Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział hydrowozów - C5 FL który silnik najlepszy?

Rafal_93 - 24 Wrzesień 2018, 19:56
Temat postu: C5 FL który silnik najlepszy?
Muszę zmienić auto, rodzina się powiększa. Pytanie do was, który motor w C5 Fl jest najmniej awaryjny? I który w miarę jeździ w budzie kombi? Dobrze gdyby był gazolubny. Na razie mam do pracy 3km to na pb bym śmigał, ale z czasem może się to zmienić. I kolejne pytanie - każde C5 FL miało isofix?
MarcinLbn - 26 Wrzesień 2018, 15:10

Od zawsze polecane dwulitrowe Cepięć.
Natomiast montaż gazu przemyśl ze trzy razy. Ja na szczęście w porę zrezygnowałem.
Tak, każde posiada Isofix. Fotelik 0 - 13 montuj pasami. Chyba, że planujesz kupić kolejny także np. Maxi Cosi to wtedy kupno jednej bazy pod isofix ma sens.

wojtekadam - 26 Wrzesień 2018, 17:23

MarcinLbn napisał/a:
Natomiast montaż gazu przemyśl ze trzy razy. Ja na szczęście w porę zrezygnowałem.

Witam , uzasadnij to zdanie w kilku pełnych zdaniach. Pozdrawiam

Rafal_93 - 26 Wrzesień 2018, 22:23

MarcinLbn, dlaczego 0-13 montować pasami? Że tak powiem zielony jestem w tym temacie?
MarcinLbn - 27 Wrzesień 2018, 18:23

wojtekadam napisał/a:
Witam , uzasadnij to zdanie w kilku pełnych zdaniach. Pozdrawiam

Ponieważ szkoda mi dziurawić świeży samochód. LPG to szybciej padający wydech (mam fabryczny, nie ze stali kwasoodpornej). Ale oprócz tego nader wszystko cenię sobie cieplutki garaż, brak skrobania szyb, zamarzniętych drzwi i wycieraczek, brak wyjeżdżania do pracy zmrożonym samochodem i brak wcześniejszego wstawania "bo trzeba odkopać samochód ze śniegu". A nie jestem chamem, ćwokiem i przygłupem, aby wjeżdżać z LPG do garażu pod blokiem, skoro jest zakaz. LPG zabiera mi miejsce na koło zapasowe, a to musiałbym wozić w bagażniku. Miejsce w kufrze wolę wykorzystać na akcesoria dla Młodego niż na wożenie koła w pokrowcu. Szkoda mi także Młodego na wożenie go zimą w lodówce. Wnętrze nagrzeje się ale start w lodówce nie należy do rzeczy przyjemnych.
Oszczędności jakieś są ale nie tak kolosalne jak piszą naganiacze klientów na jakimś lpg-forum. Są rzeczy ważniejsze niż 10 złociszy mniej za 100 kilometrów.


Rafal_93 napisał/a:
MarcinLbn, dlaczego 0-13 montować pasami? Że tak powiem zielony jestem w tym temacie?

Spoko, też byłem mocno zielony w temacie :) Isofix wytrzymuje obciążenie do 30 kg. Pasy chyba trochę więcej. Zalety isofixa to szybkość montażu i pewność poprawnego ustawienia bazy z fotelikiem (jeżeli kupujesz zestaw z myślą o bezpieczeństwie Małego, a nie na zasadzie "byle nie dostać mandatu"). Baza i noga do isofixu mają wskaźnik poprawnego montażu i trzeba być amebą aby nie umieć tego złożyć zusammen do kupy.
Minusy isofixu są takie, że baza jest droga i pasuje na zasadzie "jeden model fotelika - jedna baza". Mimo to, zdarzają się wyjątki i Maxi Cosi Pebble (my mamy taki) ma bazę kompatybilną z fotelikiem na kolejny etap.
Kolejny minus to konieczność targania bazy ze sobą jak jeździsz więcej niż jednym autem (jak masz tylko jedno to bazę wozisz cały czas w środku). Nam jakoś nie chciało nosić się bazy z Meg do Clio i odwrotnie (Mały lubi telepanie i bardziej pasuje mu sztywny zawias Megany). Pasami zawsze zapniesz fotelik w każdym aucie (nie jest to wcale trudne, a dobrze zapięte pasy trzymają bardzo dobrze). Nie mam zamiaru rozpisywać się i tworzyć elaboratu. Kup dobry fotelik (z bazą lub bez, wedle uznania). Nasz Młody jest wożony w takim (dokładnie w tym) foteliku: https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/694258281_6_644x461_wozek-2w1-baby-design-dotty-nosidelko-maxi-cosi-pebble-limit-folk-_rev001.jpg
Aha, kolejne grupy "fotelikowe" po dwóch pierwszych są już tylko mocowane pasami. Jak zdecydujesz się na zakup bazy to zwróć uwagę na takie typu "przód - tył" albo z możliwością wpięcia fotelika bokiem i ustawienia go z Młodym już w odpowiednim kierunku.

Wyśpijcie się na zapas :-)

ktosiek68 - 30 Wrzesień 2018, 10:55

Nawet ostatnio w niemieckim piśmie przeczytałem, że musieli uznać wyższość silnika
2,0 HDI 136 PS wersja RHRH.
A że montowany był w co najmniej 8 autach osobowych to o czymś świadczy.
Ja swoim machnąłem ponad 120.000 km i po za wymianą rozrządu, dwumasy, tulejek tylnych wahaczy, tarcz i klocków - nic po za tym.
Zużycie oleju 5W na poziomie 200g na 15-18.000 km.
Paliwko średnio 6-7 l/100 km. Ot wsjo ..... :-D

Wladca-Swiata - 30 Wrzesień 2018, 22:14

Z tym spalaniem nie mogłem się powstrzymać, żeby nie zareagować. Sprawdź ręcznie ile spala Ci Twoje C5 i podaj jeszcze raz. Nie ze wskazań kompa.
MMK66* - 9 Październik 2018, 22:12

No stety, ale komp przynajmniej u mnie pokazuje dokładnie to co wychodzi z pomiaru :)
w tej chwili średnia wychodzi 6,0L dokładnie 6 litrów i sprawdzone organoleptycznie :) Silnik powinien mieć 5 wtrysk- to jest jedyna jego wada! a nie wstrzykiwać dodatkową dawkę do cylindrów. Niepotrzebnie głowica cierpi - oraz rozrzedza olej. No może jeszcze umiejscowienie świec żarowych ;)

ktosiek68 - 12 Październik 2018, 14:35

Mam to szczęście, że czasami podjadę do Kaliningradu, także od co najmniej 8-u lat tankuję do pełna i wynik jest prawdziwy. Po za tym mieszkam pod miastem, także nie wiem ile mógłby palić w staniu w korkach w Odzi .... pozdrawiam ;-)

PS. w Łolsztynie też korki jak diabli. Prezydent debil rozkopał całe miasto i w cale nie zamierza tych robót skończyć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group