Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - Sprzegielko alternatora

pedro - 15 Październik 2018, 22:09
Temat postu: Sprzegielko alternatora
W która stronę odkręcić sprzegielko alternatora?
dejnekomirek - 16 Październik 2018, 22:48

W przeciwna do kierunku pracy . Normalnie w Citroenach sa prawe gwinty. Potrzebny przyrzad do odkrecania, a najlepiej rowniez klucz udarowy- czesto gwint jest tak zapieczony, ze lamia sie klucze do odkrecania. Na poczatek uzyj klucza oczkowego , ktory zablokujesz o podluznice - trzymajacego klucz wieloklinowy osadzony w sprzegielku, a do torxa umieszczonego na osi alternatora uzyj grzechotki o duzym ramieniu - Moment jest dosc duzy, a normalna grzechotka mozna nie dac rady. Czasami zdarza sie, ze trzeba wymontowac Alternator i probowac w imadle. W takim przypadku warto uzyc klucza pneumatycznego i wieloklinu osadzonego w sprzegielku , bez blokowania wirnika. Liczy sie Moment uderzenia klucza i bezwladnosc wirnika. Ktos powie, ze mozna uszkodzic wirnik, wiec dodam, ze jeszcze nigdy tak sie nie stalo. Dokreca sie niezbyt silnie, to i tak sie nie odkreci.

Te sprzegielka dosc czesto ulegaja awarii, a czesto zdarza sie, ze przy okazji pasek
niszczy rozrzad, wiec lepiej nie lekcewazyc tego
Zycze powodzenia

pedro - 17 Październik 2018, 12:01

Siedzi mocno... Nie jestem w stanie go odkręcić, niestety trzeba wyjąć alternator a liczyłem że może uda się bez demontażu...
Trudno, jutro auto idzie na wymianę wysprzeglika więc dołożę im trochę pracy.

pedro - 20 Październik 2018, 21:16

Zdecydowałem się sam wymienić sprzegielko,
Proszę o jakieś porady lub wasze doświadczenia z tą materią czyli jak zdjąć alternator, co trzeba rozebrać żeby go wyjąć...

sasun71 - 21 Październik 2018, 09:28

pedro, W xsarze jak wyjmowałem to też było ciasno ,ale pierwsze co to odpinamy akumulator,drugie zdejmujemy pasek osprzętu,trzecie patrzymy którą stroną łatwiej wyjąć,u mnie szedł na bok zbiorniczek od chłodzenia ,odchylona była chłodnica ,zdjęte wspomaganie i wyszedł górą na styk( bo dołem nie było możliwe bo poniżej sprężarka klimatyzacji,dobrze mieć klucze odgięte do alternatorów bo czasem zwykły klucz nie podejdzie,wspomaganie i zbiornik nie były odłączone z przewodów aby tylko na bok by zrobić miejsce,Wiadomo w C5 jest inaczej ale to tak obrazowo ile to zabiegu wyjąc coś ze środka;)
pedro - 21 Październik 2018, 09:54

Nie zmieniłem auta w opisie :) C5 już nie mam, teraz c4 picasso
sasun71 - 21 Październik 2018, 19:38

pedro, zasada ta sama;) Powodzenia:)
pedro - 27 Październik 2018, 19:36

Poszło bez wyjmowania alternatora, dzięki za podpowiedzi
sasun71 - 28 Październik 2018, 10:51

To dobrze:) widać jest trochę miejsca:) u mnie w xsarze go brak..W pugu 207 jest już lepiej a w punto2 praktycznie przestrzeń by go wydostać

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group