Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

XM - CItroen miał byc mały remocik

Wodnikczek - 16 Styczeń 2019, 12:10
Temat postu: CItroen miał byc mały remocik
Witam

Tak się jakoś ociągam z tym tematem, ale w końcu nadszedł czas żeby coś napisać. Jak wiadomo życie nam płata różne figle. No i właśnie, plany się pozmieniały co do naprawy auta. Wozidełkiem bujam się od 2009 roku. W międzyczasie sporo się w nim pozmieniało od czasu jak widać na zdjęciu.
Auto stwarzało różne problemy, czasem duże czasem małe przez 10 lat. W tym roku stuknęło mu 20 lat. Przez ostatnie lata eksploatacji chodziła mi jedna myśl. Przywrócić zawieszenie auta do stanu fabrycznego (nówka z salonu). Postanowiłem, że gdy stuknie mu okrągła rocznica produkcji działam. W międzyczasie szukałem części do samochodu. Trwało to aż 2 lata. Podczas tych dwóch lat przekopałem portale aukcyjne z całego świata, by dostać to czego się szukałem. I się udało.
Pontonikiem osobiście przebyłem trasę: Opole- Lublin do człowieka, który ma wiedze o xemie w małym palcu (nie jednego rozebrał na czynniki pierwsze i złożył w całości nie zostawiając zadanej śrubki). Po przekazaniu Panu Krzesimirowi poduszkowca i listy co do roboty i jaki jest plan działania, nie zgłaszałem żadnych mankamentów poza klimą, wychodząc z założenia, że skoro jeździ na co dzień to jest dobrze. Remont zawieszenia wystartował.

MANFRED11111 - 17 Styczeń 2019, 06:45
Temat postu: CItroen miał byc mały remocik
;-) :one: ...Oby starczyło lekko na kolejne 20 lat.
grigori333 - 17 Styczeń 2019, 07:24

Wodnikczek, ZUCH :mrgreen:
Wodnikczek - 17 Styczeń 2019, 14:46

Witam
Samochód trafił w ręce mechanika pod koniec października ubiegłego roku. Co się udało i dlaczego z małego zrobił się duży remoncik? Po przeanalizowaniu listy napraw, Ekspert - Krzesimir stworzył swój ranking i plan działania.
1. Na pierwszy plan poszła belka tylna - stan jak w pełnoletnim samochodzie (zdjęcia).
2. Odnowa kompleksowa osi tylnej.
3. Belka idzie surowa do piaskowania i malowania, wahacze do skiełkowania.
4. Reszta podzespołów ta sama procedura plus śruby oraz podkładki idą do kąpieli w cynku.
5. Wymiana praktycznie każdego elementu w samochodzie na nowy.
Co ważne, jest tu mowa o oryginalnych częściach mechanicznych.

Wodnikczek - 17 Styczeń 2019, 14:57

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się, aż takiego widoku po zdjęciu nadkoli i zespołu zawieszenia ( zdjęcie). Wyglądało to bardzo słabo.
Wodnikczek - 17 Styczeń 2019, 15:03

Najważniejsze jest to, aby się nie bać takiego wyzwania. Krzesimir miał dobrego speca od blach, który pofatygował się na oględziny. Przyjął wyzwanie, że uwinie się w 14 dni. Dobrze, że na zapleczu jest park sztywnych . Dzięki temu metodą druciarstwa i trytkarstwa założono zawiechę tylną (zdjęcie ). Auto trafiło do blacharza i tak zakończył się 2018 rok.
Wodnikczek - 18 Styczeń 2019, 07:37

Styczeń
W miedzy czasie zjeżdżają elementy gotowe do montażu. Tylko niema do czego montować Auto nadal w Spa blacharskim. :-/

Wodnikczek - 19 Styczeń 2019, 08:06

Walka w centrum terapii pięknem na dzień dzisiejszy wygląda tak. Podłoga zdrowa ale inne elementy podwozia są całkowicie zgnite lub zgniłe miejscami. W przyszłym tygodniu podwozie przechodzi kosmetykę pielęgnacyjną i wita się z piaskiem.
arturromarr - 20 Styczeń 2019, 00:13

Zapowiada się profesjonalny remont. Widać, że Twój XMen jest w dobrych rękach.
Trzymam kciuki, tylko zdjęciami na "częstuj".

Wodnikczek - 4 Luty 2019, 09:27

I Po zabiegu oczyszczającym z niedoskonałości. Tera maseczka i makijaż kiedy finał tej trapi oby prędko.
diodalodz - 5 Luty 2019, 01:04

trzymam kciuki !
arturromarr - 7 Luty 2019, 12:38

Wodnikczek napisał/a:
kiedy finał tej trapi oby prędko

W takich sprawach lepiej się nie spieszyć.

Wodnikczek - 14 Marzec 2019, 07:53

Naprawa ciągnie się. Idzie jak krew z nosa. Tył skończony.
arturromarr - 14 Marzec 2019, 11:19

Możesz opisać jakich preparatów używasz do zabezpieczenia podwozia?
Fajnie by było jakbyś robił zdjęcia lepszej jakości. :)

Wodnikczek - 29 Maj 2019, 23:07

arturromarr napisał/a:
Możesz opisać jakich preparatów używasz do zabezpieczenia podwozia?
Fajnie by było jakbyś robił zdjęcia lepszej jakości.

Już się robi

Wodnikczek - 29 Maj 2019, 23:09

Dalszy etap prac . Została tylko polerka i listwy plastikowe na drzwiach do pomalowania
arturromarr - 30 Maj 2019, 10:08

Miło patrzeć jak maszyna wraca do formy.
Dzięki za listę preparatów, ale częściowo nie mogę jej przeczytać, może wpisałbyś z klawiatury nazwy?
Pozdrawiam.

Wodnikczek - 13 Lipiec 2019, 08:52

Blacharka skończona "wreszcie"
Powrót do dalszych prac renowacyjnych.
Na pierwszy ogień uzbrajanie tylnej belki. Doktor Dębski działa i poprawia fabrykę.
Efekt końcowy jest piorunujący!

grigori333 - 13 Lipiec 2019, 09:51

Robi wrażenie. :one:
sasun71 - 13 Lipiec 2019, 10:17

Wodnikczek, :one:
arturromarr - 14 Lipiec 2019, 00:23

Super efekt.
Zdjęcia słabe takie łączone , nie można nacieszyć oka.
Gdzie można kupić nowe siłowniki, ile to kosztuje?
Zaczynam się zastanawiać, czy on będzie ładniejszy od góry czy od spodu. :)

Wodnikczek - 15 Lipiec 2019, 09:01

arturromarr napisał/a:
Zdjęcia słabe takie łączone , nie można nacieszyć oka.

Na koniec będzie link do galerii a tam wrzucę wszystko.
arturromarr napisał/a:
Gdzie można kupić nowe siłowniki, ile to kosztuje?

Niemożna tak citroen dba o użytkowników. Jeden siłownik mam z Niemiec. Drugi ściągałem z Portugalii.
ceny różne od 90 jełro do 280. Trzeba trafić na okację. Mi się udało kupić nie za zyliony złotych
arturromarr napisał/a:
Zaczynam się zastanawiać, czy on będzie ładniejszy od góry czy od spodu.

TU I TU.
To Dopiero początek drogi

Wodnikczek - 17 Lipiec 2019, 10:15

Kolejna wymiana części. Pod włos poszedł dystrybutor hamulcowy.
Wodnikczek - 17 Lipiec 2019, 10:28

Zwieszenie przednie Doktorek ogarnął już w tym tygodniu idzie jak burza.
Wodnikczek - 17 Lipiec 2019, 10:33

I Po montażu
trebacz87 - 17 Lipiec 2019, 22:02

Napisz czy jest jakaś różnica w pracy przedniego zawiasu na nowych siłownikach.
arturromarr - 21 Lipiec 2019, 23:18

Jak odbudujesz całe nowe fabryczne zawieszenie to powstanie nowy wzorzec. Będzie punk odniesienia, jak ono powinno działać.
Długo kompletujesz te części?

sasun71 - 22 Lipiec 2019, 09:04

Tu poszło tyle kasy że głowa boli :-P Podziwiam włożony trud-Miłej jazdy jak skończysz renowacje:)
Wodnikczek - 9 Listopad 2019, 07:35

Minęło sporo czasu. Zaszły nadzwyczajne okoliczności dla tego nic nie było robione przy aucie.
Doktorek miał sporo innych wyzwań w tym czasie. Szczególnie jedno. Spotkanie z Profesorem Chrisem. Film znajdziecie na youtubie

LEGENDARNY KOMFORT, CITROEN XM EXECUTIVE, KREATYWNA TECHNOLOGIA.

Wodnikczek - 9 Listopad 2019, 07:44

Kolejny etap prac. Wymiana parownika. Komentarz uważam za zbędny zdjęcia wszystko opisują.
arturromarr - 9 Listopad 2019, 22:22

Ciekawe czy nowy parownik szybko się ubrudzi z powodu braku filtra kabinowego?
Też mnie czeka dobranie się do tego elementu i zastanawiam się jak będzie z dostępem.
Taki przekrojowy remont jaki robisz ma zalety bo masz wszytko na wierzchu.
Sumujesz wszystkie wydatki?

Wodnikczek - 17 Listopad 2019, 14:54

Wydatki oczywiście sumuje. Blacharka oraz części zamienne. Natomiast robocizna Doktorka to wielka niewiadoma .
Wodnikczek - 18 Listopad 2019, 09:13

Nie wiem co w Doktorka wstąpiło ostro zabrał się do działania. Rozebrał praktycznie wszytko na części pierwsze łącznie ze stacyjką. Wszystkie plastiki połamane i zakurzone zostały wymienione na lepsze używki i wyczyszczone.
Poprawiamy fabrykę. Patent Krzesimira. Koniec z syfem w parowniku. Jedynym problemem będą liście pod podszybie.

Wodnikczek - 18 Listopad 2019, 09:26

Zapotniałem całkiem o tym
Najciekawsze z tego projektu co było do zrealizowania to dołożenie wskaźnika turbo. Jak miało to miejsce w wersji Mk1.

arturromarr - 18 Listopad 2019, 19:42

Możesz coś więcej napisać o przeróbce wskaźników. Bardzo mi się to podoba.
Pod co podpiąłeś wskaźnik, gdzie dorobiłeś tarczę? Fajny by był jeszcze napis "Turbo" jak w ropniakach. :)

Wodnikczek - 19 Listopad 2019, 08:02

Tarcza zegarowa z obrotów silnika jest oryginalna xm mk2.
.Sam mechanizmem (wskaźnik) został wyjęty z licznika mk1
Wskaźnik turbo sylwetka została zaadoptowana z cx-a. Najważniejsze co chciałem uzyskać to żeby był widoczny wskaźnik w nocy. Tak w skrócie
Na początek grawer laserem lekko zdarł czarna farbę by uzyskać prześwitującą zieleń.(strzałki z fotce). Następnie agencja reklamowa przygotowała paski cieniutkie do przyklejenia na tarczy. Oto cały efekt. agencja
Zebry to działało trzeba było podłączyć czujnik ciśnienia do licznika wiązką elektryczną i do kolektora sam czujnik


Co do podłączenia odsyłam Do Krzesimira on napisze konkretnie co i jak podłączył. Jeśli będzie miał czas i chęci.

Zdjęcie jest Screenshot z krótkiego filmiku działania

arturromarr - 19 Listopad 2019, 09:54

Efekt rewelacyjny. Oprócz tego, że taki wskaźnik to fajny bajer, myślę, że watro mieć ciągłą kontrolę ciśnienia doładowania.
Kemsey - 19 Listopad 2019, 11:31

Tak jak pisze Kuba, trzeba zaopatrzyć się z XM-a MK1 2.1TD w czujnik, zegary i złączkę kolektora dolotowego. Fabrycznie płytka zegarów MK2 ma przygotowany otwór konstrukcyjny pod zegar turbo, bo w benzynowych silnikach V6 24v w tym miejscu jest wskaźnik temperatury oleju. Trzeba tylko przełożyć blaszki, w które osadza się zegar. Instalacja elektryczna ma wyprowadzony przewód do komory silnika (21 pinowe okrągłe złącze pod zbiornikiem LHM), więc trzeba tylko odnaleźć przewód i dolutować się sygnałowym z czujnika, czyli z szarej wtyczki czujnika pin nr 3 połączyć z pinem nr 20 z okrągłego złącza instalacji komory silnika, a drugi, masowy (pin nr 1) gdzieś w pobliżu i powinno hulać. Sam się teraz zastanawiam, bo mam MK2 TCT. Może by dołożył?
Kemsey - 19 Listopad 2019, 13:16

Poprawaka, gniazdo pod zbiornikiem LHM ma 23piny.
arturromarr - 19 Listopad 2019, 15:15

W dobie tabletów zamiast klasycznych zegarów, które szturmują nowe auta, zawsze moją uwagę przykuwają analogowe zegary. Motyw wskaźnika doładowania pod obrotomierzem jest świetny.
Ciekawe czy wskaźnik od diesla współpracowałby z czujnikiem benzynowej jednostki T.C.T ?

Fajny patent z filtrem kabinowym, też o tym myślałem.

Kemsey - 19 Listopad 2019, 16:47

Oczywiście, że by działał, trzeba by tylko podłączyć pod kolektor dolotowy. W 2.0CT jest nawet króciec wyprowadzony, wystarczy zdjąć zaślepkę. Właśnie sam się zastanawiam, zwłaszcza, że w benzynie mozna łatwo zwiększyć doładowanie.
mim - 30 Listopad 2019, 23:12

Z jakiego auta jest ramka filtra kabiny?
Kemsey - 2 Grudzień 2019, 12:16

Citroen C3 pierwszej generacji. Z tym, że to nie jest tak, że kupisz z C3 i zamontujesz. Trzeba połączyć oryginalną podstawę z XM-a z przerobioną ramką z C3.
Wodnikczek - 13 Styczeń 2020, 08:23

Doktor kończy wnętrze. Przywracanie auta do stanu fabrycznego ciągle trwa. Mozolna robota której widać niestety nie będzie.
Wodnikczek - 13 Styczeń 2020, 08:35

Pranie
arturromarr - 14 Styczeń 2020, 09:22

Chyba koniec remontu się zbliża. :)
tuntek - 18 Styczeń 2020, 20:55

Taki remoncik to moje marzenie. Zazdroszczę.
Wodnikczek - 20 Styczeń 2020, 06:21

Wnętrze.
Sprzątano pranko i składanko.
- Niestety lata zrobiły swoje. Gąbka fotela nie wytrzymała próby czasu i kilogramów moich i poprzedników. Wizyta u tapicera nieunikniona.
Po tym etapie przychodzi najgorsze (komora silnika)

Wodnikczek - 26 Luty 2020, 08:56

Etap Wnętrza skończony WRESZCIE. Przed Doktorkiem ostatni etap silnik i os-przed. Kiedy się zabierze za to nie wiem
arturromarr - 26 Luty 2020, 13:45

Bajeczka, wszystko pewnie aż pachnie.
Jakbym się miał "czepiać" to trochę odcienie drewna się różną, ale zdaję sobie sprawę, że ciężko dobrać.

Jak skończysz to nie będzie trzeba wieszać choinki z zapachem: "New Car"
Pozdrawiam i życzę szybkich postępów z silnikiem.

Wodnikczek - 5 Marzec 2020, 05:46

Cytat:
arturromarr napisał/a:
Pozdrawiam i życzę szybkich postępów z silnikiem.

Zanim to nastąpi upłynie zapewne sporo wody w rzece. Wszystko jest uzależnione od Doktorka Dembskiego . Z tego co mi na tą chwile wiadomo to rozpina wszytko w komorze silnika. Kiedy będzie wyjęty ????. Silnik pójdzie do remontu bo nie udało się ustalić przyczyny oleju w układzie chłodzenia (śladowe ilości ). Remontu dokona kto inny nie napisze kto ale to niespodzianka.

arturromarr - 5 Marzec 2020, 09:05

Jak tylko to, to może na początek uszczelkę pod głowicą wymienić? Wtedy od razu ocenisz głowicę, czy przypadkiem nie ma pęknięć.
Chyba że chcesz mieć wyremontowany silnik.

Wodnikczek - 6 Marzec 2020, 13:18

Zaczęło się. Ostatni Etap
Wodnikczek - 14 Marzec 2020, 07:49

Po wyjęciu silnika.
Wodnikczek - 14 Marzec 2020, 07:51

PO MYCIU
arturromarr - 14 Marzec 2020, 20:39

Ostatnia prosta. :)
Wodnikczek - 8 Czerwiec 2020, 07:16

Kolejny nieprzewidziany etap
W układzie chłodzenia notorycznie miałem tzw. kawy z mlekiem,
Do tej pory nic się nie działo z silnikiem, nie dymił, masła pod korkiem nie było, jeździ tak samo itd. Dlatego informacja że to uszczelka pod głowicą mi tak średnio pasowała a jednak było coś nie tak.
problem A uszczelką pod głowicą lub B pękniętą głowica silnika. Stawiałem na opcje c podgrzewacz oleju. Doktor Dębski wysłał głowice do sprawdzenia czy nie ma przypadkiem pięknieć, Niestety wyszła opcja B pęknięta. Wykonany remont głowicy nie jest gwarancją tego że będzie jeździł przez kolejne lata a koszt naprawy był droższy niż zakup nowej głowicy. I taką się udało zdobyć nóweczkę. Polecam "AMC GŁOWICE POLSKA". Dół silnika też nie wyglądał najlepiej ale do tego wrócę później jak zdobędę potrzebne taile. Stan auta na dziś wygląda tak.

Wodnikczek - 8 Czerwiec 2020, 08:34

Zapomniałem Dodać Doktor wykonał konserwację nadkoli. Sanki poszły do proszku. Wyremontowana została jeszcze skrzynia biegów.
arturromarr - 8 Czerwiec 2020, 09:06

Ciekawe na jak długo starczy takie gruntowne zabezpieczenie antykorozyjne?
Auto ma służyć jeszcze do "normalnej" eksploatacji czy już tylko sporadyczne wycieczki?

Wodnikczek - 8 Czerwiec 2020, 09:10

Za tą kasę wydaną zimy i deszczu auto nie zobaczy. No może tylko myjnie :mrgreen:
arturromarr - 8 Czerwiec 2020, 19:40

Najgorsze, że ruda potrafi XMena w suchym garażu zjeść.
Mój prawie cały czas suchutki jest, zimy prawie nie było, kilka razy się lekko zwilżył a i tak ogniska korozji się pojawiły.
Ale nie tak gruntownie zabezpieczony jak Twój więc może będziesz miał lepiej.
Jesteś już wstanie ocenić kiedy koniec remontu?

Wodnikczek - 9 Czerwiec 2020, 12:27

arturromarr napisał/a:
Jesteś już wstanie ocenić kiedy koniec remontu?

NIE NIE JESTEM W STANIE ODPOWIEDZIEĆ. ZAWSZE COŚ WYCHODZI PO DRODZE (DRAMAT).
TO ROBI JEDEN CZŁOWIEK + INNE FIRMY POMOCNICZE.

jarulis - 9 Czerwiec 2020, 21:21

Jestem pełen podziwu dla włożonej pracy. Ten "dramat" niedługo się skończy, a Ty będziesz miał wspaniały samochód w idealanym stanie. Trzymam kciuki!
Kemsey - 10 Czerwiec 2020, 00:22

Remont przedłuża się w nieskończoność. Wynika to z tego, że faktycznie pracuje sam, a rzeczy, na których się nie znam zlecam fachowcom, do których też są terminy. Sporym problemem jest bardzo słaba dostępność części, ale tu Kuba staje za każdym razem na wysokości zadania i wynajduje potrzebne rzeczy na krańcu świata. Poza tym mam już go czasami serdecznie dość (XM-a) i zajmuje się innymi autami w międzyczasie. Mówiąc szczerze Kubie trafił się słaby egzemplarz auta po wielu przejściach. Gdzie nie zajrzeć, to już coś było robione, często źle i na skróty albo właśnie się skończyło i trzeba interweniować. Długo by wymieniać ale choćby głowica, niby dobra a okazało się, że ma mikropekniecia, i miesza olej z cieczą chłodzącą. Naprawa cenowo wychodziła tyle co fabrycznie nowa. Choć w pierwszej kolejności pomysł był na używaną, ale okazało się, że kolejne dwie, które zdobyłem też byly podobne. Po zdjęciu głowicy moim oczom ukazały się rysy wzdłuż gładzi cylindrów, więc szlif. Dobrze, że chociaż wał okazał się dobry. W każdym razie, walka trwa i zmierza ku końcowi.
arturromarr - 10 Czerwiec 2020, 13:49

Kemsey napisał/a:
zajmuje się innymi autami w międzyczasie

Jakieś inne ciekawe auta jeszcze masz?

Kemsey - 10 Czerwiec 2020, 16:22

Same XM-y. Czasem trafi się CX.
Wodnikczek - 21 Sierpień 2020, 07:44

Dzieje się dzieje. :-D
arturromarr - 22 Sierpień 2020, 20:37

Ładnie wygląda, oby tak "chodził".
Jakie elementy silnika wymieniłeś, a co regenerujesz?

Wodnikczek - 29 Sierpień 2020, 12:16

Cytat:
Ładnie wygląda, oby tak "chodził".
Jakie elementy silnika wymieniłeś, a co regenerujesz?

Było by się rozpisywać. W skrócie wymieniam wszystko na nowe co się da.
Na tą chwile ostał się jedynie Blok silnika (sprawdzenie szczelności plus planowanie)
Co do osprzętu.
Co się udało kupić nowe poszło do uzbrojenia silnika.

grigori333 - 30 Sierpień 2020, 10:35

Super
Czekam na efekt końcowy.

sasun71 - 30 Sierpień 2020, 15:59

Sporo samozaparcia i wkładu finansowego:) Obserwuje i podziwiam:)
arturromarr - 30 Sierpień 2020, 21:28

Trzeba będzie na koniec fotele zafoliować, żeby było jakby z fabryki wyjechał. :)
Wodnikczek - 16 Wrzesień 2020, 13:07

Historia remontu auta się praktycznie kończy na tym poście. Teraz docieranie silnika i dopracowanie szczegółów.
robson - 16 Wrzesień 2020, 16:17

To teraz tylko wycieczka do Paryża została ;)
jarulis - 16 Wrzesień 2020, 17:16

Gratuluję! Wspaniała robota! :)
sasun71 - 16 Wrzesień 2020, 19:36

Szacun:)
arturromarr - 16 Wrzesień 2020, 22:04

Piękny remont i jeszcze lepszy efekt końcowy.
Ale się będziesz teraz nudził. :)

biodr - 17 Wrzesień 2020, 01:11

No i nie widzę żadnego emotikona kciuk w górę... jest! 👍 👍 👍
grigori333 - 17 Wrzesień 2020, 07:32

W Kraśniku u Wojtka?
arturromarr - 18 Wrzesień 2020, 21:22

Napisz jakie wrażenia z jazdy "nowym" XMenem.
Jest różnica w komforcie, sprawdzałeś jak długo opada, co ile cyka konżektor?
Pozdrawiam.

wojtis1990 - 19 Wrzesień 2020, 09:34

grigori333 napisał/a:
W Kraśniku u Wojtka?

Dokładnie, u mnie na podwórku heh. Się na fotkę do archiwum załapałem.

Wodnikczek, a gdzie zdjęcie nowego zderzaka ? :lol:

sasun71 - 19 Wrzesień 2020, 19:48

wojtis1990, Cię Wojtek nie poznałem-teraz widzę tam ciężarówkę :-D
Andrzej1978 - 23 Listopad 2020, 18:53

Witam czy może ktoś wie gdzie można dostać przewody gumowe układu chłodzenia do XM-a bo wszystko obdzwoniłem a nie chce robić sztukaterii :-)
Wodnikczek - 30 Listopad 2020, 11:20

Andrzeju czego szukasz ??? dokładnie jaki przewód gdzie lezy zdjęcie. poprosze
Andrzej1978 - 30 Listopad 2020, 20:14

Witam to są w sumie dwa węże które wychodzą z nagrzewnicy .https://mail.google.com/mail/u/2?ui=2&ik=a055c7c649&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r611553316357630685&th=1761a79ea90740e3&view=att&disp=safe&realattid=1761a79745418f0a9e1
Wodnikczek - 1 Grudzień 2020, 08:43

Link nie czytelny nie działa. Może tak spróbujmy. jaki nr OEM 6464k2 lub 6464w2. I czy oto ci chodzi ???
Wodnikczek - 1 Grudzień 2020, 09:09

masz tu nowy lub szukaj używki. przynajmniej wiesz czego szukać.

https://www.ebay.pl/itm/P...aoAAOSwvKtY-Lgx

Andrzej1978 - 2 Grudzień 2020, 07:39

Dzięki Wodnikczek to jest przewód wodny 6464 K2 W2 chyba zamówie orginał jeszcze raz wielkie dzięki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group