Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - Lexia "samodostosowanie" się ???

Djc1 - 12 Czerwiec 2019, 20:16
Temat postu: Lexia "samodostosowanie" się ???
Dzień dobry
Mam pytanko odnośnie "samodostosowania się" w lexii. Chodzi o to że wymieniłem sonde przed katalizatorem błąd sony co chwile wyskakuje no i chciałbym auto przystosować do nowej sondy bo podobno trzeba to zrobić no i tu moje pytanie czy ktoś kiedyś samodostosowywał przez lexie auto czy jakieś złe skutki wystąpiły ? czy śmiało mogę adaptować auto do sondy ??
Dziekuje z góry za odpowiedzi !!

pedro - 12 Czerwiec 2019, 22:41

Adaptacja sondy... Hmmm nie kojarzę więc nie będę się wypowiadał
dejnekomirek - 13 Czerwiec 2019, 08:43

Po zamontowaniu nowej sondy trzeba przejechac pare kilometrow, aby sterownik silnika poznal nowa sonde. Nie trzeba wykonywac zadnej adaptacji. Warto tylko wykasowac bledy starej sondy.
Djc1 - 13 Czerwiec 2019, 14:41

Lexia mówi żeby takową adaptację wykonać hmm... Przejechałem już autem około 5000 kilometrów i wciąż jeden i ten sam błąd. Myślałem że ta adaptacja pomoże.
dejnekomirek - 13 Czerwiec 2019, 19:18

A moze Twoj problem polega na nieszczelnym wydechu, albo zlym spalaniu w cylindrach? Stare swiece, niedomagajaca cewka zaplonowa, lejacy wtrysk, nadpalone zawory rowniez skutkuja bledem sondy. Jesli sterownik silnika nie moze utrzymac skladu spalin w odpowiednim stanie wywala blad sondy. Sama sonda nie psuje sie , przekresla ja tylko spalona grzalka. Czesto wymienia sie sondy tylko z powodu bledu, a problem istnieje dalej, gdyz przyczyna lezy w zlym spalaniu. Czesto jazda na krotkie odleglosci rowniez wywala blad sondy. Jesli chcesz sprawdzic sonde wystarczy obserwowac jej prace na goracym silniku. W Citroenach powinna pracowac w zakresie O do 1 V ( 0.2 do 0.8 V ). Odnosnie adaptacji - powinienes cofnac wyuczone parametry silnika i przeprowadzic adaptacje sterownika , zgodnie z opisem w Lexii.
Jeszcze jedno - dla pewnosci sprawdzilbym parametry dlugoterminowe - mozesz to zrobic ELM em, albo innym testerem. Lexia tego nie podaje, a szkoda, gdyz ta wartosc odzwierciedla idealnie stan spalania w silniku ( powinna miescic sie w granicach +,- 5%, powyzej 10 % wywala blad sondy ).
No i na koniec : nie kazda sonda pracuje prawidlowo w Citroenie. Zastepcze czesto sieja problemami. Sprawdzaja sie oryginalne i zastepcze z gornej polki.

Djc1 - 13 Czerwiec 2019, 21:56

Wow, dałeś do myślenia teraz. Nic adaptacje/samodostosowanie jak zwał tak zwał zostawię na bok. Skupie się na sondzie i jej parametrach w lexi i elmie bo jakiegoś elma starego mam. Co do przyczyn to wydech na 99% jest ok, świece nowe, cewka nowa, sonda płaciłem w okolicach 130 zł nie wiem czy dużo czy mało. Wtryski chyba ok przynajmniej tak mówi lexia gdy je sprawdza. Nie wiem co dalej robić -. - raz na "ruski" rok pokaże się błąd antipoluttion przez tą sondę ale później check sam znika dziwne o.o
Ale dziękuję za super odpowiedź postaram się coś znaleźć i odpowiedzieć w tym temacie!

dejnekomirek napisał/a:
A moze Twoj problem polega na nieszczelnym wydechu, albo zlym spalaniu w cylindrach? Stare swiece, niedomagajaca cewka zaplonowa, lejacy wtrysk, nadpalone zawory rowniez skutkuja bledem sondy. Jesli sterownik silnika nie moze utrzymac skladu spalin w odpowiednim stanie wywala blad sondy. Sama sonda nie psuje sie , przekresla ja tylko spalona grzalka. Czesto wymienia sie sondy tylko z powodu bledu, a problem istnieje dalej, gdyz przyczyna lezy w zlym spalaniu. Czesto jazda na krotkie odleglosci rowniez wywala blad sondy. Jesli chcesz sprawdzic sonde wystarczy obserwowac jej prace na goracym silniku. W Citroenach powinna pracowac w zakresie O do 1 V ( 0.2 do 0.8 V ). Odnosnie adaptacji - powinienes cofnac wyuczone parametry silnika i przeprowadzic adaptacje sterownika , zgodnie z opisem w Lexii.
Jeszcze jedno - dla pewnosci sprawdzilbym parametry dlugoterminowe - mozesz to zrobic ELM em, albo innym testerem. Lexia tego nie podaje, a szkoda, gdyz ta wartosc odzwierciedla idealnie stan spalania w silniku ( powinna miescic sie w granicach +,- 5%, powyzej 10 % wywala blad sondy ).
No i na koniec : nie kazda sonda pracuje prawidlowo w Citroenie. Zastepcze czesto sieja problemami. Sprawdzaja sie oryginalne i zastepcze z gornej polki.

dejnekomirek - 13 Czerwiec 2019, 23:09

Czesto zdarza sie, ze tzw. flexrohr, czyli po polsku rura elastyczna jest nieszczelna - normalnie tego nie slychac i nie czuc, ale przez nieszczelnosci dostaje sie tlen i to powaznie zakloca wartosc lambda i masz gotowa usterke sondy. Wartosc Lambda przekracza 1.030 i sterownik nie potrafi tego skorygowac - wywala blad.
Sprawdzic mozna przez zatkanie wydechu - normalnie musi mocno narastac cisnienie w wydechu i albo wywali korek, albo zgasnie silnik. Jesli silnik dalej pracuje , a zaslepke ( szmate itp….) nie wywala , sprawdz dokladnie wydech - gdzies musi byc nieszczelnosc. Jesli mamy problem ze zla wartoscia skladu spalin na uboga , z reguly, gdy sa problemy ze zbyt wysoka wartoscie Lambda , problem lezy w nieszczelnym wydechu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group