Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Temat podciśnień 2.2HDi

pedro - 21 Lipiec 2018, 20:38
Temat postu: Temat podciśnień 2.2HDi
Temat jest tak głęboki... że aż trochę żałuję że do niego się schyliłem :D
Ale jak auto ma chodzić jak fabryka kazała...

Mam taką ciekawostkę:
układ podłaczony w następujący sposób:

POMPA VC-------klapa ciepłego powietrza
| |
| Turbo
|
Servo-Akumulator podciśnienia-Swirl
| |
| EGR
|
Klapa gasząca

Ciekawostki są takie:
w rurce z trójnikiem turbo-klapa CP która jest podpięta bezpośrednio do VC jak wepnę się od strony turbo podciśnienia nie ma wcale... ale jak w tej sytuacji wypnę wężyk z klapyCP to podciśnienie się pojawia...
jak wepnę sie w klapęCP to podciśnienie jest... - podmieniam elektrozawory... sytuacja nie idzie za zaworem tylko jest dokładnie taka sama...

zamieniam układ podciśnienia:

POMPA VC-------TURBO
|
| KLAPA gasząca
| |
Servo-Akumulator podciśnienia-Swirl
| |
| KLAPA CP
|
EGR

ciekawostka:
teoretycznie wszystko działa...
parametry EGR teoretycznie ok
turbo się nie dostosowuje idealnie do zadanego ( a przynajmniej nie w sekunde)
na klapie CP jest podciśnienie i na klapie gaszącej też i nawet obie działają...
ale w tym układzie auto się ciężko zbiera z dolnych obrotów...

elektrozawory chyba wszystkie już podmieniłem z wszystkimi plus te co mam w 2.0HDi... chyba 7 zaworków nie mam walniętych...

co z tym fantem...

jutro chcę jeszcze raz sprawdzić czy za zaworami podciśnienie jest prawidłowe ale teoretycznie jest...

3-ci wariant podciśnień:

POMPA VC-------wyjście zaślepione
|
| KLAPA gasząca
| |
Servo-Akumulator podciśnienia-Swirl
| |
| KLAPA CP
|----TURBO
|
EGR

teoretycznie jest ok...

co o tym sądzicie???
jakieś złote myśli??

dejnekomirek - 22 Lipiec 2018, 20:33

Witaj Pedro. Caly schemat podcisnien znajdziesz na " Citroen Service " w dziale czesci Citroena w czesciach silnika - norma czystosci spalin. Wstawilbym , ale nie umiem sobie z tym poradzic. Jest tam dosc dokladnie wszystko rozrysowane.
pedro - 22 Lipiec 2018, 22:22

Wiem wiem... Jednak nie jest to dobrze rozrysowane bo przewody na rysunku łączą się w jeden splot z którego nie mogę rozczytac co i jak...

Znalazłem jednak podpowiedź na francuskim forum...
Polaczenie jest takie:

POMPA---------klapa ciepla
| |
| klapa zimna
|------servo
|--------------------------------akumulator podcisnienia-------Turbo
|-------EGR. |
SWIRL

Tak podłączyłem, auto chodzi wyraźnie lepiej, problemem pozostaje brak podcisnienia bezpośrednio z pompy na klapy przepustnic... Nie wiem dlaczego go tam nie ma... Mimo iż z tego samego trojnika na pozostałych rurkach jest...
Jak odepne obie klapy i jedną rurkę zatkam a w drugiej mierze podcisnienie to jest... Ale jak wepne w elektrozawor zamiast zatkac palcem to już podcisnienia nie ma... Nie zależnie od tego który elektrozawor w to miejsce wepne...

Mam jeszcze plan podmienić pompę vacuum z pompą z auta żony, 2.0HDi ale pompa teoretycznie taka sama... Może pompa nie domaga zrobić podcisnienie dla 5 urządzeń... Mimo iż mierzone jest niby dobre...
Chciałem jeszcze spróbować dołożyć akumulator podcisnienia przed klapy bo jak podpinam je pod aku to obie działają... Ale np turbo wpiete do pompy zamiast klapy źle pracuje...

zenon_wp - 23 Lipiec 2018, 15:28

pedro W moim automacie podciśnienia są połączone jak na rysunku i chyba tak powinno to wyglądać. Nie wszystko zrozumiałem z Twojego schematu, zwłaszcza o swirl, który powinien być zasilony z akumulatora.
dejnekomirek - 23 Lipiec 2018, 21:17

Ten rysunek jest prawidlowy. Turbo i swirll musi byc zasilany z akumulatora, bo czesto zmienia sie polozenie silownikow i musza pracowac natychmiast, bez zwloki. Pozostale elementy pracuja rzadziej i moga zmieniac polozenie wolniej.
pedro - 23 Lipiec 2018, 21:22

Ok, teraz podcisnienia mam podpięte jak trzeba... Z tym że nie mam go w rurkach od klap cieplego i zimnego powietrza...

Czemu?

Generalnie auto chodzi dobrze w ttm układzie z tym że nie działa klapa gaszaca i jak się zrobi zimno to obawiam się że się mogą zacząć cyrki jak komputer będzie chciał ruszać nimi

zenon_wp - 23 Lipiec 2018, 22:22

pedro napisał/a:
Czemu?


A może po prostu niedrożny wąż, a raczej złącze na pompie? Może nie całkowicie, ale przekrój zmniejszony przez brud? Pompa zasysa przez elektrozawory także jakąś wilgoć i kurz. Może mała nieszczelność na złączu? Chyba wydajność pompy jest większa, skoro jest wystarczająca do wspomagania.

dejnekomirek - 24 Lipiec 2018, 20:55

Pedro, masz pompke to sprawdz podcisnienie przed elektrozaworami od klap. Jesli brak to szukaj przyczyny do pompy. Jesli jest ok, to Problem moze dotyczyc nieszczelnosci silownika jednej z klap. Jesli cieplego powietrza, to silnik moze pracowac poprawnie do momentu wypalania filtra, oraz w fazie zimnej , po uruchomieniu, wtedy , gdy zawor otworzy przeplyw do silownika. Moze to powodowac zaklocenia przez spadek podcisnienia w calym systemie. Jesli padnieta bedzie membrama silownika zimnego powietrza, silnik bedzie zle pracowal po rozgrzaniu, bedzie sie dusil - klapa musi byc otwarta. W trojniku dla klap i EGR sa dlawiki ( otwory o zmniejszonej srednicy, aby zmniejszyc wplyw nieszczelnosci na caly uklad podcisnien. Pare razy odkrylem, ze te przeloty byly zapchane brudem - ostroznie z czyszczeniem,aby nie powiekszyc srednic przelotu.

Zycze Tobie cierpliwosci. Jestem pewien, ze dasz rade. Pozdrawiam

pedro - 25 Lipiec 2018, 10:47

Tego czy jest brudna złączce faktycznie nie sprawdziłem na chwilę obecną zrobiłem bypass z EGR do trójnika i działa
pedro - 25 Lipiec 2018, 20:43

natchniony wpisami wyżej zdemontowałem główną rurkę podciśnienia z rozgałęzieniami - do wody potem dmuchanko :D
w wyjściu na klapy nie widać było przez otwór światłą....
po czyszczeniu jest otworek wielkości małej igły do szycia i podciśnienie wróciło :D

dzięki za podpowiedzi :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group