|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
C5 - Obniżenie cytryny
Slawomir07 - 11 Maj 2019, 07:31 Temat postu: Obniżenie cytryny Witam, szukałem trochę po necie i znalazłem dwa tematy, które mi za bardzo nie pomogły. Zawieszenie hydro działa na razie bez problemu, ale kupiłem oponki o niższym profilu i trochę wysoko stoi ta koza. Widziałem temat gościa co glebowal cytryny i opuszczał ja na jakiś srubach, ale za bardzo nie wiem o co chodzi...
Chciałem się dowiedzieć jak bezpiecznie opuścić cytryne o 1.5-2cm tak by było to bezpieczne, nie uszkodziło zawieszenie i podnoszenia i opuszczania guzikiem działało normnie.
Z góry dziękuję
ktosiek68 - 11 Maj 2019, 07:48
Bardzo prosto. Z kanału reguluje się mechanicznie korektorem wysokości przednim i tylnym.
Średnio rozgarnięty mechanik to zrobi, chociaż lepiej by zrobił to ktoś od Citroenów.
Slawomir07 - 11 Maj 2019, 11:05
Sam nie jestem w stanie tego wykonać? Widziałem gdzieś na forum jakiś załącznik pdf gdzie są zaznaczone śruby którymi trzeba kręcić.
Najważniejsze pytanie, po takim zabiegu zawieszenie nie bd dostawalo w dupe? Komfort jazdy znacznie się pogarsza?
ktosiek68 - 11 Maj 2019, 11:37
Jasne, że można zrobić samemu. Znajdujesz takie czujniki po środku stabilizatora z przodu i z tyłu. Pomiędzy nadkole wkładasz coś o żądanej grubości - deseczka, styropian. Przy uruchomionym silniku luzujesz tą śrubkę po środku czujnika wysokości i lekko obracasz.
Będzie widać jak się podnosi i opada. Parametry komfortu jazdy nawet po obniżeniu bz zmian. Trzeba tylko pamiętać, że po obniżeniu samochód będzie bardziej podatny na walnięcie nosem a to na muldzie, a to w wysoki krawężnik przy parkowaniu. TAKIE MAMY DROGI
dejnekomirek - 11 Maj 2019, 11:49
Witam. Zastanawiam sie dlaczego wciskasz te madrosci na forum? Robiles to kiedys, czy tylko wydaje sie Tobie, ze tak to zrobilbys?
ktosiek68 napisał/a: | Pomiędzy nadkole wkładasz coś o żądanej grubości - deseczka, styropian. Przy uruchomionym silniku luzujesz tą śrubkę po środku czujnika wysokości i lekko obracasz |
Bardzo przejrzyste i idiotoodporne wyjasnienie!
A moze objasnij jak mozna to zrobic programowo, z pomoca Lexii? Swoja droga to nie bardzo rozumiem po co ta deseczka, albo styropian?
Zadziwiajace, jak bardzo spada poziom tego forum.
ktosiek68 - 11 Maj 2019, 11:57
Tak kolego - podnosiłem i opuszczałem korektorami wszystkie moje Citroeny.
Kolega powyżej nie ma Lexii no więc mechanicznie też można to zrobić.
Deseczka położona pomiędzy oponą a nadkolem służy jako dystans.
Jest to zrozumiałe i logiczne w pełnej rozciągłości dla faceta z wyższym wykształceniem technicznym w wieku 50-ciu lat. Także proszę sobie darować te personalne wycieczki bo kiedyś poszliśmy trochę za daleko, w związku z czy na kilka lat honorowo opuściłem to forum.
PS. chyba jasno i zrozumiale wyrażam się po polsku a na forum nic nie spada.
Spada natomiast poczucie bezpieczeństwa w Niemczech - tak mówi mi kolega z Dortmundu
pedro - 11 Maj 2019, 23:08
po pierwsze
obniżenie wysokości spowoduje zmianę twardości zawieszenia a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo no i lekko geometria.
Po drugie
zakładając niższy profil rozumiem że większą felga? więc rozmiar opony trzeba dobrać jako zamiennik z podobną średnica, innym razem będzie licznik przeklamywal prędkość
Po trzecie
wysokość auta nie jest zależna od wysokości opon bo tak naprawdę jest ona ustalona na odległość punktu pomiaru od osi koła... ta nie zmienia się mimo zmiany rozmiaru opony
Po czwarte
wysokość można regulować lexia ale w zakresie ok +- 1cm od punktu 0 czyli punkt zero czujnika przy standardowym ustawieniu na komputerze
P. S. gdzie wsuwa się deseczke między koło a nadkole w czasie ustawiania wysokości i gdzie podają taką metodę?
pierwsze słyszę a regulowalem już dziesiątki xantii cx c5 i innych hydrowozow
mariuszcytryna - 12 Maj 2019, 08:11
Na chłopski rozum,deseczka jest po to aby widzieć na jaką wysokość ustawia się położenie nadwozia.Nie ma sie co kłócić o byle co,każdy robi ze swoim samochodem co chce.Mozna obniżyc czy podwyższyć samochód lexią a można i bez niej,co to za różnica skoro efekt jest taki sam.Oczywiście że zmieniając wysokość samochodu zmienia sie też komfotr jazdy .
pedro - 12 Maj 2019, 08:50
kolejny który nie ma pojęcia o czym pisze... jaka deseczka? gdzie sobie ją wkładasz?
no ale tak jak napisałeś... każdy robi ze swoim samochodem co chce...
regulacja wysokości jest na YT i opisana tutaj kilka razy...
tylko za miesiąc nie pisz ze Hydro to bubel albo jak wymienić siłownik... pozdrawiam i baw się dobrze
dejnekomirek - 12 Maj 2019, 10:39
Cytat: | Jest to zrozumiałe i logiczne w pełnej rozciągłości dla faceta z wyższym wykształceniem technicznym w wieku 50-ciu lat |
Daruj, ale dla mnie jest to belkot - dalej nic z tego nie rozumiem. Pokaz jeszcze raz ktora srube nalezy luzowac i co przestawiac? A tak na powaznie, to bardzo profesjonalnie i elokwentnie umiesz dyskutowac - ktosiek68 napisał/a: | Spada natomiast poczucie bezpieczeństwa w Niemczech - tak mówi mi kolega z Dortmundu |
To tez prosze objasnic. Czy to to co mam na mysli?
I Ty piszesz o honorze??
pedro - 12 Maj 2019, 10:55
temat lekko zszedł z toru a główny zainteresowany się nie odzywa... wnioskuję że już go to nie interesuje więc dopóki on się nie odezwie pomijam temat
Slawomir07 - 12 Maj 2019, 12:48
pedro napisał/a: | po pierwsze
obniżenie wysokości spowoduje zmianę twardości zawieszenia a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo no i lekko geometria.
Po drugie
zakładając niższy profil rozumiem że większą felga? więc rozmiar opony trzeba dobrać jako zamiennik z podobną średnica, innym razem będzie licznik przeklamywal prędkość
Po trzecie
wysokość auta nie jest zależna od wysokości opon bo tak naprawdę jest ona ustalona na odległość punktu pomiaru od osi koła... ta nie zmienia się mimo zmiany rozmiaru opony
Po czwarte
wysokość można regulować lexia ale w zakresie ok +- 1cm od punktu 0 czyli punkt zero czujnika przy standardowym ustawieniu na komputerze
P. S. gdzie wsuwa się deseczke między koło a nadkole w czasie ustawiania wysokości i gdzie podają taką metodę?
pierwsze słyszę a regulowalem już dziesiątki xantii cx c5 i innych hydrowozow |
Rozumiem o co chodzi, jeśli robiłeś już to może zrobiłbys mi też?
Ciężko znaleźć mi jakiegoś magika w Poznaniu, dzwoniłem do dwóch spacow od Francuzów i za bardzo nie wiedzieli o co chodzi
pedro - 12 Maj 2019, 13:33
ok, to zacznijmy od rozmiaru opon, jakie miałeś i na jakie zmieniłeś to podstawa...
Slawomir07 - 12 Maj 2019, 14:10
Opony były 225/50/17, a jutro wleca 255/40/17
Troszke nie tak jak być powinno, ale delikatne przełamanie może być
ktosiek68 - 12 Maj 2019, 15:33
Kładziemy na oponie styropian lub deszczułkę o grubości żądanej pomiędzy oponą a wycięciem błotnika.
Luzujemy śrubkę, obracamy korektor, krawędź błotnika opiera się na dystansie (styropianie)
i mamy żądaną wysokość.
Na marginesie przy mojej ostatniej awarii amortyzatora, po wymianie miałem trochę niżej przód. Amortyzował normalnie, był miękki, niestety po walnięciu nosem na kilku muldach na drodze - podniosłem i jest OK.
W załączeniu rysunki poglądowe. POZDRAWIAM
Slawomir07 - 12 Maj 2019, 19:10
ktosiek68 napisał/a: | Kładziemy na oponie styropian lub deszczułkę o grubości żądanej pomiędzy oponą a wycięciem błotnika.
Luzujemy śrubkę, obracamy korektor, krawędź błotnika opiera się na dystansie (styropianie)
i mamy żądaną wysokość.
Na marginesie przy mojej ostatniej awarii amortyzatora, po wymianie miałem trochę niżej przód. Amortyzował normalnie, był miękki, niestety po walnięciu nosem na kilku muldach na drodze - podniosłem i jest OK.
W załączeniu rysunki poglądowe. POZDRAWIAM
|
Dzieki za informację, wiem dokładnie o co chodzi. Jeśli jest możliwość ustawienia komputerem to nie będę kombinował mechanicznie
pedro - 12 Maj 2019, 19:18
ktosiek68 napisał/a: | Kładziemy na oponie styropian lub deszczułkę o grubości żądanej pomiędzy oponą a wycięciem błotnika.
Luzujemy śrubkę, obracamy korektor, krawędź błotnika opiera się na dystansie (styropianie)
i mamy żądaną wysokość.
Na marginesie przy mojej ostatniej awarii amortyzatora, po wymianie miałem trochę niżej przód. Amortyzował normalnie, był miękki, niestety po walnięciu nosem na kilku muldach na drodze - podniosłem i jest OK.
W załączeniu rysunki poglądowe. POZDRAWIAM
|
no nie bardzo rozumiem jak regulować wysokość samochodu śruba która mocuje do uchwytu czujnik wysokości który jest nieruchomy... nie rozumiem też sensu kładzenie czegoś na oponie i regulacji na odległość koła od nadkola... z tego wnioskuję że tego nie robiłeś i masz źle ustawioną wysokość...
co do regulacji wysokości to tutaj jest opisane co i jak klik
Slawomir07 - 12 Maj 2019, 20:18
Wydaje mi się że nie ma sensu prowadzić dalszej dyskusji.
Zmienie laczki, założę dystanse i będziemy mogli się jakoś spotkać i ogarniesz mi temat?
pedro - 12 Maj 2019, 20:38
z Checia bym to zrobil ale nie posiadam kanału...
dejnekomirek - 12 Maj 2019, 20:46
Cytat: | no nie bardzo rozumiem jak regulować wysokość samochodu śruba która mocuje do uchwytu czujnik wysokości który jest nieruchomy... nie rozumiem też sensu kładzenie czegoś na oponie i regulacji na odległość koła od nadkola... z tego wnioskuję że tego nie robiłeś i masz źle ustawioną wysokość. |
Rozumiem Pedro, ze nie jestes inzynierem po 50 -ce i dlatego tego nie rozumiesz….
Zalezy mi na jakosci forum ( w koncu samochod to rowniez smiertelne narzedzie ) i jak czytam takie porady, tak majace sie do rzeczywistoesci jak powyzej, to doslownie manometr nie wytrzymuje cisnienia.
Nie dopuszczajmy, aby na tym forum pojawialy sie bledne i nierzetelne informacje.
Bylem na paru innych, ale tylko to forum ma swoja atmosfere. Nie pozwolmy, aby ta jakosc spadla.Pozdrawiam
arturromarr - 12 Maj 2019, 21:09
Ja bym trzymał się dedykowanych opon, ale jak koniecznie nie, to programowa korekta jest właściwsza od mechanicznego, bo możliwe, że oprogramowanie weźmie ją pod uwagę ustawiając inne parametry.
PS:
Na forach trzeba uważać na poziom emocji. Tu nie można jak w realu najpierw "dać se gębie" i potem wspólnie napić się piwa. Myślę, że wszyscy mamy tu jak najlepsze intencje więc nie obrażajmy się tylko wytłumaczmy swój punk widzenia.
Slawomir07 - 12 Maj 2019, 21:13
pedro napisał/a: | z Checia bym to zrobil ale nie posiadam kanału... |
hmm... wcześniej napisałeś, że "ok", dziesiątki samochodów robiłeś, a teraz że kanału nie masz? Kanał to nie problem, za flaszkę się ogarnie
__Robert__ - 12 Maj 2019, 22:03
Masakra, co tu się dzieje.,,
Pierdolenie o szopenie.
Ten temat powinien iść natychmiast do kosza.
pedro - 12 Maj 2019, 22:31
tak robiłem jednak zdany jestem na łaskę innych w tej sprawie... w związku z tym instrukcję ci podesłałem jak masz warunki to zrobisz to bez problemu... pomagam na forum ile mogę ale głową muru nie przebije a nie lubię składać obietnic bez pokrycia.
Slawomir07 - 13 Maj 2019, 12:19
W sumie dowiedziałem się jak obniżyć auto, także dziękuję wszystkim za pomoc i temat można zamknąć.
Jeśli ktoś ma namiary na jakiegoś dobrego fachowca od cytryn z Poznania lub okolic to prosiłbym o pw.
pedro - 13 Maj 2019, 12:31
no to zamykam. pozdrawiam
|
|