Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - problem z elektroniką w C4 GP

martinno - 22 Kwiecień 2018, 10:41
Temat postu: problem z elektroniką w C4 GP
Witam, mam problem z Citroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006r, w tym samym czasie jak zaczęło szarpać sinikiem (jak się potem okazało wypalony jeden z zaworów) ukazał się komunikat Handbrake faulty oraz ESP / ASR system faulty, zapala się check, kontrolka ESP oraz auto parking off, co ciekawe po odpaleniu auta ponownie błędy te nie pojawiały sie od razu tylko podczas zatrzymania sie, potem już ciężko było jechać, auto dohamowywało jak by myślało że jest w poślizgu - to było przed remontem silnika...

po złożeniu auta z wyremontowana głowicą autem nie da sie jechać, zaraz po odpaleniu możemy dodać więcej gazu ale jak tylko ujmiemy nogę z gazu pojawiają sie błędy, które nie pozwalają przekroczyć 2 tys obrotów, nie da sie jechać autem, oprócz wyżej wymienionych komunikatów doszedł jeszcze Engine menagment system faulty

po zaczytaniu błędów nie ma już wypadania zapłonu na 4 cylindrze, za to mamy tak:

z ABS / ESR (brak kodu błędu):
- komunikacja z jednostką sterowania silnikiem; otrzymano nieprawidłową wartość
- nieznane dane
- nieciągły

z silnika:
P1671 - tempomat
P1161 - położenie przepustnicy, zezwolenie
P0597 - charakterystyka termostatu startowego cewką elektromagnetyczną, przerwa w obwodzie
P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem

Nie wiem co mu dolega, nie jestem elektronikiem, mechanicznie silnik pracuje fajnie, zawory jeszcze musza sie ułożyć, ale po przepracowaniu z 30 min na wolnych obrotach jest więcej niż dobrze, po za tym sterowaniem... proszę o pomoc.

Prócz remontu głowicy (szlif, 8 nowych zaworów, sprawdzenie reszty haziajstwa) auto dostało komplet nowych uszczelek na górę, nową cewkę zapłonową, świece i poduszki silnika, oczywiście zalany świeżym olejem i płynem, wymienione filtry.

martinno - 23 Kwiecień 2018, 16:49

Problem rozwiązany, za pierwszym razem słabo wyczyściłem przepustnice, dziś wyjąłem ją jeszcze raz, porządnie wyczyściłem, wpiąłem i jak ręką odjął, wszystkie komunikaty zgasły, pomierzyłem przed tym kompresje, również wzorowo, zastanawiam się nad adaptacją przepustnicy, tylko czy to potrzebne i coś to da ? auto jest strasznie wolne ale tak było też wcześniej przed remontem, 5 bieg - prędkość około 90 i ledwo co wdrapuje sie na górki, gaz w podłogę musi być by prędkość nie spadła... demon prędkości...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group