Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Wyciek z tachometru

Shohoo - 7 Marzec 2019, 23:29
Temat postu: Wyciek z tachometru
Witam,
zauważyłem będąc pod samochodem wyciek, jak mniemam z tachometru.





Nie za bardzo rozumiem skąd to cieknie, bo na schemacie jest to średnio pokazane. Ktoś może powiedzieć coś więcej? Co należało by wymienić?

wojtekadam - 8 Marzec 2019, 12:01

Witam, wyciek jest z uszczelniacza półosi. Rozwiązanie - wymienić uszczelniacz i spać spokojnie. Z którego roku jet Twój bolid bo piszesz ,że MK I, a rok produkcji podajesz 2007?
Pozdrawiam

grigori333 - 9 Marzec 2019, 09:42

wojtekadam napisał/a:
piszesz ,że MK I, a rok produkcji podajesz 2007?
I wszystko się zgadza, bo 2007 to cały czas MK I tyle, że FL, dokładnie tak jest w profilu.
Shohoo - 9 Marzec 2019, 10:14

wojtekadam napisał/a:
Witam, wyciek jest z uszczelniacza półosi. Rozwiązanie - wymienić uszczelniacz i spać spokojnie. Z którego roku jet Twój bolid bo piszesz ,że MK I, a rok produkcji podajesz 2007?
Pozdrawiam


Czy ten uszczelniacz to pozycja nr 10 na schemacie półosi?
URL=https://images91.fotosik.pl/138/ad8c2cc509c489ba.png][/URL

Czyli jak rozumiem jest to wyciek generalnie że skrzyni? Pytam, bo zapewne należało by coś uzupełnić?

Tak jak kolega wyżej zaznaczył, to polift.

Shohoo - 16 Marzec 2019, 15:11

Up
Już wiem, że to nie ta część jakby, jakby ktoś podał nr OE zato to bym był wdzięczny?
Jak z tym płynem/olejem skrzyni?

sasun71 - 16 Marzec 2019, 19:01

Shohoo, Olej po naprawie dał bym nowy do stanu jakim przeważnie jest wlew oleju ,ale dla danej skrzyni jest podana jego ilość więc jak tyle wlejesz nowego to masz spokój;)
__Robert__ - 16 Marzec 2019, 20:53

Dziwny tytuł wątku, dlaczego " Z tachometru ", pierwsze słyszę o takiej nazwie.
Shohoo - 18 Marzec 2019, 10:20

__Robert__ napisał/a:
Dziwny tytuł wątku, dlaczego " Z tachometru ", pierwsze słyszę o takiej nazwie.


No do tachometru wchodzi prawa półoś.

Mam problem z częściami ponieważ w sklepach nie widzą takich uszczelniaczy.
Tutaj jest jedyny schemat, na którym te uszczelniacze są, ale bez kodów.


Może mi ktoś powiedzieć jaki uszczelniacz kupić dla prawej półosi (ten najwyżej na schemacie) oraz które z nich dobrze by było wymienić przy okazji i też jakieś propozycje bądź kody?

wojtis1990 - 18 Marzec 2019, 10:59

121 44
RP 16 088 167 80 USZCZELKA SKRZYNI BIEGÓW 40X58-10
3121 46 USZCZELKA SKRZYNI BIEGÓW 29X47-11

Shohoo - 18 Marzec 2019, 14:41

wojtis1990 napisał/a:
121 44
RP 16 088 167 80 USZCZELKA SKRZYNI BIEGÓW 40X58-10
3121 46 USZCZELKA SKRZYNI BIEGÓW 29X47-11


Z tego co widzę to są uszczelki dyferencjału, czyli te koło łożysk. To 312144 to to samo co RP 1608816780. 312146 to prawy uszczelniacz.
To chyba by było to https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-polosi-lewej-peugeot-106-205-206-306-6354453668.

A co z tą w tachometrze, o którą prosiłem (najwyżej na schemacie)? Czy czegoś nie rozumiem i jej nie trzeba wymieniać? Mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź wojtis1990?

A może to to cudo https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-polosi-prawej-citroen-c4-c5-c6-c8-7348206715 ? Ale nie ma mojego silnika wymienionego w opisie, są tylko hdi i 3.0.

Zauważyłem teraz na schemacie poniżej, że pozycja 3 (zaznaczona) ma dodatkowe plus.
+ 3121 46 - to jest uszczelka dyferencjału z prawej strony, czyli ta co kolega wojtis napisał.
+ 2212 23 - ???? dobry trop, ale i tak nigdzie nie znajduje mi takiej

wojtis1990 - 18 Marzec 2019, 20:23

Z tego co widzę to masz wyciek z uszczelniacza półosi, numer 10 i 11 na schemacie.
http://prntscr.com/mzn6ec
Ja sobie zawsze spuszczam stary olej i wymieniam oba uszczelniacze bo jak sie leje z jednego to nie chce mi sie za pół roku rozbierać i wymieniać drugiego.
Chyba że jeszcze gdzieś masz jakieś wycieki.
Shohoo napisał/a:
A co z tą w tachometrze, o którą prosiłem (najwyżej na schemacie)? Czy czegoś nie rozumiem i jej nie trzeba wymieniać? Mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź wojtis1990?

Numer OEM 3247 03 na pierwszym twoim schemacie to łożysko podpory półosi, numer OEM 3248 08 to pierścień tego łożyska tej półosi. Jak łożysko zatarte to też trzeba zmieniać, ja zmieniam sobie zawsze na nowe bo kosztuje ze 30 zł i mam potem spokój.
Co jeszcze potrzebujesz wiedzieć ?

Shohoo - 18 Marzec 2019, 20:47

wojtis1990 napisał/a:
Z tego co widzę to masz wyciek z uszczelniacza półosi, numer 10 i 11 na schemacie.
http://prntscr.com/mzn6ec
Ja sobie zawsze spuszczam stary olej i wymieniam oba uszczelniacze bo jak sie leje z jednego to nie chce mi sie za pół roku rozbierać i wymieniać drugiego.


Ok czyli to przez te uszczelniacze leci. Myślałem, że bardziej przez ten 3ci opisany niżej.

wojtis1990 napisał/a:
Shohoo napisał/a:
A co z tą w tachometrze, o którą prosiłem (najwyżej na schemacie)? Czy czegoś nie rozumiem i jej nie trzeba wymieniać? Mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź wojtis1990?

Numer OEM 3247 03 na pierwszym twoim schemacie to łożysko podpory półosi, numer OEM 3248 08 to pierścień tego łożyska tej półosi.


Mi nie chodziło o część ze schematu w NAJWYŻSZYM poście tylko o część NAJWYŻEJ na tym schemacie:
.
To też jest jakiś uszczelniacz i jak on się do tego przecieku ma?

A co do tego łożyska i pierścienia to już mam kupiony.

wojtis1990 - 18 Marzec 2019, 21:18

To jest ogólny schemat uszczelniaczy - cały zestaw który zawiera w sobie uszczelniacze półosi które wyodrębniliśmy wyżej.
Shohoo - 18 Marzec 2019, 22:10

wojtis1990 napisał/a:
To jest ogólny schemat uszczelniaczy - cały zestaw który zawiera w sobie uszczelniacze półosi które wyodrębniliśmy wyżej.


To gdzie wg Ciebie jest ten uszczleniacz:

?

Na moje to wygląda tak:




Jeśli się mylę to popraw mnie proszę.

wojtis1990 - 19 Marzec 2019, 10:01

Nie sugeruj się tym, wstawiłem ci wyżej schemat dobrany po twoim VINie, kup uszczelniacze o takich wymiarach jak jest tam napisane.
Shohoo - 19 Marzec 2019, 12:32

wojtis1990 napisał/a:
Nie sugeruj się tym, wstawiłem ci wyżej schemat dobrany po twoim VINie, kup uszczelniacze o takich wymiarach jak jest tam napisane.


Ten schemat wszystkich uszczelniaczy też się pokazuje po VINie przecież, no ale dobra.
Czyli sumując wszystko do kupy to wygląda tak?



Jeśli tak no to znaczy, że tam nie ma nic oprócz tej śruby tachometru. Zmylił mnie wtedy wystający kołnierz obudowy i myślałem, że są tu 3 rzeczy (obudowa, śruba i uszczelniacz).

wojtekadam - 19 Marzec 2019, 20:16

Rozwiązanie tego problemu jest niezwykle proste. Zdradzam tajemnice . Nalezy udac sie do sklepu ,najlepiej ASO, i użyć słów - Poproszę uszczelniacz półosi ,pan pójdzie do magazynu ,zdejmie z półki i poda kupującemu, kupujący zapłaci 45zł i bedzie zadowolony. Tyle zapłaciłem w Lublinie w ASO.
Pozdrawiam

wojtis1990 - 19 Marzec 2019, 20:31

Na powyższym zdjęciu nie ma żadnej śruby, tu widać tylko półoś wokół której jest uszczelniacz półosi, no nie da się prościej. Masz numery OEM, idź do niedziałka, carsu albo gdziekolwiek indziej i po numerze ci dobiorą, albo jak radzi wojtekadam, do ASO.
Shohoo - 19 Marzec 2019, 20:54

wojtekadam napisał/a:
Rozwiązanie tego problemu jest niezwykle proste. Zdradzam tajemnice . Nalezy udac sie do sklepu ,najlepiej ASO, i użyć słów - Poproszę uszczelniacz półosi ,pan pójdzie do magazynu ,zdejmie z półki i poda kupującemu, kupujący zapłaci 45zł i bedzie zadowolony. Tyle zapłaciłem w Lublinie w ASO.
Pozdrawiam


Sposób niezwykle prosty dla osób, które nie chcą wiedzieć więcej niż to co konieczne.

wojtis1990 napisał/a:
Na powyższym zdjęciu nie ma żadnej śruby, tu widać tylko półoś wokół której jest uszczelniacz półosi, no nie da się prościej. Masz numery OEM, idź do niedziałka, carsu albo gdziekolwiek indziej i po numerze ci dobiorą, albo jak radzi wojtekadam, do ASO.
Pozdrawiam

Napisałem w tej sprawie do sklepu z allegro. Pan co prawda też potrzebował 3 maili, żeby odpowiedzieć w końcu na moje pytanie, ale ...
... ta część, o którą pytam od chyba 10-ciu postów to nic innego jak pierścień wałka napędowego (nr 10 na pierwszym schemacie z półosiami jaki wkleiłem w tym wątku).

Reasumując już wiem wszystko to co chciałem wiedzieć.
Napiszę jak po wymianie.
Dziękuję zainteresowanym za pomoc.

wojtis1990 - 20 Marzec 2019, 06:54

Shohoo napisał/a:
... ta część, o którą pytam od chyba 10-ciu postów to nic innego jak pierścień wałka napędowego (nr 10 na pierwszym schemacie z półosiami jaki wkleiłem w tym wątku).

Przecież już dawno ci pisałem że OEM 3248 08 to pierścień.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group