Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Od czego zależy...

pedro - 19 Czerwiec 2018, 09:27
Temat postu: Od czego zależy...
Od czego zależy ilość cm3 wydatku pompy...
U mnie na wolnych obrotach jest ciagle 9-13
Wczoraj podłączyłem kolegę i u niego jest 4-7...
Podejrzewam że wplywa to na spalanie... I na co to wskazuje?
Czy to pokazuje kiepski stan wtryskow czy coś innego czy tak ma być i nie ruszaj...

robson - 19 Czerwiec 2018, 15:14

pedro, Nie jestem znawcą CR ale łopatologicznie myśląc - większy wydatek pompy na jałowych obrotach = gorsze, bardziej zużyte wtryski.
Spalanie raczej tu nie ma większego znaczenia. No chyba, że oprócz tego, że wtryski potrzebują do wtryśnięcia większą dawkę (reszta idzie na przelew), mają rozkalibrowane dysze i słabo rozpylają, przez co więcej silnik będzie spalać.
Zauważ, że właśnie korekty wtrysków są największe na biegu jałowym. Wielkości
przelewów są wręcz czasem porównywalne z wielkościami podawanych dawek.
Dopiero zwiększenie dawki przy wyższych obrotach powoduje to, że przelewy mają dużo mniejszy udział niż wtryskiwana dawka i korekty przy pewnych obrotach są znikome.
Sam w ten sposób określam zużycie wtryskiwaczy. Jak do 1500 obr nie wyrównują się korekty, to oznaka zużycia zbyt dużego wtryskiwaczy lub silnika...

pedro - 19 Czerwiec 2018, 22:04

Niby coś w tym jest... Ale znalazlem na youtube filmik koleś kreci parametry takiego silnika i też ma 10...
Do tego auto nie kopci, ma kopa... W trasie pali pieknie, w mieście srednio...
Ciekawi mnie że przy przyspieszaniu wskazanie np wejdzie na 14-17 i spada bardzo wolno... Po 1 po 2... u kolegi w mazdzie co prawda ale rosnie tak jak u mnie ale momentalnie z 17 zchodzi na 8... I potem dalej w dół... Nasze cytryny tak mają czy co..

dejnekomirek - 20 Czerwiec 2018, 07:37

Witaj Pedro. Mysle, ze raczej ktorys z czujnikow pokazuje zle wartosci ( np. czujnik cisnienia doladowania) i sterownik silnika wstawia zle dawki. Czesto czujniki temperatury sa tez przyczyna. Bledu nie bedzie, bo dzialaja, ale odbija sie to na dawce paliwa. Przejrzyj parametry i znajdziesz przyczyne. Moze rowniez sterownik ma uszkodzenie , to tylko elektronika. Wtryski w tym silniku raczej dla wskazan zuzycia nie Maja zadnego znaczenia, brak kontroli skladu spalin w wydechu. Przy uszkodzonych wtryskach zuzycie paliwa na wskazniku nie powinno odbiegac od zuzycia nominalnego.
Tutaj ewidentnie wystepuje problem ze zlym odczytem parametrow.

pedro - 20 Czerwiec 2018, 13:35

A mógłbyś powiedzieć jakie parametry mają na to wpływ bo teoretycznie są ok... Jak trzeba będzie zrobię film z parametrami które cię interesują i podpowiesz mi co ewentualnie krzaczy...
pedro - 20 Czerwiec 2018, 21:22

Czujnik cisnienia doladowania wskazuje tyle ile wymagane... Musze sprawdzić czy cosnienie mierzone jest takie jak faktyczne... Cisnienie na luzie jest takie jak atmosferyczne więc chyba dziala dobrze, a po doladowaniu spada tak jak zadane...
pedro - 22 Czerwiec 2018, 12:42

coś mnie dzisiaj tknęło i poszedłem z komputerem do auta...
chłodniej na dworze...
temperatura na dworze 16stC
temperatura dolotu 20stC

więc czujnik działa dobrze...

jednak nie dało mi spokoju twoje wskazanie na doładowanie... więc popatrzyłem w parametry w czasie jazdy... ciśnienie turbo spada ale powoli...
co mnie pchnęło w kierunku sprawdzenia sterowania turbo...
podmianka elektrozaworu turbo z elektrozaworem EGR...
efekt - nie udało mi się ruszyć z miejsca - auto się zadusiło...
podmianka na elektrozawór który miałem w domu...
efekt - auto jedzie, przyspiesza... na 3 biegu przy 70km/h pokazywał spalanie 6,4L/100km co mnie bardzo zdziwiło...
a cyferki spalania - depnięcie w podogę 3-ci bieg - wskazanie doszło do 24L/100km puszczono gaz i nagle - 17 - 12 - 8 - 7L/100km
i mam nadzieję że już tak zostanie :D
pozdro

dejnekomirek - 22 Czerwiec 2018, 22:52

Brawo! I jak sam widzisz, diagnostyka to ciezki kawalek chleba, ale zaoszczedzajacy mnostwo kasy i czasu. Diagnostyka to nie tylko czytanie bledow, to rowniez analiza parametrow, rowniez pod obciazeniem. Mysle, ze znalazles powod Twojego niepokoju. Jeszcze raz gratuluje.
pedro - 24 Czerwiec 2018, 21:34

Ciekawi mnie czy elektrozaworki da się jakoś wyczyścić lub coś w tym stylu żeby działanie ich było sprawniejsze...
dejnekomirek - 24 Czerwiec 2018, 21:50

W necie mozna znalesc opisy czyszczenia elektrozaworow, ale pewnie tak jak i z zaworami EGR najskuteczniejsza jest wymiana na nowy.
pedro - 25 Czerwiec 2018, 08:56

spróbować nie zaszkodzi a mam jeden zepsuty więc na nim odbędą się testy :D
pedro - 25 Czerwiec 2018, 21:07

No to dzisiaj się trochę pobawilem...
Rozebralem elektrozawor... On jest chyba nienaprawialny... Membrany całe, wygląda dobrze... A nie działa...
Jutro porobie jeszcze raz testy elektrozaworow manometrem czy podcisnienia są jak fabryka chciała
Zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę... Klapa gaszaca nie gasi auta? Zaciaglem ją a auto nie zdechlo... I do tego w czasie gaszenia nie pojawia się podcisnienie na klapie... Muszę znów rozgrzebac podcisnienia i sprawdzić wszystko od początku...
Pozdro

pedro - 28 Czerwiec 2018, 10:55

No to podcisnien ciąg dalszy...

Wężyk do elektrozaworu klapy zimnego powietrza - nieszczelny, wymienione, ok
Ciekwwe dlaczego podcisnienie mi ucieka przez elektrozawor od klapy cieplego, w samym wężyku jak sprawdzę jest, ale jak wepne go w elektrozawor to jak bym go zostawił luzno... Cale podcisnienie ucieka... Elektrozawor podmienilem i to samo... Gdzie może być problem?

pedro - 11 Lipiec 2018, 15:08

teraz mogę opowiedzieć co zrobiłem żeby rozwiązać problem:
wężyk idący do klapy ciepłego powietrza jest zaraz za pompą Vacum połaczony trójnikiem z wężykiem od EGR...
jak było podpięte tak jak napisałem wyżej nie było podciśnienia w EGR i w klapie ciepłego powietrza...
co dziwne- podmiana elektrozaworu nic nie dała efekt taki sam..., zaślepiony wężyk EGR w klapie podciśnienie jest, zaślepiona klapa w egr podciśnienie jest - więc myślę sobie... nie daje rady...
Wężyk od pompy dałem bezpośrednio do elektrozaworu klapy a podcisnienie na EGR wziąłem z zasilania elektrozaworu turbo... efekt jest taki że wszystkie urządzenia sterowane podciśnieniem działają i w czasie testów lexią na kazdym po aktywacji pokazywało się podciśnienie tak jak instrukcja każe...
co to dało?
przełożyło się to na spokojniejszą pracę silnika ( mniej telepie, pracuje ciszej), lepiej przyspiesza i przy tym nie pokazuje już spalanie z kosmosu, spalanie rośnie i spada elegancko, przy gaszeniu auta nie ma telepania bo działa klapa gasząca, po trasie Kalisz-Zakopane-Kalisz spalanie wyszło piękne...
Kalisz-Zakopane+jazda na miejscu po górach(łącznie prawie700km) - spalanie 6,6L/100km
Zakopane-Kraków-Kalisz(440km)- spalanie 5,7L/100km

Pozdrawiam

dejnekomirek - 11 Lipiec 2018, 18:33

Wyglada na to , ze kiedys ktos pomajstrowal przy przewodach podcisnienia w tym Twoim samochodzie. Jak sam widzisz zakup pompki byl bardzo dobrym pomyslem na skuteczna diagnostyke. Gratuluje i ciesze sie z Twojego sukcesu. Brawo!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group