Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Ciągłe wypalanie filtra fap

Tomasz1964 - 30 Maj 2018, 18:18
Temat postu: Ciągłe wypalanie filtra fap
Witam szanowne grono. W końcu i mnie dopadło. C5 2003 2.0 HDI FAP silnik RHS. Czy może nastąpić ciągłe wypalanie filtra FAP? Przybyło oleju na miarce, wzrosło zużycie paliwa o jakieś 2 litry/100km i auto strasznie dymi na biało-niebiesko.
dejnekomirek - 30 Maj 2018, 19:34

Witam. Sprawdz na poczatek , Lexia oczywiscie , cisnienie roznicowe na FAPie. Rowniez zapelnienie filtra i ilosc osadzonego dodatku. Auto nie jest mlode, wiec powoli i filtr moze byc zapchany dodatkiem i stad jego mala pojemnosc uzyteczna. W takim wypadku koniecznosc plukania filtra, albo wymiana na nowy. Ciagle wypalanie moze rowniez pojawiac sie przy jezdzie w miescie na krotkich odcinkach, gdyz wypalanie sterowane przez sterownik silnika nie moze zakonczyc sie sukcesem ze wzgledu na przerywanie wypalania z powodu wylaczenia silnika. Przy nastepnym odpaleniu, po zaistnieniu wymagan startowych, wypalanie startuje na nowo itd. Rowniez uszkodzenie czujnika cisnienia roznicowego moze powodowac ponizsze reakcje sterownika silnika. Dlatego warto odczytac bledy, parametry na pracujacym silniku i na wylaczonym. Wartosc cisnienia roznicowego na wolnych obrotach, na wyzszych obrotach i na wylaczonym silniku. Ilosc dodatku w filtrze , przekraczajaca 160g swiadczy o koniecznosci plukania filtra.

Osobiscie wyplukalbym filtr czysta woda z weza, bez zadnej chemii. Plukanie trwa okolo 2 do 3 godzin, najlepiej w obie strony, az do momentu, gdy przestana wyplywac zabrudzenia i woda bedzie swobodnie przeplywac. Nastepnie zmontowac wszystko razem , odpalic silnik i zostawic na wolnych obrotach, az do momentu, gdy z rury wyd. przestanie wydostawac sie para wodna. Warto uzupelnic ilosc dodatku w zbiorniku, wyzerowac liczniki ( czyli wymienic filtr w systemie) i cieszyc sie jazda. Czasami przy mocno zapchanym filtrze plukanie moze nic nie dac i wtedy koniecznosc wymiany filtra, ale to zdarza sie w pojazdach katowanych bez dodatku.


Mysle, ze u Ciebie czujnik cisnienia pokazuje bledne wartosci, albo nie dochodzi do prawidlowego wypalania filtra przez zbyt szybkie wylaczanie silnika, przed zakonczeniem procesu wypalania.


Jest jeszcze jedna sprawa - stan wtryskiwaczy. Jesli leja zuzycie paliwa tez wzrasta i dymi niespalonym paliwem. Rowniez brak kompresji w cylindrach, oraz przestawiony rozrzad. Generalnie jednak silnik w takich przypadkach zle startuje i nie ma mocy.

Zrob najpierw diagnostyke.

Tomasz1964 - 30 Maj 2018, 21:13

Dziękuję za zainteresowanie. Jak wrócę z pracy postaram się wkleić wyniki z diagnostyki.
Tomasz1964 - 30 Maj 2018, 22:54

Zamieszczam zdjęcia z parametrami. Ten jedyny błąd w sterowniku silnika był od początku jak go kupiłem czyli od 2 lat i auto nie dymiło. Zaczęło od 3 tygodni. Przebieg auta na chwilę obecną 253kkm. Nie mam żadnego błędu na kompie w aucie, ma moc, obroty nie falują. Ostatnie parametry filtra jakie pamiętam na poziomie 5% zapełnienia.
Pyotrek - 31 Maj 2018, 01:28

Parametry wyglądają trochę dziwnie, tak jak by filtr był usunięty fizycznie i nawet programowo z ECU a pozostawiony w BSI.
Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 02:09

I to mnie zastanawia. Niby pod samochodem filtr istnieje, z zewnątrz bez sladu ingerencji. sonda za katem sprawdzona i działa. Już wczoraj wracając z pracy wypiąłem bezpiecznik F-5 lub F-8 w BSI odpowiedzialny za filtr FAP i nie ma tego przerazającego dymu?
Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 02:15

Napisałem bezpiecznik w BSI, a miało być w BSM. Przepraszam za moją pomyłkę.
Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 02:19

Jeszcze kilka miesięcy w stecz odczytywałem parametry filtra. W tej chwili już ich nie ma. Dziwne te temperatury ze sond i różnica ciśniej. Na zimnym jak i rozgrzanym silniku.
Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 02:25

dejnekomirek. Twoje rady są bardzo cenne, myślę że pracujesz w jakimś servisie PSA. Ale daleko do Ciebie. Pozdrawiam Ciepło. Oby tak dalej.
Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 08:39

Nie pozostaje mi nic innego jak drogą eliminacji sprawdzić fizycznie "mam ten filtr, czy go nie mam". Przez dwa lata nie było z nim problemu a teraz od trzech tygodni prawie autem nie da się jeździć, żeby ktoś na mnie uwagi nie zwrócił. Przybyło sporo oleju, ale już wymieniony, bo szkoda turbo. Pod koniec marca robiłem przegląd techniczny i było wszystko ok, szkoda byłoby zostać z zastępczym.
dejnekomirek - 31 Maj 2018, 11:46

Te wszystkie parametry wygladaja bardzo dziwnie. Blad powstal przy aktywacji wypalania , swiadczy o uszkodzeniu czujnika, albo braku kontaktu. Calkiem mozliwe, ze przerwanie wypalania (z powodu bledu) jest powodem ciaglego wypalania, chociaz dalsze parametry nie swiadcza o tym. Bardzo dziwna temp przed i za katem - nie powinny byc tak wysokie i nie moga byc identyczne. Do tego brak cisnienia roznicowego - 0 mBar nie moze zadowalac - to tylko przy nowym filtrze. Ta wartosc powinna zawierac sie w przedziale 1 do 10 mBar ( raczej blizej tej wyzszej).Do tego brak danych o wtryskiwanym paliwie, a silnik pracuje? Nastepnie przeplyw powietrza- ta wartosc swiadczy o zamknietym EGR , a pokazuje 99% otwarcia - wniosek z tego, ze EGR jest zaslepiony. Przeplyw powietrza powinien osiagac 260 - 280 mg/raz, reszta powinna pochodzic od spalin, niewidzialna dla przeplywki, przy tych obrotach. Korekcja wtryskiwaczy tez nie jest idealna, ewidentnie sprawnosc jest rozjechana, cyl. 2 i 4 maja przypchane otworki, albo slabsza kompresje - rzetelna ocene mozna tylko przeprowadzic na specjalnej maszynie - wtryski zdemontowac i wyslac do sprawdzenia.

Mysle, ze powinienes posprawdzac caly System - na obecnosc FAPa, zaslepienie EGR, sprawdzenie stanu czujnikow temperatury i czujnika cisnienia roznicowego. Mozliwe , ze przy czujniku roznicowym uszkodzone sa przewody doprowadzajace cisnienie z filtra. Calkiem mozliwe, ze ktos nieudolnie wycial filtr, mieszajac w oprogramowaniu, jak wspomnial Pyotrek. Osobiscie, najpierw sprawdzilbym stan wtryskow, a dopiero potem podjalbym dalsze czynnosci naprawcze. Powodzenia.

P.S. Nie pracuje w Serwisie, natomiast jestem diagnosta w firmie zajmujacej sie rowniez naprawa systemow FAP. Musze miec wiedze o prawie wszystkich markach, wystepujacych w Niemczech. Jezdze od wielu lat Citroenami, rowniez z FAPem. Firma to ATS Essen.

Pyotrek - 31 Maj 2018, 13:08

Tomek odkręć te 4 śruby od filtra i sprawdź czy on tam fizycznie jest, czy czasem nie grzebałeś w Lexii i nie włączyłeś w BSI czy ECU że jest FAP, albo nie przestawiłeś na inny bank danych?

Bo przy fizycznym FAPie nie powinieneś mieć żadnego dymienia. A ja przy wyciętym filtrze i wyprogramowanym w ECU mam takie same parametry łącznie z błędem temperatury, był podany opis bajtów do zmiany w EDC15C2 i któryś musiał być błędny. Sprawdzę u siebie czy też mam przed katalizatorem stały błąd. Ja mam jeszcze wyprogramowany EGR.


dajnekomirek stan wtrysków mógłby sprawdzić, ale jeśli trafi na nierzetelny warsztat to będą je chcieli regenerować, najpierw proponuję zalać UNIK+, potem ewentualnie olej d 2T, bez znajomości stanu całego silnika łącznie z kołem dwumasowym korekty nic nie mówią, widziałem bardzo dziwne korekty które nie wynikały z samych wtrysków.

Przykład u kolegi mechanik spieprzył montaż wtrysku i dał za grubą uszczelkę pod wtrysk i były przedmuchy, a ECU chcąc wyrównoważyć pracę zmieniał dawkę na zupełnie innym cylindrze, kolega nawet zregenerował ten wtrysk myśląc że leje i był zdziwiony że nic się nie poprawiło.
Dopiero jak zaczęliśmy szukać i wyciągać wtryski doszliśmy do rozwiązania problemu.

Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 14:03

Pyotrek. Trafiłeś w sedno. I owszem zmieniałem w LEXI parametry BSI oraz zaktualizowało mi się oprogramowanie w sterowniku silnika ze względu na błąd wentylatora, które samo PSA poprawiło. Przez rok czasu nie było problemu, aż tu nagle. W ostatnim czasie jechałem A4 z prędkością 150 km że mu przejdzie ale nie przeszło. Być może poprzedni właściciel namieszał nie informując mnie o tym fakcie. Auto było sprowadzone do kraju w 2013 roku i mam całą książkę serwisową z Niemiec, więc przebieg jest autentyczny.
dejnekomirek - 31 Maj 2018, 14:20

Diagnostyka wtryskiwaczy tylko za pomoca testera to bardzo niepewna droga. Nawet i test przelewowy. W dobie wtryskiwaczy CR tylko test na specjalnej maszynie daje poprawny wynik i tylko tak mozna prawidlowo sprawdzic stan wtryskiwaczy. Tester tylko sluzy do sprawdzenia, czy w systemie nie ma problemow. A odnosnie zaufania? Komus trzeba zaufac, aby spac spokojnie. Wszystkiego nie da sie samemu pokonac, od tego sa fachowcy. Z drugiej strony diesel wspolczesny to istna skarbonka. To ze niby tani w zuzyciu paliwa, nie znaczy, ze w eksploatacji.

Osobiscie, jesli sa jakies pytania odnosnie wtryskow, oddaje je do sprawdzenia, aby miec pewnosc, ze problemy w silniku ich nie dotycza. Podstawa poprawnej pracy silnika diesla jest sprawny wtryskiwacz.

Tomasz1964 - 31 Maj 2018, 14:20

Czasem sami nieświadomie mieszamy a potem oczekujemy pomocy bo coś jest nie tak.
Dzisiaj święto, więc tematem zajmę się od jutra. Temat: rozkręcanie auta i sprawdzanie czy jest, czy go nie ma.
Jeszcze raz wielkie podziękowania z mojej strony.

Tomasz1964 - 10 Czerwiec 2018, 15:25

Witam ponownie Szanowne Grono. Dalsza część moich opowieści co zrobiłem a czego nie zrobiłem. Wielkie podziękowania w stronę kolegi Pyotrek. Chyba sytuacja wyglądała jak napisałeś.Do rzeczy. W BSI wyłączyłem filtr cząstek stałych, który jakiś czas temu włączyłem aby sprawdzić stan tego filtra w parametrach.Pojechałem do majstra od tłumików celem wykręcenia puszki.Miał opory że się tego nie tyka ale po moich namowach zrobił to.Musiał śruby grzać palnikiem. i co? pucha totalnie pusta.Katalizator jest a filtra ni chu chu,pusto.Auto dalej dymi.Lexia i podczas zmiany parametrów w którymś momencie silnik zgłosił mi się jako RHY. Czyli sterownik przeprogramowany.Zabrałem się za EGR. Rozkręcam co się da aby go wykręcić.Nie dałem rady z powodu małej ilości miejsca na moje łapki i klucze. Pod palcem czułem jakby kawałek wystającej blaszki na styku połączenia EGR. Silnik pozostawiłem w takim rozebranym stanie(jak na foto) i musiałem dojeżdżać do pracy jakieś 3 km w jedną stronę.Auto jeszcze troszkę dymi. Dzisiaj pojeździłem w takim stanie i nie widzę dymu. Ruszając na światłach wcisnąłem pedał w podłogę na 1 biegu. Za mną mały czarny dymek. wymieniając olej w silniku troszkę przelałem do samego max bo nie mogłem się dopatrzeć ile jego jest, był taki czysty.Będę musiał troszkę upuścić żeby móc kontrolować przybywanie oleju.Cały dolot z Intercoolerem w oleju.Muszę wyczyścić. I co dalej?
Pyotrek - 10 Czerwiec 2018, 15:40

Oleju nie będzie przybywać bo nie masz wypalania FAPa, więc będzie go tylko trochę ubywać, w zależności od warunków jazdy najprawdopodobniej będziesz musiał dolać z 0,5l między wymianami co 10tyś km.

Ilość oleju w dolocie zależy od stanu turbiny i niestety od odmy, zawsze go tam trochę będzie.


Co do zrzutów masz dogrzewacz?:
Opcja dodatkowego palnika?

Przestawiałeś Zespół danych?

Nigdy nie pamiętam czy D1 to bez FAP a D2 z FAP czy odwrotnie.

Tomasz1964 - 10 Czerwiec 2018, 18:53

Od 38 lat jeżdżę samochodami,różnymi i wiem że jednak oleju powinno ubywać, i do tej pory tak miałem. Od wymiany oleju do wymiany,ubywało od max do min.Raczej nigdy więcej. Jeżdżę osobowymi jak i ciężarowymi.Ale do tej pory nie miałem takiej sytuacji z olejem. Nawyk,sprawdzanie na miarce przed porannym uruchomieniem silnika.
Nie mam pojęcia o co chodzi z tym dogrzewaczem, mam tą dodatkową nagrzewnice we filtrze powietrza, co też po raz pierwszy widzę takie rozwiązanie.
Zespołu danych nie przestawiałem,nie mam pojęcia do czego to służy.
Dziękuję za zainteresowanie, może pozostanie coś po Nas dla potomnych.
Nie rusz, nie dotykaj bo tylko zepsujesz.

Pyotrek - 11 Czerwiec 2018, 00:59

Masz webasto? bo jeśli nie ta opcja powinna być wyłączona, a dogrzewacz to jest takie uproszczone webasto, miał pomóc szybciej nagrzać samochód po uruchomieniu i nie działał samodzielnie, podaj VIN może fabrycznie był zamontowany.

Z moich informacji wynika że jedna z tych opcji była właśnie dla silnika z FAP, a druga bez.

Tomasz1964 - 11 Czerwiec 2018, 22:53

Już jestem po pracy.Mogę teraz odpowiedzieć, wizualnie nie mam czegoś takiego.A mój VIN to VF7DERHSB76413764.
robson - 12 Czerwiec 2018, 23:27

Oto co kolega powinien mieć w aucie:

Dane pojazdu

Linia produktu C5
Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 09623 CJ 1 0234
Data Początku Gwarancji 30.05.2003
OPB R008
NRE e2*98/14*0249*02
Informacje ogólne
RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN
LINIA PRODUKTU C5
TYP NADWOZIA KOMBI 5DRZW
WYKOŃCZENIE WYSOKA ŚREDNIA
SILNIK DIESEL TURBO DW10ATED FAP
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA DAPER "KX"
KOLOR OKŁADSZIN "FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5C
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EW/DW
Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE WYSOKA ŚREDNIA
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA DAPER "KX"
KOLOR OKŁADSZIN "FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5C
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
Zasilanie silnika
SILNIK DIESEL TURBO DW10ATED FAP
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
PALIWO OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) UKŁ OCZYSZ SPALIN CEE 2000 (SILNIK)
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EW/DW
CHŁODZENIE OLEJU WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 27 - 21 DM2 ALU SPAW
AUTODIAGNOSTYKA EOBD BEZ AUTODIAGNOST. "EOBD"
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY RECYRKULACJA SPALIN "EGR"
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU UKŁ OCZYSZ SPALIN TECH POJAZD L4
FILTR CZĄSTEK (FAP) FILTR PRZECIWPYŁOWY
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 500W
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH
OBUDOWA PRZEPUSTNICY (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA) BEZ OBUD.PRZEPUSTN. (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA)
Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5C
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 16 X 65
KOŁO STYLIZOWANE KOŁO ZE STOPU IMOLA 15-CAL.
SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO HYDRAUL STER WSPOMAGANE
USZCZELNIACZ OD STRONY KOŁA USZCZEL. OD STR. KOŁA ŚREDN. 20
USZCZELNIACZ OD STRONY MOSTU USZCZEL. OD STR. MOSTU JB3A
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 205X65X15 H
KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA ZE STOP LEK 1
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA ML
Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
UKŁAD ANTYPOŚLIZGOWY (ASR) BEZ SYST ZAPOB POŚLIZGOWI KÓŁ
PRZESUW MECHANIZMU KIEROWNICZEGO PRZESUW MECHAN. KIEROWNICZ. 148
ZAWIESZENIE ZAW NORMALNE
ZAWIESZENIE AKTYWNE ZAWIESZENIE HYDROAKTYW. 3
DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI Z SYSTEMEM ESP
Nadwozie, Wyposażenie
ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD) LISTWY OCHRONNE BOCZNE W KOL NADW
ZDOBIENIA BOCZNE (WYMIARY) OSŁONY BOCZN. Z TWORZYWA
KOŁPAK (STYL) BEZ KOŁPAKA OZDOBNEGO KOŁA
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM) BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW. SKŁAD. ELEKTR. KIER+PASAŻER + PRZY COFANIU
WYCIERACZKA PRZEDNIA WYCIERACZKA PRZED Z CZUJNIKIEM OPADÓW
WYCIERACZKA TYLNA WYCIERACZKA TYL
WYCIERACZKA REFLEKTORA BEZ WYCIERACZEK REFLEKTORÓW
PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA BEZ ZAŚLEPKI W PASIE PRZEDNIM
BAGAŻNIK ZEWNĘTRZNY MONTAŻ Z BAGAŻNIKIEM DACHOWYM
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
KOŁO ZAPASOWE KOŁO BLACHA STALOWA + OPONA STAND
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY KLAMKI ZEWN. + LUST. WSTECZ. ZEWN. KOL.NADW.
DACH OTWIERANY DACH SZTYWNY
MASKOWNICE ZDERZAKÓW PAS OCHR ZDERZAKA W KOLORZE NADWOZIA
SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA
Wyposażenie wnętrza
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA DAPER "KX"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO Z PODŁOKIETNIKIEM TYL
RADIO TELEFON INST WSTĘP MONT RADIOTELEF (ANT+PRZEWÓD)
STOPNIOWANIE BIEGÓW PODZIAŁKA W KM/H
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ
OGRZEWANIE DODATKOWE BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ DESKA ROZDZIELCZA PANEL WYKOŃCZ. MARLY
OKŁADZINA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ. DYWANIK BAGAŻN. PVC+BOKI WYK. DYWAN.
SZUFLADA POD FOTELEM 2 SZUFLADY POD FOTEL
GŁOŚNIK 4 GŁOŚ PRZED (2 TW + 2 PRZED) + 2 GŁ TYL
STEROWANIE AUTORADIA ZDALNE STEROWANIE RADIOODTWARZACZEM
IZOLACJA (ZASŁONY, BOCZNE OSŁONY P-SŁONECZNE, SZYBERDACH) BEZ ŻALUZJI TYL
NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA PODWYŻSZ SIEDZ PASAŻERA REGUL PRZODU
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY STER RĘCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
STEROWANIE SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA STER RĘCZNE FOTELEM PRZED PASAŻERA
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO KIEROWCY BEZ REGUL. LĘDŹWIOW. KIER.
ELEMENTY OKŁADZIN WEWNĘTRZNYCH TAPICER. SŁUP. ŚRODK. + TYL. SŁUP. TKANINA
PODŁOKIETNIK SIEDZISKA PRZEDNIEGO PODŁOKIETNIKI PRZED KIEROWCY I PASAŻERA
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
SKRZYNKA (PUDŁO) NA CZĘŚCI/NARZĘDZIA ZE SCHOWKIEM
SYSTEM NAWIGACJI BEZ SYSTEMU NAWIGACJI
CD-ROM DLA SAMOCHODOWEGO PC BEZ CD ROM DLA AUTO-PC
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW ŻARÓWKA HALOGENOWA
PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ PODN. SZYB. TLN. ELEKT. STER. SEKWENC. + RYGLOW.
WYŚWIETLACZ WYŚWIETLACZ (RADIO+ZEGAR+ I LUB T>,CD)
LUSTERKO PODRĘCZNE PASAŻERA LUSTERKO KIER+PASAŻ Z OSŁONĄ I OŚWIET
WSKAŹNIK OLEJU ODBIORN. TEMP.
MATA GRZEJNA FOTEL BEZ PODGRZEWANIA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA BEZ OŚWIETL. DLN. KABINY
ZABEZPIECZENIE TYLNEGO PASAŻERA Z OCHRONĄ PASAŻERA TLN.
BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ RĘCZNE WYŁĄCZENIE PODUSZKI POWIETRZNEJ
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA BEZ REGULACJI ŚWIATEŁ
ODBIORNIK RADIOWY SYST. AUDIO ODTW. CD RDS "RD3"
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI CHŁODZENIE AUTOMATYCZNE
REGULATOR SZYBKOŚCI REGULACJA PRĘDKOŚCI
WEWNĘTRZNE LUSTERKO WSTECZNE LUST WEW DZIEŃ - NOC PODWÓJNE ELEKTROCHR
SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA Z SIATKĄ W BAGAŻNIKU
WYKRYWANIE PRZESZKODY CZUJNIK PRZESZKODY
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OPONACH
WZMACNIACZ KOREKTORA BEZ AMPLITUNERA
CZĘSTOTLIWOŚĆ RADIOWA CZĘSTOTL. RADIOWA EUROPA ZACHODNIA
STEROWANIE RYGLOWANIEM ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA
SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA
KIEROWNICA KIER SKÓRA 2 RAMIONA
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 500W
PAKIET " AMBIANCE" PAKIET AMBIANCE WYKOŃCZ. MARLY
Elektryka
ALTERNATOR ALTERNATOR KLASA 15
ROZRUSZNIK ROZRUSZNIK KLASA 6
OŚWIETLENIE SPECJALNE WŁĄCZANIE AUTOMATYCZNE ŚWIATEŁ
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW. SKŁAD. ELEKTR. KIER+PASAŻER + PRZY COFANIU
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW ŻARÓWKA HALOGENOWA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA BEZ OŚWIETL. DLN. KABINY
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA BEZ REGULACJI ŚWIATEŁ
Marki wyposażenia
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH
Inne
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA SERIA SPECJALNA N1
ATMOSFERA ATMOSFERA NORMALNA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ
TOCZENIE SIĘ SZEROKIEJ DROGI
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY KLAMKI ZEWN. + LUST. WSTECZ. ZEWN. KOL.NADW.
MODUŁ ZARZĄDZAJĄCY BSI LIGHT COM 2000
TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY KLIMA TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY

Tomasz1964 - 10 Lipiec 2018, 15:26

Ponownie witam Szanowne Grono. Ciąg dalszy moich opowieści. Zaślepiłem EGR bo jednak nie był ślepy. Dolałem LIQUY MOLY do paliwa, nadal dymi ale w mniejszym stopniu. Po drodze musiałem wymienić przepływomierz bo się rozsypał. Dzisiaj rozmawiałem z panem, który zajmuje się elektroniką. Podejrzewa że przywróciłem sterownik do stanu pierwotnego po aktualizacji oprogramowania w LEXI. W niedzielę jestem wstępnie umówiony na sprawdzenie sterownika. Jak do tej pory auto dymi, więcej pali i jednak przybywa oleju.
pedro - 11 Lipiec 2018, 07:35

Jeżeli zrobiłeś aktualizację sterownika EDC15 to na 100% wrzucił ci wsad z FAP... Nie masz filtra fizycznie i komputer ma błędne odczyty ciśnienia roznicowego przez co ciągle chce go wypalić
Tomasz1964 - 16 Lipiec 2018, 16:45

Sterownik przeprogramowany, w środę kolejna zmiana oleju i filtra oleju. Podobno było wypalanie filtra. Jeździc-obserwować. jak coś nie tak to do poprawki. Pożyjemy, zobaczymy. Póki co auto ma moc.
Tomasz1964 - 2 Sierpień 2018, 11:19

Witam. Problem nie ustąpił. Zrobiłem test przelewowy i wklejam tu zdjęcia. Kubeczki są wielkości 50 mm sześciennych. Pierwsze zdjęcie przedstawia wynik po 5-ciu minutach na wolnych obrotach. Drugi obrazek przedstawia wynik po 2-ch minutach przy 3000 obrotów. Można z tego wysnuć jakiś wniosek? Przepraszam, obrazki w odwrotnej kolejności względem opisu.
pedro - 2 Sierpień 2018, 22:27

Wtryski w normie...
Napisz jaki teraz jest problem po programie

Tomasz1964 - 3 Sierpień 2018, 05:04

Pedro. Problemem jest dymienie z rury. Wklejam link z widokiem.

https://youtu.be/7JeO8-fEIow

Tomasz1964 - 3 Sierpień 2018, 08:20

Tu zamieszczam wyniki parametrów od uruchomienia silnika po nocnym postoju, aż do osiągnięcia temperatury pracy silnika. Jeśli ktoś z Kolegów miałby chwilę czasu i był w stanie przeanalizować, będę wdzięczny. Filmik jest dość długi, ale wszyscy się nadal uczymy. Życzę miłych wakacji, udanych urlopów i pozdrawiam.

https://youtu.be/96kIOgVkjVw

Mnie osobiście nie podoba się ciśnienie turbo, przepływ powietrza, oraz temperatura silnika. Która nie przekracza 80 stopni.

dejnekomirek - 3 Sierpień 2018, 08:58

Test przelewowy mozesz sobie wstawic ……. On jest dobry przy okresleniu , ktory wtrysk odbiega od normy. Ocene stanu robi sie na maszynie do sprawdzania wtryskow! Te wszystkie korekcje i przelewy sa tylko pomocne , ale nie miarodajne!
Ewidentnie problem w cylindrach 2 i 4 , mysle, ze padniete wtryski, moze uszczelka pod glowica, ale z chlodzeniem chyba wszystko ok. Wymontowac wtryski i do sprawdzenia.

W tym silniku nie dziala wcale EGR, rowniez dziwne pomiary temp. przed i za katem, wypalanie wcale nie dziala. Niezle ktos namieszal ……


Przyczyna dymienia lezy we wtryskach. To nie ma nic wspolnego z wypalaniem fapa. Dalsza jazda grozi wypaleniem dziury w tloku, oraz zabraniem dowodu rejestracyjnego. Robienie testu przelewowego mija sie z celem, korekcje wskazuja problemy w cylindrach ( 5 ml to stanowczo zbyt duzo ).

Swoja droga to podziwiam za determinacje! Gdybys mial Fapa nie byloby dymienia, a tak masz swietna zabawe , no i wszyscy pokazuja palcem: Cytryna dymi, przeciez to tylko Francuz!

Pozdrawiam i milego urlopu!

Tomasz1964 - 3 Sierpień 2018, 09:10

dejnekomirk: Gdybyś śledził od początku temat to raczej wiedziałbyś że nie ma FAPA i EGR. Zdaję sobie sprawę z tego że poprzednik namieszał. 5 ml, czego? Dla czego stanowczo za dużo? Myślałem że to dawka paliwa?
Przecież były te same silniki z tego rocznika bez FAPA i nie dymiły.
Twoja decyzja robi się jednoznaczna: brak FAPA.

Tomasz1964 - 3 Sierpień 2018, 09:13

Jak buda zdrowa to zawsze w ciągu dwóch dni można zmienić silnik i cieszyć się z jazdy. Ja dociekam co się stało. A zrobić wtryski i mięć to samo to nie problem.
staszek - 3 Sierpień 2018, 11:18

Tomasz1964 napisał/a:
dejnekomirk: Gdybyś śledził od początku temat to raczej wiedziałbyś że nie ma FAPA i EGR. Zdaję sobie sprawę z tego że poprzednik namieszał. 5 ml, czego? Dla czego stanowczo za dużo? Myślałem że to dawka paliwa?
Przecież były te same silniki z tego rocznika bez FAPA i nie dymiły.

Różnica 5ml na przelewie - wskazuje na niesprawność odcięcia paliwa na rozpylacz we wtryskiwaczu.
Dymienie może być wynikiem kroplenia wtryskiwaczy jako efekt nieszczelności igły rozpylacza na otworkach rozpylających.
Kroplenie - duże mikrokrople zamiast nanomgiełki = dymienie sadzą.
Posłuchaj dejanomirka - wymontuj wtryski i daj do sprawdzenia na maszynie.
Poprzednik mógł namieszać również w oszukiwaniu sterownika silnika - zawyżona informacja z przepływomierza może skutkować zwiększonymi dawkami na wtryskach.
Też będzie sadza w wyniku niedoboru tlenu.

Stawiam na wtryski - leją..
:564:

Tomasz1964 - 3 Sierpień 2018, 13:43

Stasiu, ja to też wszystko wiem. Ja sam wiele lat temu też regulowałem wtryski BOSCHA jeszcze podkładkami cienkimi jak żyletki. Przeczytaj proszę całość, zaczęło się od tego że zwaliłem sterownik i skopałem ustawienia. Dążę do naprawy tego i znalezienia błędu. Twoje uwagi tyczą się ostatnich postów. Dziękuję za wypowiedź bo oznacza to zainteresowanie. Masz racje, po drodze też wymieniałem przepływomierz, ale czy sprawny? Dlatego nagrałem film z parametrami. On nie dymi na czarno, stosunek powietrza do paliwa, tylko na biało. Nie spala go tylko idzie w wydech. Zwłaszcza na wolnych obrotach. A moja determinacja? No cóż, fabryka stoi bo są urlopy,wakacje i mam wolny czas, zostanie ślad dla potomnych. Na samym końcu zregeneruje wtryski i się wszyscy o tym dowiemy czy to było TO. Wiele tematów zostaje bez echa bo auto po cichu zostało naprawione i ślad po nich zaginął.A co było przyczyną to tylko tajemnica właścicieli. Wracając do tematu to opracowania przelewu podają różnice 30% między wtryskami i normę 30 ml przez 3 minuty.
zenon_wp - 3 Sierpień 2018, 18:34

Przeglądnąłem tak na szybko temat i widać na filmie dużą różnicę napięcia (bo aż 10V) zasilania wtryskiwaczy.Powinno wynosić ok. 80V. Były też zapisane błędy przelotne dotyczące zasilania wtrysków, wyjaśniłeś je? Temperatura katalizatora właściwa dla odłączonego czujnika temperatury.
Tomasz1964 - 3 Sierpień 2018, 20:14

Błędy były spowodowane uruchamianiem silnika z odłączonymi elektrycznie wtryskami, po próbie przelewów. Zostały wykasowane i pozostał tylko błąd czujnika temperatury przed katem, ale on był odkąd posiadam ten samochód. Rzeczywiście napięcie na wtryskach 1 i 4 minimalnie faluje a na 2 i 3 stoi jak drut na poziomie 69,9V. Sterownik?
dejnekomirek - 3 Sierpień 2018, 21:36

Tomaszu nie masz najmniejszego pojecia o wtryskach CR. Nowoczesny diesel to nie zabawka. Sledze ten temat od poczatku i powiem tak: nie rozumiem , po co to wszystko tu piszesz, jak ciagle nie sluchasz tego , co koledzy odpowiadaja. Nie chce mi sie przypominac tutaj po raz ktorys, ze CR musi miec EGR, bo jest to bardzo wazny skladnik regulacji cisnienia doladowania. Oprogramowanie masz od silnika z Fapem, a ciagle udajesz, ze Fap jest wymontowany - mechanicznie tak, ale nie programowo. Koniec.
Zacznij od sprawdzenia wtryskow i pomierz kompresje w cylindrach. Zaloze sie, ze bardzo sie zdziwisz.

Czuje, ze jednak dalej bedziesz zanudzal o parametrach, ktorych nie rozumiesz. Meczy mnie juz to, ciagle tylko o dymieniu, a w parametrach brak sladu wypalania. Ten Twoj motorek jest bliski wykonczenia tylko przez niesprawne wtryskiwacze, no ale .... , bardzo podoba mi sie tekst o podkladkach , " cienkich , jak zyletki "....

staszek - 3 Sierpień 2018, 21:45

Tomasz1964 napisał/a:
Stasiu, ja to też wszystko wiem.

Rozumiem...
Tomasz1964 napisał/a:
Błędy były spowodowane uruchamianiem silnika z odłączonymi elektrycznie wtryskami, po próbie przelewów.


Bardzo interesująca próba..i uruchomił się?

Będę śledził dalsze próby.

Tomasz1964 - 4 Sierpień 2018, 08:37

Bardzo interesująca próba..i uruchomił się?

Nie Stasiu.

Zamykam już swój dziób, bo to nie ma sensu. I w ten sposób kończą się tematy.

Auto się zepsuło, albo zepsułem? Prosta odpowiedź-zmień na inne lub nowe.

staszek - 4 Sierpień 2018, 09:24

Tomasz1964 napisał/a:
Bardzo interesująca próba..i uruchomił się?

Nie Stasiu.

Zamykam już swój dziób, bo to nie ma sensu. I w ten sposób kończą się tematy.

Auto się zepsuło, albo zepsułem? Prosta odpowiedź-zmień na inne lub nowe.


No cóż... fakt - kończą się gdy nie dajemy sobie rady z poznawaniem rozwiązań wymyślonych przez innych..
Widzisz. mam dwie sztuki XM z 2,5 TD - znienawidzonych przez innych a mnie one pasują.
Mam C6 2,7 HDi - też sobie z nim radzę.

Układ zasilania - nie babram się w zgadywanki - jest podejrzenie że pompa lub wtryski - wyciągam i zawożę do specjalistów z porządnymi maszynami do sprawdzania. To mniej kosztuje jak zgadywanki "co może być". EGR-y funkcjonują we wszystkich - tak XM jak i dublet w C6 i uważam że prawidłowo. FAP podlega czyszczeniu na specjalistycznych myjkach i kosztuje MNIEJ niźli zaślepianie EGR i oszukiwanie sterownika silnika.
Temat przerabiany w tysiącach postów i nie tylko na tym forum.
Powoli ale systematycznie - PRAWO już do tego dochodzi i przewiduje dość ciekawe rozwiązania dla omijaczy.

Zasię co do tak CR jak i PD - nieznajomość ich zasad działania oraz niuansów producenta daje niemal ZAWSZE opłakane skutki - polecam uwadze szczególnie rozwiązania DELPHI..

Udanych napraw i powodzenia życzę.
:564:

pedro - 4 Sierpień 2018, 11:51

Powiem tak...
Z doświadczenia swojego własnego :
Mialem Xantie 2.1 TD na pompie Lucas, mialem takie samo dymienie, wręcz identyczne, powodem okazało się powietrze w paliwie, dostawalo się u mnie przez pompę bo padł oring pod aktywatorem elektronicznym od wtrysku, a na tej pompie sa 4, po wymianie problem ustał. Ten dym raczej będzie spowodowany czymś w podobie a skoro wtryski mają problemy to od nich trzeba zacząć,
Zła mieszanka powietrzno paliwowa daje różne kolory dymu... I częściowo wskazuje na to co jest nie tak... Tak mi wtedy podpowiedzieli i tak doszedłem do przyczyny i to bez komputera :)
U ciebie nie dziala egr... Od tego zacznij,
Zobacz czy w przewodzie paliwa z filtra do pompy są bąbelki powietrza... Może przyczyna jest taka błacha... Jak się mylę to proszę o wyprostowanie mojego myślenia :) przyjmuję każdą krytykę

dejnekomirek - 4 Sierpień 2018, 22:07

Mialem XM 2.1 td i podobny problem - tez dymienie po uruchomieniu, az silnik osiagnal temp. Czasami rowniez brak mozliwosci odpalenia, by za chwile palic normalnie - powodem byl pekniety przewod paliwowy przy grodzi. Po wymianie weza wszystko wrocilo do normy.

Silnik CR to troche inna konfiguracja, a przede wszystkim wtrysk bezposredni, odpala nawet na mocno padnietych wtryskach. Wtryskiwacze sa wielootworkowe i ich przypchanie ( tych otworkow ) jest powodem duzej korekcji na + ( bo sterownik stara sie wyrownac predkosci katowe na poszczegolnych zylindrach). Wtryskiwanie duzej dawki przez jeden,albo pare otworkow skutkuje przedostawanie sie paliwa do katalizatora, gdzie ulega dopalaniu, a to wlasnie powoduje dymienie i smrod niespalonego paliwa. Jesli jest Fap dymienia brak, a bez Fapa dymi jak stara lokomotywa.
Pomijam, oczywiscie fakt obecnosci pompy zasilajacej w zbiorniku, wiec Problem zapowietrzania sie ukladu tez pomijam, po za zaworkiem regulujacym cisnienie w filtrze paliwa. Uszkodzenie tego zaworka moze wywolywac objawy uszkodzonej pompy CR, ale dymienia raczej nie.

Jeszcze raz radze sprawdzic wtryski na maszynie, a jesli bylyby dobre, stan kompresji w silniku. Osobiscie sadze, ze przynajmniej dwa wtryski maja zapchane otworki i sa do wymiany, albo regeneracji.
Najlepiej byloby zdobyc sterownik do silnika bez Fapa, albo wgrac soft od takiego. Aktualnie jest silnik z nieczynnym Fapem, ale skladniki Fapa istnieja i rowniez sieja bledami. Brak EGR tez zasmieca parametry, bo po pierwsze oglupia dawke paliwa ( wartosc przeplywu powietrza), po drugie regulacja cisnienia doladowania jest skokowa ( Reakcja EGR dziala jak amortyzator na regulacje cisnienia), silnik pracuje twardo i wydaje sie nerwowy.

Jezdze pojazdami z Fapem juz prawie 8 lat i nigdy nie mialem najmniejszych problemow z opanowaniem tego ustrojstwa. Gdy nie dzialal prawidlowo system dodatku, dolewalem manualnie do paliwa. System dziala poprawnie i bezawaryjnie, wystarczy troche wiedzy i praktyki. Warto rowniez zamontowac kontrolke wypalania,aby miec pelna kontrole nad Fapem. Bardzo dziwie sie Januszom demolujacym Fapy za wcale nie male pieniadze, bez zadnej powaznej przyczyny, tak bez zastanowienia sie. Temat podobny do sprzegiel SAC, do dzisiaj spotykam Fachowcow, ktorzy twierdza, ze umieja zalozyc sprzeglo bez zadnego przyrzadu!

No coz zycze powodzenia !

MMK66* - 21 Luty 2020, 22:05

Drodzy Koledzy
Żeby nie zakładać nowego tematu, tytuł pasuje- tyle że pacjentem jest silnik 2,0 Hajdi RHR. Konkretny przypadek tyczy się silnika w Volvo V50, nie mniej silnik jest już z Lwa 407. Gwoli wstępu.

Samochodzik dostałem do naprawy od Brata, teraz przyszedł czas żeby rozwiązać problem z ciągłym wypalaniem filtra cząstek stałych. W Volvo w Rzeszy - wgrano nowy soft- tyle przynajmniej zrobiono.
Nie mniej, programem Dephi ciężko coś więcej zdiagnozować- tyle co widziałem: różnica ciśnień na biegu jałowym ~13 hPa. Czujnik różnicy ciśnień wymieniony, przepływka też, przepustnice zimnego/gorącego też, EGR nowy. Teraz owszem pasuje pasowało by podpiąć pod Vida'e

Auto dobrze reaguje na gaz, przyśpiesza bdb. Nie mniej proces wypalania :
1. Jak by startował zaraz od włączenia silnika
2. Wypala i wypala - na jakąś 0,5/1 min przerwie po ~20min wypalania i znowu - oleju przybywa, trzeba odpompować było. Przejechałem 90% po autostradzie ~1280km do Polski - tak że warunki regeneracji miał najlepsze jakie można było wybrać.
3. Spalanie podniesione w czasie wypalania.
4. Spalanie w przerwie między wypaleniami bardzo dobre.
5. Po skasowaniu i daniu nowego filtra - czas do ponownego wypalenia ~100km. czasem mniej.
Pytania:
I. Czy to może być wina nieoryginalnego filtra? (szybciej się zapycha?!)
II. Czy może to być wina np nie dozowania do paliwa dodatku ?
III. Czy ma ktoś doświadczenie w diagnozie softem Volvo? Czy może inne pomysły -?
Zakładam?! że ? pasowało by widzieć jak widzi zatkanie filtra komputer i ilość dodatku, choć to akurat może być błędem- Brachu resetował kompem filtr, żeby się na chwilę przestawał dopalać.

A... z objawów pobocznych ? szarpanie np na 4 biegu przy ~1700/1800 obr czy na 5 biegu również. Spalanie na 3 biegu przy ~60 km/h (stała prędkość roboty w Rzeszy) spalanie wg kompa 12/13L w czasie "regeneracji" mocne szarpanie przy ~1500 obr min 3 bieg przy stałej prędkości- dodanie gazu brak szarpnięć.

Trochę jestem w kropce, przerabiałem ciut temat w mojej Cytrynce, tam okazało się, że jeden wężyk od podciśnienia był strzelony i też proces dopalania nie mógł ustać, szarpanie było jednak zdecydowanie mocniejsze?

Z góry dzięki za uwagi i podpowiedzi :)

MMK66* - 19 Listopad 2020, 13:36

dejnekomirek zauważyłem, że spaliny wydobywające się z rury, są mocno gryzące, ostre jako jeden z objawów.
Objaw wypalania ustaje po resecie filtra, czasem jest to 150km, czasem 200km i znowu- filtr ma może ~60kkm. Podciśnienia nowe, nowy czujnik różnicy ciśnień, nowe przewody gumowe od sterowania podciśnieniami. Auto po za tym kopytne, zrywne, żwawe.

dejnekomirek - 19 Listopad 2020, 20:28

Witam. Opisales sytuacje z Fapem w Volvie, nadmieniles, ze filtr nowy, a ja mam wrazenie, ze on jest zapchany. Nic nie piszesz o dozowaniu dodatku do paliwa, a jego brak powoduje zapchanie filtra sadzami i brak mozliwosci wypalenia z powodu zbyt niskiej temp. To dodatek powoduje wypalanie juz przy 400 stpniach, gdy przy braku dodatku temp. musi osiagnac 600- 700 stopni. W Volvie osiagniecie takiej temp. jest niemozliwe (instalacja z dodatkiem) i dlatego z powodu zbyt wysokiego cisnienia roznicowego sterownik probuje ciagle wypalic sadze w filtrze i kolo sie zamyka.
Co mozna z tym zrobic ? Otoz najpierw sprawdz czy dziala system dodatku, i czy naprawde wtryskuje dodatek po zatankowaniu. Jesli nie, zaopatrz sie w dodatek i dolej do zbiornika w ilosci okolo ml na litr paliwa, przejedz okolo 200 km i zrob wypalanie wymuszone. Jesli to nie pomoze wymontuj filtr i przeplucz go woda, zwykla czysta woda z weza przez okolo 3 - 4 godziny. Filtr musi byc w takim stanie, aby wypalanie odbywalo sie co 500 do 800 km, jego wypalanie wymusza wartosc cisnienia roznicowego. Praktycznie na wolnych obrotach , przy czystym filtrze cisnienie powinno oscylowac okolo 0 - 2 mBar - taka wartosc cisnienia swiadczy o czystym filtrze.
Piszesz, ze wypalanie dlugo sie ciagnie - powodem tego jest ciagle nieprawidlowa wartosc cisnienia roznicowego , a to moze byc spowodowane brakiem dodatku w filtrze i brakiem dostatecznej temp. w filtrze. W wyniku tego sterownik wlacza wypalanie, ktore nie jest w stanie wypalic sadzy bez dodatku.
Oprocz tego zakladam, ze caly uklad jest bez bledow, czujniki temp. spalin dzialaja , swiece zarowe dzialaja. System nie ma zadnych bledow. Tyle na poczatek. Warto miec Lexie , aby odczytac parametry silnika i fapa . Masz pytania pytaj. Pozdrawiam

MMK66* - 20 Listopad 2020, 10:13

Czyż by Lexia mogła odczytać Volvo ? komputer jest ten sam Siemens SID803A - A nie jestem na 100% pewny. Dziękuję za konkretne wskazania. Zrobię czek listę i do badań :)
dejnekomirek - 20 Listopad 2020, 20:09

Nie , jednak Lexia nie polaczy sie z Volvo. Tak napisalem, majac na mysli odczyt parametrow waznych dla stanu filtra, myslac o Citroenie. Oczywiscie do Volvo trzeba uzyc testera czytajacego te marke dobrze, czasami dobrze dziala tester uniwersalny, np. bardzo dobry jest Launch 431. Byc moze rade dadza tez Autocom i WOW. No coz, Volvo to troche egzotyczna marka , a dobra diagnoza wymaga dobrego sprzetu. Tym niemniej zycze powodzenia.
MMK66* - 12 Lipiec 2021, 11:50

dejnekomirek Auto przestało trochę w garażu na lepsze czasy. Nie mniej teraz trzeba je doprowadzić do ładu i składu.
Dolewam strzykawką dodatek do paliwa, co się zmieniło ? nic o dziwo. Filtr resetowany przy stanie ciśnienia różnicowego 13hPa wytrzymało do wypalania 450km. Później nie mógł dokończyć wypalania, nie mniej pojechałem na diagnostykę- Volvo Vida. Co się okazało, że filtr regenerował się 0,3km wcześniej, jedziemy sprawdzamy objaw jak by się wypalał, ale km rosną od wypalenia, a efekt podobny jak by ciągle wypalał.
Nie mnie pierwsze próba wypięcie EGR - komputer nawet nie zauważył tego faktu, wpięcie ponowne, przyuczył EGR i komp go zobaczył, problem ustał wróciłem do domu. Autu nie brakuje mocy, pali w trasie ~4,4L / wszystko bardzo ładnie.
Wymieniłem olej, - zawuażyłem że przy przepływiomierzu jest coś kleiojne tj łącznik gumowy ( ciut inaczej niż w C5) poprawiłęm. Ale zapomniałem włączyć wtyczkę przepływki - o dziwo auto nadal zachowywało się normalnie, pokazało tylko błąd i tyle. Nie przeszedł w tryb serwisowy.
Tak nie świadomie zrobiłęm 500km - zaczął się wypalać filtr i ładnie po 10-12min się wypalił. Teraz mam swoją dzidę (Vidę) i faktycznie było wypalanie 17km temu. ciśnienie różniocowe wg volvo 3-20mbar jako ok... było 4 z czymś. ( filtr jest naprawdę szczelny, rura jest z tyłu czysta, bardzo czysta),.
Ucieszony tym faktem robię kolejny test, włączyłęm przepływkę, przyucyłęm i ok zrobiłęm trasę - cudnie 4,4L spalanie miód, auto żwawe, nie brak mocy, nie szarpie ect.
200km zrobiłem, zaczęło się wypalanie, ok pewnie się skończy zaraz... no nie skończyło się.
Jaki jest objaw ? jadąc koło 1800obr/min jak by się dławił, puszczę nogę z gazu szarpnie nim, to samo jest przy 2200 i 2500/2600obr. Czyżby nowe przepustnice dawały objaw ? albo ostatni zaworek podciśnienia ? który jest podmieniony, albo gdzieś jest dziura?
Rura od obejściowa IC gorąca, czyli świadczy że próbuje coś robić?

dejnekomirek - 12 Lipiec 2021, 20:05

Mysle, ze dodawanie dodatku poprawilo prace FAPa. Po prostu przy dodatku wypalanie startuje w normalnej temp., tj. okolo 400- 450 stopni i dziala, a wczesniej po za wzrostem temperatury nic sie nie dzialo, gdyz wypalanie sadzy bez dodatku potrzebuje minimum 600 do 650 stopni. Jesli nic sie nie zmienialo w Fapie wypalanie wylaczalo sie i za chwile startowalo od nowa. Wszystko bedzie ok jesli bedzie dodatek, dodawany automatycznie, albo dodawany dodatkowo do paliwa przy tankowaniu.
To szarpanie silnika moze byc spowodowane zacinaniem sie zaworu EGR, one nie sa zbyt trwale, albo rowniez zla praca przeplywki. Jesli nie ma roznicy, czy przeplywka jest, czy jej nie ma podejzewam, ze chwile sprawnosci ma juz za soba. Ona odgrywa duza role w dobieraniu ilosci wtryskiwanego paliwa do cylindrow i ma duzy wplyw na moc silnika. Brak reakcji swiadczy o jakims niedomaganiu. Po odlaczeniu czujnika sterownik silnika przyjmuje wartosc stala , np. przeplywu powietrza, silnik jedzie, ale nie ma pelnej mocy. Podlaczenie sprawnej przeplywki powinno wyraznie poprawic przyspieszanie samochodu.
Bylem kiedys mocno zdziwiony reakcja silnika na zmiane przeplywki. Roznica byla niesamowita, chociaz stara tez pracowala niby poprawnie. Jesli odlaczenie EGR znosi te szarpniecia w nim szukaj problemu. Jesli nic sie nie zmienia, tj. dalej sa przyczyna moze tkwic w przeplywce. Przepustnice na dolocie rowniez potrafia namieszac, szczegolnie zaklocenia podcisnien, ale zostawmy to na razie.

MMK66* - 12 Lipiec 2021, 20:55

Problem w tym że po dopięciu przepływki na zauważyłem spadku mocy. Moc jest bardzo dobra.
Też po wstawieniu na siłę nowego filtra problemu ustał np na 450km, a ciśnienie przy resecie wynosiło 13mbar, to już dużo, a regeneracja włączyła się właśnie po sporym dystansie. Auto przed jak i w trakcie wypalania ma dobrą moc, nie brakuje mu jadu.
Przepływka dość nowa ma może ? 30kkm ? czysta w środku. Błąd przy wpiętej wtyczce było - sygnał za wysoki, ale ani trybu awaryjnego nic. Auto jak miało kopa tak ma. A stąd wynikło brak zauważenia odpietej wtyczki, ponieważ coś jakiś błąd wyskoczył, myślałem że to od paliwa, bo chciałem wymienić filtr, ale do C5 jest deczko większy i mi zgasł po zawpowietrzeniu.- ale problem rozwiązałem. I myślałem że to ten błąd, a wtyczka sobie wisiała od przepływki luzem. A w jeździe i spalaniu ect nic nie było czuć, auto do podjęcia wypalania działało poprawnie i nawet chciałem przy wypalaniu odpiąć przepływkę, ale już nie pomogło jak ostatnio.

MMK66* - 22 Marzec 2022, 13:59

dejnekomirek

Czas ponownie spróbować rozwiązać problem, teraz jeżdżę tak: wypala się te 10-15min reset stanu filtra kompem i spokój od 250-500km. Co zauważyłem, przed resetem ciśnienie różnicowe wynosi 5-7hPa na wolnych obrotach, a wartość air folw rate na suw wynosi 470-500mg powietrza. Po zresetowaniu wartość ciśnienie różnicowego spadła do 0,5-1hPa, z adaptacją egr ponowną, wynik przepływu powietrza 220-240 mg na suw. Przed resetem wartość napięcia V0,00 na EGR i 1,97% czyli niby zamknięty. Po resecie egr zaczął pracować normalnie. Kolejnym cichym objawem złej pracy egr jest takie podszarpywanie na biegu jałowy. Mam podejrzenie albo do wiązki kabli, albo gdzieś tkwi błąd w komputerze.
Zły skład mieszanki powietrzno paliwowej napcha filtr, a wada egr będzie ciągle pokazywać za dużą różnice ciśnień. Spalanie jakie udaje mi się utrzymać wynosi 6,0 L średnio na 100km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group