Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - XM Ingerl&Priller z fabrycznym webasto

mateusz25 - 17 Luty 2017, 21:37
Temat postu: XM Ingerl&Priller z fabrycznym webasto
Kupiłem ostatnio taki wyjątkowy xm z webasto które też ma date co auto. Można się domyślać że zamontowano je w fabryce albo w niemczech w salonie bo takie samo było w bmw e34. Na przednim błotniku lewym zamiast exclusive jest naklejka nazwy salonu a na prawym exclusive i widać od spodu łuszczącą farbe a pod nią czerwony. Może był wymieniany i dlatego inny napis i inny kolor był. Niestety zawór się złamał po naprawie miski i wymianie oleju ale i tak olej stary był mazią bo dźwigienki wytarte od wałka. Mam 2 silnik i cały musze wymienić tylko nie widziałem pod deklem jaki stan i czy głowica cała ale powoli wyciągam ten uszkodzony. Po wyjęciu umyć całą przegrode i rame pod silnikiem a jest troche rdzy gdzie skrzynka sterowników leży i filtr powietrza. Pod błotnikami na rantach też się troche krószy i przy łączeniu błotnika z progiem. Chce oddać do zrobienia przez blacharza i może wytnie te fragmenty i wspawa blache a jest tylko w dwóch miejscach z przodu wygięte od lewarka. Jak kogoś interesuje remont zrobie zdjęcia każdej czynności bo ten silnik 2,5 ciężki w naprawie i przyda się innym.
grigori333 - 18 Luty 2017, 08:35

Czyta się to jak Pana Tadeusza :roll:
mateusz25 - 19 Luty 2017, 01:21

Wiem, tak pisze bez interpunkcji i zrozumienia. Może zrobie troche zdjęć to łatwiej będzie zrozumieć.
MarcinLbn - 19 Luty 2017, 09:01

Interpunkcja nie jest tu problemem...
Napisz jeszcze raz o co chodzi bo nie do końca łapiemy. Odnawiasz XMa, tak?

mim - 19 Luty 2017, 19:57

To może kolega wstawi te zdjęcia ;) Ja się zgubiłem, za dużo wątków poruszyłeś jednocześnie. Czytam o błotnikach a tu nagle piszesz o złamanym zaworze, itd :)
mateusz25 - 20 Luty 2017, 15:18

Tak odnawiam po zakupie exclusive 2,5 i po wymianie oleju przy wyższych obrotach pękł zawór. Mam stare kombi i silnik zamienie i działa. Jedynie uszczelka puszcza spaliny do chłodzenia i płyn spala to musze dać do sprawdzenia głowice i wymienić uszczelnienia. Nie wiem czy pierścienie wymienić i jak poznać że zużyte są? Potem zdjęcia wrzuce
MANFRED11111 - 20 Luty 2017, 22:55
Temat postu: xm ingerl&priller z fabrycznym webasto
Witam,.....Mateusz 25 z reguły przy przeprowadzanym remoncie silnika a tym bardziej w dieslu jeśli robisz górę silnika to powinieneś zrobić także i dół.Nie masz XM-a od nowości,nie znasz w 100% przebiegu auta, Tym bardziej że robisz auto dla Siebie a nie na "giełdę".Jeśli górę na słupku spasujesz i nic nie zrobisz na dole..........myślę że obróci na panewce albo coś innego wyjdzie z lasu i wszystko psu w duu....budę ;-) .
Wszyscy wiemy że kapitalny remont silnika to kosztowne hobby , albo wóz albo przewóz ;-)
Pozdrawiam

mateusz25 - 21 Luty 2017, 00:03

Za miesiąc kupię pierścienie i panewki, jak się ociepli wyjme blok uszkodzony umyje komore i rozbieram sprawny silnik. Tylko czy głowica cała bez pęknięć strach się bać.
mateusz25 - 6 Marzec 2017, 21:04

Dymi na niebiesko przy gazowaniu i dławi się. Jakieś pomysły na przyczyne awari? https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
robson - 7 Marzec 2017, 20:33

mateusz25 napisał/a:
Dymi na niebiesko przy gazowaniu i dławi się. Jakieś pomysły na przyczyne awari? https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Źle ustawiony kąt wtrysku (za późny).

mateusz25 - 23 Marzec 2017, 19:49

Udało się wyjąć silnik ze skrzynią i idzie w złom. Zostawiam skrzynie i myśle czy sprzęgło dać nowe czy stare w tym uszkodzonym silniku. Jak poznać kończące sprzęgło czy ma lekko wpadać pedał czy ciężko i jak biegi ciężko wchodzą to chyba wtedy. U mnie lekko wciska pedał a powinien ciężko i biegi też troche z oporem jak się zmienia. Ktoś robił sprzęgło w 2,5?
mateusz25 - 28 Lipiec 2019, 22:39

Silnik złożony i teraz odpalam. Mam problem z kablami na zlocze oczko co idzie sygnał na rozrusznik to już kręci, kabel czerwony na alternator D + po sprawdzeniu gdzie dochodzi do przekaźnika świec kolejny też od przekaźnika na swiece czarny, jakiś żółto zielony masa i na elektrozawory w pompie ten u góry na oczko czy musi mieć zasilanie po zapłonie. Przekaźnik świec nie jest zapiety i czy ma znaczenie żeby odpalić i wtyczka od pompki ręcznej nie jest wsadzone a coś kojarzę że jak brak w niej ropy to czujnik rozlacza się to nie odpala. Czy zielony czujnik temp. Cieczy też musi być żeby odpalić bo zapomniałem zasadę zapłonu a kodu nie muszę wpisać bo na zielono świeci zawsze.
arturromarr - 1 Sierpień 2019, 11:55

Może wypunktuj co zrobiłeś i z czym jest problem, bo ciężko zrozumieć.
PS: Możesz załączyć jakieś zdjęcia tego webasto i jego sterowania.

mateusz25 - 1 Sierpień 2019, 13:54

Już odpaliłem silnik bo aku miałem słabe i na gdzanie świec ciaglo prądu to jak nahrzaly się i jakoś zakrecilem to odpalil
robson - 4 Sierpień 2019, 13:59

Tak na przyszłość - ten silnik nie odpali bez świec nawet przy 30 st. C :mrgreen:
mateusz25 - 5 Sierpień 2019, 12:34

Wiem że nie odpali bo kiedyś przekaźnik umarł i długo kręcę aż odpali teraz musiałem z aku dać prąd i szybko załapał. Zostało obudowę rozrządu złożyć i pompę wody ale czy uzywke dać co mam az 3 do wyboru czy nowa.
arturromarr - 5 Sierpień 2019, 15:25

Wybór pomiędzy używaną a nową jest prosty. Pierwsze dla hazardzistów, drugie dla ceniących spokój.
mateusz25 - 5 Wrzesień 2019, 23:55

Remont jest na ukończeniu i jak założyłem konektor to cieklo z dołu co przykrecany jest wspornik to zmieniłem na drugi i nie cieknie ale po zgaszeniu przód leci w dół z pozycji serwisowej. Na tym cieknacym nie spadał po zgaszeniu a cieknie tylko z sfery lewej gdzie uszczelka i odkrecilem obydwie z siłowników przód żeby dać drugie co zostały z kombi i przód na nich trzymał. Może jest jeszcze powietrze i trzeba śruba spuscic.
robson - 6 Wrzesień 2019, 12:04

mateusz25, Jak leci w dół to może w tym drugim korektorze brakuje stalowej kulki pod śrubą do spustu ciśnienia?
mateusz25 - 6 Wrzesień 2019, 19:05

Jaki drugi korektor pod śruba 12jest kulka wyciekow nie ma i na tym cieknacym konzektorze nie spadał z samej góry po zgaszeniu. Może sfera pod rozdzielacza przy maglownicy jest pusta. Zle wpisałem nie konektor tylko konektor co ma śrubę 12
mateusz25 - 17 Wrzesień 2019, 22:00

Czy macie zdjecia jak przymocować przewody od kompresora klimy na jednym jest śruba ale gdzie przykrecic. Jest też wspornik na wiązke i przewód od pompy lhm zasilający chodzi o to jak ułożyć w tych 2 korytkach i nie wiem jak podpiąć zawór egr ten przy kolektorze.
mateusz25 - 9 Grudzień 2019, 21:47

Podczas pracy silnika zaczął prychac jakby powietrzem i trzęsie słychać też stukanie popychaczy. Wcześniej komunikat ciśnienia oleju ale myślałem że czujnik bo silnik po remoncie oprucz wymiany pasków rozrządu i rolek. mozliweze pasek przeskoczyć i tak trzęsie nim i słychać prychanie powietrzem. Silnik odpala i tak działa nic nie było słychać przy zmianie na gorsza pracę.
mateusz25 - 10 Grudzień 2019, 14:38

Jakie mogą być przyczyny stukow w walki i trzęsienia silnikiem
dejnekomirek - 10 Grudzień 2019, 15:17

Proste: przeskoczyl pasek i tloki wala po zaworach. Przy zle ustawionym rozrzadzie silnik bardzo zle chodzi.
Swoja droga to podziwiam: ten silnik jest super, wymaga jednak wiedzy , no i bardzo nie lubi oszczedzania na czesciach. Robisz remont i oszczedzasz na paskach? A moze ten remont to tylko rozebranie i zlozenie zpowrotem?
Jak pamietam , to juz drugi rok meczysz sie z tym ?
Jak paski sie zerwa masz nowy remont silnika. Pasek od walkow wyrownowazajacych potrafi rowniez niezle nabroic w silniku, rowniez ich zle ustawienie nie wplywa dobrze na prace, ale to chyba wiesz? Powodzenia.

Kemsey - 10 Grudzień 2019, 18:02

Mateusz25 sprzedam Ci taki sprawny silnik za 1000zł.
mateusz25 - 10 Grudzień 2019, 18:57

Oby pasek a stuka jakby dzwigienki popychaczy choć może być zawory o tłoki. Jak sprawdzę ustawienie to poprawię i wymienię rolki bo jak na starej napiolem za mocno to zatarla się i w palcach nie dało się obracac. Po wymianie na 2 uzywke luźniej napiolem i przez to skoczył pasek a silnik kopci że spała za dużo ropy.
mateusz25 - 11 Grudzień 2019, 14:16

Kemsey prześlij zdjęcie silnika co w nim jest i lepiej ze skrzynia bo niby ciężko potem widełki na łożysko zahaczyc.
mateusz25 - 11 Grudzień 2019, 19:26

Ustawiłem wal potem pompę a walka się nie dało wsadzić kolka w otwór w kole zębaty. Patrząc na rozrząd wałek się obrócił w lewo a jak odpaliłem to dalej tak samo prycha z popychaczy i kręcąc też takie kulawe i jak nie ma ciśnienia to zawór zgielo. Jak nie da się jeździć to na wiosnę zdejme i wymienię zawór. Jeszcze zobaczę walki czy też przeskoczyl bo trzęsie. Jak zawór zgięty to wystarczy wymiana czy gniazdo też obite będzie od grzybka.
dejnekomirek - 11 Grudzień 2019, 20:53

Podziwiam, naprawde! Zgiety zawor wymien, tylko na nowy! Jesli chcesz uzyc stare zawory ( masz juz przeciez niezly magazyn czesci ) , to daj je chociaz do przeszlifowania. Uzywane zawory nie beda poprawnie pracowac z nowym (innym )gniazdem . Stan zaworow ma bardzo duze znaczenie dla poprawnej pracy silnika.

Jak sledze Twoja walke z tym pojazdem, to z jednej strony podziwiam za zacietosc, ale obawiam sie, ze zanim dojdziesz do wiedzy technicznej, najpierw zrujnujsz sie finansowo, albo stracisz zdrowie. Akurat ten silnik musiales wybrac, gdzie samo zdjecie glowicy pochlania strasznie duzo czasu, a i z czesciami jest strasznie krucho. Sa bardzo zaawansowane technicznie i bardzo nie lubia prowizorki. Chodza pieknie, ale niestety , nie sa przyjemne w naprawach. Pomijam , oczywiscie , problem z przegrzewaniem i wiazacy sie z tym problem z pekajacami glowicami. Nigdy nie zdecydowalbym sie na prowizoryczny remont. Tylko silnik w oryginalnym stanie, na oryginalnych czesciach, ewentualnie nowa glowica, nawet AMC. Jesli padna pierscienie, albo panewki moim zdaniem nie ma sensu remontowac. Lepiej kupic inny blok, albo caly silnik. Naprawianie na zastepczych czesciach nie ma sensu.

mateusz25 - 11 Grudzień 2019, 22:57

Zawory i pierścienie nowe sam robiłem a głowica amc ktoś już zmienił a ja trafiłem okazyjnie. Jak zdejme i sprawdzę to wymienię co trzeba ale głowice jakoś wyjme bez ruszania bloku z pod maski.
mateusz25 - 15 Grudzień 2019, 19:44

Oprócz tej awarii rozrządu leci olej poniżej środkowej poduszki co trzyma blok. Może być z simeringu walka balansowego albo z pod pokryw wałków co i tak dodałem na uszczelek silikon dirko. Może teraz z simeringu wału ale czy jest możliwe że śruby poduszki czy też wspornik pomp lhm i paliwa maja na przelot otwory do oleju i powinno się na klej skręcac. Cieknie tylko poniżej tych wałków jak dolna osłona przykrywa to zbiera się olej na dole osłony i czujnik ciśnienia dał komunikat i po dolaniu ok. 3,5 l dalej piszczy. Może pompa coś nie domaga ale była czyszczona z tego szlamu i dobrzebskrecilem. Jak sprawdzić czujnik biały na pinach oporność i ile ma być.
mateusz25 - 23 Grudzień 2019, 22:49

W końcu silnik stanął i nie mozna ani wałem obrucić a wałkiem troche lewo i prawo. Czy możliwe że po przeskoczeniu wałka o ten ząbek bo jak lekko obruciłem w prawo to kołek wszedł w otwór skrzywiły się zawory a na końcu silnik chodził na jałowym i nagle zgasł. Jak by coś sklinowało wał albo grzybek pękł i między tłok wszedł. Może pierścienie pękły i klinują to i tak trzeba cały rozbierać.
arturromarr - 25 Grudzień 2019, 21:01

Tu nie ma co się zastanawiać. Po świętach głowicę ściągnij i będziesz wszystko wiedział.
Mi się kiedyś pasek zerwał, to silnik ładnie się potem kręcił, mimo pogięcia większości zaworów, ale awaria nastąpiła w czasie jazdy na obrotach.

mateusz25 - 29 Grudzień 2019, 21:50

Czyli może jest szansa na wymianę pogietych i nie uszkodził głowicy?
dejnekomirek - 29 Grudzień 2019, 23:32

Wg mnie masz problem z panewkami. Zatarta panewka glowna blokuje wal. Walek mozna ruszyc, bo ma troche luzu na pasku. Radze poszukac calego silnika i nic w nim nie grzebac!
mateusz25 - 30 Grudzień 2019, 13:00

Panewka co ma po bokach półksiężyce bo w poprzednich silnikach jak rozebralem to się zdeformowaly. Wałek bez paska kręcę a podpiera zawory tłok jak wal ustawił się w górnej pozycji. Jak będzie silnik to cały zmienię a tego do remontu ja się da. Mam też Espace III 3.0 i skrzynia ad8 po wymianie sprzęgła. Dając gazu nie zwiększa obrotów jakby brak paliwa jest w baku albo powietrza chyba że jakiś czujnik źle przelicza.
mateusz25 - 5 Czerwiec 2020, 18:09

Czy w silniku 2.5 z walkami balansującymi uszczelka metalowa z guma niszczy się i puszcza olej bo remontuje i myślę czy podkleić jakimś silikonem dirko.
arturromarr - 5 Czerwiec 2020, 20:17

Silikon poza miejscami przeznaczonymi przez producenta, raczej nigdy nie jest dobrym pomysłem.
mateusz25 - 8 Czerwiec 2020, 06:37

Jakoś obudowa walka na silikon jest fabrycznie ale nie ten z rozpuszczalnikiem że śmierdzi tylko jak diro albo reinzosil. Chcę sprawdzić uszczelki bo metalowa blaszka rdzewieje a ta ma gumką może się rozleci od syfu i z twardnienia. Takie dwustronne pokrycie tej blaszki i obudowy pewniej będą szczelne ale czy te małe gumki z tych blaszek mogą puszczać olej a nie widać tego.
mateusz25 - 2 Sierpień 2020, 22:41

Wziąłem się za wnętrze auta i składam zestaw głośnomówiący co był podobny wcześniej i jak przeciąglem kable pod schowkiem to wyjąłem schowek sprawdzić czemu zamek nie trzyma. Dziwna rzecz jest wsadzona na dnie schowka jak gniazdo zapalniczki a wtyczka podpięta pod kable od poduszki w schowku. Czy to zapalnik poduszek jak wsadzę zapalniczkę.
robson - 4 Sierpień 2020, 19:22

mateusz25, Zapodaj fotkę. Pewnie to jakieś druciarstwo?
mateusz25 - 18 Sierpień 2020, 18:28

W środę jak nie popada to cyknę fotę i silnik składam. W schowku na dnie otwór wiercono i wsadzono gniazdo zapalniczki. Kable na szybko łączki spięto z wtyczka od airbag schowka.
mateusz25 - 7 Wrzesień 2020, 22:29

Silnik złożony kręci ale nie odpala. Przekaźniki pompy i świec sprawne paliwo jest ale sprawdzę czy na przewodach do wtryskiwaczy dochodzi i czy nie pomyliłem kolejności. Jest schemat tych przewodów w servicebox chyba ale płatne zrobili i nie mam jak sprawdzić może wy coś macie. Z pompy to tylko zamieniłem nastawnik i elektrozawor wtrysku od dołu z wtyczka i może tego wina też być ale pomóżcie z przewodami do wtrysków.
mateusz25 - 8 Wrzesień 2020, 13:16

Zamieniłem nastawnik pompy z elektrozaworem tym od dołu i ten u góry co kabel się skręca na 8mm nakrętkę. Świece grzeją paliwo niby dochodzi na wtryski ale 1 i 4 są oblane roba jak zakręcę. Czy dopływ paliwa do pompy jest w tej górnej rurce na 8mm czy z boku przy kablu na 10mm. Może pomyliłem przewody od pomki ręcznej i dochodzi nadmiar paliwa.
mateusz25 - 8 Wrzesień 2020, 13:25

Jeszcze wymieniałem uszczelki pompy i czyściłem wnętrze gdzie jest wałek z tym pierścieniem z dziurka co nastawnik nim porusza. Czy tam można coś pomylić i odwrotnie zamienić.
Rafal_93 - 8 Wrzesień 2020, 14:49

A trafiłeś nastawnikiem w ten pierścień?
mateusz25 - 8 Wrzesień 2020, 15:16

Tak trafione tylko jak skręcałem korpus gdzie przewody wychodzą krzywo się ustawił i pękł wałek od tego pierścienia i wymieniłem z innej pompy. Może jego źle ustawiłem. Ile jest wtyczek przy sterowniku silnika i ha do podłączenia i które to bo są 2 małe na 2 piny i nie wiem która ma być wpięta.
mateusz25 - 8 Wrzesień 2020, 16:53

Chyba pomyliłem przewody od pompy do wtrysków. Cylinder 1 jest zamieniony z 4 czyli 2 górne przewody w wyjściu wysokociśnieniowym. Na yt jest filmik o tym silniku i tak wychodzi ze mam odwrotnie.
mateusz25 - 8 Wrzesień 2020, 18:11

Źle podałem z tymi przewodami, chyba 3 z 4 cylindrem licząc od skrzyni. Wtryskiwacz 1 od rozrządu zalany jest jakby cofalo przez wężyk od nadmiaru ale to sprawdzę potem
mateusz25 - 9 Wrzesień 2020, 13:27

Ok przewody dobrze ale na wyjętych wtryskach kręciłem czy paliwo leci i nic. Poruszyłem obudowę nastawnika w stronę skrzyni zaczęło lecieć przez wtryski. Czy źle ustawiony rozrząd może dawać nie równy ogłosi przy kreceniu bo kręcąc dłużej coś już palił i czuć lekko spalone ropę. Koła zębate jak słabo śruby trzymają mogą się przesunąć i przez to inny kat wtrysku jest a jeszcze koło zamachowe ustawiałem przez otwór przy półosi i jest 2 sposób koło rozrusznika.
mateusz25 - 10 Wrzesień 2020, 13:17

Chyba znalazłem przyczynę nie odpalania. W kole zamachowym są 2 otwory do blokady na kołek 8mm. Po ustawieniu przy półosi i za rozrusznikiem jest ok ale obracając o 180 stopni te otwory też da się zablokować. Jak pasek był założony to obracając wałem o 180 te otwory w kole ustawiły się ale na walku te ucho było u góry o 180 stopni. Na pompie tak samo zamiast u góry otwór to na dole był.
mateusz25 - 13 Wrzesień 2020, 14:20

Odpaliłem silnik winna pompa paliwa może ten wałek co zmieniłem jest trochę inny albo zaworek co odcina paliwo na wyjściu przed przewodami nie miał zasilania. Wyjeta pompe sprawdzę potem co jest źle a teraz składam resztę.
robson - 16 Wrzesień 2020, 16:24

mateusz25, Jakieś fotki bardzie przybliżą problem.
mateusz25 - 17 Wrzesień 2020, 14:15

Składam resztę sprzętu i jak skończę zrobię fotki kilku rzeczy co składałem jak pompa paliwa, lhm, konzektor i blok ha i tu ciekawostka gdzie są sprężyny to byly po 2 jedna szersza a w niej chudsza. W drugim bloku ha było po jednej sprężynie i tak złożyłem a podnoszenie to piorunem idzie.

Co do fotek muszę przy kompie na spokojnie bo trzeba zmniejszyć rozmiar żeby przesłać foty na forum.

mateusz25 - 23 Wrzesień 2020, 13:25

Silnik odpala jeździ nie podnosi przód ale po wymianie przewodu siłownika od powietrze. Pompe ustawiam przesuwając nastawnik do lewej aby obroty niskie były i raz ładnie gaz dawał żwawo a jak ruszałem albo dokrecalem nastawnik to gaz dam i wolno spada i laluje. Złożę przód i jeszcze skrzynie zalać to ustawie pompe. Hamulce też odpowietrzać na zaciskach dla pewności?
mateusz25 - 1 Listopad 2020, 16:06

Pompa paliwa już działa był zamieniony nastawnik kąta z innej pompy. Teraz odpala i trzyma obroty a podnoszenie przodu już działa zamieniłem 2 przewody od bloku ha na sankach przykręcony. Zostało wymienić wężyk powrotu z siłownika przód i wymienić urawna wtyczkę lampy pozycyjnej. Nie działa przełącznik świateł i klaksonu i to samo przestało działać jak zgasiłem silnik i dając na 2 pozycje stacyjki kontrolki nie świeciły co już zrobiłem odpinajac skrzynkę bezp. i może wina była zasniedzialy styków to muszę kilka wtyczek wyjąć tych co na bok skrzynki się zakłada i może tego przyczyną nie włączania świateł. Coraz bliżej końca remontu i pojeżdżę.
arturromarr - 4 Listopad 2020, 08:47

Jak klakson i światła nie działają, to może coś przy kierownicy masz rozpięte, poluzowane?
mateusz25 - 6 Listopad 2020, 20:26

Wtyczka biała jest sprawna o zrobiłem obejście na inny przycisk od świateł postojowych i mijania. Niby przełącznik nie łączy bo suwak może nie stykać blaszek ale jak rozpiąłem wtyczki od skrzynki bezp. i złożyłem potem to kontrolki zaczęły świecić na środkowym. Muszę sprawdzić te wtyczki idące od przegrody przy skrzynce zakładane. Większość usterek z elektryka to styki nie łącza ale nie ma kiedy sprawdzić przez remont pokoju.
mateusz25 - 23 Listopad 2020, 17:19

Udało się z przełącznikiem, działa klakson i światła. Jak pamiętam jakis kabel wyszedł z wtyczki ale nie pomyliłem z włożeniem. Teraz przypadkiem zamienilem w Białej wtyczce 2 zielone kable i klakson trąbi. Jeszcze w przekaźnik od świateł przy lampie prawej ktoś grzebał w kablach i kabelki konektorem nie mają gniazda żeby przekaźnik zamocować. Po prostu kable wsunięte są na styki przekaznika i mimo zamiany 2 kabelków w Białej wtyczce musiałem przełożyć te z przekaznika. Teraz składam wyświetlacze i plastiki z tunelem. Na koniec fotele i na przegląd w piątek.
arturromarr - 23 Listopad 2020, 23:12

Powodzenia na przeglądzie.
mateusz25 - 23 Grudzień 2020, 15:27

Przegląd przeszedł ale zaczął wyciskać olej z pod obudowy walka balansowego co jest pod świecami. Dodatkowo coś klepka w w popychaczach albo dzwigienki i to stało się przy dużej prędkości i na każdym biegu obroty do 4tys. Czy może być wina słabego ciśnienia oleju przez wyciek i po uszczelnienia powinno przestać klepać.
mateusz25 - 4 Styczeń 2021, 23:47

https://www.youtube.com/watch?v=VKPKq1tLA3k Lexia podpięta do sterownika

Jak by ktoś nie wierzył że Lexia i Diagbox łączy się z xm 2,5 to macie dowód. Reszte funkcji nagram jak uszczelnie pokrywe wałka balansowego pod pompą paliwa jest. Cieknie olej i nie daje ciśnienia na popychacze co powoduje stukanie dzwigienek.

https://www.youtube.com/watch?v=IhU-Bg-6q4M Stukanie w wałku

arturromarr - 6 Styczeń 2021, 19:35

Masz możliwość połączenia z komputerami (kalkulatorami) ABS i zawieszenia, żeby np. podejrzeć stany czujników itp?
Od klimatyzacji komputer się zgłasza?

mateusz25 - 6 Styczeń 2021, 21:44

Tyle wiem co na filmiku nagrałem bo raz użyłem lexia i koledze dałem do c4 ale nie może zainstalować interfacu.
mateusz25 - 10 Styczeń 2021, 12:23

Diagbox jest sprawdzany w c4 kolegi i są wyraźne dane błędów nawet coś się ustawili z lampami samopoziomującymi. Jak ktos potrzebuje z okolic Szczecina to moge udostepnic.
mateusz25 - 20 Styczeń 2021, 16:37

Zabieram sie za wymiane uszczelki pokrywy walka i przyszla nowa dostepna na ebay z niemiec. Narazie musze czyscic obudowe druga bo obecna pekla przy otworze na srube. Moze za mocno dokrecilem i od naprezenia nie wytrzymala obudowa i 3 sruby pekly i wykrecilem urwane gwinty. Sa 2 sily dokrecania srub dla wytrzymalych na duza sile 35NM i reszta 25NM. Ja dalem okolo 30NM i nie sprawdzilem jaka jest ich wytrzymalosc. Nagram jak skladam uszczelke i obudowe bo przyda sie jakby komus cieklo w 2.5
mateusz25 - 16 Sierpień 2021, 22:14

Kolejne pracę przy wahaczu tylnym i siłowniku. Przy robieniu zacisku zerwałem gwint w wahaczu i ciekło przy deptaniu hamulcem. Zdjalem zeby sprężynkę wstawić ale kupiłem o rozmiar za duże i chcąc rozwiercić i gwintować złamał się gwintownik. Przy zdejmowaniu wahacza zeby dać do kogoś wyjąć urwany gwintownik, trzeba wyjąć siłownik ale drut co trzyma ten cycek w wahaczu nie wylazł. Wziąłem łomem i wyrwałem ten popychacz z cycka potem musiałem kupic drugi ale przy zanurzeniu w odrdzewiaczu na 2 dni grzybek popychacza siw ukruszyl i wychodzi z tego cycka. Niby nie wyleci bo jest pod naciskiem auta i osłona gumowa też trzyma ale zaloze i sprawdzi czy nic nie koliduje. Gdyby nie ten gwint w wahaczu to bym nie zepsuł ale chociaż odnowiłem kilka czesci z rdzy psiklem lakierem a wahacz i gniazdo farba olejno falową zrobie. Jutro wrzucę link do zdjęć bo nie mam sił po czyszczeniu miniszlifierka i wkrętarka a było tego co czyscic.
mateusz25 - 17 Sierpień 2021, 18:05

Dodaje linki do zdjęć z remontu wahacza i siłownika. https://ibb.co/2tFH9L1
https://ibb.co/vm9P8TD
https://ibb.co/WyCjTnr
https://ibb.co/3fctYNK
https://ibb.co/2kMPjTM
https://ibb.co/bJHYCPg
https://ibb.co/pyYWxdZ
https://ibb.co/mzTPsk8
https://ibb.co/YNg1qrb

arturromarr - 18 Sierpień 2021, 00:40

Zaskakujący kolor siłownika jak na cytrynę. :-)
mateusz25 - 18 Sierpień 2021, 12:30

Została farba os zacisków to psikne dla ochrony. Walcząc i gniazdo siłownika będzie czerwone lepiej widać będzie jak cieknie lhm to szybko naprawie.
mateusz25 - 5 Kwiecień 2022, 14:20

Zmieniam teraz kabel anteny i pod wykładzina jak kładłem to znowu mokro jest. Skąd może lecieć woda bo nagrzewnica odpada jak to woda i najwięcej mokro pod nagrzewnicą. Od góry nad dmuchawą mam filtr kabinowy i jest w tej ramce i czy tam powinna być uszczelka jeśli tam woda się zbiera.
arturromarr - 5 Kwiecień 2022, 22:18

Możesz przesłać zdjęcie filtra kabinowego i jego obudowy? W standardzie go ni ma, więc ciekawe jak masz to wykonane.
mateusz25 - 6 Kwiecień 2022, 15:00

Filtr dostałem ori jak inny posiadacz xm pozbywał się czesci to mi dorzucił. Auto miało wstawiany słupek wewnętrzny między drzwiami to może na spawach u dołu gdzie idą kable do drzwi jest nie szczelne. Teraz suszy się gąbka i jest podparta to jak pada może zobacze czy cieknie przy słupku albo przez dmuchawę.
bigsoft - 6 Kwiecień 2022, 23:40

XM nie posiadał oryginalnie filtra kabinowego, ale podobno można dopasować filtr z Laguny, tj K1022.

Masz drożny odpływ wody w podszybiu?

mateusz25 - 7 Kwiecień 2022, 01:21

Sprawdze bo często igly z drzewa tam lecą i zatykają i może woda stac. Jeśli jest ramka na filtr to może wkładali do wersji bogatszych albo na rejony Europy o większym zanieczyszczeniu powietrza. Popatrzę jak stoi z podniesioną wykładziną i jak pada czy coś zacieka.
mateusz25 - 21 Kwiecień 2022, 19:51

Mam problem z odpaleniem. Chciałem sprawdzić czemu nie dziala wycieraczka tylna i wyjąłem wtyczje od silniczka czy prad dochodzi. Jest ok ale są 2 sygnały napięcia po stacyjce i jak się wciśnie przycisk i zacząłem zamieniać kable w wtyczce ale chyba wina przekaznika i spaliło bezp. Po wymianie dalej nic nie swieci podświetlenie przycisku nie ma szyb i foteli ale bezpieczniki całe to wyjąłem przekazniki i niby kazdy cyka pod stkami 1 i 2. Przekaznik swiec i od immo cyka więc co może odcinać sygnał do sterownika. Po przekręceniu stacyjka nie słychać przekaznika w skrzynce i chyba pod schowkiem jeszcze cykał. Mam przekazniki na zamianę to robić podmiankę wszystkich bo chciałem odpalić po zalaniu ropy odpowietrzylem ale coś musi blokować podanie paliwa bo swiece grzeją.
mateusz25 - 23 Kwiecień 2022, 01:31

Już się udało odpalić I zrobić wycieraczkę tylna. Nagram onstruktaz co można pomylić i mieć problem z działaniem urządzeń
mateusz25 - 27 Kwiecień 2022, 21:53

Jedno zaczelo dziala a inne przestało. Co daje napiecie na tylne szyby bo nic nie dziala. Ruszałem wtyczki pod radio 2 białe i brazowa to cyka przekaznik w tunelu pod podłokietnikiem który dziala. Podnosiłem wykładzinę jak suszyłem prawa stronę podłogi i są tam wtyczki białe idące do tyłu i chyba w słupek do tylnych drzwi. Czy mogę coś ruszyć i się wypięło lekko czy co inne padło.
arturromarr - 27 Kwiecień 2022, 22:11

Sprawdź bezpiecznik 33 i przekaźnik 820. Musisz szukać próbnikiem gdzie zanika napięcie.
Kable wydaje mi się, że właśnie prawą stroną idą, więc sprawdź wtyczki.

mateusz25 - 28 Kwiecień 2022, 02:35

Chyba bezpiecznik nie jest od szyb. Przekazniki w skrzynce wymieniałem te zielona na Cartier chyba jeden a tak wszystkie byly wcześniej bitron. Który to 820 i gdzie szukac. Styki śniedzieje i jak wymieniłem spalony od tylnej wycieraczki to dalej nie działała i jak wyjąłem lekko to załączyło i zmienilem na inny czystszy. Sprawdze skrzynkę czy jakis przekaznik nie ma brudnych styków i posmaruje wazeliną.
arturromarr - 28 Kwiecień 2022, 21:50

Myślałem, że chodzi o ogrzewanie tylnej szyby. Może dlatego, że sam mam korbki od tylnych szyb. :)

Dla aut po 95r, od tylnych szyb jest bezpiecznik 35.

mateusz25 - 28 Kwiecień 2022, 22:23

Jest cały 35 bo nie ruszałem ale robie przy żarówkach licznika i wyświetlaczy to sprawdze przekazniki.
mateusz25 - 21 Maj 2022, 13:27

Byłem dzisiaj na przegladzie i cudem się udało. Usterki o których wiedziałem wcześniej diagnosta potwierdził ale jeszcze jedna wyszła. Sworznie wahaczy oba do wymiany i coś słabej jakości jeden z nich już robilem rok temu. Kolejne usterki to kule przednie bo twardy jest ale sprawdzał dociskajac nakole przy zgaszonym silniku i był tryb sport ustawiony. Winny też korektor przedni bo zapchany jest starym olejem i wolno podnosci przód.Może też kula konzektora być slaba i to zrobię pierwsze czyli gruchy siłowników. Lampy byly za wysoko do góry a linki regulacji nie trzymają się w uchwytach i ciężko kręcić to lepiej całe zmienie ale teraz udało się ustawić do kreski. Przy wymianie licznika predkosci bo nie działał zawsze zgłosiłem diagnoście ale nie potrzebnie cofnąłem przebieg tylko dla siebie zeby nie razilo że ma duży przebieg. Wyoisalem oświadczenie że uszkodzony był i zatwierdził przegląd.Wracając do domu przestał kręcić ale pukając w niego zaskoczył czyli wtyczka słabo się trzyma w gniezdzie i zasniedziale piny co nie czyściłem. Wtyczka od lampek tych ostrzegawczych od grzania swiec była czyszczona ale też czasem źle dociska i piny nie stykają tylko jak docisnę od góry. Szukam przednich sfer nowych bo latwo zmienic jako pierwsze i potem korektor czyscic ale mogę podnieć na kombi co zostal i też przeczyszcze dla pewności. Na konie zostawię sworznie i przeguby bo stuka z lewej na dziurach a tak miałem w peugeocie 405 takie stuki. Powoli do przodu a jeszcze próg prawy co nie robiłem jeszcze i od spodu widać rdze i dziury to jak kolega pomoże spawac a sam wytnę.
arturromarr - 21 Maj 2022, 13:42

Wykorzystaj ten rok i popraw wszystko, żeby następny przegląd bez stresu przejść.
mateusz25 - 21 Maj 2022, 15:27

Te małe pierdoly zrobie gorzej wyciąć próg i nowy spawać. Jak kolega się ogarnie że swoja robota podjadę z wyciętym progiem i nowy punktowo złapać a resztę szpachla. Czepił się ten nie zrobiony ze od dołu widać ale nie przyjzalem sie ile robienia jest bo może zetrę rdze zakleje włóknem jak teraz zewnętrzy robię i psikne bitexem zeby nie drażniło oka. Narazie cieszyć że jezdzi I chyba za mocno docislem wskazówkę od poziomu paliwa jak licznik robilem bo skoczyła na 2 kreskę i po zalaniu za 100 jakies 13 litrów nie ruszyła. Ustawiałem wskazówki bo było wrażenie jakby poziom zle się ustawiał i od temperatury i prędkości nie ma ustalonej pozycji a obrotomierz I od paliwa ma taki ząbek do ustawienia pozycji Starowej. Jutro mam komunie dziecka to bedzie czym pojechać a po tym zdejmę licznik i pobawię się.
mateusz25 - 21 Maj 2022, 19:02

Jakie są baterie pilota na IR co mam odbiornik kolo lampki? Mam normalnie na fale ale jest wtyczka na ten odbiornik i jak go podpiąłem chce sprawdzic czy kluczyk zadziała.
mateusz25 - 25 Maj 2022, 22:59

Pilot na IR też dziala więc jak macie zużyty na fale to możecie dołożyć odbiornik z podsufitki i działa. Wymieniłem sworzeń lewy ale nie czuć luzu gorzej jest z łącznikiem stabilizatora to strasznie stuka. Prawy też ma luz mniejszy ale oba zmienie jeden jest swag a drugi inny z Belgi robiony. Ten lewy zmieniłem ale stukają jeszcze jama zacisku jak ruszę ręką i może to słychać ale najgorsze takie dzwonienie i nie wiem od czego. Spuściłem olej skrzyni bo chce sprawdzić półoś czy krzyżak ma luz bo jak zmieniam bieg i puści sprzęgło to dając gaz są 2 szarpnięcia jak mialem w peugeot 405 luz w gnieżdzie na krzyżak. Powoli usuwam usterki a zacisk mam 2 typ ten szerszy i niższy bo w tym stukającym nie mam tych blaszek dociskowych klocki. Odstają za blisko felgi i szura o ciężarki.
mateusz25 - 10 Grudzień 2022, 16:32

Po naprawach pompy paliwa auto jezdzi aż nagle jak chcialem ustawic nastawnika ten z góry bo były za duże obroty i jak przesunąłem w lewo to nie odpala. Paliwo idzie coś tam kaszle ale tylko trochę dymu z wydechu. Nawet jak daje w prawo nastawnik to nie pali a więcej daje ropy. Sprawdze na wyjętym wtrysku czy coś leję może w pompie coś zapchało.
mateusz25 - 26 Grudzień 2022, 18:00

Usterka znaleziona, po wymianie świec z Delphi co słabiej grzały dalem ngk stare co miałem w zapasie. Niby szybciej czerwone ale 2 spuchły. Przy wykręcaniu nie mogłem jednej wyjąć bo grot był jak banka i odradzam wsadzanie starych swiec. Jakie polecacie marki wsadzić, według autodaty są bosch, beru, champion i lucas. Wolę wziąść tansze champion ale jak będą słabe to może bosch.
sasun71 - 26 Grudzień 2022, 18:30

Nie wiem co mam w xsarze 2.0hdi i C4II 1.6hdi ale w ford escort miałem Beru..i nie było kłopotu ,a czy zachowali jakość po 20latach? :roll:
mateusz25 - 26 Grudzień 2022, 19:06

Są beru do kupienia pasujące po 32zl ale czy droższe będą lepiej grzały czy na dłużej starcza. Champion też podane w autodata i chyba je wezme.
mateusz25 - 2 Styczeń 2023, 22:37

Świece zmienione i odpala. Teraz ustawic na pompie nastawnik biegu jałowego lexia i będzie lepiej ruszał bo teraz gasnie jak za mało gazu.
arturromarr - 4 Styczeń 2023, 23:56

Fajnie, że jest lepiej.
mateusz25 - 11 Styczeń 2023, 15:59

Czy w maglownicy na tym kołnierzu co jest pierścień plastikowy jest jakiś simering bo cieknie jak sprawdzalem. Czy w 2.5 latwo wyjąć maglownice i z której strony.
arturromarr - 11 Styczeń 2023, 18:27

Opisz dokładniej które miejsce masz na myśli?
mateusz25 - 11 Styczeń 2023, 22:54

Był już temat na forum ale dokladniej co tam jest pod tym plastikiem. https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=12648#gsc.tab=0
Mam druga maglownice wyjętą i będzie do testu zeby wymienic w niej uszczelki i jak nie uzzkodze nic to zaloze zamiast obecnej co cieknie.

dejnekomirek - 11 Styczeń 2023, 23:12

Pod tym plastykiem jest simmering. Mozna go wymienic, ale... problemem jest korozja walka i dlatego zaczyna cieknac w miejscu styku z uszczelniaczem. Mozesz sprobowac wymienic, ale efekt moze byc krotkotrwaly. Moze w tej drugiej maglownicy masz ten walek dobry? Wtedy warto wymienic i walek. Szybciej jest wymienic tylko simmering, ale efekt moze byc mizerny.
Ten plastyk chroni niby walek od kurzu i wody, ale czesto jest to slaby punkt.
Zapamietaj (oznacz polozenie) plastyku na walku, bo pokazuje on polozenie przekladni do jazdy na wprost - ulatwia prawidlowy montaz walka kierowniczego na maglownicy.

mateusz25 - 12 Styczeń 2023, 00:30

Może w tej wyjętej jak walek lepszy to uszczelki zmienie tylko i cała zamienię. Położenia już wcześniej nie oznaczyłem i jak drążki zmienialem to końcówki na oko wkrecilem i teraz obrót kierownicy z jednej jest większy. Na lexi pokazuje ale na wprost mam na 0 może tylko końcówki wykręcić i ustawic od nowa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group