Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - Nie równa praca silnika

sebo8010 - 6 Kwiecień 2018, 09:25
Temat postu: Nie równa praca silnika
Witam
Mam Citroena xsara picasso 1,8 16V. Mianowicie miałem parę przypadków nie równej pracy silnika falował gasł,tak jak przy zapalaniu silnika i jak przy zatrzymywaniu się.Ten objaw trwa z parę chwil i póżniej jest ok.I tak co parę dni,czytałem że to morze być od przepustnicy. Wykręciłem i przeczyściłem z osadu i to nie to.Warsztacie powiedzieli żebym przyjechał jak będzie szarpał,tylko jak dojechać jak szarpie i gaśnie.Więc ktoś miał podobny problem albo pomysł od czego to przyczyna .

Pozdrawiam

sasun71 - 6 Kwiecień 2018, 11:07

PS.nie znam się ,ale dla innych pytanie -te objawy zarówno na gazie jak i na benzynie? bo jak na benzynie chodzi to winowajca w gazie;)
sebo8010 - 11 Kwiecień 2018, 17:13

Takie same objawy są na gazie i na benzynie.
Rafal_93 - 11 Kwiecień 2018, 22:25

Pisze się nierówna. "Nie" z przymiotnikami piszemy łącznie, z czasownikami rozdzielnie.

Co do tematu, kiedy ostatni serwis układu zapłonowego był robiony? Na pierwszy ogień świece i przewody do wymiany, na pewno nie zaszkodzi.

skon - 12 Kwiecień 2018, 08:34

Witam.
U mnie podobne objawy. Opisuje w wątku " błąd p1160"
Wczoraj byłem u mechanika i po odkręceniu korka od wlewu oleju, silnik zaczął równo pracować. Dodam , że na korku tzw. masło. Jestem umówiony na czyszczenie pod pokrywą zaworów.

Rafal_93 - 13 Kwiecień 2018, 05:41

skon, ale co tam czyścić? Wystarczy samochodem jechać na trasę i porządnie wygrzać silnik, efekty będą takie same.
skon - 13 Kwiecień 2018, 11:26

No zobaczymy. W weekend mam trasę do zrobienia. Jeżeli nie pomoże to mam umówiony termin u mechanika.
robson - 27 Kwiecień 2018, 22:25

skon, Jak sprawy się mają. Temat rozwiązany? Może uszczelka pod głowicą, skoro o tej porze roku tyle wody w oleju?
skon - 30 Kwiecień 2018, 13:58

Witam.