Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Nie odpala

RAFAŁ72 - 2 Listopad 2017, 19:23
Temat postu: Nie odpala
Zacznę od tego że rano odpalił za drugim razem. W czasie jazdy przy prędkości 60-70 zaczął przerywać. Po dodaniu gazu normalnie przyśpieszył ale gdy zwolniłem do 70 dalej przerywał. Po ponownym wciśnięciu gazu pojawił się komunikat antypolucion system fault ale to już się zdarzało więc spokojnie dojechałem do pracy . Po pracy już go nie odpaliłem. Komputer niczego nie pokazał. Kręci ale nie odpala. Nawet na plaka nie chce.
MAMUTH - 3 Listopad 2017, 10:07

Cześć,

idąc tym tropem jednoznacznie samochód sugeruje Ci, że nie ma zapłonu a więc masz kilka punktów do sprawdzenia.

- cewka dostaje napięcie ?
- pompa paliwa pompuje ?
- masz plus po zapłonie ?

Po nitce do kłębka.

Pozdrawiam

dejnekomirek - 3 Listopad 2017, 20:59

Jesli sprawa dotyczy 2.0 HDI 16V to ewidentnie jest problem z doplywem paliwa. Trudnosci z rozruchem, przerywanie w czasie jazdy w tym silniku moga byc spowodowane powietrzem w dolocie paliwa, a wiec zapchany filtr paliwa, nieszczelne zlaczki przewodow, konczaca sie pompa paliwa i duzy przelew na jednym , lub kilku wtryskiwaczach. Aby silnik HDI odpalil , pompa musi wytworzyc cisnieniae na szynie CR powyzej 200 Bar. Przy nizszym sterownik silnika odcina wtryski.
Aby okreslic usterke najlatwiej podpiac Lexie, odczytac bledy oraz sprawdzic parametry, w tym cisnienie paliwa na szynie przy kreceniu rozrusznikiem. Dopiero , kiedy jestesmy pewni, ze cisnienie jest, mozemy domniemywac, ze uszkodzony zostal czujnik walu korbowego, albo walka rozrzadu ( w parametrach tez od razu widac, czy sa obroty silnika i czy jest synchronizacja walu z walkiem )
Zakladam, ze pasek rozrzadu jest w porzadku, przy jego peknieciu tez nie bedzie cisnienia na szynie .
Silniki 2.0 16V HDI sa bardzo czule na problemy z doplywem paliwa do pompy wysokiego cisnienia. Brak pompy elektrycznej w zbiorniku i slaba konstrukcja pompy zasilajacej, zintegrowanej z pompa wysokiego cisnienia popsulo trwalosc systemu paliwowego.
A jesli masz benzyne posluchaj dobrych rad Mamutha, w/g ktorego samochod jednoznacznie sugeruje , ze nie ma zaplonu i postepuj z jego radami :lol:

RAFAŁ72 - 3 Listopad 2017, 21:37

To 2.0 HDI 16 V . Wymieniłem już czujnik wału i czujnik ciśnienia na szynie. Jutro sprawdzimy ciśnienie jak podłączymy lexie. Jak na razie bez zmian. Kręci ale nie odpala.
Wladca-Swiata - 3 Listopad 2017, 21:45

Nigdy nie wymieniaj nic bez diagnostyki Lexią. Jak mechanik Ci tak kazał to lepiej zmień mechanika, umierz mi. Nikt kto przeszedł jakiekolwiek szkolenie albo ma chociaż pojęcie o robocie nie wpadnie na taki pomysł. Przyczyną może być pierdoła, np. odkręcił się czujnik położenia wałka rozrządu, sterownik nie widzi synchonizacji i nie poda paliwa, albo jakaś wtyczka spadła a Tobie każą pieniądze wydawać na to czy tamto.
Posłuchaj rad mich przedmówców, ten silnik nie lubi problemów z dopływem paliwa, zapowietrzaniem się filtra czy nawet słabej jakości filtrów, ale najlepiej zacząć od Lexii.

RAFAŁ72 - 5 Listopad 2017, 10:02

Lexia niczego nie pokazała. Dalej nie chce zapalić. :-/
dejnekomirek - 5 Listopad 2017, 13:06

lEXIA TO NIE CZARODZIEJSKA KULA ! Generalnie trzeba miec troche pojecia , jak to obslugiwac, jak interpretowac wyniki , no i czego szukac. Widze, ze brak Tobie podstawowej wiedzy, odnosnie diagnozowania. Moja dobra rada : oddaj lepiej autko w inne rece.
A swoja droga to odpowietrz skutecznie uklad paliwowy i zobaczysz, ze odpali.
To, ze Lexia nic nie pokazala, to tez wiadomosc, z tym , ze dla Ciebie to juz tylko zagadka. Nie kazdy moze byc zegarmistrzem i nie kazdy musi wszystko umiec.
Wystarczy uruchomic Lexie, przejsc do silnika, podglad parametrow, cisnienie CR i zakrecic rozrusznikiem ( oczywiscie bateria w dobrym stanie ) i patrzec na wartosc cisnienia- jesli przez moment pokaze wiecej niz 200 Bar - problem jest gdzies indziej. Jesli pokazuje obroty silnika - czujnik walu ok. Jesli synchronizacja jast na tak - czujnik walka ok. Pompka reczna paliwa powinna twardniec po paru ruchach pompowania - jesli jest caly czas miekka - powietrze w ukladzie - brak paliwa.
To sa podstawowe podglady Lexia, pomijam oczywiscie organoleptyczne sprawdzania stanu silnika, jak pompka reczna, stan paska rozrzadu i wiele innych metod.
Moim zdaniem masz zapchany filtr paliwa i od tego bym zaczal. Dziwi mnie troche brak jakiegokolwiek bledu w sterowniku, bo nawet brak paliwa w zbiorniku powinien wywolac blad nieszczelnosci ukladu paliwowego, no ale ta Technika jest taka zadziwiajaca.
Jesli dalej bedziesz mial problem ze zlokalizowaniem przyczyny, oddaj lepiej auto do fachowcow majacych wiecej wiedzy o szukaniu usterek. Pozdrawiam

RAFAŁ72 - 5 Listopad 2017, 18:23

Do lexii był fachowiec. Ja się na tym nie znam. Paliwa jest tyle że dosłownie śmierdzi ropą po kręceniu. Puszcza dym, już chce odpalić i nic. Jeden mechanik od razu chciał wymienić komputer, więc mu podziękowałem. Zdania są różne. Potrzebny jest schemat elektryki. Ktoś mógłby pomóc ?
ROBSON1976 - 5 Listopad 2017, 19:00

Zawołaj jeszcze raz „fachowca” z lexią i zrób skany ekranu i wrzuć ma forum, skoro on nie potrafi zinterpretować wyników to ktoś to musi zrobić.
dejnekomirek - 5 Listopad 2017, 23:22

RAFAŁ72 napisał/a:
Paliwa jest tyle że dosłownie śmierdzi ropą po kręceniu. Puszcza dym, już chce odpalić

Wcale wczesniej nie wspominales o tym. Mozliwe, ze pasek rozrzadu przeskoczyl o pare zabkow, albo otwarty jest na stale zawor EGR , jak i padla turbuna- urwany, zablokowany wirnik blokuje przelot powietrza. Ciezko oceniac na odleglosc, dla dobrego diagnosty kazdy objaw ma znaczenie. Pozdrawiam

Wladca-Swiata - 11 Listopad 2017, 21:49

Poradziłeś sobie?
RAFAŁ72 - 12 Listopad 2017, 22:08

Ja nie, mechanik tak. W życiu bym się nie domyślił że zrobię taką głupotę. Wlałem mu benzyny zamiast ropy. :evil:
dejnekomirek - 12 Listopad 2017, 23:26

To i tak daleko zajechal. No coz i tak bywa, czasami pierdola napedzi naprawde duzego stracha. Na wszelki wypadek dodaj do paliwa cos na czyszczenie wtryskow, mozna tez troche Mixolu dodac do zbiornika ( z 200 g na zbiornik ) .
W tym roku od Maja mialem juz trzeci samochod z taka przypadloscia w pracy i nawet ADAC nie odkrylo przyczyny. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group