Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział hydrowozów - Notorycznie zapowietrzająca się pompa Lucas Epic

MateuszCOMPANY - 17 Lipiec 2019, 12:53
Temat postu: Notorycznie zapowietrzająca się pompa Lucas Epic
Witam
Już od dłuższego czasu walczę z zapowietrzającą się pompą Lucasa (Citroen XM 2.1TD 1997r)
Auto odpala tylko po zapodaniu samostartu w dolot, pompowanie gruszką nic nie daje. Wystarczy mała mgiełka w dolot i silnik odrazu załapuje. Przez chwilę chodzi nierówno aż do całkowitego odpowietrzenia pompy. Potem wszystko już działa wzorowo i nie czuć żadnych niedomagań. Mogę go normalnie gasić i odpalać z zapłonu. Działa to wszystko dobrze do czasu aż nie zostawię go na postoju na dłużej niż kilka godzin. Po nocy nigdy nie idzie go odpalić i wszystko zaczyna się na nowo.
Do tej pory skupiałem się na nieszczelności w układzie paliwowym. Nabiłem ciśnienia w układ, woda z mydłem w atomizerze i opryskiwałem przewody w poszukiwaniu nieszczelności. Jeden przewód za gruszką klasyfikował się do wymiany oraz popuszczał zaworek w obudowie filtra paliwa . Dodatkowo dołożyłem zawór zwrotny tuż za obudową filtra paliwa. Poprawiłem dokręcenie śrub na pompie w miejscu zasilania i powrotu w razie gdyby popuszczał na miedzianych podkładkach. Umyłem też dokładnie pompę paliwową z brudu aby obserwować czy nigdzie nie podcieka. Na powrocie w miejscu amortyzatora tętnień paliwa wstawiłem kawałek przeźroczystego łącznika aby obserwować zachowanie paliwa, które szybko spływa ustępując miejsca powietrzu, nie wiem czy to normalne ale następny krok to będzie wstawienie przeźroczystego przewodu na powrocie od pompy aby mieć lepszy obraz co tam się dzieje.
Proszę o rady na co jeszcze zwrócić uwagę, krąg się zacieśnia i modlę się aby to nie była nieszczelność w pompie.

pedro - 17 Lipiec 2019, 17:06

miałem podobną przygodę...
u mnie winny był czujnik rotora który przeciekał... jak wyeliminowałem tą awarię to oringi pod akcesorami padły ( konkretnie pod jednym ) wymieniono komplet...
generalnie pompa super oszczędna ale jak coś się z nią zaczyna dziać to nie ma fachowców którzy się jej podejmą.
ja robiłem u Roberta w Rzeszowie rotor, spakowałem go w paczkę - wysłałem - on go zregenerował i po montażu śmigał jak trzeba.
P.S. wycieku z rotora z początku wcale nie widziałem - jedynie czułem ropę pod maską a wyciek znalazłem dopiero po jakimś tygodniu, był z prawej strony pompy na dole czyli w miejscu mało widocznym

MateuszCOMPANY - 23 Lipiec 2019, 10:23

Wstawiłem na powrót przeźroczysty przewód od pompy aż do króćca na ścianie grodziowej i zostawiłem to na noc. Rano cały przewód był zapowietrzony, auto oczywiście nie odpala pomimo tego że przewód zasilania był pełen paliwa. Więc wszystko wskazuje na to że pompa łapie lewe powietrze bo nie trzyma podciśnienia.
Rozgrzałem samochód aby potencjalne wycieki były lepiej widoczne i zacząłem dokładnie obmacywać pompę ale była sucha. Dopiero jak zrobiłem trasę to raczyła się spocić, na samym jej dole dało się wyczuć że zbiera się paliwo. Wytarłem ją do sucha i wcisnąłem pod nią szmatę aby obserwować w którym miejscu robi się mokra, kolejna trasa i wyszło że podcieka w miejscu łączenia korpusów pompy.

MateuszCOMPANY - 26 Lipiec 2019, 21:35

Po kompleksowym uszczelnieniu pompy pozostał mi taki oring. Mógłby ktoś wskazać go na schemacie? Bo ja nie jestem w stanie go ustalić
pedro - 23 Sierpień 2019, 21:16

została ci z kompletu?? jeżeli wszędzie wsadziłeś oringi to się nie przejmuj...
MateuszCOMPANY - 24 Sierpień 2019, 00:37

Okazało się że jest z wałka koła pasowego

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group