Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - FAP

pedro - 17 Październik 2018, 20:12
Temat postu: FAP
Witam!!

Walczę z autem kolegi...
miał problemy z EGR więc zrobił go, wymienił też świece żarowe przy okazji i przy okazji wymył filtr FAP bo komunikat go zaniepokoił...
po naprawie komunikat nadal jest, dzisiaj podłączyłem DB i błędów zero, filtr zapełnienie 98% więc zrobiłem wypalanie wymuszone, wypalał się jakieś 10km (jechaliśmy 70km/h 3tyś obr/min) wyświelił wypalanie nie poprawne ale parametry ok a błędu brak...

skąd ten komunikat?

wszystkie parametry na moją wiedzę ok...
ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach 0-4

czy zaprogramować nowy wkład?? i jak to zrobić? czy są z tym jakieś schody czy tylko potwierdzam co i jak...

C4P 1.6HDi 110KM z FAP

dejnekomirek - 19 Październik 2018, 20:22

Po kazdym plukaniu fapa, oczywiscie przeprowadzonym prawidlowo woda przez okolo 2 godziny , do stanu pelnej uzywalnosci, nalezy wklad wymienic na nowy ( oczywiscie wirtualnie w sterowniku).Wystarczy kliknac wymiane. Po wymianie zmieniaja sie liczniki osadzonego dodatku w filtrze do zera. Po zmontowaniu warto zostawic na wolnych obrotach przez okolo 30 min, az do zanikniecia parowania z rury wydechowej. Nie jest konieczne przeprowadzanie wypalania programowo. Po resecie filtra wszystko powinno byc w porzadku. Cisnienie roznicowe powinno spasc do okolo 0 do 3 mBar . Jesli jest wyzsze , filtr nie zostal dobrze wyczyszczony z osadzonych pozostalosci po dodatku.
Jesli komunikat dotyczy ryzyka zapchania filtra, sprawdz ilosc dodatku w zbiorniku i ewentualnie uzupelnij, korygujac ilosc w liczniku.

pedro - 20 Październik 2018, 21:14

Dodatku w tej chwili wyswietla 628, i tyle mniej więcej jest, jak prawidłowo zaprogramować taką ilość?
dejnekomirek - 21 Październik 2018, 13:06

Witaj. Nie opisujesz w pelni problemu, dopiero w trakcie wychodza inne okolicznosci.
Napisz, jakie to komunikaty zaniepokoily Twojego kolege? Moze calkiem niepotrzebnie zajmujecie sie problemami, ktorych nie ma? Komunikaty sa ogolne, a problemy rozne, czesto bardzo oddalone od siebie. Mechanika jest nauka scisla, tu tak jak w matematyce trzeba uzywac scislego jezyka, nie ma miejsca na domysly i ubarwienia.

Jesli natomiast pojawiaja sie problemy z Fapem, podaj bledy, albo parametry, ktore o tym swiadcza.Ilosc dodatku odlozonego w fapie (g) i zapelnienie sadzami. ( oczywiscie ostatnie, bo teraz po wymyciu i kodowaniu wszystko jest jak w nowym, o ile zrobiles wymiane). Wazne sa tez dane silnika, model samochodu i rocznik.

Wypalanie powinno przebiec prawidlowo, jesli tak sie nie stalo, musi byc przyczyna, ktora to powoduje. Np. w nowych modelach spalona swieca, albo uszkodzony czujnik temperatury, czy tez inny , nieprawidlowy parametr. W takim wypadku powinien pojawic sie blad.

pedro - 23 Październik 2018, 22:39

Problem zaczął się od uszkodzenia Egr, padł silniczek i wysadzil sporo błędów i komunikat o ryzyku zapchania filtra, więc kolega rozebral fap bo myślał że się zapchal, wcześniej nie było żadnych problemów z fap.
Teraz błędów jest 0, swiece żarowe wymienione na nowe.
Nie kodowalem nowego filtra, w parametrach jest 113 g sadzy, 628 dodatku.
Auto C4P 1.6 HDi 110km 2008 r

dejnekomirek - 24 Październik 2018, 09:12

Mysle, ze zle interpretujesz parametry: 113 g odlozonego dodatku i 628 g dodatku w zbiorniczku. Jesli plukanie zostalo zrobione prawidlowo nalezy wyzerowac te pierwsza wartosc, a wiec wymienic filtr na nowy, oczywiscie w sterowniku. Przy ilosci okolo 130 g nalezy plukac filtr, tak wiec dobrze sie stalo, ze zostalo to juz zrobione ( o ile zostalo to zrobione prawidlowo). Osadzajacy sie dodatek w filtrze zmniejsza jego pojemnosc uzyteczna i zmniejsza odleglosci miedzy wapalaniem filtra ( nowy filtr wypala sie miedzy 800 i 1000 km, zapchany dodatkiem czesto co 100 km, a i zdarza sie , ze i po osiagnieciu przez silnik granicy temperatury startu wypalania). Dlatego ten parametr jest bardzo wazny, nie powinien przekraczac w tych silnikach 130g.

Odnosnie dolewki - najlepiej napelnic do pelna i wpisac w liczniku max, a mniejsza dolewke odpowiednio dopisac, ale chyba nie w kazdym sterowniku mozna tak zrobic. W pierwszej wersji C5 mozna bylo tak robic, w C4 chyba juz nie.

P.S.Zauwazylem, ze wpisy same sie powielaja, cos dziwnego dzieje sie ze strona.

pedro - 24 Październik 2018, 18:43

ok więc muszę zaprogramować wymianę... problem w tym że jest ok 0,5 litra dodatku fizycznie i nie wiem czy kolega chce teraz dolewać :D programowanie max jest domyślne czy jak??
dejnekomirek - 24 Październik 2018, 20:51

Powinienes to zrobic, aby parmetry fapa byly adekwantne do stanu faktycznego. Dolewac nie musisz, to co jest starczy jeszcze na dlugo. Jak jest z programowaniem ilosci w dolewce nie pamietam. Wydaje mi sie, ze C4 ma tylko opcje uzupelnienia zbiornika do pelna, ale pewny nie jestem. Mozesz sprawdzic w Lexii.
arturromarr - 26 Październik 2018, 09:27

Czy jest jakaś konkretna ilość płynu wykorzystywana na np. 10 000 Km, czy zbyt zależy od tego gdzie i jak auto jeździ?
Chodzi mi o to, czy w pewnym wieku auta ilość pozostałego płynu może pozwolić oszacować faktyczny przebieg.

pedro - 26 Październik 2018, 10:19

Jutro będę robić swoje u kolegi to spróbuję zaprogramować nowy filtr
pedro - 27 Październik 2018, 19:35

Kliknąłem wymianę filtra, błąd zniknął i się nie wyświetla...
dejnekomirek - 28 Październik 2018, 22:33

arturromarr napisał/a:
Czy jest jakaś konkretna ilość płynu

Przecietnie , przy kazdym tankowaniu wtrzykniete jest okolo 30 ml dodatku na pelen zbiornik. Jesli przejedziesz konkretna liczbe km , to juz wiesz na ile starczy dana ilosc dodatku. Te 600 ml starczy na blisko 20 tys km. , co oznacza spokojny rok jazdy , a moze i dluzej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group