Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - wymiana łańcuszka rozrządu

jaro324 - 6 Luty 2018, 21:13
Temat postu: wymiana łańcuszka rozrządu
Jak w temacie koledzy, na jakie wydatki i części jeszcze się przygotować przy okazji jego wymiany? W ASO barany krzyknęły mi 1200 zł!! plus części, czyli tylko sama robocizna.
jaro324 - 13 Luty 2018, 17:51

Panowie już po zawodach, pokrywa zaworów była prawie przetarta na wylot przez łańcuch, co chodzi o koszta, łańcuszek z napinaczem INA 250zł, kpl wszystkich uszczelnień uszzcelek simmeringów podkladek prawie 500zł, robocizna 1000 zł włacznie z czyszczeniem całego układu dolotowego, miski smoka, całej góry wymiana oleju i doszła do tego regeneracja wtryskiwacza w bosh serwis 400zł, całość 2100. Cisza, silnik wkońcu mruczy a nie jarmoli a spalanie w trasie zmalało :-D
robson - 23 Kwiecień 2018, 18:45

jaro324, Po jakim przebiegu go wymieniałeś? Jakieś objawy jego zużycia były?
jaro324 - 23 Kwiecień 2018, 20:23

188 000km objawy w postaci wyraźnie słyszalnego dzwonienia łańcucha o pokrywę zaworów. Mam zdjęcia jak fajnie luźny łańcuszek wyżłobił niezły rowek w tej pokrywie.
robson - 26 Kwiecień 2018, 22:25

No to szybko się łańcuszek skończył. Szybciej niż rozrząd na pasku w tych silnikach....
A na jakim oleju jeździł? Może długie czasy między wymianami oleju były?

jaro324 - 27 Kwiecień 2018, 20:07

Pasek był wymieniany po 120 000tyś olej z niską zawartością popiołów wymieniany u niemca jak fabryka przykazywała czyli niestety co 30 tyś przynajmniej do 156 000 do ostatniego wpisu w książce serwisowej, sam łańcuch jeszcze by śmignął drugie tyle tylko jego napinacz się zużył.
robson - 27 Kwiecień 2018, 21:13

Mój pikuś ma 200k na budziku. Chyba przebieg oryginalny bo rozrząd był oryginał z fabryki. Pewnie 300k by nie przejechał ;) Zastanawia mnie właśnie trwałość łańcuszka bo nie zaglądałem do niego. Auto 7 lat w Polsce i mam nadzieję , że olej wymieniany częściej bo Polak dba o auta :)
jaro324 - 27 Kwiecień 2018, 21:41

Jak nie hałasuje i nie dzwoni w obudowę to nie ruszaj, przypomniałem sobie jeszcze taki drobny szczególik, otóż przewód olejowy metalowy który doprowadza olej do turbiny był prawie nie drożny, to taka suma wypadków, o dziwo turbinka po oznaczeniach oryginalna 2007r. sprawuje się i ma OK
robson - 27 Kwiecień 2018, 21:57

Przy 1,6HDI turbina jest łatwo dostępna. U szwagra w C4 wymienialiśmy tą śrubę. Wydłubałem sitko z tej śruby ale szwagier za dużo powera miał i urwał. Nowa kosztuje ok 25zł.
W moim 2.0HDI niestety turbina zakopana i z drugiej strony silnika. Mam nadzieję, że olej był na tyle często zmieniany, że sitko nie zapcha się....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group