|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
C5 - Przechodzenie silnika w tryb awaryjny
Stabilny - 7 Sierpień 2019, 12:06 Temat postu: Przechodzenie silnika w tryb awaryjny Serwus forumowicze.
Pacjent to: Citroen C5 fl 2.0 16v EW10 A Pb+LPG 2006r.
Od kwietnia br. walczę z moją cytryną, która ni z tego ni z owego podczas jazdy przechodzi w tryb awaryjny. Czasami po przejechaniu stu metrów a czasami i trzystu kilometrów w kabinie samochodu rozlega się wszystkim dobrze znane, zatrzymujące akcję serca u właścicieli, piknięcie któremu towarzyszy napis na ekranie radia „Engine management system faulty.” Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na gazie.
Aplikacja „fap” odczytuje najczęściej takie błędy:
P0121
P0123
P1158
P1134
Zdarzają się one w różnej konfiguracji, także pojedynczo.
Od kwietnia zdążyłem wymienić w tym kierunku, przepustnicę i pedał gazu.
Wczoraj Cytryna nie chciała wyjść wcale z trybu awaryjnego, a dziś już pracuje normalnie.
Przyjaciele doradźcie, jak dalej postępować.
pedro - 7 Sierpień 2019, 13:09
Czujnik położenia wału albo sonda lambda... Ja bym zaczął od czujnika
Stabilny - 7 Sierpień 2019, 14:35
pedro napisał/a: | Czujnik położenia wału albo sonda lambda... Ja bym zaczął od czujnika |
Akurat mam na składzie nowy czujnik położenia wału, warto spróbować...
Stabilny - 7 Sierpień 2019, 19:26
Zmiana czujnika położenia wału korbowego nie przyniosła rezultatu.
Cały czas wyrzuca błąd P0121.
mariuszcytryna - 7 Sierpień 2019, 19:55
Coś masz z przepustnicą.Chyba tam jest potenciometr,jeśli coś sie z nim stanie,to nowy trzeba chyba ustawiać.
Stabilny - 7 Sierpień 2019, 21:31
mariuszcytryna napisał/a: | Chyba tam jest potenciometr,jeśli coś sie z nim stanie,to nowy trzeba chyba ustawiać. | Wiesz, może w jaki sposób? Niestety Lexia mi umarła i zamówiłem już nowego kompa do niej, ale będzie dopiero za kilka dni. Co za tym idzie Lexią tego nie zrobię. Istnieje inna metoda?
mariuszcytryna - 9 Sierpień 2019, 17:14
Właśnie tego to ci nie jestem w stanie podpowiedzieć.wystarczy że ci sie delikatnie popuści i już jest lipa,możesz to robić metodą uda się lub nie.Przekręcać delikatnie tym i zobaczyć jakie są efekty.Być może jest takl że on padł już całkiem.Możesz też zakupić używkę sprawną.
Stabilny - 13 Sierpień 2019, 17:35
Dokonałem adaptacji przepustnicy Lexią. Czekamy na efekty.
mariuszcytryna - 13 Sierpień 2019, 20:01
Jak czekamy?? Wsiadaj i ciśnij.Samo się nie sprawdzi.
jarulis - 13 Sierpień 2019, 23:05
Nawet po czyszczeniu przepustnicy konieczna jest adaptacja. Więc jeśli ją ruszałeś, albo założyłeś inną to tryb awaryjny będzie się włączał. Też tak miałem po zwykłym czyszczeniu.
Stabilny - 16 Sierpień 2019, 17:03
Zrobiłem przez kilka dni ok 1000 km. Nie wyrzuciło mi ani jednego błędu. Wniosek: bez lexii nie ma co zaglądać do cytryny. Pozdrawiam.
mariuszcytryna - 16 Sierpień 2019, 18:38
Jak ci po kilku km nic nie wyskoczy to już znaczy że jest ok wsio.
Stabilny - 17 Sierpień 2019, 19:25
I po przejechaniu 30 km od napisania, że wszystko wporzo... przestało być wporzo.
Lexia wskazała następujące błędy:
Usterka przemijająca Przepustnica z napędem niezgodność sygnałów 1 i 2 nieprawidłowe działanie. [P0121]
oraz
Usterka przemijająca Niezgodność położenia przepustnicy, ścieżka 2 / ciśnienie odpowiedniość. [P1134]
Generalnie bez większych zmian po adaptacji. Poza tym, że udało się przejechać 1500km bez błędu.
Dalej proszę o jakieś koncepcję.
|
|