Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Błąd P0906,P0903 Moja Xsara;)

sasun71 - 6 Lipiec 2019, 20:10
Temat postu: Błąd P0906,P0903 Moja Xsara;)
Prędkość na autostradzie dziś 130/h,nagle coś,, fuchło''chodź w tym momencie był uskok na asfalcie ,utrata mocy i noga z gazu lecz 90-100 dalej jechał kiedy zapaliła się lampka check engine.W katalogu błędów odczytałem co to jest ale nic mnie to nie mówi gdzie szukać.Wspomogłem się ELM i smartfonem;)
P0903 Sterowanie sprzęgłem siłownika, sygnał zbyt silny
P0906 Dźwignia wyboru pozycji przekładni, sygnał zbyt słaby.
Dodam że wnerwiająca lampka skasowana a silnik chodzi normalnie.Aby z czym to jeść mnie interesuje .Pozdrawiam Krzysztof:)

pedro - 7 Lipiec 2019, 09:15

Swojej xsary nie zdiagnozujesz poprawnie przez elm... Niestety za stare auto... Mam tak samo w xsarze żony,
Tylko podpięcie lexii da odpowiedzi co to...

sasun71 - 7 Lipiec 2019, 14:43

pedro, Wiem,mam podejrzenia że odnosi się do EGR lub Turbiny..Miałem tylko nadzieje że jeszcze pojeżdżę zanim zmienię auto.Dwa- zajrzę jeszcze do filtrów powietrza i paliwa mimo że na obroty się wkręca do czerwonego pola bez problemów,ale to jak znajdę czas bo do pracy nie chce rozgrzebać auta a same filtry chodź nie powinny być złe to raczej wymiana od razu..Po tej awarii zatankowałem i potem bez problemów szło 110/h chwilowo,więcej nie ryzykowałem;)Dodam że silnik ma stabilne obroty na biegu jałowym i pali na dotyk czy zimny czy rozgrzany do maxa. Dzięki za zainteresowanie:)
sasun71 - 8 Lipiec 2019, 10:42

A więc dziś sprawdziłem przewody podciśnienia do EGR,są na swoim miejscu i całe,na ile mogłem na silniku preparatem do egr spryskałem i wyczyściłem po wierzchu bo oś była zawalona brudem(w każdym razie na ,,przegazowanie ''silnika nie widzę aby się ta oś ruszała chodź jej widok to w lusterku bo taki dostęp) .Ale jak co poprawie preparatem w tygodniu..Filtr powietrza sprawdzony i cały(nie wybuchł :-D ).Więc pozostaje zakupić nowe filtry powietrza i paliwa(bo paliwa nie mam notatki kiedy wymieniłem a i też skleroza kiedy to mogło być) W każdym razie ten tydzień auto jeździ do pracy więc mam nadzieje że Check Engine już nie zobaczę ;)
sasun71 - 10 Lipiec 2019, 10:59

Aktualizacja stanu: Mechanik ma padnięty laptop z lexia więc nadal nie wiem co jest grane,Zaś znajomy mechanik podpowiedział mnie że to może być wina wyłącznika (czujnika) na pedale sprzęgła bo miał tak w oplu że od niego był Check engine,zaś ELM odnosi do sprzęgła błedem P0903 -więc w ciemno zamówiony mikrus i na razie skasowane błędy smartfonem. Pozostaje czekać na paczkę. PS,działanie mikrusa sprawdzałem i działa 100/100 ale może się wiesza za którąś razem stąd decyzja zakupu nowego.
sasun71 - 12 Lipiec 2019, 09:47

A więc dziś wymieniłem ten czujnik pedału sprzęgła,nowy daje sygnał na 1/3 długości wciskania pedału a stary rozłączał 5mm od opornika pedału w pozycji górnej..Pojeździmy zobaczymy :-P
sasun71 - 20 Lipiec 2019, 18:14

A więc nadzieja umiera ostatnie :roll: Po półtora tygodnia jazdy znowu Check silnika na tej samej trasie i w tym samym miejscu przy tej samej prędkości :mrgreen: po zdjęciu nogi z gazu auto jedzie dalej,ale co zauważyłem -już tak się nie zbiera jak kiedyś auto zanim awaria check i mam podejrzenie że pompa w baku już nie daje odpowiedniej ilości paliwa i jazda do 110 jeszcze starcza paliwa ;-) Pompa według mnie chodzi cały czas -jak nie to proszę mnie poprawić.Stało się to dziś a mam pełny prawie bak,więc jak znajdę czas trzeba się będzie dobrać do pompy przy mniejszym stanie.W każdym razie jak zajrzałem tam pod siedzeniem zalega tam 19 letni kurz że pompy nie widać :-P Chyba że smok pompy jest już zalepiony jak taki istnieje;) Bo efekt to brak widocznej reakcji przy większej prędkości a w momencie zapalenia kontrolki auto się zachowuje jak by odcięło paliwo na moment
wojtis1990 - 20 Lipiec 2019, 21:40

sasun71, obstawiam regulator ciśnienia paliwa na pompie. Identyczne objawy miałem w 3 samochodach. Albo manometr i sprawdzaj ciśnienie albo podmianka. Tani skurczybyk nie jest. Lexią błędy zobacz.
sasun71 - 20 Lipiec 2019, 23:33

wojtis1990, Aktualnie do lexii brak dostępu a swojej nie posiadam..Regulator na pompie CR rozumiem i wiem że tani nie jest..Jeszcze żeby nie było potrzebne do pracy i było coś na podmianę to było by super ale niestety auto potrzebne co dzień.Namiar na wkład pompy do baku mam,chodź szkoda że nie mam manometru ile ona daje bo powinno być koło 3.5 bara..Po tylu latach może jest połowa..Na dziś jestem w kropce lub po omacku :-P .Ale ma to swoje dobre strony -koniec wyprzedzań puki nie odzyska mocy :mrgreen: Poza trasami gdzie się leci na co dzień w jeździe nie zawiodło..
sasun71 - 21 Lipiec 2019, 16:43

wojtis1990, Jak byś miał czas zmierz ile czasu od zapłonu pompuje pompka(diesel hdi) aż się wyłączy bez zapalania silnika..chce porównać u siebie.A przy okazji zamówiłem tester -vacuometer :)Bo nie jestem pewien jak z podciśnieniem wygląda w xsarze..a i ciśnienie paliwa może uda się zmierzyć..
wojtis1990 - 21 Lipiec 2019, 17:35

Jakieś 7-8 sekund.
dejnekomirek - 21 Lipiec 2019, 18:55

sasun71 napisał/a:
bo powinno być koło 3.5 bara

W dieslu wystarczy okolo 2 Bar. Istotna jest praca zaworka w filtrze, bo powinien on trzymac cisnienie na okolo 1,2 Bar. Jego niedomaganie daje podobne objawy, jak padniety regulator cisnienia CR na pompie. Bardzo czesto lekcewazy sie stan tego zaworka, a jest on dosc awaryjny. Dwa razy juz wymienialem obudowe filtra w silnikach HDI z pompa zasilajaca w baku. Sprawdz cisnienie za filtrem , a przed pompa CR.

sasun71 - 21 Lipiec 2019, 20:20

wojtis1990, a myślalem że tylko moja pompa tak długo chodzi..dzięki:) zmierzyłem i tak 6-7 sekund..czyli podobnie
sasun71 - 21 Lipiec 2019, 20:24

dejnekomirek, Dzięki za wskazówki:) Na razie czekam za testerem jak się da nim coś zmierzyć , i wolnym dniem na takie sprawdzenie ponieważ do pracy cały tydzień mam pasażera więc liczę na sobotę .Zamierzam jak się da sprawdzić też ciśnienie na samej już pompie w baku..Co do 3.5 bara wyczytałem z opisu sprzedawanych pomp-3.2bara podawane
sasun71 - 26 Lipiec 2019, 20:09

Krótko bo jak zrobiłem długi opis to mnie wszystko wywaliło,pomiar ciśnienia nie udany ze względu na ograniczenie sprzętu pomiarowego ,za to wyjęty cały moduł pompy zasilającej w baku i wymieniona sama pompka(wkład za 156 z kosztami wysyłki po numerze modułu zasilającego made in germany) Auto przetestowane na biegach od 1-4 bo na 5 bieg i magiczne 130 nie było warunków na trasie .Ale na poszczególnych biegach ciągnie obroty powyżej 4tyś..co po zakupie 9lat temu przy ponad 3tyś wołało o zmianę biegu na wyższy. Testowanie pokaże i trasa czy będzie check ale dziś dostało po garach jak tak ciągło i nic nie wyskoczyło :mrgreen:
sasun71 - 26 Lipiec 2019, 20:17

Cześć druga : bak po 19 latach czysty bo spodziewałem się tam wszystkiego w tym szlamu,sitko pompy jak rozebrałem było zabrudzone czymś na 5% powierzchni więc o braku przepływu nie mogło być mowy,mając nowa pompę chodź wirnik w pompie ma drobniejsze łopatki wymieniłem z racji tego że mogła się zacierać już na łożyskach i kończyć mogły się szczotki,oby nowa była też tak trwała. Ps. zakupiony zamiennik lexii na blutu wykrył jednak xsare w skromnych obszarach,że błędy skasowane nie znalazł problemów. Peugota 207 z roku 2009 zdiagnozował systemy jak sprawne bez błędów.ECU informuje ze diesle diagnozuje od 2004 a mój jest z roku 2000.Dla nowszego auta się przyda :-) Temat na razie otwarty,auto nadal w testach czy winna była wydajość pompki bo na to wskazuje skoro odzyskało moc jakiej nie było po zakupie chodź w moich rękach straciło turbo dziurę jaka też była:)Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie tematem obym nie musiał wracać bo nadal problem (niestety,, pomógł ''wymaga trafnej diagnozy w regulaminie ) :-/
sasun71 - 26 Lipiec 2019, 20:23

część trzecia uzupełniająca: bieg trzeci przy 80 wołał o zmianę na czwórkę dziś poszedł ponad 100 (obserwacja drogi bo był tłok :-P ) czwórka zaś szła ponad 120 i był wyczuwalny zapas że jeszcze pójdzie co kiedyś przy 100-110 prosiło o piąty bieg bo obrotomierz już stawał..A reszta pokaże czas i możliwości do bezpiecznego testu na drodze :-)ps. pomiar podciśnienia na pompie vacum po tylu latach wzorowy :-)
sasun71 - 1 Sierpień 2019, 19:45

Aktualizacja: Po wymianie pompy w baku dziś miałem okazje zrobić test i magiczny punkt został osiągnięty i nawet znacznie przekroczony a lampka checka się nie zaświeciła :-) nie wiem czy istotne ale w między czasie rozebrałem zawór elektropneumatyczny EGR a w zasadzie jego spód gdzie jest filterek jak materiał na saszetki do herbaty tyle że mocniejszy;) umyty i wysuszony trafił z powrotem bo producent nie przewiduje chyba wymiany a cały elektrozawór..(podejrzane na YT podczas mycia i wymiany tego filtra w citroenie ) Teraz zachowanie auta,na początku przyśpiesza ,potem osiąga jak by maxa że niby ma dość po czym czuć jak by włączyło się turbo i gna dalej ..A dodam że te prędkości miałem osiągane przed awarią ale na spokojnie więc nie wiem czy tak ma być ?czy to się otwarł egr w końcu :lol: .Pozdrawiam:)
sasun71 - 2 Sierpień 2019, 20:58

Wiem że monolog ale powoli już tracę nerwy do tego auta.. Dziś przy spokojnej jeździe z pracy zapalił się check w przedziale 50-70/h ,podłączyłem do testera co kupiłem i pokazało system paliwa i egr ok bo wszystko nie czyta z tego rocznika auta(diesle od 2004) i jeden błąd,ale niestety nie potrafi go odczytać więc nowinek nie kupować radzę... że zakupiłem obudowę filtra to jeszcze ją wymienię jak znajdę czas i z trasy jutro wrócę :roll: Mogę podmienić jeszcze potencjometr gazu i tu pytanie czy potrzebna jaka adaptacja czy raczej sam się przyswoi?Co do błędu ten sam kod smartfonem P0903 i komunikat na obu testerach sprawdź,, światła NA''? tylko z czym to jeść internet cisza..
wojtis1990 - 3 Sierpień 2019, 07:18

Jak nie minęło 14 dni to oddaj to dziadostwo i kup Lexie bo to co kupiłeś to jakiś badziew który nawet obok Lexi nie leżał. Daj se spokój z obudową, jakby była nieszczelność to by się zapowietrzał. Podepnij lexię, sprawdź regulator ciśnienia paliwa na pompie, dwie śrubki.
sasun71 - 3 Sierpień 2019, 07:32

wojtis1990, Obudowa myślę o zaworku w niej czy nie robi problemu..To oprogramowanie zostawię bo peugeota wyświetla bo młodszy..A xsary nie będę miał wieczność;) Wczoraj jeszcze znalazłem urwaną masę przez przypadek ale wątpię aby maska silnika kopała auto(połączenie maski z karoserią urwane ze starości) ,bo mnie kopało jak otwierałem drzwi;) Tak jeszcze myślę ile powinien mnie pokazywać przepływomierz wartości na biegu jałowym przy moim silniku..Szukałem wczoraj wartości ale nie znalazłem, mnie pokazuje od 3.6g/s do 4.1g/s na biegu jałowym chodź niby rośnie po dodaniu gazu w okolice 12g/s przy 3tyś obrotów
sasun71 - 6 Sierpień 2019, 10:05

dejnekomirek:) Dzięki za wskazówkę z zaworkiem obudowy filtra paliwa..Wymiana pompki w baku dała poprawę ale jedną z przyczyn osłabnięcia bo auto dalej w testach była pewnie też obudowa ponieważ podczas pompowania przed zapłonem od lat było słyszalne terkotanie przy dobijaniu ciśnienia a że było od kupna to było dla mnie normalnym objawem.Zdziwiłem się że na nowej pompce czasem pracuje ona bez tego terkotania i już myślałem że pompka do kitu a to wymiana obudowy filtra zrobiła, że ta cisza pompowania jest na stałe aż rozłączy przekaźnik zanim zapali się silnik..Na razie czekam na objawy zapalenia Checka lub utratę mocy.
dejnekomirek - 6 Sierpień 2019, 22:48

Przerabialem to w dwoch przypadkach. Podejzewalem pompe wysokiego cisnienia, a problem byl w obudowie filtra. Rowniez zaworek czasami wydawal dziwne odglosy, a po wymianie cisza. W jednym przypadku mialem problemy z rozruchem, a drugim z moca silnika.
sasun71 - 7 Sierpień 2019, 13:21

dejnekomirek, Ja teraz to nasłuchuje czy pompa chodzi :one: A złożyło się na to wiele rzeczy bo wiek auta robi swoje..słabnąca pompa,awaryjna obudowa filtra,po tych zabiegach auto odżyło dwóch..Check się nie wyświetlał ale słaba dalej reakcja na gaz(chodź auto zaczęło jeździć jak przed awarią mocy i kontrolką checka).Pół godziny temu założyłem nowy przepływomierz bo kurier zdążył przed pracą i wskazania przepływu urosły o 100% na wolnych obrotach względem starego oryginału (7.7-8g/s) a auto nie dławi się na wciskanie gazu podczas jazdy, tylko się jak na 19-latka zbiera :lol: .Po testujemy i zobaczymy :-) W każdym razie za namiar na obudowę jeszcze raz dzięki:)
sasun71 - 1 Wrzesień 2019, 11:46

Myślę że temat zakończony,check do tej pory się nie objawił :-) Jest moc jak na tak stare auto,w między czasie dałem na wymianę rozrządu,chodź mam pewne odczucia czy pasek nie jest za mocno napięty ,ale to może tylko odczucia..;) no i musiałem wymienić nakrętkę z oringiem na baku bo na starej się pociło od ropy a dociąganie nic nie dawało(oring twardy i odkształcony przez lata stałego docisku)..teraz jest wreszcie sucho po podniesieniu kanapy. Za Wsparcie i Pomoc Serdecznie dziękuję:)
dejnekomirek - 1 Wrzesień 2019, 14:17

Sasun71 Gratuluje! Zuch!
sasun71 - 9 Listopad 2019, 15:02

Aktualizacja: Przy nastaniu zimna auto czasem gasło przy ruszaniu lub zakopcił bo się w tym momencie przydławił.Stwierdziłem że może nowy przepływomierz daje po analizie komputera lepsza dawkę paliwa czego już nie lubią stare wtryski :-D Latem było ok:) Wczoraj stary przepływomierz który pokazywał latem połowę wartości przemyłem a raczej spryskałem płynem do egr jaki miałem pod ręką ,brudu wyleciało co nie miara a niby nie wyglądał ;-) i tak zostawiłem do odparowania na całą noc.Dziś pomiar rano nowego przepływomierza i wskazana temperatury 12 st. na dolocie i wartość przepływu oscylowała w granicach 10g/s, po jego wyjęciu sprawdziłem stary przepływomierz i o dziwo po myciu uzyskał wartość około 9g/s i wskazanie temperatury dolotowej powietrza na 11stp. A więc samo mycie coś dało a w tych samych warunkach pomiar(silnik zimny) .Przedtem nie ryzykowałem mycia bo bym się uziemnił w razie popsucia przepływki z autem. Moc jest na starej chodź może mniejsza ale mało odczuwalne,jedyny plus że na oryginale nie zadławia i nie przykopcił na razie :-) To tak jako adnotacja dla tych co by chcieli myć swój przepływomierz,zaznaczam że tylko spryskany dyszą preparatu i osuszony sprężonym powietrzem zaraz po preparacie i oczywiście był przepływomierz zimny żeby nie było szoku termicznego, bo spryskany był czujnik temperatury i przepływu z całym wnętrzem ścianek i kratki,aby nie lałem na kostkę z której wychodza czujniki w środku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group