Witamy Gość |
Obecny czas to 25 Kwiecień 2024, 08:37 |
Statystyki |
Nasi użytkownicy napisali 101690 postów, 12655 tematów
|
Mamy 17166 zarejestrowanych użytkowników
|
Ostatnio zarejestrowana osoba: Tauron
|
Kto jest na Forum |
Przez ostatnie 3 godziny byli na forum: 2 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 507 Gości |
Z zarejestrowanych: adamwrzy, Kemsey
|
Użytkowników w ostatniej godzinie:507 |
[ Kto jest na Forum ] |
Na Forum jest 236 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 236 Gości Zarejestrowani Użytkownicy: Brak Najwięcej użytkowników 314 było obecnych 29 Marzec 2024, 14:04 |
Czy to jest normalne?! |
Tu, w tym miejscu i w stosunku do naszych samochodów spotyka się pasja tworzenia z zamiłowaniem dla rzeczy niepowtarzalnych bo nasze wiekowe autka takowymi pomału się stają. To dzięki nim każdy z nas może wyrazić siebie. Każdy próbuje na swój sposób utrzymać samochód w dobrej kondycji (lub nie), przerobić coś po swojemu itp. Czyli jednym słowem - pokaż mi swój samochód a powiem ci kim jesteś. To nie jest nic szkodliwego, to tylko zamiłowanie do rzeczy nietuzinkowych, wyjątkowych i pięknych. Quo vadis - koledzy! Nie zabiegamy o sympatię tłumów, nie chcemy być populistami naszej marki. 90% ludzi chyba nasze pojazdy niezbyt się podobają lub wręcz widzą w nich coś ohydnego. Może to ja jestem dziwny, może to moje "zboczenie zawodowe", albo może moje zamiłowanie do rzeczy innych i oryginalnych jakimi zdają się być nasze samochody jest naprawdę nienormalne....
Postaramy się tu na tej stronie i na naszym forum wyjaśnić wszystkie tajniki i zagadki naszych ulubionych lub i znienawidzonych przez niektórych użytkowników - samochodów
|
Samochody ostatnich dekad |
W 1980 roku wygrała Lancia Delta zdobywając 369 punktów przed Oplem Kadettem i Peugeotem 505, odpowiednio 301 i 199 punktów. Lancia był pierwszym samochodem z podłużnie opadającą tylną klapą bagażnika. Cecha ta spowodowała ograniczenie powierzchni bagażnika, jednak auto odznaczało się przestrzennością kabiny. Lancia Delta była eleganckim, pełnym uroku 5-drzwiowym autem, o sporym komforcie oraz, niespotykanych u innych aut z tej klasy, właściwościach jezdnych. W porównaniu do modeli Lanci, które znane były w późniejszych latach z udziałów w rajdach, zwycięski model miał sporą wagę oraz słaby silnik (1.5 85 KM w najmocniejszej wersji).
W 1990 tytułem Car of the Year szczycił się Citroen XM. Jego zwycięstwo było wyraźne, zdobył 390 punktów i wyprzedził Mercedesa-Benza SL (215 punktów) oraz Forda Fiestę (214 punktów). Jak zwykle niepospolity wygląd Citroena charakteryzował się aerodynamicznym kształtem. Zaprojektowany przez firmę Bertone tym razem odznaczał sie ponadto elegancką i klasyczną linią. Zastosowanie najnowszych rozwiązań w układzie zawieszenia dawało duży komfort podczas jazdy. Również nowy silnik 3.0 V6 o mocy 200 KM miał duży wpływ na pozytywny wizerunek tego modelu, który tylko nieznacznie, na początku, zakłócony był przez problemy z elektroniką.
O miano najlepszego w 2000 roku zawziętą walkę stoczyły Toyota Yaris oraz Fiat Multipla. Zwyciężył japoński samochód z 344 punktami, Fiat uzyskał 325 punktów, a trzeci w głosowaniu Opel Zafira 265. Yaris, produkowany od początku również we Francji, miał niezwykły, lecz bardzo przyjemny wygląd oraz dużą wszechstronność w wygodnym wnętrzu. Niewielkich rozmiarów Toyota oferowała skuteczny silnik 1.0 l o mocy 68 KM. 3- i 5-drzwiowe wersje uzupełnione były także o wersję van Yaris Verso. |
|
|
Wszystko o citroenach |
Citroen, jak niektórzy uważają, jest samochodem dającym dużo zadowolenia jak i czasami jeszcze więcej zmartwień. Dlatego też należy go polubić bardziej niż każdy inny samochód i dbać on niego a na pewno się potrafi odwdzięczyć. Być może jest w tym jakiś kawałek całej prawdy o tych samochodach... Citroen zawsze wyprzedzał nowinkami i technologią swoich rywali i instalował w swoich pojazdach to, co u konkurencji było testowane jeszcze latami, zanim weszło lub i nie, do seryjnej produkcji. Może to właśnie jest powodem, że są uważane za bardziej awaryjne a zarazem nowoczesne i niepowtarzalne... Postaramy się wspólnie rozwikłać niektóre zagadki kryjące się pod karoserią tych wspaniałych samochodów. Właśnie w tym celu powstał nasz klub zapaleńców i miłośników tej marki. |
Historia marki |
Andre Citroën i początki firmy
Historia firmy Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat Andre, piąte dziecko w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. Owa zakorzeniona...
|
Czytaj całą tą historię! •
Plany Loeba na najbliższe dwa lata. |
Autor: robert @ 19 Sierpień 2011, 19:01 |
Wczoraj serwis prasowy Citroena ogłosił plany Sebastiena Loeba na najbliższe dwa lata. Siedmiokrotny mistrz świata będzie kontynuował swoją karierę w serialu WRC. Kierowca związany z marką Citroen od 2001 roku, chce dalej walczyć o zwycięstwa: "Wraz z decyzją o udziale kolejnych producentów, rywalizacja w przyszłych sezonach będzie jeszcze bardziej emocjonująca. Tym bardziej, że zmiany w regulaminie dotyczące kolejności startów sprawią, że walka będzie bardziej wyrównana. Aby stawić czoła nowym konkurentom ponownie zaufałem doświadczeniu Citroena, jego ekipie, oraz DS3 WRC, którego miałem okazję dopracowywać.
Dyrektor generalny Citroena, Frederique Benzet, powiedział: "Sebastien Loeb jest wspaniałym ambasadorem naszej marki. Nasz wizerunek jest bardzo powiązany z jego wizerunkiem. Loeb uosabia odwagę, oraz ducha sportu i współzawodnictwa, czyli bardzo bliskie nam wartości. Jesteśmy dumni z jego przywiązania do Citroena, oraz z faktu, że Sebastien kontynuuje karierę u boku ekipy, która prowadzi go od jego rajdowych początków.
|
Komentarze: 0 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz) |
|
|
|