|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Ogólnie - Skrzypienie z przodu jakby ocieranie gumy?
ryszard86 - 29 Lipiec 2018, 12:49 Temat postu: Skrzypienie z przodu jakby ocieranie gumy? Samochód Citroen C5 X7 2009r. 2.2HDi Bi Turbo 170ps. Zawieszenie Hydroactive III.
W samochodzie zostało wymienione całe biturbo. Do tego potrzebne był demontaz przedniego zawieszenia.
Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała. Podczas jazdy na dołkach nie jest ono słyszalne. Tylko gdy przekrecimy zapłon i zapochod sie podniesie to zatrzeszczy lub jak na zgaszonym bujam przodem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów trzeszczenie usatje i nei wystepuje nawet na zgaszonym i jak bujam tez juz go nie ma. Zawieszenie było dwa razy sprawdzanie na pewno jest wszystko dokrecone.
Co to może być za przyczyna?
Prosze o jakieś sugestie?
staszek - 29 Lipiec 2018, 15:02
ryszard86 napisał/a: | Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała. |
Być może że wahacze były monotowane tak jak wisiały - powinno się je dokręcać w polożeniu "droga" - możliwe że tu tkwi "skrzypek". Tuleje stalowo-gumowe a także te na stabilizatorze.
wojtis1990 - 29 Lipiec 2018, 21:47
staszek napisał/a: | ryszard86 napisał/a: | Po złozeniu i przykręcenu zawieszenia występuje skrzypienie z przodu jakby jakas guma trzeszczała. |
Być może że wahacze były monotowane tak jak wisiały - powinno się je dokręcać w polożeniu "droga" - możliwe że tu tkwi "skrzypek". Tuleje stalowo-gumowe a także te na stabilizatorze. |
I mnie ta sama myśl nachodzi.
ryszard86 - 30 Lipiec 2018, 12:21 Temat postu: Czy może się coś uszkodzić. Wszystko było przykrecane w pozycji serwisowej czyli samochód był w najwyższym położeniu. Wahacze są nowe z serwisu. Czy teraz jak trochę tak jeździłem mogło się coś uszkodzić.? Co teraz zrobić krok po kroku?
staszek - 30 Lipiec 2018, 12:30
Skręcanie elementów zawieszenia tam gdzie są tuleje stalowo-gumowe(silentbloki) należy skręcać w pozycji "JAZDA". Jak autko na podnośniku to wystarczy podnieść podnośnikiem za koło w górę. do położenia "jazda".
Tam gdzie są złożenia na przegubach kulowych - sworzeń zwrotnicy czy końcówka drążka kierowniczego - nie ma to znaczenia.
Skęcanie w pozycji góra MAX lub dół MAX to skrót do szybkiego uszkodzenia silentbloków.
wojtis1990 - 30 Lipiec 2018, 12:47
ryszard86 napisał/a: | Co teraz zrobić krok po kroku? |
Poluzować gumy, dać do jazdy, pobujać samochodem i najlepiej dokręcić z kanału jak samochód stoi na kołach pod własnym ciężarem, ja tak robie.
Jak ich nie pozrywało to będziesz normalnie jeździł, jak pozrywało to trzeba wymienić na nowe, a mechanika pouczyć że tak się nie robi.
ryszard86 - 30 Lipiec 2018, 20:37 Temat postu: Czy może się coś uszkodzić. Przejechałem autostrada tak 1000km czy na pewno coś się uszkodził?
wojtis1990 - 30 Lipiec 2018, 22:54
Trzeba zobaczyć, odkręcić, dokręcić w poprawnej pozycji, zobaczyć czy nie ma pęknięć i luzów. Jak mocno były skręcone to mogły sie pozrywać, to tylko guma, a różnica między SERWIS a DO JAZDY jest znaczna.
ryszard86 - 1 Sierpień 2018, 12:46 Temat postu: Czy może się coś uszkodzić. Jak przejade kilka kilometrów i wyłącze samochód już nic nie skrzypu. Więc chyba dużej różnicy nie ma i może nic nie oberwalo?
wojtis1990 - 2 Sierpień 2018, 22:16
Jest duża różnica i może już nie skrzypi bo właśnie gumy naderwało. Sprawdzić i poprawić albo wymienić.
|
|