii przez 10 lat i stało się to teraz na Rajdzie Francji i Sebastienowi Loebowi. Jest nam bardzo przykro, ale takie są rajdy - mówił Olivier Quesnel.
To pierwszy raz, kiedy miałem awarię silnika od 2003 albo 2004 roku. Wtedy miało to miejsce na testach - mówił Loeb - uważamy, że to pompa olejowa. Mistrzostwa otwierają się ponownie. Zawsze powtarzałem, ze zwycięstwo w rajdach jest trudne, a wygrana w mistrzostwach jeszcze trudniejsza. Zerowy dorobek daje wiele pytań, ale na razie nie myślę o tym.
Sytuacja w mistrzostwach zrobiła się niezwykle ciekawa: 3 kierowców ma szansę na tytuł mistrza i w chwili obecnej dzieli ich różnica zaledwie 3 punktów. Zapowiada się ciekawa walka i jednocześnie nasuwa się pytanie: czy walka o mistrzowski tytuł rozegra się w siedzibach teamów, czy w duchu sportowej walki na trasach rajdowych odcinków specjalnych.
Kolejne rajdy to:
20-23.10.2011 Rajd Hiszpanii,
10-13.11.2011 Rajd Wilkiej Brytanii.
Oj będzie się działo.....
|
Komentarze: 0 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz) |
|
|
|