Użytkownicy
Grupy
Statystyki
Menu
Nasza strona główna
ALBUM
Szukaj
Grupy
Rejestracja
Statystyki
FORUM
Kto tu rzadzi :)
stare forum :)

Witamy Gość
Obecny czas to 28 Marzec 2024, 15:32

Linki

Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 101558 postów, 12626 tematów
Mamy 17122 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrowana osoba: artur_siara

Kto jest na Forum
Przez ostatnie 3 godziny byli na forum:
1 Zarejestrowany, 0 Ukrytych i 329 Gości
Z zarejestrowanych:
andrzejb
Użytkowników w ostatniej godzinie:329
[ Kto jest na Forum ]
Na Forum jest 168 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 168 Gości
Zarejestrowani Użytkownicy: Brak
Najwięcej użytkowników 313 było obecnych 12 Listopad 2020, 10:08

Czy to jest normalne?!
Tu, w tym miejscu i w stosunku do naszych samochodów spotyka się pasja tworzenia z zamiłowaniem dla rzeczy niepowtarzalnych bo nasze wiekowe autka takowymi pomału się stają. To dzięki nim każdy z nas może wyrazić siebie. Każdy próbuje na swój sposób utrzymać samochód w dobrej kondycji (lub nie), przerobić coś po swojemu itp. Czyli jednym słowem - pokaż mi swój samochód a powiem ci kim jesteś. To nie jest nic szkodliwego, to tylko zamiłowanie do rzeczy nietuzinkowych, wyjątkowych i pięknych. Quo vadis - koledzy! Nie zabiegamy o sympatię tłumów, nie chcemy być populistami naszej marki. 90% ludzi chyba nasze pojazdy niezbyt się podobają lub wręcz widzą w nich coś ohydnego. Może to ja jestem dziwny, może to moje "zboczenie zawodowe", albo może moje zamiłowanie do rzeczy innych i oryginalnych jakimi zdają się być nasze samochody jest naprawdę nienormalne.... Postaramy się tu na tej stronie i na naszym forum wyjaśnić wszystkie tajniki i zagadki naszych ulubionych lub i znienawidzonych przez niektórych użytkowników - samochodów

Samochody ostatnich dekad
W 1980 roku wygrała Lancia Delta zdobywając 369 punktów przed Oplem Kadettem i Peugeotem 505, odpowiednio 301 i 199 punktów. Lancia był pierwszym samochodem z podłużnie opadającą tylną klapą bagażnika. Cecha ta spowodowała ograniczenie powierzchni bagażnika, jednak auto odznaczało się przestrzennością kabiny. Lancia Delta była eleganckim, pełnym uroku 5-drzwiowym autem, o sporym komforcie oraz, niespotykanych u innych aut z tej klasy, właściwościach jezdnych. W porównaniu do modeli Lanci, które znane były w późniejszych latach z udziałów w rajdach, zwycięski model miał sporą wagę oraz słaby silnik (1.5 85 KM w najmocniejszej wersji). W 1990 tytułem Car of the Year szczycił się Citroen XM. Jego zwycięstwo było wyraźne, zdobył 390 punktów i wyprzedził Mercedesa-Benza SL (215 punktów) oraz Forda Fiestę (214 punktów). Jak zwykle niepospolity wygląd Citroena charakteryzował się aerodynamicznym kształtem. Zaprojektowany przez firmę Bertone tym razem odznaczał sie ponadto elegancką i klasyczną linią. Zastosowanie najnowszych rozwiązań w układzie zawieszenia dawało duży komfort podczas jazdy. Również nowy silnik 3.0 V6 o mocy 200 KM miał duży wpływ na pozytywny wizerunek tego modelu, który tylko nieznacznie, na początku, zakłócony był przez problemy z elektroniką. O miano najlepszego w 2000 roku zawziętą walkę stoczyły Toyota Yaris oraz Fiat Multipla. Zwyciężył japoński samochód z 344 punktami, Fiat uzyskał 325 punktów, a trzeci w głosowaniu Opel Zafira 265. Yaris, produkowany od początku również we Francji, miał niezwykły, lecz bardzo przyjemny wygląd oraz dużą wszechstronność w wygodnym wnętrzu. Niewielkich rozmiarów Toyota oferowała skuteczny silnik 1.0 l o mocy 68 KM. 3- i 5-drzwiowe wersje uzupełnione były także o wersję van Yaris Verso.

Wszystko o citroenach
Citroen, jak niektórzy uważają, jest samochodem dającym dużo zadowolenia jak i czasami jeszcze więcej zmartwień. Dlatego też należy go polubić bardziej niż każdy inny samochód i dbać on niego a na pewno się potrafi odwdzięczyć. Być może jest w tym jakiś kawałek całej prawdy o tych samochodach... Citroen zawsze wyprzedzał nowinkami i technologią swoich rywali i instalował w swoich pojazdach to, co u konkurencji było testowane jeszcze latami, zanim weszło lub i nie, do seryjnej produkcji. Może to właśnie jest powodem, że są uważane za bardziej awaryjne a zarazem nowoczesne i niepowtarzalne... Postaramy się wspólnie rozwikłać niektóre zagadki kryjące się pod karoserią tych wspaniałych samochodów. Właśnie w tym celu powstał nasz klub zapaleńców i miłośników tej marki.

Historia marki
Andre Citroën i początki firmy Historia firmy Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat Andre, piąte dziecko w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. Owa zakorzeniona...

Czytaj całą tą historię!
Kolejny wypatrzony Rajd WRC
Autor: robert @ 11 Wrzesień 2011, 11:32
Zakończyła się 10 eliminacja mistrzostw WRC. Niestety tym razem bezpośrednie rozstrzygnięcia zapadły w siedzibach zespołów, a nie na rajdowych trasach. Zarówno Latvala, jak i Ogier musieli poświęcić swoje pozycje dla kolegów z zespołów: Hirvonena i Loeba.
Ale od początku:

jest czwartek 8 września.
SuperOes na samym początku wygrywa Ogier, przed Loebem, Latvalą i Hirvonenem.
2 Os to ten sam odcinek co na początku, tym razem minimalnie szybszy jest Loeb, przed Ogierem, dalsza dwójka taka sama jak na pierwszym Oesie.
To w zasadzie przedsmak i nikt tak naprawdę nie ryzykował w 100%. Prawdziwe ściganie rozpocznie się jutro.

Piatek 9 września.
3 OS - należy do Loeba, wygrał z Ogierem ponad 2,5 sek, trzeci na mecie zameldował się Hirvonen ze stratą blisko 10 sekund.
4 OS - wygrywa niespodziwanie Petter Solberg, drugi na mecie jest Mikko Hirvonen, a trzeci Ogier. Loeb ma pecha i po przejechaniu 1,3 km ma dachowanie.
- Za szybko wszedłem w prawy zakręt, ponieważ popełniłem błąd patrząc na deskę rozdzielczą. Nie byłem skoncentrowany, za późno zacząłem hamować i było za szybko - tłumaczył potem Loeb.
5 OS - pada łupem Latvali, który minimalnie wyprzedza Hirvonena i Ogiera.
W klasyfikacji generalnej Rajdu prowadzi Ogier z przewagą 9s nad Hirvonenem i blisko 25s nad Latvalą.
6 OS - wygrywa Latvala, przed Novikovem i HIrvonenem. Wszyscy zgodnie mówią że jest niesamowicie ślisko niczym na lodzie.
Najwyraźniej Australia nie służy CItroenom, Ogier wypada pod koniec etapu z drogi i ląduje na drzewie.
Ogier skomentował całe zdarzenie w nastepujący sposób: Ten etap był bardzo trudny na twardych oponach. Nie miałem presji, ale wiedziałem, że muszę mieć dobry czas, ponieważ jutro nie będzie odkurzania. Błędy mogą zdarzyć się każdemu - mówił Ogier - dotknąłem tyłem samochodu o coś. Obróciło nas i uderzyliśmy w drzewo. To nie był wielki błąd, ale łatwo było popełnic jakikolwiek, ponieważ warunki były bardzo trudne.
7 OS - honoru Citroenów broni już tylko Petter Sollberg, który zajmuje 3 miejsce, zwycięża Hirvonen przed Latvalą.
8 OS - na mecie pierwszy melduje się Latvala, przed Hirvonenem i Solbergiem.
9 i 10 OS dwa Super Oesy na zakończenie dnia, pierwszy wygrywa Latvala, drugi Hirvonen.

Klasyfikacja generalna po dwóch dniach rajdu wygląda następująco: minimalnie prowadzi Hirvonen przed Latvalą, trzeci jest Solberg ze strata 44s.
Malcolm Wilson - szef zespołu Forda potwierdził że zastosuje Team Orders w swoim zespole - inaczej po prostu nie mamy szansy na mistrzowski tytuł. Latvala, który nie ma szans na mistrzowski tytuł pogodził się z tą decyzją.
Zespół Citroena poinformował że zdołano odbudować samochód Loeba i wystartuje jutro w systemie SupeRally.

Trzeci dzień 10 września.
11 OS - Najwyraźniej Latvala zapomniał o wczorajszych decyzjach zespołu i wygrał kolejny OS na mecie za nim zameldowali się: Petter Solberg, Sebastien Ogier i Sebastien Loeb. Piąte miejsce zajął Hirvonen, który stracił 10 sekund do lidera.
12 OS - Po raz kolejny Latvala wygrywa - czyżby zapowiedź WIlsona była blefem??? Kolejne miejsca zajmują: Hirvonen i P. Sollberg. czwarty jest Ogier, piąty Loeb, a szósty Novikov.
Na mecie Rajdu Henning Solberg relacjonował: Pod koniec etapu była duża krowa! Prawie w nią uderzyłem!
13 OS - Latvala znowu najszybszy, drugi Hirvonen, trzeci Ogier. czwarty Novikov, piąty Loeb, szósty Solberg.
14OS - Dzisiaj na Latvalę nie ma mocnych. Fin po raz czwarty triumfuje na mecie dzisiejszych odcinków specjalnych, drugi jest Ogier, a trzeci Solberg.

Na mecie porannej pętli powiedzieli:
-uczę się nowych drógi i poprawiłem opis. Pracujemy jeszcze nad punktami dla Citroena, więc jedziemy dalej - mówił Ogier;
- musimy dojechać do mety i zdobyć cenne punkty dla Citroena. Trudno jest znaleźć motywację po tym, co wydarzyło się wczoraj. Mogę zdobyć jeszcze punkty na Power Stage, więc patrzymy w tym kierunku - Loeb;
- w tej chwili cieszę się jazdą. Czuję się fantastycznie na tych odcinkach. Spodziewałem się szybszego tempa po Petterze. Może mam szczęście, że dziś jestem drugi na trasie - komentował Latvala

15 OS - Ogier tym razem zdołał pokonać Latvalę, trzeci na mecie Loeb. Mety odcinka nie osiągnął Henning Solberg.
16 OS - Ogier ponownie wygrywa, drugi na mecie jest Loeb, a trzeci Solberg. Ogier liczy na wejście do pierwszej dziesiątki.
17 OS - Obydwaj kierowcy fabrycznego teamu Citroena przypuścili atak, ponownie najszybszy Ogier, trzeci melduje się Hirvonen.
18 OS - kolejny dublet Citroena - tym razem mistrz jest odrobinę szybszy, trzeci Solberg.
19 i 20 OS - znowu citroeny najszybsze, na metą pierwszego szybciej dojeżdża Loeb, potem Ogier i Solberg. na 20 szybszy Ogier przed Loebem i Solbergiem.
W klasyfikacji generalnej prowadzi Latvala z przewagą niecałych 23s nad Hirvonenem i blisko minuty nad Solbergiem.

Komentarze z mety:
- Moi mechanicy wykonali wspaniałą robotę, abym mógł dziś wystartować. Ciężko się jedzie bez walki, ale takie jest życie. Trzeba to zaakceptować - mówił Loeb;
- Naszym celem jest zdobycie kilku punktów i wskoczenie do Top 10. Każdy może popełnić błąd. To jest rajd i wszystko może się zdarzyć - komentował Ogier;
- Popełniłem mały błąd na ostatnim przejeździe, ale jestem zadowolony. zobaczymy, co wydarzy się jutro. Wszystko może się zdarzyć - mówił Petter Solberg;
- Mam nadzieję, że druga pozycja będzie pomocna. Jutrzejsze odcinki są szybsze i nie wiem, czy będzie tak dobrze jak dzisiaj. Musimy się tylko upewnić, że Petter nie będzie dla nas zagrożeniem - komentował Hirvonen;
- Jutro będę czyścił jako pierwszy na trasie. Nie wiemy, czy oesy są mokre po piątkowych opadach. Dowiemy się rano. Chciałbym wygrać, ale znam sytuację Mikko i pomogę mu, ale najpierw musimy zobaczyć jak potoczy się dzień - mówił Latvala.

Ostatni dzień rajdu:
21 OS - wygrywa Hirvonen, przed Solbergiem i Ogier.
22 OS - tym razem Latvala jest najszybszy, drugi Solberg, trzeci Hirvonen. Odcinka nie ukończył Novikov, który przyblokował nieco Ogiera i Loeba.
23 OS - Na mecie odcinka dwaj kierowcy Citroena notują prawie taki sam czas, dzieli ich zaledwie 0,1s, Loeb szybszy, potem Ogier, Solberg Latvala i Hirvonen. Henning Solberg miał wypadek swoją fiestą i rolował kilka razy, dzięki temu Ogier wskoczył do 10.
24 OS - wygrywa Hirvonen przed Ogier i Loebem
25 OS - oficjalnie wygrywa Hirvonen, przed Solbergiem i Loebem. Niestety wyniki zostały zniekształcone prze team orders, wydane zarówno przez forda jak i citroena.

oto komentarze kierowców:
- Niestety on (Latvala) już stracił szansę na mistrzowski tytuł i umówiliśmy się, że będzie mi pomagał. Jestem mu bardzo wdzięczny za pomoc w wywalczeniu mistrzowskiego tytułu - komentował Hirvonen;
- Tak, zatrzymałem się przed żółta tablicą. Zdecydowaliśmy jako zespół, że Mikko jest w lepszej pozycji w walce o mistrzowski tytuł i będę mu nadal pomagał. Oczywiście jak każdy kierowca, który chce wygrać mam pasję, ale muszę zaakceptować sytuację Mikko - mówił Latvala;
- Wiem, co się dzieje. Ogier zwalnia, abym zgarnął dodatkowe punkty w mistrzostwach, bo zespół zadecydował, że Mikko jest naszym największym zagrożeniem - mówił Loeb;
- Powiedziano mi, że mam przepuścić Loeba do przodu. To decyzja zespołu i szanuję ją. Nie będę jej komentował. Myślcie, co chcecie - komentował team orders Citroena Ogier, który stał na oesie blisko dziesięć minut.
Według mnie decyzja Citroena jest dziwna, ponieważ Loeb zyskał zaledwie jeden punkt przewagi nad Ogier w wyniku decyzji kierownictwa Citroena a niesmak pozostał. A cała sytuacja może odbić się na stosunkach Ogiera i Loeba.

26 OS - wygrywa Loeb, przed Latvalą, Solbergiem i Hirvonenem. Dzięki temu Loeb uzyskał kolene 3 punkty przewagi nad Ogier.

Komentarze: 2 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz)

Ostatnie zdjęcia
Moje Auto
Wysłał: grzegorz1975
31 Grudzień 2023, 13:27
Oceny: nie ocenione
Komentarze: 0
C6
Wysłał: CiTROGEN
17 Październik 2023, 09:02
Oceny: 9
Komentarze: 0
Wakacje.....
Wysłał: robson
30 Sierpień 2021, 13:50
Oceny: 10
Komentarze: 0
Moje kwiaty ;)
Wysłał: robson
30 Sierpień 2021, 13:46
Oceny: nie ocenione
Komentarze: 0
Xantia po autodetalingu
Wysłał: wojtis1990
22 Sierpień 2021, 13:58
Oceny: 9,5
Komentarze: 2

Najaktywniejsi użytkownicy
robson  postów 5038
wojtis1990  postów 4381
sasun71  postów 4242
Jacoll  postów 3828
grigori333  postów 3599
dejnekomirek  postów 2735
pedro  postów 2346
robert  postów 1898
__Robert__  postów 1409
audikom  postów 1223

Ostatnie tematy
» 1.4 VTi, szarpie straszliwie..
» Jakie radio Citroen C4?
» Maska citroen c4
» C5 2,7 HDI problem 4014JH
» Poduszka przedniego siłownika prawa, Citroen XM
» C4 komunikat "STOP"
» Sterownik hydroactive Citroen XM
» Wiatrak chłodnicy nie wyłącza się
» Nagrzewnica C5 x7
» Sprężyny i amorki z mocowaniem
» Brak wspomagania kierownicy w citroen C5 lift
» Poszukiwany szpec w okolicach Limanowej
» Citroen Saxo 1.4 benzyna automat - Awaria
» schemat instalacji c5 aircross
» Jeszcze raz reczny
» Brak słynnego komfortu zawieszenia w c5 2006 HA3+
» Wymiana zarówki światła stop w Citroen C4 b7 2012 r
» C4 grand Picasso 2,0HDI
» Parownik klimatyzacji Citroen C3 II 2011 rok
» Składanie przednich foteli w Berlingo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA
Sudecki Klub Citroena