Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział sprężynowców - Naprawa uszczelki pod głowicą

emswisnia - 23 Listopad 2017, 21:48
Temat postu: Naprawa uszczelki pod głowicą
Witam,


Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana/naprawa gdy uszkodzeniu ulegnie uszczelka pod głowicą?
Niestety pierwszy raz przydarzyło mi się to w aucie które posiadam i zbytnio nie jestem rozeznany w temacie.
Nie chciałbym też abym został zbytnio zdarty przez "mechanika".

Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zawory?

rewers - 26 Listopad 2017, 08:51

emswisnia napisał/a:
Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zawory?


Jak oddaję głowice do zakładu to się niczym nie przejmuję, zawory sobie sami wyciągają- tak trzeba wyciągać ale potrzebny specjalny przyrząd.
Dodatkowo frezują gniazda zaworowe i wymieniają uszczelniacze koszt około 300zł
Do tego nowa uszczelka pod głowicę, powinny być nowe szpilki, pompa wody, rozrząd, nowe płyny. Robocizna ze 400.
Naprawa w 1500 powinna się zamknąć.

Pozdrawiam.

PS: Gdzie leży "aaaa"

emswisnia - 29 Listopad 2017, 13:43

Płyny mam więc odpadają tak samo jak rozrząd i pompa wody bo były niedawno wymieniane - nie wiem czy pasek jedynie nowy nie powinien być.

Jaki koszt ogólnie bez tych rzeczy byłby?

300zł za frezowanie i 400 robocizna?

Typowych objawów walniętej uszczelki u mnie nie ma.
Korki od wlewu oleju czyste, auto ma moc, zbiorniczek z płynem czysty, nie kopci z rury.

Jedynie poziom płynu się podnosi przy szybszej jeździe i słychać syczenie z korka.
Jak jeźdzę energicznie to potrafi wyrzucić płyn lekko przez korek - jak odkręce na ciepłym jest wówczas wielkie bulgotanie i potrafi wylać płyn.

rewers - 2 Grudzień 2017, 18:58

300 zł +vat za planowanie, sprawdzenie szczelności, szlifowanie(frezowanie) zaworów, nowe uszczelniacze. Do tego nowa uszczelka pod głowicę i nowe płyny obowiązkowo, na tym nie ma co oszczędzać, jak nie chcesz nowej pompy wody twój wybór za 2 m-ce padnie i znowu 300 za robotę.

jedz do mechanika niech sprawdzi przyrządem czy spaliny dostają się do płynu, a jak nie to porządnie odpowietrzyć i nie odkręcaj korka na rozgrzanym silniku.

emswisnia - 11 Styczeń 2018, 06:30

Temat rozwiązany i udało się bez wymiany uszczelki.
Po użyciu preparatu K-Seal efekt ciśnienia zniknął - może nie od razu jak przedstawia to producent ale po dwóch dniach intensywnej jazdy.

Tak że jestem zaskoczony po użyciu tego środka - działanie potwierdzone w dwóch samochodach Citroen Saxo 1.1 oraz Xsara Picasso 2.0HDI.

robson - 11 Styczeń 2018, 12:25

emswisnia, Zobaczymy na jak długo to będzie skuteczne. Ponoś stare przysłowie mówi, że umarłemu kadzidło nawet nie pomoże... ;)
emswisnia - 12 Styczeń 2018, 05:58

Sam jestem ciekaw.
Bo zrobiłem to dla ludzkiej ciekawości bo niczym nie ryzykowałem.
Miałem możliwość ściągnięcia preparatu z USA - gdzie jest gwarancja jeśli nie zadziała, tylko się w nią nie wczytywałem.

Z użycia wiem że Saxo 1.1 jeździ już prawie 8 miesięcy i efekt przedmuchu się nie pojawił.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group