Użytkownicy
Grupy
Statystyki
Menu
Nasza strona główna
ALBUM
Szukaj
Grupy
Rejestracja
Statystyki
FORUM
Kto tu rzadzi :)
stare forum :)

Witamy Gość
Obecny czas to 30 Lipiec 2021, 03:28

Linki

Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 96114 postów, 11838 tematów
Mamy 15712 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrowana osoba: matplpl

Kto jest na Forum
Przez ostatnie 3 godziny byli na forum:
1 Zarejestrowany, 0 Ukrytych i 77 Gości
Z zarejestrowanych:
adamwrzy
Użytkowników w ostatniej godzinie:77
[ Kto jest na Forum ]
Na Forum jest 46 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 46 Gości
Zarejestrowani Użytkownicy: Brak
Najwięcej użytkowników 313 było obecnych 12 Listopad 2020, 10:08

Czy to jest normalne?!
Tu, w tym miejscu i w stosunku do naszych samochodów spotyka się pasja tworzenia z zamiłowaniem dla rzeczy niepowtarzalnych bo nasze wiekowe autka takowymi pomału się stają. To dzięki nim każdy z nas może wyrazić siebie. Każdy próbuje na swój sposób utrzymać samochód w dobrej kondycji (lub nie), przerobić coś po swojemu itp. Czyli jednym słowem - pokaż mi swój samochód a powiem ci kim jesteś. To nie jest nic szkodliwego, to tylko zamiłowanie do rzeczy nietuzinkowych, wyjątkowych i pięknych. Quo vadis - koledzy! Nie zabiegamy o sympatię tłumów, nie chcemy być populistami naszej marki. 90% ludzi chyba nasze pojazdy niezbyt się podobają lub wręcz widzą w nich coś ohydnego. Może to ja jestem dziwny, może to moje "zboczenie zawodowe", albo może moje zamiłowanie do rzeczy innych i oryginalnych jakimi zdają się być nasze samochody jest naprawdę nienormalne.... Postaramy się tu na tej stronie i na naszym forum wyjaśnić wszystkie tajniki i zagadki naszych ulubionych lub i znienawidzonych przez niektórych użytkowników - samochodów

Samochody ostatnich dekad
W 1980 roku wygrała Lancia Delta zdobywając 369 punktów przed Oplem Kadettem i Peugeotem 505, odpowiednio 301 i 199 punktów. Lancia był pierwszym samochodem z podłużnie opadającą tylną klapą bagażnika. Cecha ta spowodowała ograniczenie powierzchni bagażnika, jednak auto odznaczało się przestrzennością kabiny. Lancia Delta była eleganckim, pełnym uroku 5-drzwiowym autem, o sporym komforcie oraz, niespotykanych u innych aut z tej klasy, właściwościach jezdnych. W porównaniu do modeli Lanci, które znane były w późniejszych latach z udziałów w rajdach, zwycięski model miał sporą wagę oraz słaby silnik (1.5 85 KM w najmocniejszej wersji). W 1990 tytułem Car of the Year szczycił się Citroen XM. Jego zwycięstwo było wyraźne, zdobył 390 punktów i wyprzedził Mercedesa-Benza SL (215 punktów) oraz Forda Fiestę (214 punktów). Jak zwykle niepospolity wygląd Citroena charakteryzował się aerodynamicznym kształtem. Zaprojektowany przez firmę Bertone tym razem odznaczał sie ponadto elegancką i klasyczną linią. Zastosowanie najnowszych rozwiązań w układzie zawieszenia dawało duży komfort podczas jazdy. Również nowy silnik 3.0 V6 o mocy 200 KM miał duży wpływ na pozytywny wizerunek tego modelu, który tylko nieznacznie, na początku, zakłócony był przez problemy z elektroniką. O miano najlepszego w 2000 roku zawziętą walkę stoczyły Toyota Yaris oraz Fiat Multipla. Zwyciężył japoński samochód z 344 punktami, Fiat uzyskał 325 punktów, a trzeci w głosowaniu Opel Zafira 265. Yaris, produkowany od początku również we Francji, miał niezwykły, lecz bardzo przyjemny wygląd oraz dużą wszechstronność w wygodnym wnętrzu. Niewielkich rozmiarów Toyota oferowała skuteczny silnik 1.0 l o mocy 68 KM. 3- i 5-drzwiowe wersje uzupełnione były także o wersję van Yaris Verso.

Wszystko o citroenach
Citroen, jak niektórzy uważają, jest samochodem dającym dużo zadowolenia jak i czasami jeszcze więcej zmartwień. Dlatego też należy go polubić bardziej niż każdy inny samochód i dbać on niego a na pewno się potrafi odwdzięczyć. Być może jest w tym jakiś kawałek całej prawdy o tych samochodach... Citroen zawsze wyprzedzał nowinkami i technologią swoich rywali i instalował w swoich pojazdach to, co u konkurencji było testowane jeszcze latami, zanim weszło lub i nie, do seryjnej produkcji. Może to właśnie jest powodem, że są uważane za bardziej awaryjne a zarazem nowoczesne i niepowtarzalne... Postaramy się wspólnie rozwikłać niektóre zagadki kryjące się pod karoserią tych wspaniałych samochodów. Właśnie w tym celu powstał nasz klub zapaleńców i miłośników tej marki.

Historia marki
Andre Citroën i początki firmy Historia firmy Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat Andre, piąte dziecko w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. Owa zakorzeniona...

Czytaj całą tą historię!
Rajd Francji - kolejne zwycięstwo Sebastiena....
Autor: robert @ 4 Październik 2011, 04:53
W miniony weekend zakończył się rajd Francji - kolejna - 11 eliminacja RSMŚ WRC. Rajd wygrał Sebastien Ogier z minimalną przewagą 6,3s nad Danim Sordo. Trzeci na mecie zameldował się Petter Solberg, ale w wyniku nieregulaminowej wagi samochodu (był lżejszy o 4kg) został zdyskwalifikowany, a jego miejsce zajął Mikko Hirvonen.
Główny faworyt do zwycięstwa, startujący w rodzinnych stronach Sebastien Loeb musiał się wycofać po zaledwie 3 odcinkach specjalnych z powodu awarii silnika - zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju i silnik stracił moc.

Sebastien miał nowy silnik we Francji. Myślę, że popełniliśmy błąd przy budowie silnika. Nie mieliśmy takiej awarii przez 10 lat i stało się to teraz na Rajdzie Francji i Sebastienowi Loebowi. Jest nam bardzo przykro, ale takie są rajdy - mówił Olivier Quesnel.
To pierwszy raz, kiedy miałem awarię silnika od 2003 albo 2004 roku. Wtedy miało to miejsce na testach - mówił Loeb - uważamy, że to pompa olejowa. Mistrzostwa otwierają się ponownie. Zawsze powtarzałem, ze zwycięstwo w rajdach jest trudne, a wygrana w mistrzostwach jeszcze trudniejsza. Zerowy dorobek daje wiele pytań, ale na razie nie myślę o tym.

Sytuacja w mistrzostwach zrobiła się niezwykle ciekawa: 3 kierowców ma szansę na tytuł mistrza i w chwili obecnej dzieli ich różnica zaledwie 3 punktów. Zapowiada się ciekawa walka i jednocześnie nasuwa się pytanie: czy walka o mistrzowski tytuł rozegra się w siedzibach teamów, czy w duchu sportowej walki na trasach rajdowych odcinków specjalnych.
Kolejne rajdy to:
20-23.10.2011 Rajd Hiszpanii,
10-13.11.2011 Rajd Wilkiej Brytanii.
Oj będzie się działo.....

Komentarze: 0 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz)

Ostatnie zdjęcia
Citroen XM
Wysłał: wojtis1990
27 Maj 2021, 17:57
Oceny: nie ocenione
Komentarze: 0
Xantia Wiolii
Wysłał: wojtis1990
24 Maj 2021, 19:19
Oceny: nie ocenione
Komentarze: 0
Citroen XM
Wysłał: wojtis1990
24 Maj 2021, 19:16
Oceny: 9
Komentarze: 1
C5
Wysłał: jarulis
10 Maj 2021, 16:52
Oceny: 6,33
Komentarze: 1
Citroen c4 picasso
Wysłał: pianka
9 Maj 2021, 19:50
Oceny: 10
Komentarze: 0

Najaktywniejsi użytkownicy
robson  postów 4893
wojtis1990  postów 4286
Jacoll  postów 3796
grigori333  postów 3597
sasun71  postów 3414
pedro  postów 2329
dejnekomirek  postów 1908
robert  postów 1894
__Robert__  postów 1408
Rafal_93  postów 1096

Ostatnie tematy
» problem z zawieszeniem-bujanie na nierownosciach oraz stuk
» Saxo 1.5 D
» Citroën C3 1.6 benzyna moduł Bluetooth
» Citroën C3 1.6 benzyna czy posiada filtr paliwa?
» Lexia - potrzebny szybki test ABS, Otwock i okolice.
» Automatyczne zwalnianie hamulca elektrycznego przy ruszaniu
» Zmiana radia C5
» Nemo 1.4 HDI - Fuel Cut-off unavailable
» Padła elektryka .
» Niesprawne wycieraczki
» Metaliczne uderzenia z zacisku hamulca tylnego
» Dmuchawa w C5 skąd pobierane jest powietrze ???
» DODATEK DO FAP EOLYS
» Pomoc w resecie ilości płynu FAP
» Błędy ABS ESR P0500 P1000 P1001
» Xsara VTS i felgi
» Problem z przednimi światłami przeciwmgielnymi
» Używany fotel kierowcy brak prądu i dziwne kostki
» Uszkodzenie koła pasowego wału (prawdopodobnie), nie odpal
» Czujnik deszczu - oznaczenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA
Sudecki Klub Citroena