Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział sprężynowców - Xsara II kombi 2,0 hdi 110km problem z zaciskiem hamulcowym

maniek3511 - 21 Grudzień 2016, 22:07
Temat postu: Xsara II kombi 2,0 hdi 110km problem z zaciskiem hamulcowym
Witam
Mam bardzo duży problem aby zakupić jarzmo zacisku do tej wersji silnika. Mam kombi 2,0 hdi 110 km z 2001 roku. W moim modelu zostały zastosowane zaciski TRW LUCAS tłoczek 57mm, tarcza 283mm oryginalny numer części czyli jarzma które poszukuję to TRW BDA420. Jak wspomniałem nigdzie nie mogę tego dostać. Czy ktoś z was wie może co by trzeba było zmienić ewentualnie w aucie aby zamienić zaciski LUCAS na stosowane później w tym aucie zaciski BOSCH???
Auto już stoi 2tyg i nie wiem jak mam rozwiązać problem. Pozdrawiam.Mariusz

sasun71 - 21 Grudzień 2016, 23:10

Szukałem i w sklepach brak ale też były w Peugeot montowane i po fotkach te mnie jest podobne ale by trzeba pytać sprzedawców o konkretne dane..przykładowa aukcja peugeot
Szukać w używkach pozostaje..A w tym wzmianka że lukas
lukas
ale pewność podkreślam u sprzedawcy czy jest to ta sama część bo nie wiem...

MarcinLbn - 22 Grudzień 2016, 08:19

No nie mów, że do Citroenów czegoś nie można kupić... ;> Słyszałem, że mają doskonałe zaopatrzenie w zamienniki i niczego nie brakuje :P
No ok, a na poważnie to z 406 raczej nie podejdą. Chyba są to różne zaciski. Czy można zastąpić zestaw Lucasa zestawem Bosch na zasadzie Plug&Play to nie wiem, Wojtek mówił, że się da. Ale u mnie udała się regeneracja.
Nie masz szrotów gdzie mógłbyś poszukać części?

wojtis1990 - 22 Grudzień 2016, 09:04

maniek3511 napisał/a:
oryginalny numer części czyli jarzma które poszukuję to TRW BDA420

Coś chyba inny numer będzie tych oryginałów bo tego który mi podałeś nie ma w bazie.
Mało tego, w tej wersji Xantii ( mam identyczną ) występował tylko system BOSCH, mocniejsze klocki i grubsze tarcze z racji mocniejszego silnika. W bazie danych dotyczących tego silnika nie ma wzmianki o Lukasie. Dla pewności podaj 8 ostatnich VINu i uściślij co się dzieje / dlaczego poszukujesz zacisków.
MarcinLbn napisał/a:
No nie mów, że do Citroenów czegoś nie można kupić... ;> Słyszałem, że mają doskonałe zaopatrzenie w zamienniki i niczego nie brakuje :P

Części jest dużo, nie wszystko produkują w zamiennikach ale prawie wszystko da się kupić, naprawić, zregenerować. Czasem regeneracja jest lepsza od tandetnych zamienników.
Jeżeli chodzi o Xsarę to zaciski Lukas/Bosch pasują Plug&Play.

maniek3511 - 22 Grudzień 2016, 12:14

No nie wiem jak jest i jak było w xsantii, ja mam xsarę i tam występowały właśnie takie zaciski.Numer części który podałem to oryginalny numer TRW, jest jeszcze drugi numer występujący w spisie OEM 440439, obydwa numery to numery jarzma bo zaciski mam dobre.
Jeszcze dziś biegałem po sklepach z nowymi częściami i nigdzie tego nie ma, żadne "iparts" itd. nie ma tego na żadnym magazynie. Pozostają mi szroty ( kilka już obdzwoniłem ) ale wszędzie tylko BOSCH. Nigdy nie sądziłem że można uziemić auto na jedno chol...ne jarzmo zacisku. Gdyby ktoś z was coś takiego trafił to proszę o info.

ps. problem zaistniał ponieważ jeden z bolców pracujących w jarzmie zapiekł się na amen i przy próbie wykręcenia ukruszył się i pozostał w środku. Nie pomogło żadne WD 40 ani inne takie tam, również rozgrzanie palnikiem do czerwoności nie pomogło jak siedziało tak siedzi...

Pozdrawiam
Jak coś nowego w temacie to napiszę na razie poszukuję dalej BDA420...

Mariusz

wojtis1990 - 22 Grudzień 2016, 13:00

Mój błąd, pomyliłem Xsare z Xantią, w Xsarze były dwa rodzaje układów hamulcowych co nie zmienia faktu że pasują zamiennie.
Zaciski są takie same w:
PEUGEOT 306 hatchback (7A, 7C, N3, N5) 2.0 S16
1996-03-2001-05
120 kW / 163 K

TRW już tego nie produkuje, można szukać leżaków magazynowych po hurtowniach, jak nie ma to używki, a jak nie to zmienić kompletne zaciski na BOSCH.

maniek3511 - 22 Grudzień 2016, 13:18

OK, a czy nie trzeba bedzie zmieniać piasty, czy rozstaw otworów do mocowania jarzma z piastą będzie taki sam w przypadku LUCAS;a i BOSCH;a??
No i jeszcze pewnie pozostaje temat średnicy tarczy ja mam 283mm a nie wiem czy po zmianie zacisków na BOSCH'a nie było też jakiś zmian w średnicy lub grubości tarczy.
Pzdr. i z góry dzieki za odpowiedź.

maniek3511 - 23 Grudzień 2016, 13:05

Sasun, dzieki za odpowiedź, żaden post nie robi zamieszania, zawsze mile widziany jest ten który próbuje pomóc.
Chwilowo sprawa została opanowana. Stary jarzmo zostało rozwiercone "od tyłu" i pozostałośc bolca wybita.
Dziura po rozwierceniu zaspawana a nowy "bolec" dotoczony przez szwagara, który ma warsztat ślusarski. Nie zmienia to jedank faktu że kupno nowego jarzma BDA420 graniczy już z cudem. Jeśli chodzi o zastosowanie tego jarzma w innych autach to był to tylko peugeot 306 2,0 i ZX w latach 1996-97 też 2,0.
Pozdrawiam
Wszystkich i dziękuje za kazdą pomoc.
Zdrowych i spokojnych świąt !!!

Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group