Użytkownicy
Grupy
Statystyki
Menu
Nasza strona główna
ALBUM
Szukaj
Grupy
Rejestracja
Statystyki
FORUM
Kto tu rzadzi :)
stare forum :)

Witamy Gość
Obecny czas to 30 Lipiec 2021, 04:01

Linki

Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 96114 postów, 11838 tematów
Mamy 15712 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrowana osoba: matplpl

Kto jest na Forum
Przez ostatnie 3 godziny byli na forum:
0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 96 Gości
Z zarejestrowanych:
Brak
Użytkowników w ostatniej godzinie:96
[ Kto jest na Forum ]
Na Forum jest 45 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 45 Gości
Zarejestrowani Użytkownicy: Brak
Najwięcej użytkowników 313 było obecnych 12 Listopad 2020, 10:08

Czy to jest normalne?!
Tu, w tym miejscu i w stosunku do naszych samochodów spotyka się pasja tworzenia z zamiłowaniem dla rzeczy niepowtarzalnych bo nasze wiekowe autka takowymi pomału się stają. To dzięki nim każdy z nas może wyrazić siebie. Każdy próbuje na swój sposób utrzymać samochód w dobrej kondycji (lub nie), przerobić coś po swojemu itp. Czyli jednym słowem - pokaż mi swój samochód a powiem ci kim jesteś. To nie jest nic szkodliwego, to tylko zamiłowanie do rzeczy nietuzinkowych, wyjątkowych i pięknych. Quo vadis - koledzy! Nie zabiegamy o sympatię tłumów, nie chcemy być populistami naszej marki. 90% ludzi chyba nasze pojazdy niezbyt się podobają lub wręcz widzą w nich coś ohydnego. Może to ja jestem dziwny, może to moje "zboczenie zawodowe", albo może moje zamiłowanie do rzeczy innych i oryginalnych jakimi zdają się być nasze samochody jest naprawdę nienormalne.... Postaramy się tu na tej stronie i na naszym forum wyjaśnić wszystkie tajniki i zagadki naszych ulubionych lub i znienawidzonych przez niektórych użytkowników - samochodów

Samochody ostatnich dekad
W 1980 roku wygrała Lancia Delta zdobywając 369 punktów przed Oplem Kadettem i Peugeotem 505, odpowiednio 301 i 199 punktów. Lancia był pierwszym samochodem z podłużnie opadającą tylną klapą bagażnika. Cecha ta spowodowała ograniczenie powierzchni bagażnika, jednak auto odznaczało się przestrzennością kabiny. Lancia Delta była eleganckim, pełnym uroku 5-drzwiowym autem, o sporym komforcie oraz, niespotykanych u innych aut z tej klasy, właściwościach jezdnych. W porównaniu do modeli Lanci, które znane były w późniejszych latach z udziałów w rajdach, zwycięski model miał sporą wagę oraz słaby silnik (1.5 85 KM w najmocniejszej wersji). W 1990 tytułem Car of the Year szczycił się Citroen XM. Jego zwycięstwo było wyraźne, zdobył 390 punktów i wyprzedził Mercedesa-Benza SL (215 punktów) oraz Forda Fiestę (214 punktów). Jak zwykle niepospolity wygląd Citroena charakteryzował się aerodynamicznym kształtem. Zaprojektowany przez firmę Bertone tym razem odznaczał sie ponadto elegancką i klasyczną linią. Zastosowanie najnowszych rozwiązań w układzie zawieszenia dawało duży komfort podczas jazdy. Również nowy silnik 3.0 V6 o mocy 200 KM miał duży wpływ na pozytywny wizerunek tego modelu, który tylko nieznacznie, na początku, zakłócony był przez problemy z elektroniką. O miano najlepszego w 2000 roku zawziętą walkę stoczyły Toyota Yaris oraz Fiat Multipla. Zwyciężył japoński samochód z 344 punktami, Fiat uzyskał 325 punktów, a trzeci w głosowaniu Opel Zafira 265. Yaris, produkowany od początku również we Francji, miał niezwykły, lecz bardzo przyjemny wygląd oraz dużą wszechstronność w wygodnym wnętrzu. Niewielkich rozmiarów Toyota oferowała skuteczny silnik 1.0 l o mocy 68 KM. 3- i 5-drzwiowe wersje uzupełnione były także o wersję van Yaris Verso.

Wszystko o citroenach
Citroen, jak niektórzy uważają, jest samochodem dającym dużo zadowolenia jak i czasami jeszcze więcej zmartwień. Dlatego też należy go polubić bardziej niż każdy inny samochód i dbać on niego a na pewno się potrafi odwdzięczyć. Być może jest w tym jakiś kawałek całej prawdy o tych samochodach... Citroen zawsze wyprzedzał nowinkami i technologią swoich rywali i instalował w swoich pojazdach to, co u konkurencji było testowane jeszcze latami, zanim weszło lub i nie, do seryjnej produkcji. Może to właśnie jest powodem, że są uważane za bardziej awaryjne a zarazem nowoczesne i niepowtarzalne... Postaramy się wspólnie rozwikłać niektóre zagadki kryjące się pod karoserią tych wspaniałych samochodów. Właśnie w tym celu powstał nasz klub zapaleńców i miłośników tej marki.

Historia marki
Andre Citroën i początki firmy Historia firmy Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat Andre, piąte dziecko w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. Owa zakorzeniona...

Czytaj całą tą historię!
Twierdza LOEBA zdobyta
Autor: robert @ 22 Sierpień 2011, 00:48
Zwyciezcą 9 eliminacji tegorocznych mistrzostw świata serii WRC został Sebastien.... Ogier. Tym samym jest on drugim kierowcą który wygrał Rajd Niemiec od momentu włączenia go do terminarza WRC. Wcześniej - ośmiokrotnie - zwycięzcą był Sebastien Loeb, tym razem musiał się zadowolić drugim miejscem - z walki o zwycięstwo wyeliminował go zwykły kapeć. Trzecie miejsce zajął Dani Sordo. Zwycięstwo Ogier było jakby trochę na złość kierownictwu Citroena. Olivier Quesnel przyznał na antenie World Rally Radio, że osobiście zakazał Ogierowi ataków na Loeba.
Sam Ogier potwierdził te słowa na mecie 14 OS - Nie mogę być szczęśliwy, że mój kolega z zespołu ma pecha, ale dobrze, że jest sprawiedliwość w sporcie - dodał kąśliwie.
Dwójka kierowców Citroena od początku pewnie prowadziła i było wiadomo że między nimi rozstrzygnie się zwycięstwo w rajdzie.
Na mecie rajdu powiedzieli:
- zwyciężca Sebastien Ogier: Nie spodziewałem się zwycięstwa, bo wiem, że mój zespołowy kolega jest tu bardzo silny. Matematycznie nadal mam szansę na mistrzowski tytuł, wiec nadal wierzę;
- drugi Sebastien Loeb: Chciałem wygrać w Niemczech. Wiedziałem, że passa zwycięstw kiedyś się skończy. Wszystko jest jasne, to przez kapcia.
- trzeci Dani Sordo: Jestem naprawdę zadowolony z zespołu i z Mini. Dziękuję im za ten weekend. Mamy dobry samochód i dobry zespół. To podium jest bardzo ważne dla Mini i Prodrive. Pierwsze podium w debiucie na asfalcie jest naprawdę dobre;
- czwarty Mikko Hirvonen: To był trudny weekend, ale myślę, ze pokazaliśmy dobrą prędkość. Jeżeli nadal będziemy ciężko pracować nad rozwojem samochodu to mamy szansę wygrać asfaltową rundę WRC.

Oto wyniki końcowe:
1 Sebastien Ogier Citroen DS3 WRC 3:32:15,9
2 Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC +39,8
3 Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC +1:55,6
4 Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC +2:43,7
5 Petter Solberg Citroen DS3 WRC +3:48,0
6 Kimi Raikkonen Citroen DS3 WRC +7:24,6
7 Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +7:45,9
8 Armindo Araujo Mini John Cooper Works WRC +9:29,8
9 Peter van Merksteijn Citroen DS3 WRC +10:01,6
10 Denis Kuipers Ford Fiesta RS WRC +10:09,0

Klasyfikacja kierowców po Rajdzie Niemiec
1. S. LOEB 192 pkt
2. S. OGIER 167 pkt
3. M. HIRVONEN 156 pkt
4. J. LATVALA 96 pkt
5. P. SOLBERG 94 pkt
6. M. OSTBERG 56 pkt
7. M. WILSON 40 pkt
8. K. RAIKKONEN 34 pkt
9. H. SOLBERG 32 pkt
10. D. SORDO 23 pkt

Komentarze: 0 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz)

Ostatnie zdjęcia
Citroen XM
Wysłał: wojtis1990
27 Maj 2021, 17:57
Oceny: nie ocenione
Komentarze: 0
Xantia Wiolii
Wysłał: wojtis1990
24 Maj 2021, 19:19
Oceny: nie ocenione
Komentarze: 0
Citroen XM
Wysłał: wojtis1990
24 Maj 2021, 19:16
Oceny: 9
Komentarze: 1
C5
Wysłał: jarulis
10 Maj 2021, 16:52
Oceny: 6,33
Komentarze: 1
Citroen c4 picasso
Wysłał: pianka
9 Maj 2021, 19:50
Oceny: 10
Komentarze: 0

Najaktywniejsi użytkownicy
robson  postów 4893
wojtis1990  postów 4286
Jacoll  postów 3796
grigori333  postów 3597
sasun71  postów 3414
pedro  postów 2329
dejnekomirek  postów 1908
robert  postów 1894
__Robert__  postów 1408
Rafal_93  postów 1096

Ostatnie tematy
» problem z zawieszeniem-bujanie na nierownosciach oraz stuk
» Saxo 1.5 D
» Citroën C3 1.6 benzyna moduł Bluetooth
» Citroën C3 1.6 benzyna czy posiada filtr paliwa?
» Lexia - potrzebny szybki test ABS, Otwock i okolice.
» Automatyczne zwalnianie hamulca elektrycznego przy ruszaniu
» Zmiana radia C5
» Nemo 1.4 HDI - Fuel Cut-off unavailable
» Padła elektryka .
» Niesprawne wycieraczki
» Metaliczne uderzenia z zacisku hamulca tylnego
» Dmuchawa w C5 skąd pobierane jest powietrze ???
» DODATEK DO FAP EOLYS
» Pomoc w resecie ilości płynu FAP
» Błędy ABS ESR P0500 P1000 P1001
» Xsara VTS i felgi
» Problem z przednimi światłami przeciwmgielnymi
» Używany fotel kierowcy brak prądu i dziwne kostki
» Uszkodzenie koła pasowego wału (prawdopodobnie), nie odpal
» Czujnik deszczu - oznaczenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA
Sudecki Klub Citroena