Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Ogólnie - Skrzypienie z przodu jakby ocieranie gumy?

ryszard86 - 29 Lipiec 2018, 12:49
Temat postu: Skrzypienie z przodu jakby ocieranie gumy?
Samochód Citroen C5 X7 2009r. 2.2HDi Bi Turbo 170ps. Zawieszenie Hydroactive III.
W samochodzie zostało wymienione całe biturbo. Do tego potrzebne był demontaz przedniego zawieszenia.
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała. Podczas jazdy na dołkach nie jest ono słyszalne. Tylko gdy przekrecimy zapłon i zapochod sie podniesie to zatrzeszczy lub jak na zgaszonym bujam przodem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów trzeszczenie usatje i nei wystepuje nawet na zgaszonym i jak bujam tez juz go nie ma. Zawieszenie było dwa razy sprawdzanie na pewno jest wszystko dokrecone.
Co to może być za przyczyna?
Prosze o jakieś sugestie?

staszek - 29 Lipiec 2018, 15:02

ryszard86 napisał/a:
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała.

Być może że wahacze były monotowane tak jak wisiały - powinno się je dokręcać w polożeniu "droga" - możliwe że tu tkwi "skrzypek". Tuleje stalowo-gumowe a także te na stabilizatorze.

wojtis1990 - 29 Lipiec 2018, 21:47

staszek napisał/a:
ryszard86 napisał/a:
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała.

Być może że wahacze były monotowane tak jak wisiały - powinno się je dokręcać w polożeniu "droga" - możliwe że tu tkwi "skrzypek". Tuleje stalowo-gumowe a także te na stabilizatorze.


I mnie ta sama myśl nachodzi.

ryszard86 - 30 Lipiec 2018, 12:21
Temat postu: Czy może się coś uszkodzić.
Wszystko było przykrecane w pozycji serwisowej czyli samochód był w najwyższym położeniu. Wahacze są nowe z serwisu. Czy teraz jak trochę tak jeździłem mogło się coś uszkodzić.? Co teraz zrobić krok po kroku?
staszek - 30 Lipiec 2018, 12:30

Skręcanie elementów zawieszenia tam gdzie są tuleje stalowo-gumowe(silentbloki) należy skręcać w pozycji "JAZDA". Jak autko na podnośniku to wystarczy podnieść podnośnikiem za koło w górę. do położenia "jazda".
Tam gdzie są złożenia na przegubach kulowych - sworzeń zwrotnicy czy końcówka drążka kierowniczego - nie ma to znaczenia.
Skęcanie w pozycji góra MAX lub dół MAX to skrót do szybkiego uszkodzenia silentbloków. :564:

wojtis1990 - 30 Lipiec 2018, 12:47

ryszard86 napisał/a:
Co teraz zrobić krok po kroku?

Poluzować gumy, dać do jazdy, pobujać samochodem i najlepiej dokręcić z kanału jak samochód stoi na kołach pod własnym ciężarem, ja tak robie.
Jak ich nie pozrywało to będziesz normalnie jeździł, jak pozrywało to trzeba wymienić na nowe, a mechanika pouczyć że tak się nie robi.

ryszard86 - 30 Lipiec 2018, 20:37
Temat postu: Czy może się coś uszkodzić.
Przejechałem autostrada tak 1000km czy na pewno coś się uszkodził?
wojtis1990 - 30 Lipiec 2018, 22:54

Trzeba zobaczyć, odkręcić, dokręcić w poprawnej pozycji, zobaczyć czy nie ma pęknięć i luzów. Jak mocno były skręcone to mogły sie pozrywać, to tylko guma, a różnica między SERWIS a DO JAZDY jest znaczna.
ryszard86 - 1 Sierpień 2018, 12:46
Temat postu: Czy może się coś uszkodzić.
Jak przejade kilka kilometrów i wyłącze samochód już nic nie skrzypu. Więc chyba dużej różnicy nie ma i może nic nie oberwalo?
wojtis1990 - 2 Sierpień 2018, 22:16

Jest duża różnica i może już nie skrzypi bo właśnie gumy naderwało. Sprawdzić i poprawić albo wymienić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group