Witamy Gość |
Obecny czas to 19 Kwiecień 2024, 04:57 |
Statystyki |
Nasi użytkownicy napisali 101658 postów, 12651 tematów
|
Mamy 17159 zarejestrowanych użytkowników
|
Ostatnio zarejestrowana osoba: Patryk C3
|
Kto jest na Forum |
Przez ostatnie 3 godziny byli na forum: 1 Zarejestrowany, 0 Ukrytych i 535 Gości |
Z zarejestrowanych: waldek40
|
Użytkowników w ostatniej godzinie:535 |
[ Kto jest na Forum ] |
Na Forum jest 145 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 145 Gości Zarejestrowani Użytkownicy: Brak Najwięcej użytkowników 314 było obecnych 29 Marzec 2024, 14:04 |
Czy to jest normalne?! |
Tu, w tym miejscu i w stosunku do naszych samochodów spotyka się pasja tworzenia z zamiłowaniem dla rzeczy niepowtarzalnych bo nasze wiekowe autka takowymi pomału się stają. To dzięki nim każdy z nas może wyrazić siebie. Każdy próbuje na swój sposób utrzymać samochód w dobrej kondycji (lub nie), przerobić coś po swojemu itp. Czyli jednym słowem - pokaż mi swój samochód a powiem ci kim jesteś. To nie jest nic szkodliwego, to tylko zamiłowanie do rzeczy nietuzinkowych, wyjątkowych i pięknych. Quo vadis - koledzy! Nie zabiegamy o sympatię tłumów, nie chcemy być populistami naszej marki. 90% ludzi chyba nasze pojazdy niezbyt się podobają lub wręcz widzą w nich coś ohydnego. Może to ja jestem dziwny, może to moje "zboczenie zawodowe", albo może moje zamiłowanie do rzeczy innych i oryginalnych jakimi zdają się być nasze samochody jest naprawdę nienormalne....
Postaramy się tu na tej stronie i na naszym forum wyjaśnić wszystkie tajniki i zagadki naszych ulubionych lub i znienawidzonych przez niektórych użytkowników - samochodów
|
Samochody ostatnich dekad |
W 1980 roku wygrała Lancia Delta zdobywając 369 punktów przed Oplem Kadettem i Peugeotem 505, odpowiednio 301 i 199 punktów. Lancia był pierwszym samochodem z podłużnie opadającą tylną klapą bagażnika. Cecha ta spowodowała ograniczenie powierzchni bagażnika, jednak auto odznaczało się przestrzennością kabiny. Lancia Delta była eleganckim, pełnym uroku 5-drzwiowym autem, o sporym komforcie oraz, niespotykanych u innych aut z tej klasy, właściwościach jezdnych. W porównaniu do modeli Lanci, które znane były w późniejszych latach z udziałów w rajdach, zwycięski model miał sporą wagę oraz słaby silnik (1.5 85 KM w najmocniejszej wersji).
W 1990 tytułem Car of the Year szczycił się Citroen XM. Jego zwycięstwo było wyraźne, zdobył 390 punktów i wyprzedził Mercedesa-Benza SL (215 punktów) oraz Forda Fiestę (214 punktów). Jak zwykle niepospolity wygląd Citroena charakteryzował się aerodynamicznym kształtem. Zaprojektowany przez firmę Bertone tym razem odznaczał sie ponadto elegancką i klasyczną linią. Zastosowanie najnowszych rozwiązań w układzie zawieszenia dawało duży komfort podczas jazdy. Również nowy silnik 3.0 V6 o mocy 200 KM miał duży wpływ na pozytywny wizerunek tego modelu, który tylko nieznacznie, na początku, zakłócony był przez problemy z elektroniką.
O miano najlepszego w 2000 roku zawziętą walkę stoczyły Toyota Yaris oraz Fiat Multipla. Zwyciężył japoński samochód z 344 punktami, Fiat uzyskał 325 punktów, a trzeci w głosowaniu Opel Zafira 265. Yaris, produkowany od początku również we Francji, miał niezwykły, lecz bardzo przyjemny wygląd oraz dużą wszechstronność w wygodnym wnętrzu. Niewielkich rozmiarów Toyota oferowała skuteczny silnik 1.0 l o mocy 68 KM. 3- i 5-drzwiowe wersje uzupełnione były także o wersję van Yaris Verso. |
|
|
Wszystko o citroenach |
Citroen, jak niektórzy uważają, jest samochodem dającym dużo zadowolenia jak i czasami jeszcze więcej zmartwień. Dlatego też należy go polubić bardziej niż każdy inny samochód i dbać on niego a na pewno się potrafi odwdzięczyć. Być może jest w tym jakiś kawałek całej prawdy o tych samochodach... Citroen zawsze wyprzedzał nowinkami i technologią swoich rywali i instalował w swoich pojazdach to, co u konkurencji było testowane jeszcze latami, zanim weszło lub i nie, do seryjnej produkcji. Może to właśnie jest powodem, że są uważane za bardziej awaryjne a zarazem nowoczesne i niepowtarzalne... Postaramy się wspólnie rozwikłać niektóre zagadki kryjące się pod karoserią tych wspaniałych samochodów. Właśnie w tym celu powstał nasz klub zapaleńców i miłośników tej marki. |
Historia marki |
Andre Citroën i początki firmy
Historia firmy Citroën rozpoczęła się 5 lutego 1878 roku, kiedy to przyszedł na świat Andre, piąte dziecko w zamożnej żydowskiej rodzinie klasy średniej. Owa zakorzeniona...
|
Czytaj całą tą historię! •
Monza Rally Show; Rallye Du VAR; Race Of Champion |
Autor: robert @ 27 Listopad 2011, 19:53 |
Sezon WRC już się skończył, jednak nie oznacza to dla kierowców wakacji.
Np. Sebastien Loeb postanowił wystartować w Rajdzie Monza Rally Show. W imprezie udział wzięli m.in.: Valentino Rossi, Dani Sordo...
Na prawym fotelu obok Sebastiena miejsce zajęła Severine Loeb. Tak.... to żona słynnego kierowcy, która bardzo mocno wspiera męża, angażując się w pracę jego oficjalnego Fan Klubu.
Cały rajd to zaledwie 9 odcinków. Tym razem Seb wygrał 6 odcinków i klasyfikacje generalną drugi na mecie był Valentino Rossi (Ford Fiesta WRC), a trzeci Rinaldo Capello (+47,7), ktory zasiadł za kierownicą DS3 WRC. Był to pierwszy start Loeba w tym rajdzie.
W tym samym czasie we Francji odbył się Rajd: Rallye du Var - wygrał go Jari Matti Latvala, drugi na mecie był Stephan Sarrazin (Peugeot 307 WRC), trzeci: Otta Tanaka - jadący, podobnie jak Latvala w barwach Forda. Piąte miejsce zajął Bryan Bouffier, który samochodem klasy S2000 wyprzedził wielu kierowców klasy WRC.
Za tydzień w Dusseldorfie zostana rozegrane zawody Race Of Champion - wyścigi mistrzów,
jak co roku do udziału zostały zaproszone gwiazdy ze świata sportów motorowych.
W tym roku udział potwierdzili:
Sebastian VETTEL (D) mistrz świata F1 (2010, 2011);
Michael SCHUMACHER (D) siedmiokrotny mistrz świata F1;
Jenson BUTTON (GB) mistrz świata F1 (2009), vice mistrz świata F1 (2011);
Andy PRIAULX (GB) trzykrotny mistrz świata WTCC;
Tom KRISTENSEN (DK) ośmiokrotny triumfator 24h Le Mans;
Mattias EKSTROM (S) gwiazda DTM, 3-krotny mistrz ROC;
Sebastien OGIER (F) zwycięzca 7 rund WRC, mistrz JWRC (2008);
Romain GROSJEAN (F) mistrz GP2 Series (2011);
Martin TOMCZYK (D) mistrz DTM (2011);
Witalij PIETROW (RUS) kierowca Formuły 1;
Timo SCHEIDER (D) dwukrotny mistrz DTM (2008, 2009);
Timo GLOCK (D) kierowca Formuły 1;
Travis PASTRANA (USA) legenda X Games, Rally America;
Brian DEEGAN (USA) legenda X Games;
David COULTHARD (GB) wicemistrz świata F1 (2001), zwycięzca 13 GP.
Filipe Albuquerque(POR) zwycięzca Race of Champions 2010;
Juha Hanninen (FIN )Mistrz SWRC 2011 oraz IRC z 2010 roku;
Jan Kopecky (CZE) kierowca IRC;
|
Komentarze: 0 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz) |
|
|
|