Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - Brak mocy, twarda i głośna praca silnika

maciusiek130 - 19 Styczeń 2019, 23:01
Temat postu: Brak mocy, twarda i głośna praca silnika
Witam. Niedawno kupiłem Citroena C4 1.6 HDI 110 KM. Auto trochę stało nie używane i dzisiaj po odpaleniu zapalił się check a podczas jazdy usłyszałem że silnik bardzo głośno i twardo pracuje i w dodatku jest bardzo słabe. Trzeba mocno dusić na obroty żeby jako tako jechało. Komputer wyrzucił błędy :
P2121 Zawór elektromagnetyczny odcięcia powietrza wlotowego: usterka obwodu,
P1152 Zawór elektromagnetyczny odcięcia powietrza wlotowego: zablokowany
P1470 Nieznany kod usterki
P0483 Wentylator chłodnicy - za mała wydajność
P0234 Przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania
P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy.

Po usunięciu ich i ponownej jeździe wyświetlił się check i wyrzuciło już tylko jeden błąd : P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy.

Pytanko czy ktoś miał taki problem i co może być przyczyną takiego zachowania ?

Lemonidło - 19 Styczeń 2019, 23:15

P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy

To jest przepustnica zamykająca obieg powietrza, tak aby doładowane powietrze nie szło przez intercoler tylko bezpośrednio do kolektora. Zwarcie może oznaczać uszkodzoną przepustnicę lub coś z wtyczką.

maciusiek130 - 20 Styczeń 2019, 09:19

Właśnie w miejscu "całego zespolu" tych przepustnic jest trochę zaolejone
maciusiek130 - 20 Styczeń 2019, 17:33

Dziś zauważyłem że gruszka od turbo w ogóle nie reaguje, okazało się że przewód podcisnieniowy był zatkany. Po wymianie na nowy gruszka reaguje ale w jeździe nie ma żadnej różnicy.
pedro - 22 Styczeń 2019, 13:02

problemem jest to że jak jest zimno przepustnica ciepłego powietrza się otwiera a zimnego zamyka
jeżeli masz problem z klapą powietrza ciepłego to zimne się zamyka, ciepłe się zamyka i silnik dostaje powietrza mało lub prawie wcale co powoduje przeładowanie turbo bo ciśnienie zatrzymane klapami się potęguje, silnik chodzi słabo.
Więc na początek zdejmij węże z tych przepustnic, zabierz do domu, wyczyść je popatrz delikatnie czy klapy się ruszają czy nie, wsadź do auta i zobacz co się dzieje dalej, jak bez zmian to odpinasz węże, podłączasz lexię i robisz testy tych klap, jak odepniesz węże to będzie widać czy się ruszają i jak się ruszają.
ja stawiam na uszkodzoną klapę,
tak dla potwierdzenia
P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy.
to jest błąd klapy ciepłego powietrza

maciusiek130 - 22 Styczeń 2019, 19:01

Zdemontowałem przepustnice i obie chodzą z lekkim oporem tj. jakby na sprężynie. po montażu w aucie błąd jest w dalszym ciągu i działa tylko przepustnica od gaszenia. Podczas jazdy przy przekroczeniu ok. 3 tys obrotów wywala błędy P0238 Czujnik ciśnienia doładowania A - zwarcie do plusa i P0234 Przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania no i oczywiście tę przepustnicę.
Czyli o ile dobrze rozumiem przepustnica do wymiany ?

pedro - 22 Styczeń 2019, 23:31

Jeżeli obie przepustnice są zamknięte na pracujacym silniku to prawdopodobnie tak ale można jeszcze spróbować zrobić kalibrację i test żeby mieć pewność. No i sprawdzić jakie ciśnienie jest na dolocie według parametrów
P.s. Kalibrację tylko zrobisz lexia

maciusiek130 - 23 Styczeń 2019, 05:51

A w jakich warunkach może się tak zdążyć ? Tj. Ta od ciepłego zamknięta bo brak sterowania i ta od zimnego się zamknie ?
Bo z testów samej przepustnica to ta od ciepłego w ogóle nie reaguje.

pedro - 23 Styczeń 2019, 11:38

czyli jest tak jak ci napisałem
ciepła jest walnięta
one działają naprzemiennie - zimna się otwiera - ciepła w tym samym czasie zamyka
a u ciebie jest zimna nie działa - więc zamknięta - ciepła się zamyka - wniosek - zamknięte obie więc powietrza silnik nie dostaje... blokada na dolocie powoduje wzrost ciśnienia turbo - wszystkie błędy w tym są zawarte

wymiana przepustnicy tylko wchodzi w grę

maciusiek130 - 23 Styczeń 2019, 16:18

Ok. Jutro powinienem mieć przepustnicę. Mam nadzieję że to będzie to. Bo znajomi mnie straszyli DPF/FAP ale wydaje mi się że wywaliło by błąd bak by był zapchany
pedro - 23 Styczeń 2019, 20:03

jest to powiązane z fap ale nie jest to wina fapa
fap w czasie wypalania przełącza dolot na ciepły żeby dogrzać silnik, robi to również gdy na dworze jest zimno żeby silnik szybciej złapał temperaturę...

maciusiek130 - 23 Styczeń 2019, 22:44

Mam jeszcze jedno pytanie. Jakie jaką wartość powinno wynosić podciśnienie sterujące turbiną ?
Pytam bo mam wrażenie że u mnie jest za słabe ponieważ po uruchomieniu silnika sztanga sterująca geometrią idzie w dół dość wolno i podczas przegazowania do ok. 3 tys. obr. ledwie się ruszy. Czy tak powinno być ?

dejnekomirek - 23 Styczeń 2019, 22:52

[quote="maciusiek130"] przy przekroczeniu ok. 3 tys obrotów wywala błędy P0238 Czujnik ciśnienia doładowania A - zwarcie do plusa[/quote

Ten blad oznacza albo urwany kabel, albo uszkodzony czujnik cisnienia doladowania i nie wywala go przy 3000 tys obrotow, a juz po odpaleniu silnika. Natomiast blad przeladowania wywala w tym momencie i jest to pochodna zlej wartosci cisnienia, ktora wstawia zastepczo sterownik przy braku czujnika w systemie. Sprawdz dobrze wiazke od czujnika do sterownika, albo wymien czujnik doladowania - tutaj szukalbym problemu. Ten silnik ma przepustnice, ale dzialaja one troche inaczej. One steruja przeplywem doladowanego powietrza przez interkooler. A przepustnica na dolocie dziala tylko przy gaszeniu silnika.


Szukaj najpierw przyczyny tego bledu - nie moze byc zwarcia do plusa - to oznacza brak czujnika w systemie.

maciusiek130 - 24 Styczeń 2019, 05:46

Właśnie podczas spokojnej jazdy nie wyrzuca tego błędu tylko właśnie po ok 3 tyś. obr/min
dejnekomirek - 24 Styczeń 2019, 17:44

Co u Ciebie oznacza wyrzucanie bledu? Zapalenie sie lampy , czy
tez czytanie bledow testerem? Jesli jest przerwa elektryczna , ten blad pojawi sie po wlaczeniu zaplonu. Jesli przerwa pojawia sie w czujniku, to byc moze, ze po przekroczeniu jakiejs wartosci cisnienia czujnik nie kontaktuje. Usun najpierw ten blad - czujnik musi pokazywac prawdziwa wartosc . Swoja droga sprawdz ile pokazuje cisnienia na niepracujacym silniku - powinien pokazywac cisnienie otoczenia.

maciusiek130 - 24 Styczeń 2019, 18:43

Dzisiaj wymieniłem przepustnicę błędów nie ma i przepustnica działa tak jak powinna. Jeżeli chodzi o "wyrzucanie błędów" to sygnalizuje to kontrolka i po podpięciu komputera wychodzi że czujnik jednak po zmianie przepustnicy nie pojawia się już błąd czujnika ciśnienia.
Natomiast po wymianie oprócz braku błędów w komputerze nie zmieniło się kompletnie nic auto jest słabe jak by miało z 70 KM i dość głośno pracuje "klekocze" powyżej 2 tys. obr. I nawet po wymianie i bez błędów podczas wykręcenia obrotów ok 3,5-4 tys. obr./min. wyrzuciło błąd P0234-Przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania i wchodzi w tryb awaryjny tj. jeszcze większy muł... już nie wiem co może być nie tak. Ale niepokoi mnie ta twarda praca i brak pewnego rodzaju "wbicia w fotel" podczas przyśpieszenia kiedy to właśnie turbo zacznie fajnie pompować.

dejnekomirek - 25 Styczeń 2019, 18:16

A czym to szanowny kolega testuje Citroena? Pewnie z Lexia nie ma to nic wspolnego?

Sprawdziles dzialanie czujnika doladowania? Jakie cisnienie pokazuje : na niepracujacym silniku, na wolnych obrotach i przy 3 tys ?
A tak z innej strony …. Turbo sprawne? Dmucha powietrzem?

maciusiek130 - 25 Styczeń 2019, 22:06

Posiadam Delphi Diagnostics i dotychczas mnie nie zawiodło (renault. peugeot itp.) Czujnik ciśnienia powietrza według komputera i mnie jest sprawny a co do danych podam jutro. Turbo dmucha jak szalone ale dziwi mnie powolne sterowanie turbiną tj. sztanga porusza się bez oporów i w pełnym zakresie ale podczas pracy i przegazowania porusza się dosyć mozolnie. Podciśnienie sprawdzone i jest wszystko szczelne.
maciusiek130 - 27 Styczeń 2019, 16:36

Ciąg dalszy walki z autem. Dziś podczas jazdy przypomniałem sobie jak kiedyś miałem Volvo V40 i padła mi pompa wtryskowa. Po montażu innej auto odpalało na strzała ale chodziło bardzo głośno i twardo. Okazało się że kąt wtrysku był nie odpowiedni(za wczesny) i po regulacji pompy wszystko wróciło do normy. Wiem że w HDI jest Common Rail i nie ma możliwości regulacji czy przestawieniu się rozrządu na pompie, ale może jest coś innego w tych silnikach co odpowiada za kąt wtrysku i może jest uszkodzone.
pawlus17 - 27 Styczeń 2019, 20:49

maciusiek130 napisał/a:
Posiadam Delphi Diagnostics i dotychczas mnie nie zawiodło (renault. peugeot itp.) Czujnik ciśnienia powietrza według komputera i mnie jest sprawny a co do danych podam jutro. Turbo dmucha jak szalone ale dziwi mnie powolne sterowanie turbiną tj. sztanga porusza się bez oporów i w pełnym zakresie ale podczas pracy i przegazowania porusza się dosyć mozolnie. Podciśnienie sprawdzone i jest wszystko szczelne.


Nieiwem czy trafnie ale ja bym obstawial sam siłownik od turbo ... czy ew nie ma dziury w membranie i jak się rozciąga to zasysa powietrze.

maciusiek130 - 27 Styczeń 2019, 21:05

Gruszka była sprawdzana jest szczelna i pracuje żwawo przy ręcznym sterowaniu tzn. po podłączeniu do strzykawki i wytworzeniu podciśnienia
dejnekomirek - 28 Styczeń 2019, 12:20

W tych silnikach czesto pada zawor regulacji podcisnienia na Turbo. Rowniez czesto zdarzaja sie problemy z samym podcisnieniem. Bez pomiaru wartosci podcisnienia nie jestes w stanie znalesc przyczyny takiego zachowania silownika Turbo. Radzilbym diagnostyke calego systemu podcisnien. Swoja droga to najlepiej testowac Lexia ten samochod. Znam Delphi i czesto wychodza bzdury. Dziwne zachowanie testera z tym czujnikiem doladowania; nie moze pokazywac zwarcia do plusa, a potem samoczynnie znikac. Mysle, ze ten tester wprowadza zamieszanie w ten Problem. Jesli Turbo jest ok, to tylko czujnik cisnienia moze byc padniety ( pokazuje zbyt duze wartosci), albo masz zapchany wydech - a wtedy wystapia calkiem inne bledy, z PDF wlacznie. Do tego dochodzi rowniez EGR, ale jesli stoi otwarty, to nie bedzie bledu przeladowania.
Radze udac sie do kogos kumatego, bo widze, ze bladzisz. Diagnostyka nie jest latwa, a zla diagnoza przysparza tylko kosztow.
Bez podgladu parametrow ( najlepiej na zywo ) nie da sie tego zdiagnozowac.

maciusiek130 - 30 Styczeń 2019, 16:20

Temat rozwiązany. Wcześniej byłem u mechanika posprawdzał wszystko(egr,fap i rozrząd i powiedział że wszystko jest ok dlatego postanowiłem sam sprawdzać. I co się okazało po ustawieniu rozrządu na blokady nie pasowało. Wałek rozrządu przestawiony o 1 ząbek do przodu. Po ponownym ustawieniu rozrządu auto jest ciche i ma pełną moc. Widocznie nie każdy mechanik to mechanik tylko "wymieniacz". Dziękuje za podpowiedzi i zaangażowanie. Pozdrawiam
sasun71 - 30 Styczeń 2019, 16:42

maciusiek130, Mnie znajomy odmówił wymiany rozrządu w hdi mimo że inne wymienia bo łatwo o ząb źle ustawić,inny zaś bez problemu go zrobił:)
pedro - 2 Luty 2019, 22:44

Świetna robota
robson - 4 Luty 2019, 16:17

Ja nigdy nikomu nie dałem zarobić na wymianie rozrządu.... :lol:
Mechanicy często robią błąd, że nie obracają kilka razy wałem aby się upewnić, że wszystko w porządku. Robią to szybko bo szkoda czasu... 99 razy się uda na 100...

pedro - 3 Październik 2019, 15:04

odgrzeję część tematu - błąd P0483 czy udało ci się go pozbyć i co było przyczyną?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group